1x12 The Message

Här kan du prata om Säsong 1 av Firefly.

Vad tycks?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
4
24%
7
3
18%
8
3
18%
9
4
24%
10
3
18%
 
Antal röster : 17

Inläggav Garim » tor mar 30, 2006 15:55

Binchy skrev:
Ai skrev:Binchy: Du som har skivan framme - jag läste idag att Joss tydligen var med i begravningsscenen. Har du lust att kolla? Jag hade inte hört det innan idag och inte lagt märke till det heller. Bringa klarhet i detta, tack! :lovebunny:


Kunde inte se honom, och då satt jag en till två dm från skärmen. Han KAN ha varit Traceys pappa, men tror inte det. Dessutom hade jag på kommentatorspåret, och Alan eller Jewel borde ju ha sagt något om det, tycker man. Det var visserligen några i bakgrunden som inte hade fokus på sig, så de var bara suddiga människoformade skuggor. Kan ha varit en av dem.

Filmade de de sista två avsnitten före detta? Alan och Jewel sa flera gånger att detta var sista avsnittet de filmade. Höll på och somna tjugo minuter in i avsnittet, så jag tar resten av kommentatorsgenomgången i morgon.


Jag har läst om det här, och Joss ska tydligen vara mannen i hatten - men det är ju omöjligt att se - tycker jag :P

Spoiler ATS S3 (tror jag):
Joss var ju inte direkt lätt att känna igen i ATS heller... Vilka avsnitt var det?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav A bear » tor mar 30, 2006 16:15

Garim skrev:Spoiler ATS S3 (tror jag):
Joss var ju inte direkt lätt att känna igen i ATS heller... Vilka avsnitt var det?

2x21 "Through The Looking Glass".
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Minsc_and_Boo » fre apr 28, 2006 15:59

Jag blir helt tårögd varje gång jag ser slutscenen. Jag är en sucker för tear jerkers, helt klart.

Jag har en helt galen teori om varför River lägger sig på lådan. MP3spelaren som Tracey håller i ser ju ut som en iRiver. Kan det ha varit en skämtgrej?
Bild

Annars satt jag halva avsnittet och funderade på hur tusan han hade tänkt leva när han lämnat bort sina organ. Sabla pucko...

Mal och Zoe har klarat sig riktigt bra efter kriget, tydligen har inte alla det.
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Garim » fre apr 28, 2006 19:41

Minsc_and_Boo skrev:Jag har en helt galen teori om varför River lägger sig på lådan.

River lyssnar väl på hans tankar? :)

Annars satt jag halva avsnittet och funderade på hur tusan han hade tänkt leva när han lämnat bort sina organ. Sabla pucko...


Han fick ju nya super-organ inplanterade istället...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav fripp21 » fre apr 28, 2006 21:26

Japp, han tänkte lura smugglarna och behålla de nya organen själv. Det ingick nog inte i planen att lämna tillbaka dem.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav merl » tor maj 11, 2006 23:07

Ännu ett bra avsnitt (finns det några dåliga Firefly-avsnitt, jag tror inte det. Det skulle kanske vara Heart of Gold då.)
Ännu en gammal Buffy/Angel-skådis då, men tyvärr tycker jag inte att han är mycket bättre här än som Holden/Knox. Inte en karaktär som berör särskilt mycket - konstigt då att hans död känns så påtaglig och sorglig. Begravningsscenen i slutet är verkligen stark.

Annars så är Jaynes mössa ett kapitel för sig.
Och repliken
What did you all order a dead guy for?
:D
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Firefly Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron