Hata Connor (spoiler hela serien)

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Hata Connor (spoiler hela serien)

Inläggav wesley wyndam-pryce » ons jul 19, 2006 5:57

Är det bara jag som hatar Connor? Alltså, inte stör sig på lite grann, utan verkligen HATAR.
Han tillför inte serien nånting, och ändå lyckas han bli med i maincrew (de karaktärer som presenteras i vinjetten). Istället går han bara omkring och är allmänt trångsynt medan han saboterar för allt och alla.
wesley wyndam-pryce
Demon Fodder
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 18 jul 2006

Inläggav Tob » ons jul 19, 2006 6:02

Connor som bebis påverkar ju Angel så in i helvetis så någ tillför han serien en hel del. Även som vuxen spelar han ju en stor roll för vilka val Angel gör i serien. Nä, jag håller inte med, han må vara irriterande men att han inte tillför serien nånting är väl att ta i.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » ons jul 19, 2006 11:19

Eftersom jag ser varför Connor är som han är (hans uppväxt) så har jag inga större problem med karaktären. Visst, han gör dumma saker emllenåt och irriterar en, men det hade varit betydligt värre om en kille uppfostrad av Holtz i hämndsyfte hade varit en trevlig pojk som aldrig gör dåliga saker. Vincent Kartheiser gör också en väldigt bra rolltolkning.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eponinethen » ons jul 19, 2006 11:23

Jag håller med, jag hatar Connor hur mycket som helst. Ja han påverkar Angel, självklart, men Connor's egna storylines tycker jag är helt meningslösa och fungerar inte alls. Jag kunde helt enkelt inte bry mig mindre om honom. Och när allt med honom och Cordelia händer, well, jag vill inte ens titta..
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jul 19, 2006 12:06

Spoilervarning i trådtiteln kanske vore på sin plats?

Har Connor ens egna storylines (skilda från Angel) under S4? I S3 har vi ju litegrann eftersom vi ska lära känna karaktären (han lär känna den där pundartjejen t ex). Men allt i S4 är, vad jag vill minnas, helt kopplat till Angel som karaktär även om Angel kanske inte är med i scenerna. Så minns jag det i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons jul 19, 2006 13:40

Hatar inte Connor. Problemet i Angel heter Cordelia.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav A bear » ons jul 19, 2006 13:47

Gillar absolut inte Connor som karaktär, men som katalysator för handlingen är han ju helt och hållet nödvändig. Utan Connor ingen DarkWes, utan Connor inget Wes/Lilah, utan Connor ingen Beast (och därmed ingen Faith), utan Connor ingen Sahjhan, utan Connor ingen s3-Darla, utan Connor överhuvudtaget ingen säsong 5 (i alla fall en väldigt annorlunda säsong 5), utan Connor ingen medaljong till Sunnydale... Sen kunde han varit bättre skriven, visst, men han är ansvarig för så många bra utvecklingar i serien att jag har svårt att hata att han existerar.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » ons jul 19, 2006 13:47

Illyria skrev:Hatar inte Connor. Problemet i Angel heter Cordelia.

Är det möjligt att undvika en reprissändning av Tina/Charisma-debaklet från VM-tråden? Försöker bara vara en aning förebyggande här.
Senast redigerad av adolvsson ons jul 19, 2006 13:49, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons jul 19, 2006 13:49

A bear skrev:Gillar absolut inte Connor som karaktär, men som katalysator för handlingen är han ju helt och hållet nödvändig. Utan Connor ingen DarkWes, utan Connor inget Wes/Lilah, utan Connor ingen Beast (och därmed ingen Faith), utan Connor ingen Sahjhan, utan Connor ingen s3-Darla, utan Connor överhuvudtaget ingen säsong 5 (i alla fall en väldigt annorlunda säsong 5), utan Connor ingen medaljong till Sunnydale... Sen kunde han varit bättre skriven, visst, men han är ansvarig för så många bra utvecklingar i serien att jag har svårt att hata att han existerar.

Ord.

Fast jag gillar dessutom karaktären.

Och Cordelia goes bad-arcen i S4. Ibland känns det som om man är något av en minioritet.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons jul 19, 2006 13:55

adolvsson skrev:
Illyria skrev:Hatar inte Connor. Problemet i Angel heter Cordelia.

Är det möjligt att undvika en reprissändning av Tina/Charisma-debaklet från VM-tråden? Försöker bara vara en aning förebyggande här.

Vad har Tina med Angel att göra? Jag tycker karaktären Cordelia är det som förstör Angel mest, och inte bara i den här säsongen. En åsikt jag har lika mycket rätt att säga som "hata Connor".

Förövrigt skulle jag inte kalla det ett debacle heller, det är något vi diskuterat tidigare (inte här) och vi har helt enkelt olika åsikter.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

cordy

Inläggav wesley wyndam-pryce » ons jul 19, 2006 14:00

Cordy är också lite irriterande. Hon funkade i season 1-3, men efter S4 har hon gjort sitt och det är bra att hon är borta från säsong 5. Man blir inte alls berörd när hon lämnar serien.
wesley wyndam-pryce
Demon Fodder
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 18 jul 2006

Inläggav adolvsson » ons jul 19, 2006 14:08

Illyria skrev:Vad har Tina med Angel att göra? Jag tycker karaktären Cordelia är det som förstör Angel mest, och inte bara i den här säsongen. En åsikt jag har lika mycket rätt att säga som "hata Connor".

Tina har naturligtvis inget alls med Angel att göra, men jag såg framför mig samma typ av intetsägande fram och tillbaka-diskuterande vi hade ett tag i VM-tråden (inte för att jag vill trampa på några tår i onödan, jag tog själv del av den), speciellt eftersom du droppande Cordeliakommentaren här utan ge någon anledning, dessutom direkt under AKS inlägg, vilket medvetet eller inte kändes som ett bete. Dom som sagt sitt "hata Connor" har ju faktiskt, även om jag inte håller med, gett giltiga orsaker.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons jul 19, 2006 14:36

Tänkte inte vidareutveckla det eftersom det är en tråd om Connor och jag har inga problem med Connor. Jag tycker hans karaktär tillför mycket (mest som katalysator), speciellt i säsong 3, men även den här säsongen (hans förhållande med Angel, eller snarare Angels förhållande med honom). Tyvärr har han ju flest scener med Cordelia och det drar ner en del då.

Men visst: jag tycker Cordelia borde dött i Buffy, eller bara inte gått över till Angel. Karaktären fungerar bra i Buffy, den är på en nivå skådespelaren klarar av också, men den utveckling som sen ska ske i Angel fungerar inte. Karaktären är i säsong 1 en av de mest enerverande i hela Buffyverse och det blir inte mycket bättre efter det.

Utan Cordelia hade Angel kunnat bli en otroligt mycket bättre serien, för mig är det hon som är det absolut största problemet. Kan ofta bli så när en större karaktär, med en ej trovärdig utveckling, spelas av en ej kompentent skådespelare. Connor däremot är en karaktär som verkligen tillför något, inte togs med "bara för att" och är dessutom bra spelad. Gillar det vi får se i säsong 5 också, ett av de avsnitt han är med i tillhör säsongens allra bästa.

Du tolkar alldeles för mycket in det hela. Att min post kom efter AKS har inget med min kommentar att göra öht.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » ons jul 19, 2006 14:45

Illyria skrev:Tänkte inte vidareutveckla det eftersom det är en tråd om Connor och jag har inga problem med Connor.

Precis min tanke, så varför droppa en kommentar med potenial att orsaka trilskade i en tråd som inte har med karaktären att göra? WHY CAN'T WE ALL JUST GET ALONG! *ångestskriker mot himmelen*

Fast jag är bara glad om jag läste in för mycket.

Jag tycker hans karaktär tillför mycket (mest som katalysator), speciellt i säsong 3, men även den här säsongen (hans förhållande med Angel, eller snarare Angels förhållande med honom). Tyvärr har han ju flest scener med Cordelia och det drar ner en del då.

Men visst: jag tycker Cordelia borde dött i Buffy, eller bara inte gått över till Angel. Karaktären fungerar bra i Buffy, den är på en nivå skådespelaren klarar av också, men den utveckling som sen ska ske i Angel fungerar inte. Karaktären är i säsong 1 en av de mest enerverande i hela Buffyverse och det blir inte mycket bättre efter det.

Utan Cordelia hade Angel kunnat bli en otroligt mycket bättre serien, för mig är det hon som är det absolut största problemet. Kan ofta bli så när en större karaktär, med en ej trovärdig utveckling, spelas av en ej kompentent skådespelare. Connor däremot är en karaktär som verkligen tillför något, inte togs med "bara för att" och är dessutom bra spelad. Gillar det vi får se i säsong 5 också, ett av de avsnitt han är med i tillhör säsongens allra bästa.

Bra så, nu är jag nöjd :)

Även om jag inte heller i fallet Charisma håller med. För mig var det ett oväntat genidrag att låta henne följa med till Angel, dels för att det antagligen hade varit svårt att hitta bra saker för henne i post-High School BtVS, men framför allt för att hon hjälpte till att hålla balansen mellan såväl karaktärer som ljus/mörker på en skön nivå.

Plus, hon ser fantastisk ut med ett svärd i näven.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jul 19, 2006 15:03

adolvsson skrev:
A bear skrev:Gillar absolut inte Connor som karaktär, men som katalysator för handlingen är han ju helt och hållet nödvändig. Utan Connor ingen DarkWes, utan Connor inget Wes/Lilah, utan Connor ingen Beast (och därmed ingen Faith), utan Connor ingen Sahjhan, utan Connor ingen s3-Darla, utan Connor överhuvudtaget ingen säsong 5 (i alla fall en väldigt annorlunda säsong 5), utan Connor ingen medaljong till Sunnydale... Sen kunde han varit bättre skriven, visst, men han är ansvarig för så många bra utvecklingar i serien att jag har svårt att hata att han existerar.

Ord.

Fast jag gillar dessutom karaktären.

Och Cordelia goes bad-arcen i S4. Ibland känns det som om man är något av en minioritet.


Men du är i minoritet tillsammans med mig, love! :)

CC ser förresten fantastisk ut ganska ofta. Kanske inte då hon draperar Connor dock. Hehe. Min avatar har jag bara av ett enda skäl (jag gillar Cordy och tycker att CC är helt okej och klarar av rollen bra även om hon inte är en överdrivet bra skådespelare, men Cordy har aldrig varit en favoritkaraktär, i alla fall inte i BtVS): she's hot in that photo yo!! :) Jag behöver också kvinnlig fägring ibland, trots att jag är helstraight (vad jag vet).

Mycket av det som gör att jag gillar Connor är att Vincent Kartheriser kommer in som ung skådespelare och i slutändan, IMO, är en av de bättre skådespelare som satt sin fot i AtS. Jag tycker att han är så bra.

En av de allra bästa som satt sin fot i hela Whedonverse: Azura Skye som var med i så få avsnitt, men som jag fortfarande tänker på ibland trots att jag inte sett aktuell BtVS-säsong på länge.
Senast redigerad av AKS ons jul 19, 2006 15:13, redigerad totalt 2 gånger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons jul 19, 2006 15:09

AKS skrev:Men du är i minoritet tillsammans med mig, love! :)

Yay! Fast frågan är om det är så mycket i minioritet på det här forumet. Vi verkar ju ha störst andel Buffy s6-älskare på hela nätet. Till exempel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons jul 19, 2006 15:12

Ja, helt klart är S6-kärleken underligt välrepresenterad här. Jämförelsevis. Men det är ju trevligt även om den inte är min favoritsäsong. På TwoP gillar de den inte alls. Himla konstigt alltså. fast där får jag ibland intryck av att de inte gillar Wesley heller! :eek: Crazy Americans!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » ons jul 19, 2006 15:13

AKS skrev:Men du är i minoritet tillsammans med mig, love! :)

:lovebunny: Bild

noike skrev:Yay! Fast frågan är om det är så mycket i minioritet på det här forumet. Vi verkar ju ha störst andel Buffy s6-älskare på hela nätet. Till exempel.

Fast det känns bra att vara i minioritet ibland, playing the underdog, så vi kan låtsas? En stor minioritet?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons jul 19, 2006 15:21

Många Spike-fans är synonymt med att många har säsong 6 som favorit. Själv gillar jag säsong 6 av helt andra skäl och det är inte min favoritsäsong.

Säsong 4 av Angel tycker jag tyvärr är den sämsta i hela Buffyverse. Det finns bra delar av den (Angelus!), men som helhet fungerar den inte. Och slutet blev jag så besviken på att jag ens vägrar erkänna att det hände och låtsas inte om det. Inte bara upplösningen på arcen utan att den visade sig vara en del av en jättestor plan och allt som hänt berodde på den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons jul 19, 2006 15:24

S4 är en av mina absoluta favoriter av AtS och BtVS! Things fall apart... Darkness falls... and all that good stuff. :) Fast jag tycker att S3, S4 och S5 av AtS är väldigt jämna i kvalitet fast på helt olika sätt. Det är därför jag älskar Angel som serie. Men nog är BtVS S5 helt klart den bästa Buffyversesäsongen, sen tror jag det blir nån av Angelsäsongerna som nämnts ovan faktiskt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons jul 19, 2006 15:25

Illyria skrev:Inte bara upplösningen på arcen utan att den visade sig vara en del av en jättestor plan och allt som hänt berodde på den.


Personligen? Skip ljuger. Han ljuger så mycket att han får taggiga utväxter. Finns ingen anledning för honom att tala sanning och alla anledning att hitta på något som får alla andra ur balans.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons jul 19, 2006 15:47

Jag får väl gå på det, för jag tycker det var en hemsk, hemsk upplösning. Även om förklaringen passade med allt så vägrar jag acceptera den. Säsong 4 hände inte. Förutom sista avsnittet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eponinethen » fre jul 21, 2006 1:02

Illyria skrev:Jag får väl gå på det, för jag tycker det var en hemsk, hemsk upplösning. Även om förklaringen passade med allt så vägrar jag acceptera den. Säsong 4 hände inte. Förutom sista avsnittet.

Agreed. Really. Verkligen. Seriöst, s4 var horrible. Säsong 5 däremot, där har vi quality TV värt mer än de andra fyra tillsammans, mmhm 8)
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre jul 21, 2006 7:24

Nej, p.g.a. den svaga inledning (fram t.o.m. 5.7) så kan den inte anses ha så hög kvalitet. Om man har min smak alltså. Iofs så kan S5 *ändå* vara den bästa AtS-säsongen, men värd de andra fyra tillsammans?! Day-um.
Senast redigerad av AKS ons aug 01, 2007 1:49, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » fre jul 21, 2006 21:18

Vill också vara med i minoriteten.

Angel s4 är för mig bästa säsongen i hela 'verset. Och Connor är min favoritkaraktär av allihop.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav CheeseGuy » fre jul 21, 2006 23:27

Illyria skrev:Många Spike-fans är synonymt med att många har säsong 6 som favorit. Själv gillar jag säsong 6 av helt andra skäl och det är inte min favoritsäsong.

Fast Spike är ju inte mer populär här än någon annanstans. Eller?

Jag gillar också både Connor och säsong 4 riktigt mycket, även om ingen av dem är någon favorit.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav lilith » lör jul 22, 2006 1:06

Illyria skrev:Säsong 4 av Angel tycker jag tyvärr är den sämsta i hela Buffyverse. Det finns bra delar av den (Angelus!), men som helhet fungerar den inte. Och slutet blev jag så besviken på att jag ens vägrar erkänna att det hände och låtsas inte om det. Inte bara upplösningen på arcen utan att den visade sig vara en del av en jättestor plan och allt som hänt berodde på den.

Håller helt med. Har tänkt se om säsongen, bara för att jag vill gilla den bättre och ge den en chans till. Men med vetskapen om den upplösningen kanske det är helt meningslöst ändå.

Fast jag gillar Connor, både karaktären och skådelspelaren. Framförallt gillar jag vad den karaktären har fört med sig.
hela serien:
Det kändes också helt rätt att lyfta honom ur handlingen genom att radera allas minnen av honom och placera honom i en lycklig familj. Och sen låta honom komma tillbaka mot slutet, lära känna Angel igen. Spännande drama, som det kanske kunde gjorts mer av.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HeY » lör aug 19, 2006 20:18

Tråden är kanske lite gammal men jag upptäckte den nyss så det kändes som om jag måste dela med mig om mina känslor om Connor och säsong 4 också. Det passar faktiskt riktigt bra, då jag i min omtitt i Angel just nu kommit till Salvage och sett en bra bit in i säsong 4 nu.

Första gången jag såg säsong 4 så tyckte jag det var bland det absolut bästa jag sett..i början! Den började helt otroligt och från Apocalypse Nowish så var det så spännande att jag nästan började äta på fingrarna efter jag bitit ner mina naglar (ja, jag är en nagelbitare..it's an addiction!). Jag tyckte också att serien fortsätte bra och även när Bad-Cordy delen kom så fortsätte spänningen för mig. Det var en bra twist tycker jag och den funkade perfekt. Men det som då förstörde den säsongen som kunde blivigt så bra var...wait for it...Jasmine! Den delen fungerade inte för mig. Gina Torres var inte bra i rollen, och jag vet inte heller om ett skådespelar byte hade funkat heller för karaktär går bara inte. Men trots det så tycker jag inte att hela säsongen förstördes helt för mig, för slutarcen var helt klart inte det sämsta jag sett i Whedonverse och trots sina stora bristen så var det nog ändå (för mig) en acceptabel avslutning. Ett annat stort problem (förutom Jasmine) som jag kom på nu är hur de lyckades komma till lösningen så lätt. Alltså det att de rymde ner till kloakerna och bara där, lyckligtvis nog för dem, fanns lösningen till hur man stoppar Jasmine.

Okej, det för räcka med kommentarer för säsong 4 nu. Som sagt håller jag på med omtitt och än så länge så är det bara fantastiskt. Jag älskar allt med säsongen fram till Jasmine och än en gång behöver jag inte klippa naglarna på typ ett halv år (aj, det värker i 3 fingrar :cry: ).

Om jag då istället ska gå in på Connor så får jag nog också gå med den minoriteten som gillar honom. Jag har inget problem med honom alls, och jag tycker (precis som fler skrev) att Vincent gör en perfekt rolltolkning. Riktigt tråkigt att han inte var med i säsong 5 mer, men det lilla han var med var perfekt. Men trots att jag tycker om Connor så tror jag att jag kan förstå varför många inte gör det. Ni som "hatar" Connor har jag full förståelse för och jag klandrar er inte alls. Han irriterar även mig vid många tillfällen, men om man ska kolla på "the bigger picture" så tycker jag om Connor mycket. Han är inte min favoritkaraktär och det kommer han heller inte bli, men jag gillar honom.

Sedan kan jag inte undvika att kommentera Cordelia lite heller. Den diskutionen verkar avslutad och det är nog fel tråd så därför kommer jag hålla mig kortfattad: Cordy rocks!! 8)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön aug 20, 2006 18:54

Den metaforiska HATA CONNOR-flaggan viftade högt i Bolvik kan jag meddela. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » sön aug 20, 2006 20:10

caffeineaddict skrev:Den metaforiska HATA CONNOR-flaggan viftade högt i Bolvik kan jag meddela. :D

Rombat och A bear i munnen på varandra: ...och scenen där Angel hugger ihjäl Connor... det är så vackert. YES, liksom. Det skulle han gjort i slutet av förra säsongen.
Någon (caffe?): Plötslig spädbarnsdöd är underskattat.
Wyndham: *muttrar*
:D

(Citerat mycket fritt ur ett minne som behöver defragmenteras rätt rejält.)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Nästa

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron