3x04 - Beauty and the Beasts

Här pratar vi mest om Säsong 3

Is it a beauty or a beast??

1
0
Inga röster
2
1
3%
3
0
Inga röster
4
5
16%
5
1
3%
6
2
6%
7
9
29%
8
5
16%
9
5
16%
10
3
10%
 
Antal röster : 31

Inläggav adolvsson » tis maj 02, 2006 1:52

mmmf skrev:Skammens röda färg pryder nu mina kinder då jag inser att jag gjort mig skyldig till något så socialt oförsvarligt som en s k fyllepostning.

Fyllepostningar är mer av en skyldighet på det här stället, skulle jag vilja påstå.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » tis maj 02, 2006 9:41

mmmf skrev:
Binchy skrev:Whooohoo, en trettio-plussare till!

Är vi många? Jag är numera 33, för övrigt. Det är så jävla orättvist.


Orättvist för vem? Pfft. Du är ett BARN!!!

Ja, vi börjar bli fler och fler faktist. :D

Har du hittat Presentationslänkarna?

Och oroa dig inte för fyllepostningarna. Du kommer att märka att dina stackars försök till sådana var rätt så tama. Fylle-spamning är en lång och ärofylld tradition här som kräver låg träning och ibland resulterar i stilpoäng. ey och Ankh tillhör tex eliten i denna svåra och även lite farliga sport.

Edit: Ser att nån redan pekat ut länkarna för dig. Och inser dessutom att ett GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN i efterhand verkar vara i sin ordning! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav mmmf » tis maj 02, 2006 13:03

Ai skrev:
Orättvist för vem? Pfft. Du är ett BARN!!!

Ja, vi börjar bli fler och fler faktist. :D

Har du hittat Presentationslänkarna?

Och oroa dig inte för fyllepostningarna. Du kommer att märka att dina stackars försök till sådana var rätt så tama. Fylle-spamning är en lång och ärofylld tradition här som kräver låg träning och ibland resulterar i stilpoäng. ey och Ankh tillhör tex eliten i denna svåra och även lite farliga sport.

Edit: Ser att nån redan pekat ut länkarna för dig. Och inser dessutom att ett GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN i efterhand verkar vara i sin ordning! :D

Tack, tack. :oops:

Åh, en bildtråd! :P
Åh, det verkar som om inga bilder funkar längre. :cry:
Åh, NITTIO sidor! :eek:
Användarvisningsbild
mmmf
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 apr 2006

Inläggav Ai » tis maj 02, 2006 14:13

Ooops. Den länken är lite inaktuell. Skall genast uppdatera!

Edit: Fixat. Nu funkar Hur ser ni ut - länken igen. Och här också...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav carre » tis maj 02, 2006 16:29

Ai skrev:Och oroa dig inte för fyllepostningarna. Du kommer att märka att dina stackars försök till sådana var rätt så tama. Fylle-spamning är en lång och ärofylld tradition här som kräver låg träning och ibland resulterar i stilpoäng. ey och Ankh tillhör tex eliten i denna svåra och även lite farliga sport.


haha, jag fyllepostar som bäst när gaspode sitter och hejar på! <3
man får vara full på det här forumet och man får INTE ta illa upp om jag kallar nån hora på fyllan, jag är sån.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Ai » tis maj 02, 2006 16:35

ey skrev:[...]man får INTE ta illa upp om jag kallar nån hora på fyllan, jag är sån.


Luv ya', ey. Men jag kan inte svära på att jag iallafall skulle ta illa upp om du kallade mig h*ra. Full eller nykter. Sorry. Jag är sån.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav carre » tis maj 02, 2006 16:52

Ai skrev:
ey skrev:[...]man får INTE ta illa upp om jag kallar nån hora på fyllan, jag är sån.

Luv ya', ey. Men jag kan inte svära på att jag iallafall skulle ta illa upp om du kallade mig h*ra. Full eller nykter. Sorry. Jag är sån.


haha, jaja, du får väl ta illa upp då! jag tror du kan leva med det :P
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav A bear » tor okt 19, 2006 14:39

Bästa replik: Oz och Willow är riktigt bra för varann.
XANDER: Uh, no worries. I can handle the Oz Full Monty. I mean, not 'handle' handle, like 'hands to flesh' handle.
WILLOW: Mm, okay. Well, it's not for you. It's for me, 'cause I'm still getting used to half a Monty.
XANDER: Oh. Good. Half? You and Oz? Which half?
WILLOW: Wouldn't you like to know?


Bästa popkulturreferens: Buffy och Willow läser "Skriet från vildmarken".

Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Poster bakom Buffy i badrumsscenen:
Most women are not attracted to dead guys

Ti hi. Lite mer seriöst: Giles som hajar till när Buffy nämner "The hills are alive". Vi vet ju när han hörde den referensen senast. Jenny. Snygg kontinuitet.

Hej Joss Whedon: "Phases" del 2:
FAITH: All men are beasts, Buffy.
Men man måste kunna kontrollera det. "Skriet från vildmarken" är en bra parallell - hunden som blir en varg, men behåller en del av sin hundhet. Oz är ett monster, men han kan hålla monstret i check. Angel likaså. (spoiler s5) Buffy likaså. "And the strain of the Primitive remained alive and active" - låter bekant, n'est pas?

Awww: Willow som CSI:ar med scooby doo-lunchlåda och är hur tuff som helst så länge hon tror sig kunna rädda Oz.

Höh? Ska det vara så jävla svårt att få till en bra varulvskostym? Och varifrån kommer Angels byxor?

Wow, detta är en bra serie: Kunde varit ett mycket bättre avsnitt om det inte vore för den enormt överdrivna kvinnomisshandelsstoryn. Här finns gott om angst för alla inblandade - Oz och Willow och Buffy och Angel inte minst - men allt ordnar sig till slut. Den här gången.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gollum » fre okt 27, 2006 7:56

Detta kändes faktiskt ganska innehållslöst. En transportsträcka för att få tillbaka Angel i handlingen igen på något sätt.

Mina kommentarer i tidigare trådar om att låsa in Oz kommer på skam och känns bättre i sitt sammanhang efter detta, men jag undrar vad som hade hindrat Oz från att fly genom fönstret om Xander hållit sig vaken?

Usch, jag känner mig väldigt kräsen och gnällig, kan ftw_tysken skruvat upp mina förväntningar för högt?
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav AKS » tor maj 31, 2007 18:50

Detta avsnitt är bara lite nja... Halvtråkigt ungefär som Dead Man's Party. Det som höjer detta avsnitt är det faktum att Oz, OZ!!, får gå runt och ha ångest och tro att han dödat människor. Tycker så synd om honom i detta avsnitt och blir alldeles yay då han får veta att han inte dödat psykologen och vilken nu den andre var som dog.

Kanske inte så många som läser dessa inlägg, men varför svimmade Willow i bårhusscenen? Kommer inte alls ihåg att vi fick en förklaring.

Tycker förresten att avsnittet har fel titel. Beauties and the Beasts vore bättre... :)

Sista scenen med Buffy och Angel skulle vara mycket bättre om det inte var så att jag alltid börjar skratta efter morphen eftersom det är så uppenbart att Angel channlar Morten Harket i Take on Me!! :D :D Om jag visste hur man gjorde skulle jag cappa 3.37 i denna video för att bevisa det hela. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » sön jun 03, 2007 1:55

AKS skrev:Sista scenen med Buffy och Angel skulle vara mycket bättre om det inte var så att jag alltid börjar skratta efter morphen eftersom det är så uppenbart att Angel channlar Morten Harket i Take on Me!! :D :D Om jag visste hur man gjorde skulle jag cappa 3.37 i denna video för att bevisa det hela. :)


Tryck på "Print Screen" på tangentbordet och öppna ett bildprogram (ex. Paint, Photoshop) och kopiera in (ctrl+v) sedan spara. Så enkelt är det i princip att cappa ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön jun 03, 2007 8:40

Ska testa nu...

EDIT: Oki, det är alltså detta en svettig Angel channlar i sekunderna efter morphningen, :):
http://img384.imageshack.us/img384/7269 ... ad1mx2.jpg
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön jun 03, 2007 20:07

Här har vi Angel post-morph för de som vill jämföra, :D:

Bild
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav mattek72 » sön jun 03, 2007 21:10

Nu kommer jag i fortsättningen att förknippa detta avsnittet med den videon. :eek: Min avsky för Angel ökade genast. :twisted:
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav AKS » sön jun 03, 2007 21:36

Ajdå, det var inte meningen. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav mattek72 » sön jun 03, 2007 22:17

AKS skrev:Ajdå, det var inte meningen. :D


JRT kommer att få hjärnblödning över den kopplingen. :)
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Tinwiel » sön jun 03, 2007 23:35

Take on me är ju fantastisk! :) Morten Harket har jag inga åsikter om förutom att han har fin sångröst. Jag tyckte att det var en rolig liknelse. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav latarmig » mån aug 20, 2007 0:00

När Xander sover på sin post blir det ett himla liv på Giles, men när Buffy gör om samma sak natten efter tittar han bara lite faderligt ömt på henne.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » ons mar 26, 2008 19:37

Det är inga dåliga hårprodukter Angel har som håller igenom 100 år i helvetet. Angel s4Eller ett par månader på havets botten.

När Buffy räfsar runt bland dockor och andra Drusilla-atteraljer i sin jakt på kedjor tar hon sig uppenbarligen också tid att leta rätt på skor åt Angel. För han har inga skor i skogen, men däremot dagen därpå. Jo just...

Och något som jag inte tänkt på förut. Angel dyker upp och dödar Pete (*crack* nice!) och de undviker därmed effektivt att låta Buffy ställas inför en situation där hon kanske måste ha ihjäl en människa - för det var han ju trots allt, ingen demon och ingen robot... men VAD sa hon till de andra? De vet ju att han är död och om det nu är så att de TROR att Buffy har dödat honom så är det något som väl ändå glids över lite väl (=helt) obemärkt. Borde inte någon oroa sig för att deras slayer, såvitt de vet, dödat sin första människa... Det hade ju kunnat komplicera saken ytterligare för Buffy i det här läget, om hon hade varit tvungen att ljuga om vad som hände med Pete för att hålla Angel hemlig.

Istället får vi en fullständigt ointressant scen med fikusfjollan som inte funkar alls med tanke på att man inte känner varken för honom eller hans dearly departed polare. Good riddance.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Echolls » ons nov 11, 2009 0:14

Det här är väl helt okej, tycker jag. Hela grejen med Pete och Deb är lite löjlig, men det är inget jag stör mig särskilt mycket på.

Scenen när Angel går ner på knä är riktigt bra, så stark. Scott känns ganska så obetydlig när man ser Buffys reaktion där.

Willow drar Oz i svansen. :D

Favoritcitat:
Giles: It's good to see you. Um, no need to panic.
Oz: Just a thought: Poker, not your game.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » ons jan 06, 2010 17:51

Håller på med en omtitt, lite maraton-mässig. Maken protesterar när han tvingats se fyra avsnitt på raken, så då ser vi något annat och sen ser jag ytterligare sju avsnitt eller så...

Här blev jag så irriterad på att Debbies pojkvän säger "you shouldn't make me mad". Snyggt, skjut över allt ansvar för DINA handlingar på henne. Debbie säger ju tyvärr något liknande, stupid git.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Re: 3x04 - Beauty and the Beasts

Inläggav Spuffy » tor feb 18, 2016 23:32

HAHA! Skrev om förra avsnittet att det ju var NU buffy blir sådär jättebra hela tiden. Och så kom detta som jag inte tycker är särskilt jättebra alls. Nåja.

Usch usch, kvinnomisshandel är ju dåligt förstås. Och avsnittet är inte helkasst. Bättre än mkt av det som var dåligt på s1+2. Men inte så bra. Kan inte komma på något jag gillade. Förutom att jag alltid gillar Oz. Betyg: 4.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron