Har ni fått någon annan att titta på firefly?

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav noike » tor dec 22, 2005 16:31

Tvserier jag har köpt utan att sett någonting först: Mr Show, The Tick, Spaced, Brass Eye, Firefly, Dark Zone, the Prisoner och Dead Like Me.

På dvd alltså, Buffy köpte jag osedd på VHS först.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor dec 22, 2005 16:38

Binchy skrev:Han köper Seinfeld och Simpsons, som han har sett och som han vet att han gillar.

Sån är jag också. Det är inte värt att köpa om du inte vet att du vill se det många gånger. Samma med musik, jag köper bara skivor jag gillar. Det går utmärkt att upptäcka nytt genom att ladda hem och är det sen något jag verkligen gillar så köper jag det. Gäller både filmer och tv-serier.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » tor dec 22, 2005 18:28

Firefly-boxen borde ni absolut köpa, Binchy... den är så fin... och har härligt extramaterial. ;)

Och till skillnad från många andra tv-serie-boxar är den så billig att man egentligen inte har någon ursäkt för att inte köpa den. 239 kr från cd-wow. (Brukade vara 220 kr, men sen hamnade den på deras topp-tio-lista och av någon anledning höjde de priset, tss.) Själv har jag köpt tre boxar därifrån... och tänker köpa flera - måste ju konvertera mera. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Binchy » tor dec 22, 2005 23:31

Glorificus skrev:Firefly-boxen borde ni absolut köpa, Binchy... den är så fin... och har härligt extramaterial. ;)

Och till skillnad från många andra tv-serie-boxar är den så billig att man egentligen inte har någon ursäkt för att inte köpa den. 239 kr från cd-wow. (Brukade vara 220 kr, men sen hamnade den på deras topp-tio-lista och av någon anledning höjde de priset, tss.) Själv har jag köpt tre boxar därifrån... och tänker köpa flera - måste ju konvertera mera. :D


Det lutar nog åt att vi köper den inom en snar framtid, ska bara se ett par avsnitt till (har bara sett två hittills, Serenity och The Train Job, i omvänd orning). Maken gillar både western och sci-fi, så det ska nog gå rätt snabbt att omvända honom till att gilla The Migthy Whedon.

Men från CD-WOW handlar vi nog aldrig mer. Första gången blev filmen försenad mot vad de hade lovat. Andra gången beställde vi innan deadline för julklappar, och har ännu inte fått något mail om att de skickat filmen; trots ca 7 påstötningsmail har vi inte ens fått ett svar (mer än autosvar) från dem. Så nu får vi antagligen berätta för mottagaren av den tänkta julklappen att hans paket är på väg...

För övrigt, angående att köpa före man sett, så köpte vi ju hela Angel-serien utan att ha sett mer än ett mycket hackigt förstaavsnitt. Eller snarare första boxen, när jag gillade den skarpt köpte vi nästa, osv.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Gordo » fre dec 23, 2005 8:20

Binchy skrev:Men från CD-WOW handlar vi nog aldrig mer. Första gången blev filmen försenad mot vad de hade lovat.

Säg inte så där Binchy!

Jag hoppas ju fortfarande att det ska ligga en avi i posten när jag kommer hem från jobbet idag :)

Tillbaka till att omvända:

Jag tror att det var Nyx som sa att man inte ens behöver försöka utan bara visa det första avsnittet och sedan är de flesta fast. Och jag tycker att hon har helt rätt. Jag blev totalt förälskad efter första avsnittet och nu vill jag inget hellre än att se om allt om och om igen.

Jag har inte haft någon större lycka med försöken att få mina vänner att se Buffy och Angel, men med Firefly så tror jag att det kommer att gå mycket bra!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav fripp21 » fre dec 23, 2005 13:08

Jag är lite smått förbannad på cd-wow.se jag oxå.

Jag förbeställde Serenity hos dem men den har inte kommit än. Jag mailade och frågade och fick detta svar:

Hello,

Thank you for placing your order with us here at CD WOW!

We are writing to you regarding your order for: Serenity: Widescreen Region 1

We are currently awaiting stock of this title and hope to be able to dispatch this item to you on the 29/12/2005.

As soon as this item is dispatched we will send you an e-mail message confirming shipment.


Förbannat. Jag hade hoppats få den före jul, med releasedatum 20/12 och allt.

Hoppas att anledningen är att filmen sålt mycket mer än beräknat och att cd-wow inte fått alla ex de beställt, men det kan ju lika gärna vara att de är helt puckade och strulat till det själva...
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Gordo » fre dec 23, 2005 13:23

På hemsidan står att de garanterar leverans innan jul för alla ordrar lagda innan 16/12. Jag beställde 18/12 så det är nog kört för min del :(
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav fripp21 » fre dec 23, 2005 13:27

Jag beställde Serenity den 2:a december, så den försäkringen var inte mycket att hänga i julgranen...

My food is problematic


:D
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Gordo » tor dec 29, 2005 10:05

Jag vill härmed meddela att jag har lyckats med att få min svåger att bli helt fascinerad av serien och av Joss. Han har nu beställt Firefly-boxen och jag tror även att jag är på god väg att får honom att ge Buffy och Angel en chans :D
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » tor dec 29, 2005 12:11

Gordo skrev:Jag vill härmed meddela att jag har lyckats med att få min svåger att bli helt fascinerad av serien och av Joss. Han har nu beställt Firefly-boxen och jag tror även att jag är på god väg att får honom att ge Buffy och Angel en chans :D

WHOHOO!!!!! Vi sprider osss! :9
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav freso » tis feb 14, 2006 1:31

En i kollektivet avverkad. Nu ska man bara få de andra två att se den också. Sen kanske man kan introducera Buffy, och sen har man ett Buffy-kollektiv! Moahahaha!
Buffyfest varje helg. :D
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav Binchy » tis feb 14, 2006 10:20

Har gjort mitt bästa för att få brorsan och svägerskan att börja titta. De fick mina gamla brända skivor i helgen, och verkade mycket lockade.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav MissKittyFantastico » mån apr 10, 2006 12:23

Brorsan gillar Buffy och Angel och nu övertalade jag honom att börja titta på Firefly också.

"Firefly är ju JÄTTEBRA!" blev den första kommentaren jag fick när jag frågade vad han tyckte efter ett par avsnitt.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav eriked » tis apr 11, 2006 11:34

Har fått brorsan på Firefly också efter Buffy/Angel, Farsan blir nog inga problem heller, men morsan..hmm nää, det ska nog gå.

Lånade ut Firefly åt en polare och han fastnade så nu blir det Buffy maraton med honom i sommar :) men hans jäkla brorsa diggade det inte.. men han vill nog bara retas, tror han gillar den i smyg
Senast redigerad av eriked tis maj 09, 2006 23:27, redigerad totalt 1 gång.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » ons apr 12, 2006 1:00

Min man, min svägerska och hennes kille har sett Firefly därtill tvingade av mig och de uppskattade den enormt. Svägerskans kommentar efter att vi sett alla avsnitt OCH allt extramaterial var "Mer! Finns det verkligen inte mer?" (Nu har hon fått se Serenity också).
Dessutom visade jag pilot-Serenity för mina Kiruna-kompisar och lånade ut boxen till dem tills de köpte sig en egen! Jag tror dessutom att jag lyckades uppmuntra en flicka som jag pratade med i bokhandeln idag att ge Firefly en ny chans. Hon hade sett ett par avsnitt och sedan lagt av, men nu skulle hon titta vidare!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » mån apr 24, 2006 20:36

Oh ja. Så klart jag har :)

Först fick jag mina söner till att tycka om Firefly, och nu är det oftare min äldsta son som vill se, än vad jag vill. Han kan ofta avsnitten bättre än mig, och brukar testa mig; "Vem sa [valfritt citat] i vilket avsnitt?", eller "I vilken ordning går avsnitten?" ... Inte så lätt alltid.

Sen omvände jag brorsan. Lånade ut boxen och det dröjde innan han började titta. Jag tjatade om att jag ville ha tillbaka boxen, så han började titta med sin fru, och vips så hade de sett klart alla avsnitt :D (svårt att sluta när man väl börjat).

Sen har jag också omvänt ytterligare en bekant som jag lånade diskarna i omgångar till.

Men fler finns i planerna :twisted:

Har ännu inte stött på någon som inte verkligen tyckt om Firefly. Däremot, har jag mött de som tycker att Serenity (BDM) är svår att hänga med i när man inte sett Firefly först...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Glorificus » tis maj 09, 2006 19:26

En klasskompis fick låna min Firefly-box igår. Idag sa hon att jag ska få tillbaka den på fredag (eftersom hon åker hem till Skåne på lördag)... Så hon ska alltså maratonse Firefly och säsong fem av Buffy, som hon också lånat (hon har nu sett s1-4 och 6-7), på 3-4 dagar. :D

The power of Whedon.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Binchy » tis maj 09, 2006 20:28

Funderar på om jag ska tipsa min kollega om Firefly. Han är från Kina, vad tror ni, kanske han blir stött över att de använder hans modersmål till att svära, eller blir han glad över att många blir introducerade för Mandarin? Inte lätt för er att veta, ni känner ju inte honom, men om ni skulle gissa.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Off » tis maj 09, 2006 20:35

Binchy skrev:Funderar på om jag ska tipsa min kollega om Firefly. Han är från Kina, vad tror ni, kanske han blir stött över att de använder hans modersmål till att svära, eller blir han glad över att många blir introducerade för Mandarin? Inte lätt för er att veta, ni känner ju inte honom, men om ni skulle gissa.


Hade du blivit stött om det svurits på svenska? Någon måtta får det vara.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Binchy » tis maj 09, 2006 20:47

Off skrev:
Binchy skrev:Funderar på om jag ska tipsa min kollega om Firefly. Han är från Kina, vad tror ni, kanske han blir stött över att de använder hans modersmål till att svära, eller blir han glad över att många blir introducerade för Mandarin? Inte lätt för er att veta, ni känner ju inte honom, men om ni skulle gissa.


Hade du blivit stött om det svurits på svenska? Någon måtta får det vara.


Det har du ju rätt i. Vääänta lite, finns det inte någon film där Peter Stormare svär på svenska? En amrikannsk, alltså...

It's settled then, jag ska tipsa honom om den.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Off » tis maj 09, 2006 20:50

Binchy skrev:Vääänta lite, finns det inte någon film där Peter Stormare svär på svenska? En amrikannsk, alltså...

It's settled then, jag ska tipsa honom om den.


Det är Jurassic Park hmm finns det en fyra? Nej det är nog tre.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav latarmig » tis maj 09, 2006 20:56

Det är väl Minority Report? När någon sjunger "Små grodorna"
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » tis maj 09, 2006 20:58

Och i The Lost World som lika gärna kunde hetat Jurassic Park 2.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Garim » tis maj 09, 2006 21:00

Duh, det finns ju ett BtVS-avsnitt där de pratar "svenska"... bara kul ju.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Off » tis maj 09, 2006 21:00

latarmig skrev:Det är väl Minority Report? När någon sjunger "Små grodorna"


Hmm svär han i den? Kanske han gör. I jurassic park är jag helt säker iaf.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Rombat » tis maj 09, 2006 21:02

Off skrev:
latarmig skrev:Det är väl Minority Report? När någon sjunger "Små grodorna"


Hmm svär han i den? Kanske han gör. I jurassic park är jag helt säker iaf.
Han mumlar:
Helvetes jävlar helvete!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Glorificus » tis maj 09, 2006 21:54

Och svenskarna i Titanic gapar något i stil med
förbannade skitstövel
:eek:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tea » tis maj 09, 2006 21:56

Garim skrev:Duh, det finns ju ett BtVS-avsnitt där de pratar "svenska"... bara kul ju.


är inte det selfless? där de försöker prata svenska?

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav freso » ons maj 17, 2006 3:43

Jag måste bara flika in med följande:
Dolph Lundgren - "Spring era jävlar", raketgevär - boooom.
Humor. :)

Jag har sett för mycket skitfilmer.
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav Nyx » tor jun 22, 2006 0:40

Ikväll har jag börjat och, tror jag, lyckats omvända en till kompis till Fireflyfantast. Visade de fyra första avsnitten för makens gamle rollspelspolare, polis till yrket, och han blev förtjust och vill se mer. Har ännu inte träffat på någon som sett och inte gillat Firefly! Är lite spänd på hur mina cineastvänner som just nu har min utlåningsbox ska reagera - en av dem talar kinesiska. Måste ringa dem imorgon och höra efter om de hunnit börja titta.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare