5x20 - The Girl In Question

Här pratas det om Angel Säsong 5

Hur tänker de?

1
2
5%
2
1
3%
3
2
5%
4
1
3%
5
0
Inga röster
6
2
5%
7
8
21%
8
8
21%
9
8
21%
10
6
16%
 
Antal röster : 38

Inläggav merl » tis mar 21, 2006 22:10

Tyckte inte alls om det här avsnittet när jag såg det för första gången för ca två veckor sen. Min uppfattning då var att det kändes rätt meningslöst att se Spike och Angel jaga runt efter Buffy, som man inte får se skymten av (eller jo, en blondin på dansgolvet då). Kanske var det bara att jag inte väntade mig ett sånt här avsnitt som tredje sista, eller så var jag helt enkelt för trött när jag såg det.


Omtitten idag gav ett helt annat intryck. Spike och Angel är ett riktigt underhållande "par" och det är gott om bra repliker. Det är en härlig stämning i Italien-scenerna; fight-scenen i slowmotion med musiken till är kanske det som gjorde bäst intryck.


Ett citat som fick mig att skratta högt var detta:
Oh, look. The Americans are relying on violence to solve their problems. What a surprise.

Kanske inte så jättekul i sig, men med tanke på hur USA bedriver sin utrikespolitik så...


Annars så var det två saker jag blev överraskad av. Dels Illyrias omvandling till Fred och dels Andrew! Andews tjejer i slutet var nästan mer chockartat. I alla fall ihop med "People change."-kommentaren. Är inte riktigt klar över om den kommentaren syftar till smokingen och att han inte är lika mycket nörd längre eller om man ska tolka det som att han börjat dejta tjejer. Andrew bi? Har svårt att tänka mig det, men men.

Förresten Goran-demon, är det vad vår statsminister är?
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis mar 21, 2006 22:15

merl skrev:Ett citat som fick mig att skratta högt var detta:
Oh, look. The Americans are relying on violence to solve their problems. What a surprise.

Kanske inte så jättekul i sig, men med tanke på hur USA bedriver sin utrikespolitik så...

Problemet är väl att amerikanerna i fråga är en irländare och en engelsman. (Även om Angel gjort sig av med sin dialekt, tack och lov.)

Förresten Goran-demon, är det vad vår statsminister är?

Man kan ju alltid hoppas. :)
DEMON MAID: When a Goran demon becomes heavy with the age, his head-a sag and drop off like a ripe-a fig.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav merl » tis mar 21, 2006 22:33

A bear skrev:
merl skrev:Ett citat som fick mig att skratta högt var detta:
Oh, look. The Americans are relying on violence to solve their problems. What a surprise.

Kanske inte så jättekul i sig, men med tanke på hur USA bedriver sin utrikespolitik så...

Problemet är väl att amerikanerna i fråga är en irländare och en engelsman. (Även om Angel gjort sig av med sin dialekt, tack och lov.)


Fast å andra sidan är inte majoriteten vita amerikaner det ursprungligen? Eller spanskättlingar, italienare eller *insert european country*? Jag menar, den amerikanska ursprungsbefolkningen är inte en särskilt stor grupp i det amerikanska samhället. Vilket i och för sig har att göra med våldsamheten hos européerna som kom till amerika...
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » fre mar 31, 2006 23:02

Det första Angel-avsnittet jag såg! och det enda jag sett som varit helt färskt.

Har efteråt förstått vilken tur jag hade som lyckade se just detta avsnitt som första avsnitt då det är sannslöst bra och väldigt fristående! Älskar fightscenen i Rom och Andrew är ju mäktig som vanligt
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre mar 31, 2006 23:08

eriked skrev:Det första Angel-avsnittet jag såg! och det enda jag sett som varit helt färskt.

Har efteråt förstått vilken tur jag hade som lyckade se just detta avsnitt som första avsnitt då det är sannslöst bra och väldigt fristående! Älskar fightscenen i Rom och Andrew är ju mäktig som vanligt

Eh va? Men! Nej! Va? Man ska se acserier i ordning! ORDNING! Annars försvinner ju allt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » fre mar 31, 2006 23:17

noike skrev:
eriked skrev:Det första Angel-avsnittet jag såg! och det enda jag sett som varit helt färskt.

Har efteråt förstått vilken tur jag hade som lyckade se just detta avsnitt som första avsnitt då det är sannslöst bra och väldigt fristående! Älskar fightscenen i Rom och Andrew är ju mäktig som vanligt

Eh va? Men! Nej! Va? Man ska se acserier i ordning! ORDNING! Annars försvinner ju allt.


:eek: Håller med noike här, du kan inte se ett av dom sista avsnitten i säsong 5 som första avsnitt.. aj aj... då är du ju spoilad om ALLT. :eek: :eek:

Merl, jag tyckte också samma sak som du första gången jag såg avsnitten. Jag tyckte att det var helt värdelöst, fånigt, och inte fånigt på ett roligt sätt utan bara meningslöst. Men vid omtitten så tyckte jag att det var ganska roligt. Det är inte nåt topp 10 avsnitt direkt men helt ok ändå.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eriked » ons apr 12, 2006 14:25

Tinwiel skrev: :eek: Håller med noike här, du kan inte se ett av dom sista avsnitten i säsong 5 som första avsnitt.. aj aj... då är du ju spoilad om ALLT. :eek: :eek:
Ähhh håller iof med er men... men mitt minne är som en guldfisks ändå så det spelar inte så stor roll...fast så klokt var det ju inte om jag hade lyckats pricka in typ...något annat avsnitt där i slutet

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » lör apr 29, 2006 16:20

Nja... Det här höll inte riktigt måttet. Visst, det var flera bra scener. Angel/Spike var för det mesta underhållande och Wes/Illyria är fortfarande intressant, men alla italienare (Demoner och människor) var mest störande... Fan vilken jobbig dialiekt dom hade fått.

Andrew nådde inte heller upp till tidigare höjder. Ett medelmåttig avsnitt. Nu ser jag fram emot en sjuhelsikes avslutning...

Tråkigt att inte SMG ville gästspela, men å andra sidan, temat på avsnitt, men Buffy-Love-Angst från våra favorit-vampyrer var bara för jobbigt, så det var väl lika bra.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Garim » lör apr 29, 2006 16:22

merl skrev:Förresten Goran-demon, är det vad vår statsminister är?


Jag kunde inte låta bli att höra "Gorram-demon" :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tea » sön jun 04, 2006 16:46

vet ni att jag gillade itne det här...

Tom Lenk alltid i mitt hjärta, men annars bara småirriterande och hmm.. löjligt.

Buffy Schmuffy

Coockiedough-dialogen angel har med sej själv är visserligen underhållande
och Wes -Fred/Illyria scenen i slutet är värd all beröm annars... blaaaa

jag vill ha ARC! jag vill ha AVSLUT jag vill ha Angel som den var i mitten av säsong 4 och 5

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Capt. Peroxide » sön mar 25, 2007 3:44

Ooookeeej – BÄSTA avsnittet hittills! Otroligt roligt, hela storyn med den här Immortal som tydligen är en sån lovemachine att alla tjejer faller för honom. I alla fall alla som Spike och Angel gillar. Men fattade jag det rätt att Andrew blivit straight? Lägg av, det är bara en fas han går igenom...

Extra plus för cookie dough-referensen, för övrigt.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » sön aug 12, 2007 22:42

Under detta avsnitt så började jag fatta... Va? Serien ska ta slut? Snart? Charmed blev förnyad, men inte Angel? Massa traumatiska minnen från 3½ år sen dök upp i huvudet. Det som satte igång det hela var egentligen bara till viss del att detta avsnitt är det tredje sista av Angel. Det var denna tanke som satte igång det: "Hm, de verkar gilla Andrew. Det gör jag också. Jag kan se Andrew med Angel och Spike i LA i en S6." Och så är det: Jag skulle kunna tänka mig att Andrew hade haft stor chans att bli i alla fall recurring om det blivit en S6. Lorne hade kunnat skrivas ut och Andrew skrivas in och jag tror nog att TPTB måste ha lekt med tanken. Sant är iofs att fler tjejer hade behövts (även om Mercedes är regular så märks det inte). Gwen hade gärna fått komma tillbaka i den rollen (som tjej i ett mycket manligt cast) med Illyria kvar i sin smått fantastiska roll.

Ja, ja... Bara att återigen försöka acceptera faktumet att the WB är ena idioter som förtjänar att nu vara the CW.

Avsnittet då? Jodå, det är underhållande. Ibland till och med riktigt underhållande. Men jag hade hellre sett det mellan Underneath och Origin, eller i alla fall mellan Origin och Time Bomb. Det är alldeles för fluffigt för att passa här, IMO.

Min favoritscen av den komiska delen av avsnittet är helt klart då Angelus och William kommer hem och finner att Darla och Dru haft sex med the Immortal. Samtidigt. :D

Min favoritscen av de dramatiska är alla. Alla scener med Wes/Fred/Illyria/Freds föräldrar. Så oerhört smärtsamma scener som gjort sig bättre i Origin eller Underneath. Det blir lite väl tvära kast här. Men de är lysande dessa scener. I Illyrias sista scen med Wes är Amy Acker strålande. En lite justering av hållning, av nackmuskler, av blick. En större justering av röst. Allt görs på en sekund och hon är antingen Fred eller Illyria. Utan ansträngning tycks det. Ge tjejen mer jobb!!

Detta avsnitt är svårt att betygsätta. Underhållande. Fluff. Fel i säsongen. Smärtsamt. Intrycket är blandat och förvirrat. Hmm...

5 eller 6 av 10. Kan inte bestämma mig.

(spoiler Buffy S8) Kul att se detta avsnitt efter att ha läst att det är en fejk-Buffy som är i Rom. :) Men Dawn bor med denna fejk-Buffy ändå?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » mån aug 13, 2007 12:28

AKS skrev: (spoiler Buffy S8) Kul att se detta avsnitt efter att ha läst att det är en fejk-Buffy som är i Rom. :) Men Dawn bor med denna fejk-Buffy ändå?

Andrew påstår det, ja. Ser du Dawn någonstans? :D
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » mån aug 13, 2007 16:34

Nej, iofs. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Bender » tis aug 21, 2007 23:31

Åhh nej jag har bara 2 osedda avsnitt kvar i hela Buffyverse!

Hur kunde dom lägga ner serien i så hög form? :cry:

Illyria/Fred/Wes-delen är fantastisk och sorglig,
jag kanske inte är totalsåld över humordelen, det blev lite väl mycket "italiensk" humor men det fanns mycket roliga samspel mellan Spike och Angel!

Jag har svårt att se hur serien ska kunna sluta på 2 avsnitt nu!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav HeY » ons aug 22, 2007 14:55

A bear skrev:
AKS skrev: (spoiler Buffy S8) Kul att se detta avsnitt efter att ha läst att det är en fejk-Buffy som är i Rom. :) Men Dawn bor med denna fejk-Buffy ändå?

Andrew påstår det, ja. Ser du Dawn någonstans? :D


Jag är glad över att det är så. Det kändes fel att scoobie gruppen hade splittrats. Nu har jag inte läst säsong 8 så de kanske har splittrats ändå men det känns fortfarande fel!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis jan 22, 2008 18:20

Joss kommenterar det där med Andrew och tjejerna.
It has to be said: the Andrew scene in "The Girl in Question" was a victim of me dropping the ball. I specifically said there should be a party of men AND women, all glamorous and Italian, waiting for Andrew. I wasn't there when it was shot, and didn't have the time/money/energy to change it after the fact, though it made me crazy.

Andrew's sexuality is always on the cusp of self-awareness because Andrew is stunted emotionally and because it's hilarious.

[Side-note: The "people change" thing is a hold-over from the fact that the scene was originally written for Dawn (but Michelle turned us down). The idea was, there's little Dawn, then in the last scene there's hot grown-up Dawn going out on the town, a heavy visual support of people changing (since Spike and Angel always see her as older brothers do). But Tommy made it his own, 'cause he's Tommy.]

Kort sagt alltså: Andrew = inte straight.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Rombat » tis jan 22, 2008 20:11

Andrew = Ett mysterium. Jag tror fortfarnade på straight men med idoldyrkan-issues.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaspode » tis jan 22, 2008 20:24

lägg av, han är gôrgay.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis jan 22, 2008 20:24

Äh. Han lever bara ut sina James "Timothy Dalton" Bond-fantasier här. Han är flexibel på det viset.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » tis jan 22, 2008 22:18

Min gaydar funkar visserligen inte. Men Andrew uppfattade jag alltid som en fanboy med issues om verkligheten snarare än någon som var osäker på sin sexualitet.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » tis jan 22, 2008 23:05

Rombat skrev:Min gaydar funkar visserligen inte.


Varsågod:
Bild


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis jan 22, 2008 23:06

:D

TOUS = :lovebunnier:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav angel_z » mån feb 04, 2008 12:18

Jag tycker inte alls att detta avsnitt var bra. Det enda som var roligt var när spike och angel åkte moppe :)

Annars var det bara för mycket. Gillar inte att dom drar in buffy i det hela när sarah ändå inte kunde gästspela. Känns inte trovärdigt.
Tyckte mest att det här avsnittet var gubbigt och slemmigt. :eek:
Angel
Användarvisningsbild
angel_z
Minion
 
Inlägg: 50
Blev medlem: 07 jul 2007

Inläggav Echolls » mån feb 15, 2010 17:01

Kul med så många scener med Spike och Angel tillsammans. Deras hat mot the Immortal är helt fantastiskt! Det roligaste är nog tillbakablicken med Darla och Drusilla och när de läser kortet från honom i slutet. :D Men det hade nog kunnat göras lika bra utan att Buffys inblandning, speciellt när hon inte ens är med (inte för att jag hade velat det, men ändå). Jag vill inte veta om hon har en ny kille heller. Det som Andrew berättade i Damage om henne och de andra var precis lagom för min del.

Illyria som Fred är så sorgligt. Väldigt bra scener. Inte för att tjata, men Amy Acker är grym. Jag undrar om någon av de andra skådespelarna i Buffyverse som hade klarat växlingarna mellan Illyria och Fred lika bra som hon. Och återigen - stackars Wesley. "Change back. Be blue. Be anything. Don't be her." :(

Men även om jag gillar avsnittet väldigt mycket så håller jag med de som tycker att det känns fel såhär sent i säsongen. Väldigt konstigt är det faktiskt, jag förstår inte hur de tänkte. Jag hade mycket hellre sett en reaktion från de andra på det som hände i slutet av förra avsnittet då Angel hjälpte demonerna.

Favoritcitat (mycket tack vare hur David levererar den sista repliken):
Spike: The Immortal?!
Angel: I mean, come on!
Spike: She's smarter than that.
Angel: She'd never fall for a centuries-old guy with a dark past who may or may not be evil.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » tor jul 01, 2010 3:04

I tråden för "I Will Remember You" (1x08) skrev jag om det moraliskt tveksamma i att Angel förföljt Buffy i "Pangs" (BtVS 1x08) utan att ge sig till känna (det nämns så det är ingen spoiler). Buffy tar sig till Los Angeles och skäller ut honom när hon fått reda på vad han gjort. Det intressanta är att Angel tydligen är oförbätterlig i det avseendet, för han gör precis samma sak här, även om han den här gången inte följer efter Buffy själv utan har anställt en person för att spionera på henne. Buffy verkar inte heller ha ändrat sig, hon ogillar den typen av beteende (omsorg) lika mycket som någonsin.

Spike: About Buffy. How did you know she
was in trouble?
Angel: I got word.
Spike: From who?
Angel: A source.
Spike: You've been spying on her?!
Angel: I just wanted to make sure she was all right.
Spike: Sending your lackeys to do your stalking for
you. That is really pathetic.
Angel: All right, fine. I'm not proud of it, but it's...
it's Buffy.
Spike: How many you got on her?
Angel: Uh, just the one. But he got spotted. Called
me from the hospital after he regained
consciousness.
Spike: You should've had more of your people
watching her.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav HeavyAlex » lör okt 16, 2010 14:13

Riktigt bra standalone avsnitt måste jag säga, men det känns ändå inte rätt.. Liksom hur ska de få ihop ett värdigt slut på två stycken avsnitt nu då, känns som om det är mycket som finns kvar. Många lösa trådar.

Tillbaka till avsnittet då, gillar the Immortal, speciellt i tillbaka blickarna. Angel och Spikes reaktioner när de fått veta vad han gjort med Darla och Drusilla.. :D
W&H i Rom var också ganska så intressant, hon där chefen, eller italienarna öht var underhållande! :D

Men som sagt så känns det inte rätt just nu, detta avsnitt skulle kanske ha passat mitt i säsongen eller i början, men inte nu när det bara är två avsnitt kvar. Ruskigt jobbigt att börja närma sig slutet. Får dra ut på de två sista avsnitten.. :p

Betyg; 8
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » tis mar 25, 2014 0:18

Jag har alltid tyckt att Rom-kulisserna i det här avsnittet är generande. Belysningen ser ut som i ett garage. Gatorna är tomma som i en spökstad. Var är trafiken? Var är folkvimlet?

Vi hoppar fram tio år och jag besöker för första gången Rom. Jag anländer en varm vårkväll och är redo att mötas av storstadens förunderliga kaos. När jag kliver ur taxin vid Piazza Navona är mitt första intryck: Det ser exakt ut som i The Girl In Question. Garagebelysning. Folktomt. Ingen trafik. Här skulle man helt klart kunna ha en ostörd vespajakt. Eller leta upp kulissernas närmaste pizzeria.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » tis mar 25, 2014 23:50

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Föregående

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron