3x17 Forgiving

Säsong 3-debatter

Forgive and forget

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
3
17%
8
5
28%
9
9
50%
10
1
6%
 
Antal röster : 18

Inläggav Tob » sön jul 24, 2005 23:18

Det är fasiken något visst att se slutscenen när man visst vad som komma skall. När Angel detaljerat beskriver för Wesley att han inte var/är Angelus utan Angel. Briljant och pulsen ligger i 150 redan innan Angel går in i rummet. Justine är uppgiven, hon har förlorat något hon levde för, sitt starkaste avsnitt defintivt.

Tortyren på Linwood. Connor skall tillbaka. Sashjans återkomst. Jag gillar detta något otroligt. Men framförallt slutscenen, hur många gånger det nu har nämnts i denna tråden, men slutscenen ffs!

Tänkte på diskussionen i Home tråden och Origin tråden om:

Spoiler hela Angel
hurvida Angel dödar Connor eller inte. Eftersom Sashjan uppenbarligen skrev om profetian så känns det irrelevant att ens diskutera hurvida profetian är sann eller inte. Fast vid en närmare eftertanke så kanske tråden till största delen handlar om Angel dödar Connor eller ej, oavsett profetian.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav xAMNESIAx » tis aug 02, 2005 16:59

Detta är bra, riktigt jävla bra! Vad ska man säga om sista scenen...troligtvis den bästa sedan källar scenen i S2, kanske bättre.
Jag var nästan övertygad om att Angel skulle förlåta Wes när han klev in i sjukhus rummet. När han sedan exploderar så är jag bara glad att jag redan satt ner, annars hade jag kunnat skada mig. Det är bara så bra skrivet....

Holtz är borta, och jag är självklart ledsen. Han ver en klass för sig. Men Sajhan är nästan lika bra. Jag gillar verkligen hans sköna personlighet, han är sådär coolt lugn som bara tidsresande demoner kan vara. :D
Dessutom så ser han tuff ut också, får defenitiva fantasy vibbar av honom.

9/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav eriked » tor apr 13, 2006 15:16

Spännande avsnitt rätt igenom! :eek:

och som sades tidigare: DB är riktigt bra i detta avsnitt, ganska sällan som han riktigt imponerar men här gör han det

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tea » sön maj 28, 2006 22:27

Jag älskar det här slutet....

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » mån jun 05, 2006 0:41

Jaa, slutscenen... jag var nog inte den ända som såg ut såhär: :eek: ser jag nu..
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » mån jul 30, 2007 11:02

Det är med viss... tvekan jag närmar mig detta avsnitt. Inte för att jag inte vill se det. Absolut inte. Men slutscenen är så jävla grym. David Boreanaz äger scenen. Och Wes på slutet då han knappt kan andas och i rädsla och förtvivlan och panik stirrar efter Angel då denne hotar att döda honom... Grymt.

Jag 2004 i Bästa citat-tråden:

Angel till Wes: You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead! I'll kill you!

Varför? Jo, för att manusförfattarna tänker på att Angel ska säga Wesleys efternamn. Det låter verkligen kallt. Det är liksom pricken över i på en fruktansvärd scen där DB är fullkomligt lysande. Fast egentligen är väl detta inget av de bästa citaten sådär rakt av. Det är mer en fruktansvärt bra scen.


Som sagt, scenen är fuktansvärt bra och en av de allra, allra bästa Angelscenerna och en av de bästa Buffyversescenerna över huvud taget. Jag önskar att jag kunde radera upplevelsen av denna scen och se om avsnittet, för första gången satt jag alldeles stilla i flera sekunder efteråt och kunde inte fatta vad som just hänt iom att Angel verkat som att han var på väg att i alla fall börja förlåta och förstå Wesley under de sista minuterna.

Avsnittet i övrigt är bra, men inte så där topp. Så tack vare slutscenen höjs avsnittet ett snäpp till 7 av 10.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » ons jan 06, 2010 17:35

Jag tycker att det här avsnittet är bättre än Sleep Tight, men inte riktigt lika bra som Lullaby och Waiting in the Wings som jag gillar mest hittills den här säsongen.

Det gör mig glad att Fred och Gunn var övertygade om att Wesley hade en bra anledning att göra det han gjorde även innan de hittade hans anteckningar.

Att det var Sahjhan som skrev profetian hade jag helt glömt, alltid kul när det är något man inte kommer ihåg.

Angel är grymt bra i avsnittet. Jag gillar när han släpper ner Linwood på stolen för trappan, men slutscenen är helt klart bäst. Tyvärr kommer jag inte ihåg hur jag reagerade första gången jag såg den, det skulle jag vilja.

Favoritcitat:
Angel: You son of a bitch, you're gonna pay for what you did! You took my son! You son of a bitch! You bastard! You think I'd forgive you?! Never! You're gonna die! You hear me? You're gonna pay! You took my son! You took my son! You took my son. Never! Never! Never! I'll kill you! You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead! I'll kill you, I'll kill you! You're a dead man! Dead! Dead!

Betyg: Stark 7:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » sön jul 25, 2010 2:03

Vilket avsnitt, så många känslor..
Angels desperata försök att få Connor tillbaka och scenen med Wes på sjukhuset.. "This isn't Angelus talking, its me, Angel.."
Betyg: 8a
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare