2x12 Blood Money

Diskutera Säsong 2

Betygsätt Blood Money

1
0
Inga röster
2
1
4%
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
4
16%
6
5
20%
7
11
44%
8
4
16%
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 25

2x12 Blood Money

Inläggav pfant » sön okt 05, 2003 23:38

Ytterligare ett avsnitt som i sig inteär ett kanonavsnitt men som fortsätter att föra serien i en ny riktning (sen om det håller i sig har jag svårt att sia om, jag gissar att Angel och gänget kommer att återförenas). Vi vet fortfarande inte vad som rör sig i Angels huvud, vad hans mål är och vad planen för att ta sig det ser ut.

Anne som skötte hemmet för föräldralösabarn får gärna bli en återkommande karaktär.
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav dizzy » mån okt 06, 2003 13:17

Det här tyckte jag var ett ganska medelmåttigt avsnitt, ok för att det för historien om Angels besatthet med W&H framåt. Men deras plan att stjäla välgörenhetspengar känns lite banal jämfört med allt annat de har för sig.

Anne är ju redan en återkommande karaktär på sätt och vis, eftersom hon varit med i säsong 2 och 3 av Buffy (men jag förstår att du menar i Angel). Och visst kan hon gärna få komma tillbaka, även om hon känns lite blek jämfört med t.ex Kate.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav pfant » mån okt 06, 2003 20:06

Verkligen? I vilka avsnitt då? Jag har inget som helst minne av henne i något Buffy-avsnitt.
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån okt 06, 2003 23:34

pfant: Hon är en vampyrdyrkare som kallar sig Chantarelle i Buffy 2.07 Lie To Me och som Buffy räddar undan Spike och hans gäng. Buffy träffar henne senare i Los Angeles i 3.01 Anne. Då kallar hon sig Lily och hennes pojkvän dör under avsnittets gång. När Buffy bestämmer sig för att återvända hem till Sunnydale övertar Lily hennes jobb i L.A. och hennes namn, Anne.

Orkar inte skriva så mycket om Blood Money just nu, kanske återvänder senare till tråden senare. Jag gillar Anne och jag gillar "mörka Angel"-arcen. Men ändå "endast" ett rätt ospeciellt (men på inget sätt dåligt) standalone-avsnitt.

Betyg: 7


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån okt 06, 2003 23:40

Bad Angel är en riktigt bra arc. Var dock lite för länge sen jag såg för att jag ska kunna betygsätta
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav dizzy » tis okt 07, 2003 0:07

pfant: om du tänkte på det så säger hon också nånting i stil med att för inte så länge sen skulle hon tyckt det var jättespännande att träffa en vampyr när hon får reda på vad Angel är, men att det var innan hon träffade en.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav pfant » tis okt 07, 2003 7:26

Å fan, var det hon! That makes sense. Jag kopplade vare sig ihop vampyrdyrkaren, Lily i Los Angeles eller Anne. Well done Joss!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor feb 19, 2004 2:09

Såg precis om det här, och tänkte bara kommentera ett par saker:

1. Det är här den nya W&H-bossen, som någon tyckte liknade The Cheese Man, kommer in i spelet.

2. Den blå demonen Boone, som Angel har sin knock-down-drag-out-strid med spelas tydligen av Mark Rolston (gammal kult-B-action-skådis från en mängd olika filmer, men möjligen mest känd som Drake i Aliens och han hade en gästroll på Alias. Ett sånt där ansikte som många känner igen men få vet namnet på.) som är helt oigenkännelig under allt smink.

3. Wesley är helt fruktansvärt rolig när han strippar framför kameran. Från samma sekvens gillar jag även den övergulliga reklamvideon som Holland Manners spelade in innan sin död. Särskilt Lassie-hunden.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » mån jun 07, 2004 20:31

BLOOD MONEY

Cordelia, Wesley och Gunn försöker få igång en egen byrå men sålänge får de dela kontor med Dennis. Angel hjälper Anne, men mest i personligt syfte för att komma åt W&H något som kommer kosta Lindsey och Lilah dyrt. Och vi får reda på att SP har ett högre mål för Angel..

Smart att ta in Anne igen.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Mr Chase » tis jun 08, 2004 17:48

Efter en räcka med fantastiska Dru/Darla-avsnitt så var det oundvikligt att serien skulle lugna ner sig en smula. Ändå väver de in mörka Angel och W&H på ett hyfsat bra sätt även om välgörenhetsgalan var något av en besvikelse. Jag menar stjäla ett par miljoner, sheesh, W&H kan bättre än så! Jag hade väntat mig att de skulle utfodra de hemlösa till allehanda demoner istället. Nåja...

Det var trevligt att se att Chanterelle/Lily/Anne nu fått en viktig uppgift i livet.

Och att se Wes, Cordy och Gunn försöka klara sig själva var kul, särskilt när de diskuterade hur de dödade kloakdraken eller vad det nu var, och vad de skulle kalla sin nya firma.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Zaxx » sön aug 15, 2004 16:02

Såg om detta avsnitt idag.

Lite småroligt. Det mest uppenbara är ju det alla skrivit redan, lite småtorrt av W&H att sno lite pengar... varför? Behöver de $2miljoner? Skumt....

Dark Angel är cool, gillar allt.

Sen Merl är ju hur kul som helst, alla slår på Merl.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Pazuzu » lör okt 02, 2004 12:05

Det känns lite väl "puttenuttigt" att Anne skulle börja jobba på ungdomshemmet, men det tog ett tag för mig att inse att det var hon. För övrigt var som sagt videon med Cordelia och Wesley mycket rolig. :)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Joamna » mån nov 08, 2004 22:48

Inte riktigt lika bra som föregående avsnitt, men dark-Angel håller fortfarande och denna säsong är långt mycket bättre än säsong 1.

Kul att se Anne igen, var iofs spoilad på att hon skulle komma tillbaka. Men kul att se att hon funnit sin plats och inte behövt byta namn och identitet igen. Jag hade förväntat mig att hon skulle komma tillbaka under ett annnat namn..

Cordy, Wes och Gunn funkar också riktigt bra. De verkar ha en speciell kemi.. Och de klarade av en jätte-demon, Go get them! Yeeha..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » tor nov 11, 2004 23:39

Tråkigt avsnitt. Shawn Ryans sämsta Angelmanus. Gav det en femma.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Binchy » tis mar 08, 2005 14:24

Första tanken var "den där tjejen känner jag igen". När hon sa något för första gången kom jag på vem hon var: fröken kantarell. Mycket bättre självförtroende numera verkar det som.

Är de inte patetiska, resterna av Angel Investigation. Bickering about the name. Men vad stolta de är på slutet när de klarat av monstret alldeles själva.

Videon som spelas på festen är ju så helskön. Festens tema är ju så cheesy det bara går. Och inte så lite freudian slip. "Vi tänker samla in en massa pengar till välgörande ändamål. Oh, by the way, omkostnaderna är 95% av intäkterna."
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Buffybot Wannabe » ons mar 09, 2005 2:21

Haha, Wesley är ju helt underbar när han strippar framför kameran! Avsnittets höjdpunkt. Annars var det inget höjdaravsnitt direkt, man har varit så inne på Darlastoryn nu så det känns lite fjöligt att helt plötsligt gå på fest och sno pengar. Men, ibland måste man ju bryta av lite, det har varit riktigt påfrestande (för mitt hjärta och min hjärna) i de tidigare avsnitten.

Lilla Lindsey...mmm...babaff!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Tompa » lör mar 26, 2005 22:02

Tycker att den nye W&H bossen ser ut som en yngre Junior från The Sopranos.
Bild
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav A bear » sön apr 03, 2005 2:10

Ganska svagt avsnitt. Kul att få träffa Chanterelle/Lily/Anne igen och att hon klarat sig ganska bra, men borde hon inte känt igen Angel - åtminstone när hon fick veta att han var vampyr? Hon och Angel hade väl trots allt en del interaktion i "Lie To Me"?

Men annars så känns det mest som ett avsteg. Som någon nämnde måste väl W&H för katten ha bättre och mindre krångliga sätt att komma över ett par miljoner dollar - och även om det är bra PR, varför sätta Special Projects på det? Fan, TeliaSonera ror iland liknande grejer vid varenda välgörenhetsgala i TV4, och de har inga demoner på lönelistan. Angels motivering för att störa alltihop - och att inte låtsas om något inför Anne även efteråt - verkar också minst sagt suddig i kanterna.

Men jag gillar Leone-hyllningen i slutet mellan Boone och Angel. Snyggt gjort.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » tis apr 19, 2005 22:03

Nja, ett halvdant avsnitt. Kändes lite lamt och storyn var väl sådär. Men det fanns en del skoj.

Gunn är så bra :)
Go on English, make your move


Och Cordy är inte så tokig hon heller
I've got a gun and my name is Gunn
och till det den lilla dans hon gör :D

Buffy 2x07 & 3x01
Störde mig lite på att de använder Anne igen utan att hon verkar vara riktigt samma person som hon var i Buffy. I Lie To Me träffas ju Chantarelle och Angel men ingen utav dem verkar komma ihåg det här.

Tyckte synd om den stackars demonen Merl;
Well, jeez. Does everyone know where I live? - Got to get myself a new lair


Egentligen det kanske var ett helt okej avsnitt men det är inte lätt att komma två lysande avsnitt.

Edit: Spoilermärkningen kanske inte behövdes :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav xAMNESIAx » ons maj 18, 2005 19:17

Helt OK avsnitt. Igentligen så är det mer än OK, det är ganska bra. Visst känns det lite som en paus, men Blood Money för ändå storyn framåt.
Angel blir mer och mer besatt av att krossa Wolfram & Hart, och han kliver närmre mörkret för varje avsnitt. I like it!
Kul att få se Anne igen. Tyckte om henne i Buffy, och hon gör ett godkänt jobb här också. Sista scenen då hon tar pengarna är riktigt bra.

Anne: [Holds up a soiled stack of bills] What's this?
Angel: Blood.
Anne: [Looks at Angel, then at the money] It'll wash.

Mycket bra...

8/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » lör jul 02, 2005 16:28

Ett tamt avsnitt. Wesley/Gunn/Cordelia är om inte annat skamligt underhållande. Det visades ju förövrigt i förra avsnittet också, när dem söp sig fulla på Lornes bar. Hur som helst, avsnittet då, tamt. Däremot gillar jag vändningarna, att Boone i själva verket jobbade ihop med Angel och att Angel inte hade något vettigt att visa egentemot Wolfram and hart. Roligt att se Anne också.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » ons maj 24, 2006 8:18

Det här är ju ett typiskt mellanavsnitt. inte speciellt bra alls, även fast jag tycker att Anne är en väldigt trevlig karaktär både i Buffy och här...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » ons jul 18, 2007 11:12

Detta avsnitt var bättre än jag mindes det. Fortfarande inte ett helt och hållet bra avsnitt, långt ifrån, men jag var underhållen i 40 minuter. Det finns egentligen inte så mycket att säga om detta avsnitt förutom att jag gillar Holland Manners smörvideor och Wes lekande med kameran. :)

5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » fre dec 18, 2009 1:22

Jag brukar tänka på det här avsnittet som tråkigt, men när jag väl ser det så gillar jag det alltid. Speciellt Cordy, Wesley och Gunns scener, deras sammanhållning är fin. Och mörke Angel fortsätter att vara cool, han är bra när han jobbar ensam.

Videon med Cordy och Wesley är rolig, men bäst är Holland med hunden. :D

Favoritcitat:
Angel: The game. - It's actually kind of fun when you know the rules. I mean, when you know - that there aren't any. You screw with me, and you screw with me, and... you screw with me. And now - I get to screw with you. That's gonna be great!
Lilah: Angel, please...
Angel: No. No. No. No. The begging - that comes later.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » sön jun 06, 2010 12:51

Gillar hur Joss väver ihop Buffy med Angel, igen, bravo!
Helt okej avsnitt ändå, gillar Darla o Dru men va skönt o få en liten paus från dem.
Betyg: 7
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm


Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron