1x02 Lonely Hearts

Prata om Säsong 1

Bra eller anus?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
3%
5
4
12%
6
9
27%
7
9
27%
8
9
27%
9
1
3%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 33

Inläggav Garim » ons apr 05, 2006 19:21

merl skrev:
Garim skrev:Var det klippt överhuvudtaget? I så fall var det snygga klipp...


Jag märkte inte heller några uppenbara klipp. Skönt att slippa det, även om det bara var en tillfällighet. Visserligen kan jag överleva något enstaka klipp, men det är inte så kul när det klipps så att handlingen störs. Har något Buffy-avsnitt inspelat från femman där en fightscen är mer eller mindre obegriplig på grund av all censur...


Jo, jag har slutat se på femmans sändningar av Buffy. För mycket klipp bara. I Bargaining part 1 tex... hemskt.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Vamp_Willow » ons apr 05, 2006 19:22

Jag blev jätteförtjust i avsnittet! Doyle var kul och Angel var lika mopy som vanligt! :rolleyes:
"Normal is the halfway point between what you want and what you can get."
- Samantha, Sex and the City
Användarvisningsbild
Vamp_Willow
Demon Fodder
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 04 apr 2006
Ort: Malmö

Inläggav CheeseGuy » ons apr 05, 2006 19:25

Vamp_Willow: ser du Angel för första gången?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Garim » ons apr 05, 2006 19:36

Vamp_Willow skrev:Jag blev jätteförtjust i avsnittet! Doyle var kul och Angel var lika mopy som vanligt! :rolleyes:


Du behöver inte spoilermarkering för det avsnitt du skriver om :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Ai » ons apr 05, 2006 19:39

VWillow tar inga chanser! Hon har spoilat en människa och fan om hon gör det igen! :D :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav AKS » ons apr 05, 2006 19:42

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » ons apr 05, 2006 19:45

hehe, jo, jag såg det... Men tänkte jag skulle vara snäll för en gångs skull :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav latarmig » ons apr 05, 2006 19:54

Stackars VWillow, hon har verkligen tagit sitt misstag hårt.

Gaska upp dig vännen, på dem igen!
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » ons apr 05, 2006 21:27

Ja, vi har alla råkat spoila någon, någon gång. Du råkade bara göra det väldigt tidigt. We like you, anyway!!! :lovebunny:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav fripp21 » tis maj 02, 2006 21:52

Ai skrev:VWillow tar inga chanser! Hon har spoilat en människa och fan om hon gör det igen! :D :D


Var då? Vad har hon spoilat? Ahh. Vad pratar ni om?
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav fripp21 » tis maj 02, 2006 22:23

"House of Posers"

Jag vet inte vad jag ska säga. Ambivalent.

Det är en bra titelmelodi!
Cordelia är hysteriskt rolig!
När Angel kommer till hennes lägenhet första gången. Han är trött och jagad men kan ju inte komma in förrän hon har bjudit in honom till sin boning:
Angel: “Look, I- I can’t, um…”
Doyle: “Invite him in! As long as you’re alive, vampires, they can’t cross the threshold unless you…”
Cordy: “Oh, right, right. You promise you’ll stay good?”
Angel: “Cordelia.”
Cordy: “I’m kidding. Come in.”

Mera Cordelia, mera. När de diskuterar demonen de jagar:
Angel: “I saw it. It’s a burrower.”
Cordelia: “It’s a donkey? - Oh, we didn’t see any donkey demons.”


Cordelia lever i en svinstia. Stackars Cordy. Betänk följande, från första episoden "City of":
Cordelia: "I grew up in a nice home. It wasn’t like this, but we did have a room or two that we didn’t even know what they were for. – Until the IRS got all huffy about my folks not paying taxes for, well, ever. They took it all."


Definitionen av "äckligt rik" är funnen! "have a room or two that we didn’t even know what they were for"

"What is this, a lobster?"

/Off topic...
tar mig tillbaka till mina bräckliga känslor. Ambivalent. Det känns helt fel att blanda mellan Buffy och Angel-serierna. Jag vill se Buffy NU. Ska jag verkligen se Angel trots att jag vill se Buffy? Är det att maximera "njutningen"? Och vad händer om jag börjar gilla Angel så mycket att jag hellre vill se den än Buffy? Det är bara när jag gillar båda serierna lika mycket som den här "varannan-taktiken" funkar.

JAG VET INTE.

Hur fel är det att göra som Ai? Och den nya lustiga Tea för den delen. Se hela Buffy först??

Å andra sidan... (Buffy S4)kollade jag lite på introt till del tre och där dök såklart Spike upp, han som är på jakt efter the gem. Oki, där är en brygga.

Å andra andra sidan... (Buffy S4) Telefonsamtalet till Buffy i The Freshman funkar nästan bättre utan att veta helt säkert att det var Angel. Det är klart att det var Angel! Det måste inte visas i bild.

Jag kanske ska sova på saken. Jag är helt förvirrad och trött, gick upp mitt i natten känns det som. Satt på planet till Sturup kl 7 imorse och kom hem halv åtta på kvällen, möten hela dagen. Jag behöver sömn tror jag...
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Nyx » ons maj 03, 2006 0:32

fripp21 skrev:Jag behöver sömn tror jag...

Det där är en missuppfattning - vi behöver inte sömn egentligen, vi bara skämmer bort oss med att sova för att vårt undermedvetnaska få roa sig lite med att hitta på underliga drömmar! ;)

Vad roligt att du har börjat titta på Angel också, Fripp! Ser fram emot dina kommentarer (dag eller nattetid)!

Just Angel s1/Buffy s4 har några crossoverpunkter som du redan märkt så det kan vara en god idé att följa rekommenderad ordningsföljd just här men sen kan du se serierna i vilken ordning du vill!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tea » mån maj 15, 2006 12:53

Fortfarnde inte ett dugg imponerad. Den är inte dålig, men inte heller speciellt bra!

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav gollum » ons nov 08, 2006 22:57

Jag tycker det här är skitkul! :D :D

Härliga kommentarer hela tiden, en självdistans som är oerhört befriande och, tycker jag, en bra story i avsnittet! Det här kan bli riktigt bra!

Att starta upp en detektivbyrå med små visitkort
What is it? A Lobster?
och kommentarerna kring dem gör att man kommer så nära Batman att man Whedon tydligt inte kan låta bli att driva med det. Och slår hål på det så snyggt, så snyggt när Angel tar fram änterhaken, Kate utbrister:
Who are you?
(I'm Batman) och sedan går det som det går. Fullkomligt strålande!!! :D :D :D :D :D

Och så måste jag kommentera den grymma låten som spelas efter att Angel lämnat Cordys lägenhet och han är ute och letar parallellt med att Kate söker i hans lokaler. Någon som kan vad det är?

Jag har fastnat, är det tillåtet att tycka bättre om det här än om Buffy?
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav noike » ons nov 08, 2006 23:16

gollum skrev:Jag har fastnat, är det tillåtet att tycka bättre om det här än om Buffy?


Tja, just nu så är det fel att tycka så.

För övrigt är avsnittet helt klart sponsrat av Connex med tanke på hur många gånger de säger "connection".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav JRT » ons nov 08, 2006 23:42

gollum skrev:Jag har fastnat, är det tillåtet att tycka bättre om det här än om Buffy?


Oja, i synnerhet att tycka att det är bättre än Buffy s4. Har alltid tyckt att Angel s1 är hästlängder bättre än de parallella Buffyavsnitten.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav A bear » ons nov 08, 2006 23:44

Bästa replik:
KATE: Well, I’ll tell you what: I can go where ever I want and ah, - you can go to hell.
ANGEL: Been there, done that.


Bästa popkulturreferens: Batman. Förstås. Igen.
DOYLE: Great idea! Calling cards. It’s not like you have a signal folks can shine in the sky when ever they need help, you know?


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Kommer inte på nåt. EDIT: Jodå! (resten s1)
KATE: I guess I just – I just have a hard time, you know - trusting people. Male people particularly.
Hmmm. Inte så underligt med den pappan. Kate må vara undercover, men hon öppnar upp mer än uppdraget kräver.


Hej Joss Whedon:
noike skrev:För övrigt är avsnittet helt klart sponsrat av Connex med tanke på hur många gånger de säger "connection".

Jo, det slog mig också. "Hallå! Vi har en metafor här! Titta! Här! Metafor! Angel kan inte umgås med människor, så då gör vi ett helt avsnitt som handlar om människor som saknar kontakt med andra människor! Angel har Doyle och Cordelia som försöker få honom att ta kontakt med världen, och då snackar alla i hela avsnittet om connection! Fattar ni? METAFOR!"

Dagens broodning:
ANGEL: I know you guys have been working hard. I mean, you’ve been cooped up inside a lot. And to show my appreciation I was thinking, the night being, you know, young and all that the three of us... could... well, should... You know, maybe... go out... you know, for fun.
CORDELIA: Or we can go home.
DOYLE: And you can sit in the dark alone.
ANGEL: God, yes! Thank you. *sätter sig i mörkret och rynkar pannan*


Höh? Ingenting egentligen. Det skulle väl vara att den där demonen ska ha varit här på jorden sen "the dawn of time" och lik förbannat gör bort sig så väldigt mot slutet.

Wow, detta är en bra serie: Än så länge är det väl sådär; lågt tempo, väl mycket exposition (vi ser noga till att upprepa alla inbjudningsregler etc för dem som inte vet hur vampyrer fungerar) men jag gillar att de inte omedelbart gör Kate till ett romantiskt intresse. Hon är inte dum i huvudet. Och gänget svetsas ihop lite mer, vilket är bra.

Angel skjuten: 1 gång (Eftersom Kate på något vis lyckas missa honom när han hoppar ut genom fönstret.)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gollum » tor nov 09, 2006 9:47

noike skrev:
gollum skrev:Jag har fastnat, är det tillåtet att tycka bättre om det här än om Buffy?


Tja, just nu så är det fel att tycka så.


Just nu? Blir Buffy bättre eller Angel sämre? Eller båda?
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav Binchy » tor nov 09, 2006 9:49

gollum skrev:
noike skrev:
gollum skrev:Jag har fastnat, är det tillåtet att tycka bättre om det här än om Buffy?


Tja, just nu så är det fel att tycka så.


Just nu? Blir Buffy bättre eller Angel sämre? Eller båda?


Wouldn't you like to know? *willowsmile*

Angel blir bättre. Bara en sån sak som att snart slipper vi se de hemska nya vampfacen.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » tor nov 09, 2006 13:30

gollum skrev:
noike skrev:
gollum skrev:Jag har fastnat, är det tillåtet att tycka bättre om det här än om Buffy?


Tja, just nu så är det fel att tycka så.


Just nu? Blir Buffy bättre eller Angel sämre? Eller båda?


Utan att säga för mycket: bägge blir bättre, men Angel är lite väl skakig i början av säsongen. Det finns de som tycker samma om Buffy s4, men jag håller inte med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » tor nov 09, 2006 13:41

gollum skrev:
noike skrev:
gollum skrev:Jag har fastnat, är det tillåtet att tycka bättre om det här än om Buffy?


Tja, just nu så är det fel att tycka så.


Just nu? Blir Buffy bättre eller Angel sämre? Eller båda?

Angel blir definitivt bättre i senare säsonger. Just säsong 1 är rejält ojämn, och har ett par tokbra och ett par kassa avsnitt. Inte i närheten av Buffy faktiskt, men som du ser är det bara min åsikt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav gollum » tor nov 09, 2006 13:54

Jag är i alla fulla fall glad och nöjd med mig själv att jag inte gav upp när jag tyckte det var som smörigast och när jag låg lååångt efter i om(ny)kollen!

Och snart tror jag vi är ikapp den gode ftw_tysken oxå!
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav ftwtysken » tor nov 09, 2006 17:36

gollum skrev:Och snart tror jag vi är ikapp den gode ftw_tysken oxå!


Japp, jajamensan!
Har redan ångest över hur svårt jag kommer att ha för att hålla jämna steg med er, när ni väl kommer ikapp mig :D
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav Nyx » fre nov 10, 2006 2:10

Lonely hearts är ett helt okej avsnitt, även om inte direkt slår bakåtvolter av glädje varje gång jag ser det. Det har en hel del småputtrig humor.
Doyle: I don't even know if she likes me, man, - unless you put a word in for me, - you know, just tell her what a great guy I am!
Angel: I barely know you.
Doyle: Perfect. That should make it easier for you then.
och sådant som
Angel: No seriously, I wasn't hitting on you!

We're not in Sunnydale: Avsnittet handlar om en väldig massa ensamma singlar som har one night stands. (Därmed inte sagt att det inte skulle förekomma sex och sådant i Buffy, men storstadssingelproblematiken visas lite annorlunda i den här serien).

Tact is just not saying true stuff: (också känt som dagens Cordy)
Hey, the last thing I wan't is showing up at work and find that I'm working for a homicidal monster.

Cameo: Vet ej (men både Christina Hendricks och David Krumholtz var med i dagens reprisavsnitt av ER, apropå ingenting... :) )

Watchword of the day:C-ordet har redan sagts så många gånger att jag inte ens tänker upprepa det. Däremot:
Angel: It's hard to get to know people.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » fre nov 10, 2006 2:51

Nyx skrev:We're not in Sunnydale:
Tact is just not saying true stuff:
Watchword of the day:

Jag gillar dessa. Go Nyxan!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » sön jul 08, 2007 21:03

Jag tycker att detta avsnitt är något bättre än City of... men skillnaden är inte stor.

Det jag främst föredrar med detta avsnitt är mer scener med Doyle-Angel-Cordy. Dessa tre är väldigt underhållande ihop vilket både inledningsscenen ("It's an owl!") och slutscenen visar.

Jag är ännu mer kär i Doyle efter detta det andra avsnittet. Sweetness! Han är så gullig då Cordy säger att demoner är äckliga, men han försöker fiska lite och se om hon inte kan tycka att vissa ör okej ändå.

Många blonda tjejer i de tre första avsnitten. Alldeles i början så tänkte jag att Kate var väldigt olik sig, men sen så var det ju inte hon. Hehe.

5 av 10 Som sagt, något bättre än första avsnittet, men fortfarande samma betyg.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » ons nov 25, 2009 0:08

Jag gillar det här avsnittet, det är väldigt underhållande och roligt. Humorn fungerar mycket bättre än i början av Buffy, tycker jag. Vissa repliker är dock lite smålöjliga, men det drar inte ner helhetsintrycket.

Angel är underbar när han sitter och grubblar. Undrar vad han tänker på förutom det han gjorde när han var Angelus, under all den tid han spenderar på att göra det.

Jag gillar att allt inte går rätt hela tiden, som i City Of... när Angel hoppar in i fel bil och här när han misslyckas med att ta upp sig själv och Kate till fönstret.

Det bästa med avsnittet är (igen) hur osmidig Angel är med människor och slutscenen när han försöker vara snäll och föreslår att de ska gå ut.

Förresten så har hon som spelar Kate nog den finaste hyn jag sett.

Favoritcitat (kanske inte så jätteroligt, men jag skrattar åt att han inte har nåt att säga efter det):
Kate: I was just going to ask you - if you would like to go some place - more quiet.
Angel: Um, I can’t. I have got to stay here.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron