3x16 Sleep Tight

Säsong 3-debatter

Fågel, fisk eller mittemellan?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
3
13%
8
10
42%
9
10
42%
10
1
4%
 
Antal röster : 24

Inläggav Lipton » sön jul 24, 2005 21:29

Illyria skrev:Två avsnitt i rad utan Cordelia, the best thing ever!

Hon är ett stort, tom gigantiskt, störningsmoment för mig i Angel, ofta hänger det på hur hon är i ett avsnitt om jag gillar det eller ej och serien är så otroligt mycket bättre utan henne. Loyalty och Sleep Tight är de hittills bästa avsnitten denna säsongen, de bevisar dessutom perfekt (utöver handlingen) hur överflödig hon är annars. Tänk så mycket mer jag kunnat gilla hela serien om vi bara fått slippa hemska Cordelia helt, hade varit bäst om hon fått dö i GD-striden.

(förväntar mig inte att många, om ens någon, håller med mig om detta?)


Saknar inte heller Cordy efter att hon lämnat serien, hon blev bara värre och värre med tiden, och den här romantiska affären mellan henne och Angel var bara irriterande. Den här "Hej det är Cordy här, du kan tala med mig, jag förstår" grejen, Makes me want to heave.
Hon passade i Buffy men inte här.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav xAMNESIAx » sön jul 31, 2005 16:42

Ett nästintill perfekt avsnitt. Wes/Lorne scenen är bara så underbar, på ett sjukt och obehagligt sätt. Det kanske bara är jag, men känns det inte lite som att hela gänget tar Lorne för givet? I vissa stunder så är dom nästan lite taskiga mot honom. Han har hjälpt dom en jävla massa gånger, men trots det så får han inte seciellt mycket respekt tillbaka. Dom verkar mest se honom som ett verktyg, och en lättillgänglig barnvakt.

Jag satt som paralyserad under den sista scenen. Snacka om spännande! Jag kände på mig att Holtz skulle få barnet, men att han skulle fly in i någon helvetes dimension var något oväntat. Jag hoppas verkligen att detta kan ta tillbaka old school Angel, den lite mörkare varianten. Nu (under tiden med Connor) så har han varit, ibland, på gränsen till störande. Jag vill se depp, och mycket av det! :)

Jag håller till en viss grad med Illyria angående Cordelia. Nu när jag tänker på det, så har jag inte saknat Cordy alls under hennes frånvaro. Det beror säkert till en viss grad på det välskrivna manuset, men ändå kan jag inte låta bli att känna att hon inte tillför så värst mycket.
Dessutom så "tar hon upp mycket plats". Med det menar jag att hon har mycket screentime, men gör förvånandsvärt lite med den. Mycket av hennes dialoger känns meningslösa, och ofta förutsägbara. Dessutom så stör jag mig så fruktansvärt mycket på hennes bekymmerslösa attityd, speciellt i alvarliga situationer. Situationer som sakta byggs upp (oftast av Angel och Wes) som sedan trivialiseras av henne. Det kanske var lustigt i Buffy S1, men här stör mig extremt mycket i Angel som är en betydligt mörkare och seriösare serie.

9/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » sön jul 31, 2005 17:01

xAMNESIAx skrev:Mycket av hennes dialoger känns meningslösa, och ofta förutsägbara. Dessutom så stör jag mig så fruktansvärt mycket på hennes bekymmerslösa attityd, speciellt i alvarliga situationer. Situationer som sakta byggs upp (oftast av Angel och Wes) som sedan trivialiseras av henne. Det kanske var lustigt i Buffy S1, men här stör mig extremt mycket i Angel som är en betydligt mörkare och seriösare serie.

9/10.


Jag tycker Cordelia har många dialoger med Angel som verkligen inte känns trivialiserade. Däremot håller jag med om att bitchiga och på ett sätt ytliga Cordy lyser igenom lite väl ofta.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Lipton » tis aug 02, 2005 8:46

xAMNESIAx skrev: speciellt i alvarliga situationer. Situationer som sakta byggs upp (oftast av Angel och Wes) som sedan trivialiseras av henne.


Spiloer s.5
Det samma gäller Harmony tex när Spike kommer tillbaks ut ur medaljongen, han står där och är förvirrad och hon trampar in i rummet och står där och bräker, jag vill bara att hon ska GÅ där i från, hon passar inte in i den situationen. Det bara förstör.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav eriked » tor apr 06, 2006 13:21

Sannslöst bra avsnitt. Ruskigt mörkt och härligt. Scenen när Weasley slår ner Lourn är så bra! Och slut scenen :cry: :cry: :cry:

Och jo..Cordy can vara rätt irriterande ibland, saknar henne inte i detta avsnitt...8 eller 9a hmm, avsnitt är iof svinbra rätt igenom blir nog en 9a

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tea » sön maj 28, 2006 21:29

WOW... WOW... WOW... WOW... WOW...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav CheeseGuy » sön maj 28, 2006 21:41

Tea skrev:WOW... WOW... WOW... WOW... WOW...

Härligt! Nu måste du väl ändå gilla Wes?

Seriens näst bästa avsnitt enligt mig (tillsammans med nästa avsnitt som är exakt lika bra).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tea » sön maj 28, 2006 21:43

CheeseGuy skrev:
Tea skrev:WOW... WOW... WOW... WOW... WOW...

Härligt! Nu måste du väl ändå gilla Wes?

Seriens näst bästa avsnitt enligt mig (tillsammans med nästa avsnitt som är exakt lika bra).


jo wes växer starkt i den här säsongen, lite tveksam ang. Gunn dock... han har inte riktigt fäste än så länge... Fast han har många bra och roliga egenskaper.

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » mån jun 05, 2006 0:04

I detta avsnitt hände det mycket. Dock är det inte en av de bästa avsnitten hittills. Hur i helsike ska de få tillbaka Connor? Det känns nästan som att man måste se nästa avsnit :) Sen så tyckte jag att en liten grej var kul. Ni vet när Angel håller på med leksakerna i Connors minisäng. Så finns det en trollslända där i med lite olika färger. Jag har en sånn hemma :D
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Garim » ons dec 06, 2006 20:13

Såg precis det här avsnittet... En sak som slog mig. Det skulle vara jäkligt intressant med en story som behandlar tiden som Holtz spenderar med Connor i den andra dimensionen... Ungefär som den där japanska storyn om den där samurai-assassin med son som vandrade runt... Skulle vara rätt intressant...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » sön jul 29, 2007 21:35

Om avsnittet hade varit så starkt rakt igenom som den sista kvarten så hade vi haft seriens bästa avsnitt här. Men nu är det så att första 25 inte är så där överdrivet bra. Blir alltid överraskad över att det är lite nja där i början för det man kommer ihåg är ju, som sagt, den sista kvarten. Den är alldeles fantastisk från och med att Wes smyger in på hotellet för att kidnappa sin bästa väns son. Lorne som läser Wes. Ryyys. Wes blick där alltså... Och sen Wes som blir lurad och sträcker handen efter Connor. Och Holtz med rösten och stilen och allt som använder ett *barn* för att genomföra sin hämnd. Och på slutet då Angel ensam ligger kvar där portalen öppnats: "Connor." :cry:

Så, detta hade rakt av varit en 9:a om resten av avsnittet funkat bättre än det gör nu. Bäst hittills i säsongen i alla fall.

8 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » fre aug 24, 2007 19:12

Så det finns ett Lullaby och ett Sleep Tight den här säsongen. Carpe Noctum my ass.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Echolls » ons jan 06, 2010 12:03

Det här är ett avsnitt som jag har blivit lite besviken på varje gång jag sett. Innan jag tittade på det nu så hoppades jag verkligen att jag ska gilla det mer än tidigare, men det är fortfarande inte i närheten av att vara bland de bästa avsnitten i serien för mig. Från det att Lorne läser Wesley så är det väldigt bra dock, jag tycker inte riktigt att det kommer igång förrän den scenen.

Stackars, stackars Angel. :(

Favoritcitat:
Wes: Sorry. I don't know what I was... I didn't sleep very well.
Angel: Yeah, and you look like hell. Not the fun one, where they burn you with hot pokers for all eternity, but the hardcore one, you know, Nixon and Britney Spears?

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » sön jul 25, 2010 2:01

Mycket bra avsnitt, Wesley när han blir lurad.. och stackars Angel i slutscenen när han säger "Connor"..
Betyg: 8
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare