(TVs Hit) Drive

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » lör feb 11, 2006 14:57

Bra nyheter däremot: Igår på Buffistas.org skrev Tim Minear det här:

Okay, the show is called "Drive." The network is, um, Fox. And it's a big, sprawling, ensemble that is utterly serialized. In the pilot, for instance, there are... let me count... about 16 possibly regular characters.

Which means I got me some killin' to do.


Och lite senare med typiskt Minearhumor:
I like to think of it as "Magnolia" on wheels with a dash of "North by Northwest" every week.


(Och i förgår skrev han att piloten hade blivit upplockad, vilket betyder att det inte är en serie ordentligt ännu ,men jag är glad ändå.)
Senast redigerad av noike lör feb 11, 2006 15:08, redigerad totalt 2 gånger.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » lör feb 11, 2006 14:59

There's some killin' to do!

Är det den här serien som han bara hade tänkt skulle vara 13 avsnitt eller?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » lör feb 11, 2006 15:03

noike skrev:Bra nyheter däremot: Igår på Buffistas.org skrev Tim Minear det här:

Okay, the show is called "Drive." The network is, um, Fox. And it's a big, sprawling, ensemble that is utterly serialized. In the pilot, for instance, there are... let me count... about 16 possibly regular characters.

Which means I got me some killin' to do.


Och lite senare med typiskt Minearhumor:
I like to think of it as "Magnolia" on wheels with a dash of "North by Northwest" every week.


(Och i förgår skrev han att piloten hade blivit upplockad så det är inte en serie ordentligt ännu, men damn I'm happy anyway.)

GE MIG!

I wanna have Tim Minears babies.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör feb 11, 2006 15:04

Off skrev:There's some killin' to do!

Är det den här serien som han bara hade tänkt skulle vara 13 avsnitt eller?

Vid det här laget skapar han väl alla sina serie som miniserier med möjlighet till fortsättning, vis av erfarenhet, och så vidare.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör feb 11, 2006 15:08

Off skrev:There's some killin' to do!

Är det den här serien som han bara hade tänkt skulle vara 13 avsnitt eller?


Ja. Så förstod jag det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » lör feb 11, 2006 15:18

noike skrev:
Off skrev:There's some killin' to do!

Är det den här serien som han bara hade tänkt skulle vara 13 avsnitt eller?


Ja. Så förstod jag det.

Nu blev jag osäker. Hade jag fel däruppe? Är det tänkt som en riktig miniserie, och inte bara "den ligger på FOX så vi tar det säkra före det osäkra"-miniserie?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör feb 11, 2006 15:22

adolvsson skrev:
noike skrev:
Off skrev:There's some killin' to do!

Är det den här serien som han bara hade tänkt skulle vara 13 avsnitt eller?


Ja. Så förstod jag det.

Nu blev jag osäker. Hade jag fel däruppe? Är det tänkt som en riktig miniserie, och inte bara "den ligger på FOX så vi tar det säkra före det osäkra"-miniserie?


Tim skrev något för lääänge sedan om att eftersom han inte såg hur serien skulle fungera längre än 13 avsnitt så brydde han sig inte om att gå den hårda jobbiga vägen till en annan kanal trots att han hade kunnat.

Fox Produktionsbolag -> Fox Channel går lättare än Fox Produktionsbolag -> WB eller NBC även om det är möjligt. Det är därför de nästan alltid försöker med FOX först, Joss gjorde väl samma sak med Buffy men de var inte intresserade.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » lör feb 11, 2006 15:28

Ah. Check-check, then.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör feb 11, 2006 19:05

Drive och The Way är två helt olika serier? Har Tim med båda att göra?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » lör feb 11, 2006 19:48

Illyria skrev:Drive och The Way är två helt olika serier? Har Tim med båda att göra?

Dom är olika, och det är bara Drive som har med Timmy att göra. Jag svarade på inlägget om The Way när Drive-diskussionen fortfarande låg i andra serier-tråden. Du hittar noikes original där.

Very confusing of you, mr noike.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör feb 11, 2006 19:48

Illyria skrev:Drive och The Way är två helt olika serier? Har Tim med båda att göra?

Nej, jag flyttade fel inlägg. Srry. Fixat nu.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » lör feb 11, 2006 20:01

Trevligt med en ny Tim-serie ivarjefall även om jag inte förstår varför han sammarbetar med Fox igen. They better not cancel it! Fast med 13 avsnitt kanske de vågar satsa på att visa alla ändå...

Undra om det är en serie som är menad nu till hösten eller senare?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » lör feb 11, 2006 20:13

Illyria skrev:Trevligt med en ny Tim-serie ivarjefall även om jag inte förstår varför han sammarbetar med Fox igen. They better not cancel it! Fast med 13 avsnitt kanske de vågar satsa på att visa alla ändå...

Undra om det är en serie som är menad nu till hösten eller senare?

Eftersom de har beställt piloten nu så skulel jag tro att det är en höstserie. Jag ahr inte ritkigt koll på det här, men det borde vara för sent för att det ska bli till sommarsäsongen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » lör feb 11, 2006 20:45

Jag vet inte hur lång tid det tar att göra en pilot, men jag hoppas det är en höstserie, för då kanske piloten läcker ut framåt sommaren. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » tis feb 14, 2006 18:59

Variety har lite mer information om Drive:

Net has also greenlit the drama "Drive," a sudser revolving around an "Amazing Race" competish, but on acid

(...)

Fox's "Drive," meanwhile, comes from scribes and exec producers Tim Minear ("Angel," "The Inside") and Ben Queen ("Century City," "100 Weddings"). Skein focuses on contestants on an illegal cross-country road race.

Twentieth Century Fox TV is behind "Drive."
Senast redigerad av CheeseGuy tis feb 14, 2006 20:05, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Off » tis feb 14, 2006 19:09

Det hade kunnat beskrivas som vad som helt och jag hade säkert fortfarande trott på konceptet men det där låter helt löjligt bra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » sön mar 19, 2006 19:18

CheeseGuy skrev:När kan FOX tänkas börja visa Drive? Redan till hösten, eller är den tänkt som en midseason replacement för nästa år?

Skulle tro till hösten. De håller på att casta piloten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » tis apr 25, 2006 21:26

Om nu FOX säger "nej" till Drive eftre att ha sett piloten så finns det en väldigt stor chans att den blir gjord för NBC. Tim hade ett möte med dem och de var galna i serien där.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tis apr 25, 2006 21:40

noike skrev:Om nu FOX säger "nej" till Drive eftre att ha sett piloten så finns det en väldigt stor chans att den blir gjord för NBC. Tim hade ett möte med dem och de var galna i serien där.


Vill vi att Fox säger nej då? Jag vet inte riktigt vad jag har för förhållande till NBC.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis apr 25, 2006 21:42

Off skrev:
noike skrev:Om nu FOX säger "nej" till Drive eftre att ha sett piloten så finns det en väldigt stor chans att den blir gjord för NBC. Tim hade ett möte med dem och de var galna i serien där.


Vill vi att Fox säger nej då? Jag vet inte riktigt vad jag har för förhållande till NBC.

De har Scrubs och West Wing. De la iof ner Heist allt för snabbt, men de verkar verkligen verkligen vilja ha Tim och vad han gör. Till skillnad från FOX som sparkat honom i pungen vartenda gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tis apr 25, 2006 21:45

noike skrev:
Off skrev:
noike skrev:Om nu FOX säger "nej" till Drive eftre att ha sett piloten så finns det en väldigt stor chans att den blir gjord för NBC. Tim hade ett möte med dem och de var galna i serien där.


Vill vi att Fox säger nej då? Jag vet inte riktigt vad jag har för förhållande till NBC.

De har Scrubs och West Wing. De la iof ner Heist allt för snabbt, men de verkar verkligen verkligen vilja ha Tim och vad han gör. Till skillnad från FOX som sparkat honom i pungen vartenda gång.


Scrubs verkar ju få en säsong till och de har ju brottats med lite lägre tittarsiffor ett tag. WW vill jag ha mer av men sju säsonger kan man ju egentligen inte klaga på. Kan han inte bara skita i Fox!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis apr 25, 2006 21:49

Off skrev:Kan han inte bara skita i Fox!

Jag vet inte. Det är lite rörig hur det går till där borta i det här stadiet. Det verkar vara någon form av budgivning men samtidigt har FOX begärt en pilot. Rörigt värre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis apr 25, 2006 22:28

Det är helt rätt att avsluta West Wing just nu, och NBC gav den faktiskt en sjunde säsong även fast S5 och S6 hade sjunkit som stenar tittarmässigt. Och de fortsätter satsa på Scrubs. Jag tycker NBC låter betydligt bättre än FOX.

Är Heist nedlagd förresten? Jävlar vad jag inte hänger med längre. Tur att man inte började titta på den då...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » tis apr 25, 2006 22:48

Varför är Fox ens intresserade av Tim? det är dem ju uppenbarligen, när dem beställer piloter, varför?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » mån maj 22, 2006 12:02

Tim Minear om Drive skrev:The soonest an actual series would be on the air would probably be January, which isn't really "mid season" in the usual sense, I don't think. The network's pretty enthusiastic about the project so far, though.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån maj 22, 2006 12:13

Då kanske alla avsnitt kan få visas på amerikansk tv innan serien läggs ner den här gången då.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån maj 22, 2006 23:25

“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån maj 22, 2006 23:45

noike skrev:http://drive-tv.blogspot.com/


Cool. Vet inte om jag kommer läsa där särskilt mycket. Kan tänka mig att det kommer vara spoilerigt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån maj 22, 2006 23:48

Off skrev:
noike skrev:http://drive-tv.blogspot.com/


Cool. Vet inte om jag kommer läsa där särskilt mycket. Kan tänka mig att det kommer vara spoilerigt.

Min tanke också, men de verkar ta spoilermarkering på lite allvar i varje fall.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » tor jun 22, 2006 0:59

Jag tror de har snart castat alla i Drive. Nicholas Lea är senaste tillskottet -- han spelade Krycek i X-files. Om ni kommer ihåg honom.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]

cron