2x06 Halloween

Här pratar vi mest om Säsong 2

ett är lågt, tio är högt. fem är i mitten ungefär

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
2%
6
1
2%
7
6
13%
8
20
42%
9
12
25%
10
8
17%
 
Antal röster : 48

2x06 Halloween

Inläggav gaspode » ons okt 29, 2003 0:25

Så jäkla kul.

Willows kostymer, Oz!, Xander vs Larry, Drusilla, lite Cordy och Xander, Oz!, Ethan Rayne, Ripper, Angel och Buffy, Spike.

Så mycket bra i det här avsnittet, klar uppryckning från föregående Reptile Boy (som jag inte kollade den här gången utan bara lyssnade på kommentarsspår till, och David Greenwalt verkade ha lite skumma åsikter om det, menmen.. :))

En stark 8:a, väldigt nära en nia.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

tankar..

Inläggav gaspode » ons okt 29, 2003 0:39

En liten grej, när någon gick in i huset efter Angel var det ju uppenbarligen en vampyr, eftersom Angel ville ha nåt att stakea med..
Den vampyren hade ju knappast blivit invitad.
Och dessutom skulle ju inga vampyrer vara ute på halloween.
Då skulle isåfall någon ha klätt ut sig till vampyr, och då vore det ju synd om Angel dödade den stackarn. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » ons okt 29, 2003 0:53

Alla avsnitt där det blir lite Ripper är bra avsnitt. För länge sen jag såg för å kunna ge ett rättmäktigt betyg men det ligger nog runt 8-9 om jag kommer ihåg rätt
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav lois » mån nov 24, 2003 10:55

Det här avsnittet är ett av mina favoriter i s2.
Spike och Drusilla är med mycket och då kan det ju inte bli fel. Spike är orolig för Drusillas hälsa och vill döda Buffy så att Dru kan äta och bli frisk utan Buffys inblandning. Relationen mellan Spike och Dru är konstig, hon leker med dockor och är allmänt underlig och han är betydligt mer vuxen. Dessutom ska väl vampyrer inte hysa några känslor för varandra? En intressant kombination utgör de i alla fall.

Xander, Buffy och Willow byter roller helt och spöket Willow får ta rollen som ledare
Jättekul :D
Användarvisningsbild
lois
Minion
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2003

Inläggav caffeineaddict » mån nov 24, 2003 20:47

lois: Jo, en brist på själ inom Buffyverse betyder (så vitt jag kan uttyda) endast en total oförmåga att se eller bry sig om "rätt och fel". Däremot kan de definitivt känna känslor för varandra och andra, på vilket Spike & Dru är det bästa exemplet. Men det är alltså känslor som utgår ifrån något slags själviskt välbefinnande (jag blir nästan otäckt psykologisk här. ;) ). Men att t.ex. äta barn ser de inga problem i (förutsatt att det inte är ett barn som de har något speciellt, känslomässigt förhållande till), eftersom det då blir en fråga om "rätt eller fel".


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sakura » tor feb 12, 2004 18:57

det ansnitt var rätt så bra , så en 8 av mig fick den :)
sakura
Demon Fodder
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 30 jan 2004

Inläggav Off » tor feb 12, 2004 19:03

Då var 5an-visningen klar och det var ju precis så bra som jag mindes. Giles borde få ha ett helt avsnitt där han är elak elaksson och spöar folk till vänster och höger.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Noggster » tor feb 12, 2004 23:50

Off - Spoiler säsong 2,3 eller något sånt.
det där avsnittet när dom äter choklad å blir unga är väl lite så?
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor feb 12, 2004 23:54

noggster:

Nej där finns handling. Jag vill bara att han slåss.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » fre feb 13, 2004 2:40

Willow. Willow. Willow! See my avatar, ho ho ho. Ethan Rayne. Ripper. Jag tycker det räcker att nämna det där, the rest goes without saying. Willow!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre feb 13, 2004 4:04

Willow?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre feb 13, 2004 4:25

Willooooooow!!

(stoppa mig när ni tycker jag börjar repetera mig, tack)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre feb 13, 2004 16:58

De senaste gångerna jag sett avsnittet tycker jag att det är lite långsamt innan själva handlingen (förvandlingen) sätter igång, men det är ändå väldigt bra och förbannat roligt!

Kommer fortfarande ihåg hur jag hoppade till första gången när jag såg Giles göra sin förvandling till Ripper. Helt fantastiskt!

Och Willow... *kärleksfullt suckande* Willow... särskilt i sin sexiga Halloween-outfit. "I can't wait for boys to go non-verbal when they see you"... tja, hon lyckades med mig, brukar mest bli ett "gaah...gahah... *dräggel*" under den scenen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noggster » fre feb 13, 2004 16:58

When it comes to willow, IM the slayer!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » fre feb 13, 2004 21:20

o så säger min polare att JAG är konstig när jag tycker Alyson är snygg??!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » fre feb 13, 2004 21:26

Zaxx: Ärligt talat, dödsstraffsmotståndare over here, men folk som inte tycker Aly är vacker...? Gränsfall...

(Ska dock erkännas, att en gång i tiden, innan Buffy slog sina klor i mig, såg jag American Pie och tyckte inte att Aly var särskilt snygg. Men är hon inte "nedsminkad" just för att se mindre snygg ut i den eller nåt? Snälla, ge mig en ursäkt!)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » fre feb 13, 2004 21:27

Jag tycker förstås hon är söt snarare än snygg. Förutom i visst smink och i vissa kläder. Vet inte om ni har sett bilderna där hon håller en basketboll men DAMN.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » fre feb 13, 2004 21:29

Off: Vacker då. Oerhört, fantastiskt vacker. Tycker inte riktigt hon fungerar som sexbomb utan jag vill ha söta, blyga, underbara Willow-stilen. Då jävlar.

Damn...
Senast redigerad av caffeineaddict fre feb 13, 2004 21:36, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » fre feb 13, 2004 21:35

Ok vi klubbar vacker.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » fre feb 13, 2004 21:37

VACKER! *klubb*


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noggster » fre feb 13, 2004 21:41

Men dopplegangland.. MJAU!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre feb 13, 2004 21:43

Noggster: Tja, iofs. (Spoiler 3.16):Men jag tycker ändå mer om Willow när hon låtsas vara Vamp Willow än om den riktiga Vamp Willow där... Den lilla vinkningen till Oz.... ooooh...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » lör feb 14, 2004 0:00

I'm with caffy on this one!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Mr Chase » tis mar 09, 2004 22:24

Mr Chase går trick or treating:

18. Halloween

In the immortal words of a certain character "well, this was just... neat!" Indeed it was. The idea of people turning into their Halloween costumes is great and the execution was more than fine, except for the whining 18th century Lady Buffy. G. I. Xander and Willow the friendly ghost were just awesome.

It was nice for the emasculated Xander to come back like a super soldier. Cordelia must almost certainly dig it, especially when he took his shirt off and gave it to her. The look on her face said "hel-lo, where have you been hiding", and she wasn't even turned into her costume.

Spoiler s2 What's My Line, pt 2 onwards:
Another nice little bit of continuity (not to mention foreshadowing) is that Xander stated that he liked women in spandex, when Cordelia in the previous episode told Buffy that spandex was one of her trademarks. And of course her nice catsuit (meow!) was in spandex.

But it was Willow who almost stole the show, both with her stunningly sexy bad girl costume and her way of taking charge. My oh my, she sure isn't like she used to be! Alyson Hannigan must be one of the most unlikely sex symbols in the business but this episode shows that she really can be a little sex kitten when she puts her mind to it.

I said 'almost stole the show' because it was Giles, sorry... Ripper who accomplished that feat. Who knew that behind the reserved and stuffy exterior lurked something much more menacing? This guy has layers and we don't get to know all of them just yet. His calculated and yet absolutely calm "interrogation" of his old friend Ethan Rayne was way scarier than anything else that transpired in Sunnydale on that Halloween. That Ethan more than deserved getting thoroughly beaten up does not change that fact. And Ethan knows all about the slayer/watcher part. Who is he?

Spike gets to have some fun and we see why he's more dangerous than any other of Buffy's baddies. The use of a vidcam tells us he is a very determined vampire and tries to accomplish his task of slayer slaying with more intelligence than I suspect the entire vampire population in Sunnydale represents (him excluded) put together.

Cordelia is so much in denial about Angel's true nature. She doesn't believe it when Buffy and Willow spells the beans "a vampire, the cuddly kind, like a care bear with fangs!" She tries to put the moves on Angel but he has only eyes for Buffy despite Cordelia's insistence that "when it comes to dating, I'm the slayer." Well, not quite.

Buffy and Angels still find it hard to come to terms with their relationship, if you can call it that. Her dressing up like a woman from Angel's century was a way of trying to please him but afterwards he reveals to her that he just couldn't stand his contemporary women. Seeing how helpless Lady Buffy was I couldn't agree more. Angel is drawn to more exciting women so, go figure!

The funniest part in this episode was when Buffy distracted Giles so that Willow could, hrrm, *borrow* the 'Watchers Diaries'. Her desperate line "Ms Calendar said you were a babe" was the best, and Giles's stuttering reaction together with Willow's expression, ROTFL.

As a holiday I never liked Halloween, mainly because it is a completely foreign concept to me that has just recently been imported into my country by clever businessmen. It was never around when I grew up. I can so understand that vampires also dislike the thing. They obviously find it cheesy and silly. I suspect that Buffy was right when she said that "How come Halloween is such a yawner? I mean do the demons just hate how commercial it has become?" Indeed.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Zzzarka » ons mar 17, 2004 20:58

helt klart ett av dom bättre i S2 :)

allt är bara .. ja ... bra :) ...
+Zzzarka
Användarvisningsbild
Zzzarka
Minion
 
Inlägg: 248
Blev medlem: 04 mar 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Tob » lör okt 09, 2004 0:18

Omtitten går långsamt, en av anledningarna är att första halvan av S2 är faktiskt inte speciellt intressant. Efter den eminenta första avsnittet så har det inte varit något direkt uppseendeväckande. Undantag alla Spike/Dru scener i School Hard. Men nu har jag alltså kommit till Halloween, ett avsnitt som jag vill minnas var ganska underhållande, och visst blev det bättre andra gången.


Who is that girl? säger Oz i slutet av avsnittet till Willow. Jo det kan man ju undra. Stackarn har sett henne i Eskimofräkt och sexig läder utstyrsel. Inte undra på att han blir fundersam, det skulle onekligen jag bli också. Kärlkek vid första ögonkastet kan verkligen användas på Oz i detta läget, för honom spelar det ingen roll hur Willow ser ut hon är lika underbar ändå.

Framför allt är detta ett grymt roligt avsnitt. När Buffy skall försöka uppehålla Giles medans Willow smyger in för att sno boken är så genialat. Replikerna känns helt klockrena och lite sådär lagom galna för att få uppmärksamheten hos en person.

En del logiska luckor. Vampyren som Angel fightas med i Buffys hus. Hur kom han dit?

Giles blir Mr Cool och slår ner Ethan efter sin förvandling till The Ripper. Underbart. Sen är det ju alltid lika roligt att lyssna på dialogerna mellan Cordelia och Angel. Samtalet genererar dessutom till en svartsjuk Buffy som inte alls känns bra utan mest irriterande.

Spike/Dru scenerna tillför defintivt mycket till hela säsongen. Replikerna ihop med skådespeleriet skapar scener som är en ren fröjd att ser.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav JRT » lör okt 09, 2004 1:10

Tob skrev:En del logiska luckor. Vampyren som Angel fightas med i Buffys hus. Hur kom han dit?


Den generella teorin är att de vanliga reglerna inte gäller för den då det inte är någon riktig vampyr utan en utklädd sådan som blivit riktig efter förvandlingen. Jämför med säsong 1 avsnittet Nightmare där Buffy blir vampyr, hon kan röra sig i solljus pga att det inte är äkta egentligen.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tob » lör okt 09, 2004 1:16

Den teorin har jag missat, men nämns det eller förklaras det på någotvis i avsnittet att det är en vampyr som var utklädd. Missade det i så fall. Eller är det bara efterkonstruktioner?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav JRT » lör okt 09, 2004 1:26

Nja, jag tycker det är rätt uppenbart - titta på vampyrens utstyrsel. Typisk "vampyrkostym". Addera det till att man redan sagt att vampyrerna inte brukar vara aktiva på Halloween så är det en rimlig teori.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tob » lör okt 09, 2004 11:30

jo visst är det en rimlig teori och jag köper den.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron