4x07 Apocalypse Nowish (Rain of Fire)

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Vad ger du det här?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
3%
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
10
32%
8
12
39%
9
3
10%
10
5
16%
 
Antal röster : 31

Inläggav xAMNESIAx » fre sep 09, 2005 20:01

Cordy...snyggt jobbat.

Ibland, eller rättare sagt ganska ofta så ser demonerna i Buffy/Angel ganska fåniga ut. (Jag menar inte att de är dåligt gjorda, rent tekniskt. Utan mer att designen är något tvivelaktig). Stendemonen är tydligen undantaget som bekräftar regeln. Hans ser riktigt jävla bad ass ut, hyffsad pondus. Att dömma från vad man sett idag så lär han bli svårslagen. Fightscenen i slutet är bra, speciellt Wesley och han nyinförskaffade skjutvapen. Det var verkligen på tiden att någon började använde mer moderna vapen. Buffy propagerar alltid emot sjkutvapen, "Det biter inte på vampyrer". Visst, det är sant. Men dom skulle defenitivt hjälpa mot andra demoner.

7/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Eisa » mån okt 31, 2005 15:29

jag kan absolut förstår varför connor gör som han gör, cordelia har trots allt rätt när hon säger att han aldrig upplevt något som är "äkta". dessutom känner han nog ingen skuld gentemot angel som i hans ögon aldrig har betett sig som en far ska, inte för att han vet hur en far ska bete sig men i alla fall. jag tycker mest att det är sorgligt att ingen vill unna connor detta, han har varit med om så mycket skit ända sedan han kom in i serien att han minsann förtjänar lite kärlek. jag tror aldrig förr jag har sett en sådan förstörd karaktär, jag kan inte komma på en enda gång hans eventuella lycka faktiskt har bevarats.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Garim » lör apr 01, 2006 9:58

Bra avsnitt! Jag börjar gilla Angel mer och mer :)

Cordy + Connor dock... Yuck. Känns nästan lite incestuöst mellan dem just nu. Barnarov? Men men, det skapar ju mer konflikter, och det hör ju hemma här...

Gunn + Fred. Jaha, inga relationer får hålla i Whedonverse :) Men, den uppbrytning gjordes på ett bra sätt tycker jag.

Lilah blir bättre och bättre också. Hehe, när hon klätt ut sig till "Fred" :)

Möjlig spoiler BTVS S7 "From beneath you it devours"... Är det samma big bad tro? Jag tror det, och hoppas det.

Jag gillade the Big Bad Demon i det här avsnittet. Bra att han lever kvar, skulle gissa att han kommer finnas med ett tag. Bra i så fall.

Connor som karaktär var också bättre i det här avsnittet.

Och slutligen, Wes! Ha! Han är tillbaka, och han är på riktigt bra kick-ass humör!

8/10 får det här av mig. Hoppas det fortsätter så här bra nu.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Ai » lör apr 01, 2006 10:20

Första halvan av säsong fyra är lysande. Det finns få verkliga bottennapp enligt mig och topparna är otroligt bra.

[resten av säsongen]
....synd bara att det inte fortsätter på det viset....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav CheeseGuy » lör apr 01, 2006 10:25

Ai skrev:Första halvan av säsong fyra är lysande. Det finns få verkliga bottennapp enligt mig och topparna är otroligt bra.

[resten av säsongen]
....synd bara att det inte fortsätter på det viset....

Eller snarare tre fjärdedelar av säsongen (till och med Inside Out). Fram till dess kan den vara den jämnaste säsongen i Buffyverse. Och även om Jasmineavsnitten inte är så lyckade så är ju i alla fall säsongsavslutningen lysande också.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Garim » lör apr 01, 2006 10:30

Ska inte tjuvkika, ska inte tjuvkika... Gaah... Lyckas hålla mig för nu...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Ai » lör apr 01, 2006 10:44

CheeseGuy skrev:
Ai skrev:Första halvan av säsong fyra är lysande. Det finns få verkliga bottennapp enligt mig och topparna är otroligt bra.

[resten av säsongen]
....synd bara att det inte fortsätter på det viset....

Eller snarare tre fjärdedelar av säsongen (till och med Inside Out). Fram till dess kan den vara den jämnaste säsongen i Buffyverse. Och även om Jasmineavsnitten inte är så lyckade så är ju i alla fall säsongsavslutningen lysande också.


[samma spoilervarning + lite för BtVS s4]Jasmine är en svart fläck på Whedonverse. I övrigt håller jag med allt du säger.

Lustigt med tanke på att BtVS s4 var så extremt ojämn, och oftast på den negativa sidan av skalan - förutom att sista avsnittet nog är ett av det bästa i hela serien.


*ger Garim en kaka*

Du får skynda dig att se klart så kan du gå in och frenetiskt dubbelklicka på alla svarta fält du kan hitta! Du kan göra en högtid utav det. Köpa godis, låsa dörrar och fönster och stänga av alla telefoner... och klicka your little heart out! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Garim » lör apr 01, 2006 10:51

Ai: Du är elak! :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Ai » lör apr 01, 2006 10:55

Garim skrev:Ai: Du är elak! :D


I'm sweet! 8)

(QaF ref - sorry...)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tea » ons maj 31, 2006 20:58

Nu är det så där spännand eigen.

MYCKET VACKERT! eldregnet och allas blickar... det enda som saknades var sarah mclachlan... trodde hon hade patent på sånt här i Buffy-verse...

Älskar WES... måste bara få säga det en gång.. så nu vet alla det... tro inte att jag glömt varken Doyle eller Lindsay bara

Connor, lite mer accepterad av mej, Cordy.. nja, hon tappar lite... Hon beter sej mycket skumt...

Stackars fred och Gunn, har aldrig varit för deras förhållande (hoppades på Wes och Fred faktiskt) men.. jag tycker synd om dom nu! Vi vet ju alla att detta inte komemr att hålla, men det gör lite ont när man tänker på det.
(det avsnittet där dom gör slut kommer bli ett sånt där avsnitt som man kommer hoppa över sen..

spoiler Buffy 6. 16som hell's bell, JA JAG HOPPAR DET faktiskt, det är ett underbart avsnitt, men... jag fixar det inte...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Tinwiel » ons maj 31, 2006 21:20

Tea skrev:

spoiler Buffy 6. 16som hell's bell, JA JAG HOPPAR DET faktiskt, det är ett underbart avsnitt, men... jag fixar det inte...


spoiler Angel, I will remember you
Eller IWRY. Jag älskar det och tycker att det är skitbra, topp 3 av säsong 1, men jag blir så ARG! och så ledsen!! Så visst har jag sett det några gånger men jag måste kolla av innan om jag verkligen orkar med pärsen..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tea » ons maj 31, 2006 21:23

Tinwiel skrev:
Tea skrev:

spoiler Buffy 6. 16som hell's bell, JA JAG HOPPAR DET faktiskt, det är ett underbart avsnitt, men... jag fixar det inte...


spoiler Angel, I will remember you
Eller IWRY. Jag älskar det och tycker att det är skitbra, topp 3 av säsong 1, men jag blir så ARG! och så ledsen!! Så visst har jag sett det några gånger men jag måste kolla av innan om jag verkligen orkar med pärsen..


PRECIS

vad löjliga vi är egentligen

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » ons sep 13, 2006 22:52

Off skrev:Jag har aldrig varit så arg som när jag såg Cordy gå till sängs med Connor. Jag stod upp å skrek "va gör du din "#¤"#%" tror grannarna undrade vad tusan jag höll på med :D

Det var väl lite så jag reagerade också :P Även om jag inte direkt skrek då. Jag har haft Cordelia som min favoritkaraktär (Även om hon blivit lite mindre Cordelia i S.3 och framåt) men detta blev... Jag vet inte vad jag ska säga. I övrigt så var avsnittet bra. Fast inte det bästa. 7/10
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Capt. Peroxide » ons jul 04, 2007 2:58

Men Cordelia och Connor (Cordor? Connia??) är ju gulliga! Fattar inte varför alla är så negativa. Tjejen har precis dumpat sin förre, omöjlige snubbe. Hon VET ju vad som kan hända om han får ett ögonblick av lycka och nu har hon dessutom fått känna hur han njöt av att tortera folk. Hon känner sig ensam och vilsen, och vem skulle inte ty sig till den snälla killen som hon bor hos – även om han inte just försökt rädda henne från en fyra meters best från helvetet FFS!

Det där om att hon tagit hand om honom som spädbarn, det var ju inte för ett särskilt långt tag. Inte så att Connor fick några medvetna känslor för henne som mor direkt.

Klaga inte, Cordor är ett skitbra par. Klart grabben vill sno sin farsas unga tjej, det är ju en symbolisk variant av att döda honom/oskadliggöra honom. Tonårsrevolt, helt enkelt.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav MiaMaria » fre jul 06, 2007 12:12

Spännande värre! Måste se nästa avsnitt ikväll! Eldregn var en härtig avslutning! (räcker det med utropstecken nu?)

Varför tar inte alla och ger sig på demonen samtidigt istället för att bli bortkastade en i taget? Wes var så häftig när han tog fram pistolerna och geväret *hejja Wes*

Undrar hur det fortsätter mellan Cordy och Connor, stackars Angel. Hoppas att jag nart kommer att gilla Connor mer, det blir lite jobbigt att tycka han är jobbig hela tiden.
MiaMaria
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 26 maj 2007

Inläggav Zaxx » fre jul 06, 2007 12:22

Detta gick på TV idag va?.. Såg lite av det, najs box är det iallfall.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav MiaMaria » fre jul 06, 2007 15:56

Zaxx skrev:Detta gick på TV idag va?.. Såg lite av det, najs box är det iallfall.


Reprisen var nog strax efter kl 10 på TV6. Nästa avsnitt kl 15:10 och så repris på måndag kl 10 osv. Hoppas att de fortsätter med säsong 5 nu också. Sist jag kollade så slutade det efter 4an och började om på 3 igen vilket är ganska irriterande...
MiaMaria
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 26 maj 2007

Inläggav AKS » tor aug 02, 2007 0:27

Jag kommer fortfarande ihåg känslan då jag såg det här avsnittet första gången. Förundran, haktappning...

För det första: Wes med hagelgevär! Varför är det så förbaskat sexigt? Iofs har jag en thing för hagelgevär (helst avsågade) iom att jag blir alldeles till mig då Omar i The Wire bär runt på sitt.

Detta leder mig till det andra: Fighten! Så satans bra!! Antagligen den bästa i Buffyverse som jag kan komma på nu. Angel blir nästan mos och demonen bara småler lite innan han drar iväg. Och Lorne med i en fight?! Hur ofta händer det? Jag var övertygad om att han skulle stanna på hotellet.

Jag hamnade i cringe-mode över Cordy/Connor. Jag visste inte var jag skulle ta vägen. Tycker dock så synd om Connor och har aldrig tidigare lagt märke till att han faktiskt gråter då Cordy kysser honom.

Avsnittet är första 25 inte så överdrivet bra. Det är den sista kvarten i sin storslagenhet som gör avsnittet. Därför så kan slutbetyget inte bli fantastiskt högt:

7 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » lör jan 16, 2010 0:34

Det här var inte så bra som jag mindes det. Jag gillar det ändå, men det är inte mycket som sticker ut förutom fighten med the Beast. Den är dock riktigt, riktigt bra. Wesley är så cool med pistolerna och geväret. Cordy/Connor sticker väl också ut, men inte på ett särskilt bra sätt. Usch. Stackars Angel också, han har haft så mycket motgångar på sistone att det det är helt sjukt. Jag avskyr hur Cordy är nu, hon är så fruktansvärt tråkig. Nu vet jag ju att det egentligen inte är hon, men ändå.

Favoritcitat:
Wesley: Why are you dressed like that?
Lilah: Isn't this what you like? Big brain and a tight little—
Wesley: Lilah.
Lilah: Oh, forget about that evil witch. Let's talk about me. I'm good and pure and science turns me on, and-and one day if I pray hard enough and eat all my vegetables, I just might just have hips.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » sön aug 01, 2010 16:45

Bra avsnitt, som sagt är fighten väldigt bra! Äntligen använder någon eldkraft mot demonerna! ;D
Skönt att Wesley är med i gänget igen.
Förstår mig inte på Connor/Cordy.. Det är så j*vla fel! Hur kan Cordy göra så mot Angel?! Och hur kan Connor göra så mot Angel? Iofs hatar Connor Angel men vafan Cordy kunde ha varit Connors styv mamma! :S
Betyg: 7
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare