Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav JoeSweden » lör apr 01, 2006 2:11

Den australiska Serenity dvdn har reg 2 + 4 på disc 1, dvs likadan som i europa (svensk text, the works). Disc 2 är dock endast i reg 4 och släpps nog endast där i denna version(har dock text och ljud på franska och holländska, så den kommer nog i någon variant där också.(Frankrike och Holland alltså) ;)
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav MissKittyFantastico » mån apr 10, 2006 12:35

Satt igår och tittade på nästan allt extramaterial på min dubbel-Serenity. Bara Q&A- biten gör dubbelskivan värd att köpa. Resten är liksom bara ännu en extra bonus. Jag ÄÄÄÄLSKAR Joss lilla tal som finns med, i itroduktionen av filmen. Jag blir nästan lite tårögd.

Joss är så jäkla rolig och alla skådisarna verkar ha haft det så kul tillsammans. Hade jag pengar så skulle jag jobba gratis för Joss och koka hans kaffe eller vad som helst.

Till helgen ska jag nog titta på Serenity igen med kommentatorspåret på. Det är det enda jag inte sett än.

PS. Äääälskar Fruity Oaty Bar reklamen som finns med som easter egg.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Glorificus » tor apr 20, 2006 20:12

Det är rätt kul att se Serenity lite överallt nu när dvd:n finns ute till försäljning...

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/list ... /dvdtoppen

DVD-toppen Vecka 16
1 HARRY POTTER OCH DEN FLAMMANDE BÄGAREN
2 KING KONG
3 Ja' ä inte bitter...
4 KING KONG 2 DISC L.E.
5 SERENITY
6 CORPSE BRIDE
7 INSTÄNGD
8 WALLACE AND GROMIT: VARULVSKANINENS FÖRBANNELSE
9 PISTVAKT
10 OLD BOY - HÄMNDEN
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav caffeineaddict » tor apr 20, 2006 20:21

Hey, Oldboy på Top 10! Kickass!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor apr 20, 2006 20:27

Så jävla sweet att Oldboy återfinns där! Det finns hopp...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eriked » tor apr 20, 2006 21:17

huh? det är väl inte så konstigt att den (Oldboy) dyker upp där. Den är väl rätt hyllad och så. Nu har jag inte sett den (bör jag det?)

Tufft med Serenty

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tor apr 20, 2006 21:36

eriked skrev:huh? det är väl inte så konstigt att den (Oldboy) dyker upp där. Den är väl rätt hyllad och så. Nu har jag inte sett den (bör jag det?)

Tufft med Serenty


Jo, men samtidigt så är ju filmen ganska smal och uppskattas säkert inte av gemene man. Men är man bara någerlunda intresserad av film så bör man se den, och även om man inte gillar filmen helt och hållet, så är det ett förbaskat gott hantverk.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » tor apr 20, 2006 21:36

Well, topp 10 för en, trots allt, ganska obskyr koreansk film... Det är ju topp *10*. Jag blir så lycklig då jag ser det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » tor apr 20, 2006 21:42

AKS skrev:Well, topp 10 för en, trots allt, ganska obskyr koreansk film... Det är ju topp *10*. Jag blir så lycklig då jag ser det.

Fast den är väl ganska hypad? Det känns som att jag hör om den hela tiden. Men kul är det säkert (jag har inte sett den ännu). Serenity på femte plats är däremot överraskande och förbannat kul.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AKS » tor apr 20, 2006 21:55

Hypad ja, men det är det många filmer som blir utan att hamna på topp 10. Det jag är glad för är alltså inte att just Oldboy hamnat där utan att jag ser en öppning för asiatiska filmer, som inte är gjorda av Zhang Yimou eller Ang Lee, att göra *riktigt* bra ifrån sig i Sverige.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav fripp21 » tor apr 20, 2006 22:44

Oldboy

Jag gillade den inte så mycket och tycker att den är rejält hypad. Men visst, den är annorlunda, helt klart. Och jag har den i min dvd-hylla. Jag har ju kvar den trots allt.

Oldboy slutet
Kan det vara fel med en film där huvudpersonen klipper av sig sin tunga? Skulle inte tro det... Finkultur så det stänker om det.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » sön apr 23, 2006 15:43

Jag var nyss och handlade och filmuthyraren mitt emot mataffären skyltade med jätteaffisch om Serenity.

:lovebunny: Till min lilla, mycket konstiga, men idag väldigt bra filmuthyrare.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Illyria » tor maj 04, 2006 14:18

Summer Glau vann en Saturn Award för Serenity!
Best Supporting Actress:
SUMMER GLAU
(Serenity)

Källa: The 32nd Annual Saturn Awards
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Garim » tor maj 04, 2006 15:04

Illyria skrev:Summer Glau vann en Saturn Award för Serenity!


Vi vet :) http://www.buffyforum.se/viewtopic.php? ... ht=#199106
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Velnor » tor maj 04, 2006 15:11

vet inte om det är rätt topic att fråga i men känns onödigt att starta en ny topic om det.

kan man se serenity före man ser firefly s01. har precis köpt filmen och håller på att ladda ner serien, borde man titta på serien först eller har dom "inget" med varandra att göra typ.
Velnor
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 25 feb 2006

Inläggav adolvsson » tor maj 04, 2006 15:15

Velnor skrev:vet inte om det är rätt topic att fråga i men känns onödigt att starta en ny topic om det.

kan man se serenity före man ser firefly s01. har precis köpt filmen och håller på att ladda ner serien, borde man titta på serien först eller har dom "inget" med varandra att göra typ.

Ämnet har redan behandlats här på allas vårt favoritforum, men det korta svaret brukar väl vara att ja, du kan se filmen först, men hela upplevelsen ger så mycket mer om du ser serien innan. Mitt råd är att vänta med filmen. Jag vet, det är svårt, men värt det. Lita på mig. Skulle gula diskhandskar verkligen ljuga för dig? Dom kan inte ens prata, så det finns ingen anledning att tro att dom skulle ljuga. DOM PRATAR BARA SANNING!

Damn straight.
Senast redigerad av adolvsson tor maj 04, 2006 15:16, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tor maj 04, 2006 15:15

Man borde definitivt se serien först! Har du ändå tänkte se serien så är det inget snack.
Allt i filmen kommer att vara bättre om du sett filmen först, men jag tvivlar på att serien vinner på att du sett filmen först.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav fripp21 » tor maj 04, 2006 16:30

Velnor skrev:vet inte om det är rätt topic att fråga i men känns onödigt att starta en ny topic om det.

kan man se serenity före man ser firefly s01. har precis köpt filmen och håller på att ladda ner serien, borde man titta på serien först eller har dom "inget" med varandra att göra typ.


Och vi har en vinnare i avdelningen "Mest självklara svar"...

Till en potentiell framtida fanatiker från en redan internationellt erkänd fanatiker:

SERIEN MÅSTE SES FÖRST.

Filmen blir mycket bättre om man redan sett serien, och serien blir snarare sämre om den ses i fel ordning (då du sitter och förbannar dig själv över att du inte såg det i rätt ordning).

Allt enligt min ödmjuka åsikt! :P
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Garim » tor maj 04, 2006 16:34

fripp21: internationellt erkänd? Vad har du hållit hemligt för oss :D

Case in Question: Jag tog med min brorsa på Serenity på premiären i Stockholm. Jag hade sett Firefly, han hade det inte. Han tyckte filmen var bra, jag älskade den.

Sen lånade jag ut mina firefly till honom, och han älskade (såklart) serien. Nyligen såg han om Serenity... Hans kommentar (ungefär): Oj oj. Filmen blev ju så himla mycket bättre nu när jag har sett Firefly.

Jag har hört andra kommentarer om att filmen är lite svår att hänga med i om du inte sett Firefly. Det är många karaktärer och saker och ting händer snabbt...

Så, ja, what the guy above said :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Illyria » tor maj 04, 2006 16:43

Tycker en award är för filmen också, inte bara skådespelaren, hence this thread.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tor maj 04, 2006 16:43

Ja, absolut. Att se filmen före serien är som att börja med att se Sagan om Konungens Återkommst innan man sett Sagan om Ringen. :x Eller Harry Potter 4 innan Harry Potter 1 :x , eller Angel innan Buffy :x . Eller som att se hela Buffy innan något Angel :x .

Om man ser saker som det är tänkt blir upplevelsen mycket mer fantastisk! :o :) :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Velnor » tor maj 04, 2006 16:45

okej, ni har övertygat mig, får väl vänta någon timme till så jag kan titta på serien istället då ^^
Velnor
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 25 feb 2006

Inläggav Garim » tor maj 04, 2006 16:45

LWes skrev:Ja, absolut. Att se filmen före serien är som att börja med att se Sagan om Konungens Återkommst innan man sett Sagan om Ringen. :x


Vilket antagligen förklarar det mindre än tillfredsställande resultatet för Serenity i hur mycket (lite) pengar den drog in...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Illyria » tor maj 04, 2006 16:46

Velnor skrev:okej, ni har övertygat mig, får väl vänta någon timme till så jag kan titta på serien istället då ^^

Väldigt bra val, du kommer inte ångra dig, för det ger verkligen mer att ha sett serien och veta bakgrunden när du ser filmen. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav fripp21 » tor maj 04, 2006 17:02

Garim skrev:fripp21: internationellt erkänd? Vad har du hållit hemligt för oss :D


Hehe, visst lät det bra?

Nja, jag har väl postat några gånger på olika Firefly-forum. Jag har till exempel fått hjälp av de vänliga Browncoats på FireflyFans.net när jag fixat fram en schysst Serenity-logga till min nya segelbåt. Jag döpte min X99-a till SERENITY. Vad kan man annars ha för namn på båten sin?

Ni vet (Serenity BDM)
Mal: "It ain't all buttons and charts, little albatross..."
...
Mal: "Love. You can learn all the math in the 'verse... but you take a boat in the air that you don't love... she'll shake you off just as sure as the turn of the worlds. Love keeps her in the air when she ought to fall down... tells you she's hurting before she keels. Makes her a home."
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Velnor » tor maj 04, 2006 17:52

Illyria skrev:
Velnor skrev:okej, ni har övertygat mig, får väl vänta någon timme till så jag kan titta på serien istället då ^^

Väldigt bra val, du kommer inte ångra dig, för det ger verkligen mer att ha sett serien och veta bakgrunden när du ser filmen. :)


börjat titta avsnitt 2 nu. verkar vara en helt okej serie :)
Velnor
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 25 feb 2006

Inläggav Tea » tor maj 04, 2006 18:11

Velnor skrev:
börjat titta avsnitt 2 nu. verkar vara en helt okej serie :)


och den blir bara bättre och bättre

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Binchy » tor maj 04, 2006 19:49

Tjohoo, Serenity i Tin Edition (inte Tinwiel Edition) är på väg hem till mig. Men nu får den kooooomma snart, har väntat flera dagar ju!!!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav freso » lör maj 06, 2006 12:29

http://www.lovefilm.com/browse-downloads-own.php
listar Serenity bland highest rated (6:e plats?). Det är nån "köp film digitalt" i Storbritannien.

Det säger kanske inte så mycket eftersom det förmodligen är för att den även är "new arrival" men lite kul var det väl ändå!
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » fre maj 26, 2006 13:22

Axelmusic.com har haft den goda smaken att plocka hem den australiensiska dubbeln. Inte tin, men väl 140kr. Ett ex är på väg hem till mig nu. Jag är inte helt olycklig över situationen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron