6x09 Smashed

Här pratar vi mest om Säsong 6

Betyg?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
2
4%
5
0
Inga röster
6
3
6%
7
9
19%
8
13
27%
9
7
15%
10
14
29%
 
Antal röster : 48

Inläggav RalfiParpa » tis dec 28, 2004 22:24

Det här är ett typiskt mellanavsnitt. Lite kul men ingenting man kommer minnas för resten av sitt liv. Avsnittets allra roligaste stund är nog när Warren och Jonathan diskuterar brittiska TV-serier med Spike.

Sju.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Binchy » ons jan 26, 2005 13:02

Lite småtrevligt avsnitt. Amy och Willow på the Bronze spårar ju snart ur. Tycker inte om Amy, men det är nog inte meningen att man ska gilla henne, hennes handlande är alltid egoistiskt motiverat och hon har inte mycket till empati.

Spoiler avsnitt 6:12
T ex när Willow försöker detox-era sig själv från magin, och Amy förtrollar henne, så att hela hon blir magisk. Det gör ju att Willow får det ännu svårare, det är ju som att ge en nykter alkoholist spiked punch som alkoholisten tror är saft.

Spike-Buffy-scenen på slutet måste ha gett de amerikanska tittarna en chock, de är väl mer rädda för sex och intimitet än blod och våld. Den blev ju till och med föremål för en utredning om den var "indecent", helt frikänd dock. Att de (amerikanska föräldragrupper) orkar med att hålla på och anmälla ALLT, och varför ge sig på TV :evil: , se till att folks vardag blir bättre istället, anmäl att de fattigaste skolorna, med de mest behövande eleverna, har de sämsta lärarna. (sorry, blir lite uppretad ibland på sandlådementaliteten, någon annan som ser viss likhet till MOO). I feel better now
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav VelocityBoy » ons jan 26, 2005 13:12

Binchy skrev:Den blev ju till och med föremål för en utredning om den var "indecent", helt frikänd dock. Att de (amerikanska föräldragrupper) orkar med att hålla på och anmälla ALLT


Läst idag på Whedonesque att

Spoiler Angel s5 (mild spoiler)
Spikes replik "You're still a dick" i 'Why We Fight' hade blivit anmäld som indecent men friades, repliken ansågs vara "not patently offensive".
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Binchy » ons jan 26, 2005 13:28

Bäst de anmäller Dick Cheney också...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tob » lör feb 12, 2005 17:47

Intrycket man har fått under säsong 5 och stundtals under säsong 6 är att Willow och Tara verkligen är menade för varandra. När Oz lämnade Willow i säsong 4 så blev hon ordentligt påverkad och gick in i sig ganska ordentligt. Nu har hon något annat vid sidan om Tara, nämligen magin. Det som faktiskt förde dem tillsammans en gång i tiden har nu istället motsatt effekt och har splittrat dem. Som vanligt har Willows svårt att ta problem och utnyttjar magin, hon trollar tillbaka Amy till människa mest för att hon inte har något bättre för sig. Lite som se vad jag kan göra och jag klarar mig alldeles utmärkt utan dig. Bara jag har magin så.

Spike och Buffy har ytterligare en "värdelös" diskussion, där Spike är den som försöker och Buffy är den som inte alls försöker. Det hela slutar med att Spike inser att hans chip är ur funktion. Hans instinkter kommer snabbt tillbaka och det första han vill göra är att visa hur ondskefull han är. Det tar inte många minuter innan han försöker ta sin första mumsbit. Var tog kärleken och ödmjukheten vägen till Buffy? Massmördaren Spike är ju inget Buffy vill ha. Det finns massvis av scenern under säsong 5 och början av säsong 6 som faktiskt får mig att tro att Spike verkligen har ändrat sin uppfattning, med eller utan chip.

BUFFY: You're a thing. An evil, disgusting, thing.

Okej då, Buffy är rätt klar med att påpeka för Spike vad han egentligen är, och tillsammans med den nya upptäckten så kanske det inte är så konstigt att han faller tillbaka x antal steg.

Under slutet i Tabula Rasa får man se en scen mellan Tara och Dawn som inte känns så upplyftande. Man följer dock upp det på ett snyggt sätt nu och visar att vänskapen mellan Dawn och Tara ändå är stark, med eller utan Willow.

Spikes lilla samtal till Buffy är riktigt underhållande. Han försöker hålla uppe en brutal och våldsam ton, men Buffy tar honom inte på allvar överhuvudtaget. Spike inser det också....jag började skratta rätt rejält faktiskt. Efter detta följer några riktigt starka scener mellan Spike och Buffy, kanske något av det bättre som har gjorts i Btvs. Dessvärre slaktas scenerna totalt av den inkompetenta klippningen. Vilket för in mig på Willow och Amy scenerna på Bronze. Dem känns för mycket och det med råge. Med magi kommer makt och makt är farligt. Stå uppe på (vad nu det är) och kasta ut spells är verkligen makt och på något sätt känns det som det i detta läget Willow inser vilken makt hon egentligen har, det hon inte inser är hur farlig den kan vara.

WILLOW: I, I just keep thinking ... there's gotta be someplace, like, bigger than this.

Jo visst är det så. Men frågan är vart och om den platsen är något att ha. Jag inser syftet med scenen men tycker fortfarande det blir alldeles för mycket och när den i samma skeende förstör scnenerna mellan Buffy och Spike så är det mest en bitter eftersmak som lämnas. Som sagt Buffy/Spike scenerna är riktigt intensiva. Snacka om bildspråk.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav xAMNESIAx » sön jul 10, 2005 18:56

Med undantag för club scenen med Amy och Willow så finns det inte mycket att klaga på i Smashed. Spike/Buffy och deras relation är vad som driver avsnittet framåt. Gillar verkligen twisten att Spike kan attackera Buffy trots chippet. När jag såg avsnittet första gången så blev jag hyffsat konfunderad. Like it.

8/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav A bear » tor jul 28, 2005 9:45

Jag tycker både "Smashed" och "Wrecked" tar emot onödigt mycket skit. Jag menar, jämför med "I In Team"/"Goodbye Iowa"...

"Smashed" är väl ingen superhöjdare men den har som sagt en del riktigt fina grejor. Jag drar fortfarande lite en suck av lättnad när Tara dyker upp
Good GOD, that's a lot of shake!

i stället för att försvinna ur serien i egenskap av ex. Hon och Dawn går verkligen bra ihop. (Fast om en lesbisk kvinna får sitta och titta Dawn i ansiktet och säga "I will never stop loving you" förstår jag inte varför de var tvungna att skriva bort Spikes och Dawns kompisskap för att Dawn började bli för sexig... nåja.)

Spike är ju härlig i hela avsnittet. Må vara att han är chippad, må vara att han behöver peptalka sig själv i ett antal minuter innan han vågar ens försöka bita någon, men för dem som glömt det de senaste två åren: Spike är ett själlöst monster. Han älskar fortfarande Buffy - på sitt sätt - men han har ett övertag nu, och det tänker han utnyttja. Även om det innebär att han gör Buffy - som inte direkt är stabil innan - jävligt illa. Både fysiskt och psykiskt.
SPIKE: Oh, the pain! The pain! ...Is gone.

Sexscenen... jisses, hur fick de det där igenom censuren? Blixtlåset?!? Och huset - allting - som rasar sönder runt dem...

Amy är ju kul som exråtta,
WILLOW: Uh, Amy ... three things we have to talk about. One, Larry's gay. Two, Larry's dead. And three, high school's ... kinda over.

(Larry!) men den stora frågan som vi aldrig får besvarat är ju hur i helsike hon kan vara en mäktigare häxa nu än när hon blev råtta? Iofs har hon bott i Willows och Taras sovrum i något år, hon kanske har sugit åt sig... att hon, när chocken lagt sig, blir sur på Willow kan jag köpa. Det är ju inte som om Willow svettats blod för att förvandla tillbaka henne sedan "Gingerbread"...

BUFFY: Oh, Gatorade has a new flavor. Blue.


Willows beteende kunde ha förklarats bättre. I "Tabula Rasa" verkar hon åtminstone inse att hon bär skulden själv, men här har hon rationaliserat.
WILLOW: What's the matter, Amy? You lonely? Oh, we need to get you a nice companion rat that you can love ... play with ... and grow attached to, until one day they leave you for no good reason.

Men även om magiscenen på The Bronze (sen när är Amy van att dricka alkohol?) är överdriven så... jag gillar parallellerna mellan Buffy/Spike och Willow/magi.

Hyfsat avsnitt, som kunde varit bättre... men det ska mycket till för att inte bli en besvikelse efter högervänstern OMWF/Tabula Rasa. Mörkret tätnar ännu mer.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Nyx » mån mar 13, 2006 1:39

Var det någon annan än jag som tänkte på att förmiddagssändningen idag INTE VAR DET MINSTA KLIPPT? Måste nog ha varit första gången. Men det är klart, inga vampyrer blev ju till damm. Jag hade halvt om halvt väntat mig att de skulle censurera när Spike hotar att slita huvudet av Boba Fett-figuren... ;)

Roligast var översättningen i Tara/Dawn scenen, när Dawn enligt översättaren frågar Tara
-Tror du att vi kommer att bli ihop igen?

:D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån mar 13, 2006 2:08

Nyx skrev:Var det någon annan än jag som tänkte på att förmiddagssändningen idag INTE VAR DET MINSTA KLIPPT?


Är det sant? Det här är ju faktiskt ett av de avsnitten som jag såg den klippta versionen av när det gick på Femman förra gången just för att jag ville se precis hur illa de kunde klippa sönder ett avsnitt. Då var sexscenen på slutet en orgie i intetsägande slowmotion-klipp...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nyx » mån mar 13, 2006 2:14

caffeineaddict skrev:
Nyx skrev:Var det någon annan än jag som tänkte på att förmiddagssändningen idag INTE VAR DET MINSTA KLIPPT?


Är det sant? Det här är ju faktiskt ett av de avsnitten som jag såg den klippta versionen av när det gick på Femman förra gången just för att jag ville se precis hur illa de kunde klippa sönder ett avsnitt. Då var sexscenen på slutet en orgie i intetsägande slowmotion-klipp...

Nope. Allt var med och i rätt tempo! ;) Lustigt med tanke på att förmiddagssändningarna säkert har en ännu yngre tittarskara... Stackars föräldrar som får förklara för barnen vad som försiggår.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Isabella » fre mar 17, 2006 23:34

JAg gillar detta avsnitt :) Andrews snackande om Doctor who (för det är väll detta avsnitt va? O.o) med spike är ju för kul ^_^
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav love_buffy_4ever » lör apr 15, 2006 16:09

älskar detta avsnitt!! särskilt buffys o spikes slagsmål-scen. har sett dailies på det. lovelovelove
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 27 jan 2006
Ort: Jönköping

Inläggav Capt. Peroxide » ons jan 17, 2007 16:11

Det här ett av mina favoritavsnitt! Naturligtvis framför allt på grund av slutet.

Destruktiva förhållanden har så klart skildrats en massa gånger genom tiderna, men sällan med så bra metaforer som i "Smashed".
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » ons jun 27, 2007 0:34

Här inleds S6 stora svacka och de avsnitt som gör att S6 aldrig kan bli en favoritsäsong trots ett par fantastiska avsnitt i första halvan och en avslutande arc av avsnitt som slår det mesta i Buffyverse sedda som helhet.

Så, detta avsnitt är jag inte alls förtjust i, men det har sina stunder.

Det jag inte gillar är alla scener med Amy och Willow. De är så förbaskat tråkiga! Särskilt scenerna på the Bronze som i ton mer påminner om nåt ur Sabrina the Teenage Witch, I kid you not. Mest hat känner jag inför killarna som dansar i burarna. Jag antar att det ska vara komiskt, men det kan vara det mest tragiska jag sett i BtVS just eftersom de siktar på rolighet och det verkligen inte är det.

Tack gode gud för den fantastiska sexscenen i slutet! Så välgjord, så sexig och så snygg. Och musiken går inte av för hackor heller.

Rolig replikväxling:

BUFFY: But when I kissed you...You know I was thinking about Giles, right?
SPIKE: You know, I always wondered about you two.
BUFFY: What? Oh, gross, Spike!


Det får mig att se Spike sittandes i sin krypta funderandes över Buffy och männen i hennes liv: Angel, Xander, Riley, Giles. Han lär ha funderat en hel del över allihop. Men som sagt: gross, Spike!!

De nämner Red Dwarf!!! Jag älskar det. Mina två största fixeringar (Red Dwarf och Buffyverse) möts och allt är bara så härligt för en geek som mig!

Betyg: 4 av 10. Räddas från en trea av den sista scenen. Och Red Dwarf-nämnandet.

EDIT: Wow, blev lite förvånad över att hela tolv personer tycker att detta avsnitt är perfekt/nära nog perfekt (= betyg 10). Ja, ja... smaken är som forna Jugoslavien.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Daimone » fre jun 29, 2007 21:34

Buffy vampyrknullerskan 2
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav HeY » fre jun 29, 2007 21:39

Daimone skrev:Buffy vampyrknullerskan 2


Ja för sex är ju så ovanligt. Vi är hemskt konservativa i Sverige jämfört med i USA :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Daimone » fre jun 29, 2007 21:52

HeY skrev:
Daimone skrev:Buffy vampyrknullerskan 2


Ja för sex är ju så ovanligt. Vi är hemskt konservativa i Sverige jämfört med i USA :rolleyes:


Bara underligt att hon knullar med sitt byte, men det är väl typ det hela serien går ut på så det är väl igentligen inte så konstigt.
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav noike » fre jun 29, 2007 21:56

Nje. Hon tar ju inte vilken slumpmässig vampyr som helst och kastar ner dem på marken för att ha sex och leka med deras bröstvårtor i morgondaggen. Trodde du hade sett serien. Nu blev jag besviken.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » fre jun 29, 2007 21:56

Daimone skrev:
HeY skrev:
Daimone skrev:Buffy vampyrknullerskan 2


Ja för sex är ju så ovanligt. Vi är hemskt konservativa i Sverige jämfört med i USA :rolleyes:


Bara underligt att hon knullar med sitt byte, men det är väl typ det hela serien går ut på så det är väl igentligen inte så konstigt.


Jag ser endast på Buffy för att hon har sex med sina byten. Remember the old day's when you just went out to the cemetary, pulled your skirt down and bent over? If you don't, watch Buffy!
Senast redigerad av HeY mån jul 16, 2007 18:46, redigerad totalt 2 gånger.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Daimone » fre jun 29, 2007 22:07

HeY skrev:
Daimone skrev:
HeY skrev:
Daimone skrev:Buffy vampyrknullerskan 2


Ja för sex är ju så ovanligt. Vi är hemskt konservativa i Sverige jämfört med i USA :rolleyes:


Bara underligt att hon knullar med sitt byte, men det är väl typ det hela serien går ut på så det är väl igentligen inte så konstigt.


HeY:Jag ser endast på Buffy för att hon har sex med sina byten.

Daimone:Precis vad jag trode.
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav Daimone » mån jul 16, 2007 18:45

noike skrev:Nje. Hon tar ju inte vilken slumpmässig vampyr som helst och kastar ner dem på marken för att ha sex och leka med deras bröstvårtor i morgondaggen. Trodde du hade sett serien. Nu blev jag besviken.


Klart jag har. Jag djävlas bara med er fattar du väl.
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav HeY » mån jul 16, 2007 18:48

Daimone skrev:
noike skrev:Nje. Hon tar ju inte vilken slumpmässig vampyr som helst och kastar ner dem på marken för att ha sex och leka med deras bröstvårtor i morgondaggen. Trodde du hade sett serien. Nu blev jag besviken.


Klart jag har. Jag djävlas bara med er fattar du väl.


Jaså, är det de du kallar det? Jag som trodde att du var här för underhållning, som Inara, fast slampigare.
Senast redigerad av HeY mån jul 16, 2007 18:56, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » mån jul 16, 2007 18:49

Yay! Nerd-burn! :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Daimone » mån jul 16, 2007 18:50

HeY skrev:
Daimone skrev:
HeY skrev:
Daimone skrev:Buffy vampyrknullerskan 2


Ja för sex är ju så ovanligt. Vi är hemskt konservativa i Sverige jämfört med i USA :rolleyes:


Bara underligt att hon knullar med sitt byte, men det är väl typ det hela serien går ut på så det är väl igentligen inte så konstigt.


HeY:Jag ser endast på Buffy för att hon har sex med sina byten.
Daimone:Precis vad jag trodde. Brukar du åka ut i skogen och sätta på en älg eller till närmaste bondgård och sätta på en kossa kanske?
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav Rombat » mån jul 16, 2007 18:52

Höns ska det vara. Vrider man nacken av dem precis när det går så klämmer det åt så gött.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Lipton » tis jul 17, 2007 20:18

Rombat skrev:Höns ska det vara. Vrider man nacken av dem precis när det går så klämmer det åt så gött.


What? Oh, gross, Rombat!
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav adolvsson » tis jul 17, 2007 20:24

Lipton skrev:What? Oh, gross, Rombat!

Tja, du talar med mannen även känd som Rombajs, så...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » ons jul 18, 2007 0:24

:D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Echolls » fre jan 01, 2010 23:30

Det här avsnittet är inte så jättebra egentligen, men jag tycker att det är helt okej ändå. Den typen av humor som förekommer mest här tycker jag inte alls är rolig dock. Som i princip alla Amys scener, speciellt de med Willow. Scenerna på the Bronze är fruktansvärda.

Dock är det som är roligt hur roligt som helst. Som Spike i källaren med Trion. Hans "Yeah" som svar på Andrews fråga om han är från England är underbart och så gillar jag när Warren säger att han inte vet vad chippet är till för och avslutar det med "I'd like to..." och går närmare Spike. Leveransen av den repliken gör det så kul. :D

Sen finns det en hel del roligt i Buffy och Spikes scener. Jag älskar när Spike ringer till the Magic Shop och hela det samtalet, men framför allt när Buffy säger "Are you... helping again?" :D

Jag hatar verkligen Buffy för hur hon behandlar Spike. Det känns så lågt att utnyttja någon som man vet har oerhört starka känslor för en. Det spelar ingen roll att hon mår dåligt och att han inte har en själ, för han har gjort allt för henne och Dawn. Jag förstår varför hon kysste honom, men jag förstår inte varför hon måste vara så otrevlig och dryg. Han älskar ju henne så det är klart att han hoppas på att det ska bli något mer.

Att se dem slåss gör ont i mig, speciellt första gången jag såg avsnittet, eftersom jag tyckte att det var väldigt jobbigt att leva i ovisshet om vad som skulle hända. Jag saknar deras fina relation i början av säsongen och skulle hellre se att de fortsätter så än att de inleder den här typen av förhållande. Jag älskar deras scener fortfarande men jag hatar dem på samma gång, för de är väldigt påfrestande att titta på. Jag ifrågasätter inte utvecklingen på något sätt, för den är väldigt realistisk, jag gillar den bara inte.

Slutscenen är fantastisk. Den får mig alltid att gråta av olika anledningar. Dels för att den är så stark och så bra gjord och dels för att jag tycker att det är så jobbigt att det blev som det blev mellan dem. Den kunde inte ha gjorts bättre i alla fall. Jag älskar musiken, hur huset rasar och alltihop.

Favoritcitat:
Spike: Help me out here, Spock, I don't speak loser.

Betyg: Svag 6:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron