1x13 - She

Prata om Säsong 1

Ett jättebra betyg eller hur?

1
2
6%
2
5
16%
3
0
Inga röster
4
3
10%
5
3
10%
6
9
29%
7
5
16%
8
2
6%
9
0
Inga röster
10
2
6%
 
Antal röster : 31

Inläggav Binchy » ons mar 08, 2006 23:00

Jaha, bra är det fortfarande inte. De verkar mest förbannade på varandra, när de ska vara attraherade. Det bästa är DBs och ADs dansstilar, och att Cordelia har nästan likadana stolar som vi har i köket.

Jhira har ytterst fåniga kläder. Varför ett stort håll mitt fram på tröjan? Speciellt om man INTE i första hand vill behaga och finnas till hands för män - det är ju det hon flyr ifrån, right?!? Inte lite storhetsvansinne har hon också - tror att alla i alla dimensioner har hört talas om henne, trots att hon sägs vara död, och trots att kvinnor i deras värld inte har några namn alls.

Inte lite kopplingar till kvinnlig könsstympning...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Isabella » tis mar 14, 2006 23:48

Avsnitet är väldigt tråkigt. Men Wesleys och Angels dans gör så att jag kollar på en del iaf :P
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Ai » ons mar 15, 2006 0:00

Isabella skrev:Avsnitet är väldigt tråkigt. Men Wesleys och Angels dans gör så att jag kollar på en del iaf :P


Haha! Ja! Och Angels totala avsky för mobiltelefonen. Skoj skoj. Men jag håller med - resten är väldigt tråkigt....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tea » tis maj 16, 2006 22:06

det här kändes som de flesta andra angel avsnitt för mej. Roligt i början... sen dötrist... 13 avsnitt sedda. 2 bra!

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Garim » tis maj 16, 2006 22:09

Tea: 2 av 13? Låter inte bra... Första gången? Är du uthållig? Det blir bra... riktigt bra... senare...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tea » tis maj 16, 2006 22:13

Garim skrev:Tea: 2 av 13? Låter inte bra... Första gången? Är du uthållig? Det blir bra... riktigt bra... senare...


försöker vara uthållig, har tappat lite hopp bara :cry:

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Garim » tis maj 16, 2006 22:17

Tea skrev:
Garim skrev:Tea: 2 av 13? Låter inte bra... Första gången? Är du uthållig? Det blir bra... riktigt bra... senare...


försöker vara uthållig, har tappat lite hopp bara :cry:

Hang in there... Jag känner igen känslan. Och jag saknar ATS mycket nu då jag sett klart det...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tea » tis maj 16, 2006 22:22

Garim skrev:
Tea skrev:
Garim skrev:Tea: 2 av 13? Låter inte bra... Första gången? Är du uthållig? Det blir bra... riktigt bra... senare...


försöker vara uthållig, har tappat lite hopp bara :cry:

Hang in there... Jag känner igen känslan. Och jag saknar ATS mycket nu då jag sett klart det...


värre blir det ju när folk säger att säsong 2 är sämre... Hur orkar man det då?
Ska iaf PINA mej igenom omså behövs för jag SKA se säsong 5 och hur allt slutar!!!!

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Rombat » tis maj 16, 2006 22:23

Tea skrev:
Garim skrev:
Tea skrev:
Garim skrev:Tea: 2 av 13? Låter inte bra... Första gången? Är du uthållig? Det blir bra... riktigt bra... senare...


försöker vara uthållig, har tappat lite hopp bara :cry:

Hang in there... Jag känner igen känslan. Och jag saknar ATS mycket nu då jag sett klart det...


värre blir det ju när folk säger att säsong 2 är sämre... Hur orkar man det då?
Ska iaf PINA mej igenom omså behövs för jag SKA se säsong 5 och hur allt slutar!!!!
Säsong 2 är bättre. Mycket.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » tis maj 16, 2006 22:30

Jag tycker att S2 är sämre, men Tea, jag är typ en av fem personer i *hela världen* som tycker det. :) Have no worries.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tea » tis maj 16, 2006 22:31

AKS skrev:Jag tycker att S2 är sämre, men Tea, jag är typ en av fem personer i *hela världen* som tycker det. :) Have no worries.


håller modet så högt up det går 8)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Tinwiel » tis maj 16, 2006 22:35

AKS skrev:Jag tycker att S2 är sämre, men Tea, jag är typ en av fem personer i *hela världen* som tycker det. :) Have no worries.


Jag är inte överdrivet förtjust i s2 heller, även fast jag tyckte bättre om den andra gången jag såg den. Fast som helhet är den nog bätre än s1. Det är ju färre standalones i den, och lite mer djup, men å andra sidan har den inte I will remember you eller Five by five. Men Tea, du kommer nog att vara underhållen ändå, och delar av s3, 4 och framförallt 5 är skiiitbra.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav fripp21 » tor nov 16, 2006 16:55

Steve Paymer came

Början av detta avsnitt är hejdlöst roligt. Och då menar jag inte den väldigt roliga scenen med Wesley, hans dans, hans tröja och hans sätt med kvinnor. Nej, scenen som fick mig att skatta så att jag grät (igen!) är förstås Angels inre bild av sig själv dansandes som en idiot. Jag fick andnöd. Dels var det en magnifik kontrast mot den svårmodige Angel's vanliga sinnelag, dels påminde det mig om hur gode vännen Olof brukade dansa på fylleslagen under 80-talet.

Några roliga kommentarer:
Cordy: Steve Paymer came, can you believe it? David Paymer's brother, Steve

Wesley: Well I'm feeling rather chipper myself. That was quite a soiree last night!


Har Angel problem med mobiltelefoner, eller?

Resten av avsnittet behandlade ju kvinnans rätt till eget liv och sexualitet. Joss är på de starka kvinnornas sida. Ni har säkert redan diskuterat detta en hel del (Joss påverkad av mor sin och engelskalärarinnan, Equality Now, etc). Jag har inte så mycket att tillägga förutom att det såg väldigt smärtsamt ut när Tay och hans hejdukar klippte av tjejens ryggrad med den stora tången.

Men vad tusan pågick mellan Angel och Jhiera? Skulle det föreställa sexuell spänning dem emellan? Dål!

Avslutar med en av de viktigare replikerna...
Angel: You want a job?
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav AKS » tis jul 10, 2007 23:42

Nej, nej, nej. Detta var inte alls bra trots att hela avsnittet kändes alldeles shiny and new eftersom jag enbart sett det en gång tidigare för över fem år sedan.

Inledningen fungerar riktigt bra. Angel dansar jättebra! Jag gillar särskilt de där små, snabba handklapparna. :) Sen blir det dötrist och sen får Angel prata om en tavla och sen blir det dötrist igen och sen är det eftertexter som är kul.

Jag förstår tanken med avsnittet och detta med kvinnlig omskärelse och allt det, men det är tyvärr inte bra utfört.

Bra Wesley-citat:

WES: I intend to earn my keep. Oh, in terms of this keep by the by...
ANGEL: There's no dental.
WES: Right. Well, I'll floss.


Denna är också bra: "I'm very rarely taken hostage." :D

(spoiler AtS S5) Då jag ser såna här scener med Wes kan jag inte hjälpa att se honom sittandes i mörkret med Illyria stående bakom honom i skuggorna. Day-um! Vilken utveckling!

1 av 10

Nej, nu ska jag ta en liten Angel-paus (till imorgon) och se Black Adder Goes Forth.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » sön nov 29, 2009 22:35

Nej, usch, det här är inget vidare. Jag tycker inte att det är riktigt lika dåligt som The Pack som jag gav en 1:a, men så mycket bättre är det inte.

Jag gillar festen, scenen på kontoret när Angel anställer Wesley och så är det alltid kul med Angel och mobiler. Men det andra är mestadels så fruktansvärt tråkigt, det kändes som att avsnittet aldrig skulle ta slut. Jag tror att det här var andra gången jag såg det och jag lär nog inte se det igen på ett väldigt bra tag.

Favoritcitat:
Cordy: I’m so glad you came. You know how parties are. You’re always worried that no one is going to suck the energy out of the room like a giant black hole of boring despair. But there you where - in the clinch!
Angel: I didn’t... – Boring?
Cordy: You used to be a person! Did you never party? Did people not gather in olden times?
Angel: I talked to people. - Laura.
Cordy: Laura thought you hated her. I had to tell her you were challenged.

Betyg: 2
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » fre maj 14, 2010 1:42

Ibland tar det lång tid att koppla. Jag vet inte hur många gånger jag sett det här avsnittet, men det är åtskilliga (jag hoppar inte över avsnitt). Ändå har jag lyckats undgå att märka att det finns en förklaring till Wesleys ändrade attityd när han möter kvinnorna på spa't. Det är en lite lustig scen där Wesley verkar vara som han brukar. Han fumlar och visar upp sin totala oförmåga att tala med kvinnor, ungefär som om det var en fortsättning på hans försök att tala med Cordelias vänner i "Expecting" (1x12) och hans samtal med tjejen som berömde hans tröja under festen i början av det här avsnittet. Men det finns en skillnad: Wesley har aldrig visat sig påflugen förut, han anstränger sig alltid förtvivlat för att vara korrekt. I den här scenen är han dock som förbytt, han försöker stjäla sig en kyss från en av kvinnorna och en annan uppmanar han att känna efter hur fast han är i kroppen - han är inte sig själv.

Förklaringen står Jhiera för. Hon säger tidigare under det långdragna samtalet med Angel: "And your people - the men? Some respond to the Ko involuntarily. They tried to force themselves".

Det är därför Wesley uppför sig som han gör. Utan påverkan från Ko hade han varit sitt vanliga osäkra jag och hade varken vågat eller velat tränga sig på kvinnorna.

Som sagt, ibland är man lite långsam.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön okt 06, 2013 16:03

Nej, detta har inte blivit bättre sedan senaste titten. Fy 17, vad trist detta avsnitt är! Jag verkligen genomled det denna gång. Men nu är det över! Det blir inte sämre än så här i Buffyverse och då är det ju skönt att det är gjort.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Föregående

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron