5x22 - Not fade away

Här pratas det om Angel Säsong 5

Så, vad tycks om slutet?

1
6
6%
2
1
1%
3
5
5%
4
1
1%
5
0
Inga röster
6
1
1%
7
5
5%
8
13
13%
9
17
17%
10
52
51%
 
Antal röster : 101

Inläggav Zaxx » fre mar 03, 2006 9:53

Firefly ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Forever Chosen » fre mar 03, 2006 12:29

Ai skrev:Har du sett Firefly?

Så klart jag har :) Och Serenity 8)

Jag låg och tänkte på slutet i säkert ett par timmar innan jag somnade...
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Ai » fre mar 03, 2006 13:40

Normalt så verkar det som om folk har Firefly kvar att se efter att ha sett Not Fade Away - så det kan funka som ett nikotinplåster och ta eggen av saknaden. Inte för dig tyvärr... Kaka?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav carre » fre mar 03, 2006 13:51

men gråt inte! det finns massor av bra serier att trösta sig med.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Tob » fre mar 03, 2006 14:11

Jag återupplevde allting när jag läste ditt inlägg. Den där paradoxala korsningen av total glädje och total sorg är fan inte att leka med. Det blir bara konflikt i hjärnarn och alla signaler som styr känslor får fnatt och det hela slutar med att man bryter ihop.

Nog för att Firefly kan fungera som en liten ersättare, men inte mer än någon annan serie (som man tycker om).
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Forever Chosen » fre mar 03, 2006 15:13

Ai skrev:Kaka?

Ja tack ;)

Köpte nyligen säsong 6 och 7 av Buffy (äntligen komplett :D ) så det blir till att trösta sig med dem. Ingen dålig tröst om man säger så :)

Övrigt: Tack för alla vänliga ord! Nu kommer jag i alla fall inte att bryta ihop totalt ;)
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Nyx » lör mar 04, 2006 14:19

Forever Chosen skrev:
Ai skrev:Kaka?

Ja tack ;)

Köpte nyligen säsong 6 och 7 av Buffy (äntligen komplett :D ) så det blir till att trösta sig med dem. Ingen dålig tröst om man säger så :)

Övrigt: Tack för alla vänliga ord! Nu kommer jag i alla fall inte att bryta ihop totalt ;)

I know the feeling även om det var ett nästan ett år sen jag såg Not Fade Away för första gången. Tankar på Wes slutscen fortsatte att dyka upp flera dagar efteråt och gjorde mig mer än tårögd. Men man tröstar sig rätt bra med oändliga omtittningar och extramaterial, dammit! Glöm inte allt extramaterial som finns att vältra sig i!

Ta en kaka till, förresten! :)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Keso » tor mar 09, 2006 18:21

Så var det slut för tredje gången efter en genomtittning av säsong 3-5 av angel så ångrar jag att jag inte börja på säsong 1 men jag hade ju så totalt glömt bort vad som hände i säsong 3.

Det är slut och det kommer aldrig tillbaka men det är så fantastiskt slut det är verkligen en helt fantastisk serie. Avsnitt i sig själv ett rent nöje jag sitter och är nästan nervös på vad som ska hända här näst i avsnittet och detta är tredje gången jag ser det.

Det är verkligen fantastisk så utmärkt rent nöje så många sinnesjukt bra scener Wesleys dödscen, Spikes poesi läsning, Slutscenen allt är så underbart.

Och jag gillar slutet det lämnar något åt fantasin så man själv får bestämma sitt eget slut och i min version så håller alla på att dö men då får Ilyria tillbaka sina superkrafter och slaktar alla :D
Get up, get out. get drunk repeat as needed.
Keso
Demon Fodder
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 feb 2006
Ort: Vänersborg

Inläggav latarmig » tor mar 09, 2006 18:34

Keso skrev:i min version så håller alla på att dö men då får Ilyria tillbaka sina superkrafter och slaktar alla :D


Hihi, den gillar jag. Illyria med full kraft är oslagbar (trots att hon fått på nöten en gång under den gamla tiden).
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav merl » lör mar 11, 2006 17:26

Så har jag sett sista avsnittet, snyft.

Riktigt bra, men vad förvånad jag blev över att se eftertexterna mitt sista fighten. Kände mig lurad innan jag insåg att det faktiskt var ett riktigt lyckat slut - man slapp se alla dö eller ett hollywoodslut där alla klarade sig. Fast så stora chanser att överleva hade de förmodligen inte.

När Wes dör är vad som gjorde starkast intryck. Var nästan på väg att börja grina där ett tag. Och Illyrias "Would you like me to lie to you now?"

Spikes poesi var kul, satt och väntade på sista raden, "inspired by your beauty... effulgent".

Angel är slut...
Okej, så where do I go from here? Ta livet av sig eller kanske skaffa Firefly. Äh, tror jag satsar på Firefly. :)
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör mar 11, 2006 17:34

merl skrev:Angel är slut...
Okej, så where do I go from here? Ta livet av sig eller kanske skaffa Firefly. Äh, tror jag satsar på Firefly. :)


Stackare där... Men vi har alla varit i dina skor. Och att ge sig På Firefly är definitivt en bättre plan än att ta livet av dig. Sen kommer du iofs att känna samma sak efter sista Firefly-avsnittet, men då skaffar du Serenity. Efter det dock... mörker. Förvivlan.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Ai » lör mar 11, 2006 17:37

Å andra sidan så är det ett bra tag sen man såg Buffy då och så har man BF och man börjar inse att avdeleningen Andra Tv serier är rätt underhållnade. Så man börjar en omtitt av alltihopa - skriver i dom trådar man missat, samtidigt som man börjar ladda ner Queer as Folk som det pratas så varmt om.... :D

Edit: Man laddar såklart ner från hubben som man reggat sig på hos Noam. 8)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Forever Chosen » lör mar 11, 2006 17:57

merl jag lider med dig :(
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav merl » lör mar 11, 2006 18:02

AKS skrev:
merl skrev:Angel är slut...
Okej, så where do I go from here? Ta livet av sig eller kanske skaffa Firefly. Äh, tror jag satsar på Firefly. :)


Sen kommer du iofs att känna samma sak efter sista Firefly-avsnittet, men då skaffar du Serenity. Efter det dock... mörker. Förvivlan.


Så du menar att jag kan lägga mina suicida tendenser på hyllan i alla fall ett tag då?




Ai skrev:Å andra sidan så är det ett bra tag sen man såg Buffy då och så har man BF och man börjar inse att avdeleningen Andra Tv serier är rätt underhållnade. Så man börjar en omtitt av alltihopa - skriver i dom trådar man missat, samtidigt som man börjar ladda ner Queer as Folk som det pratas så varmt om....

Edit: Man laddar såklart ner från hubben som man reggat sig på hos Noam.


Det låter som en bra plan. Och jag har faktiskt inte Buffy s.3-7 på dvd än, så det innebär att jag har en del extramaterial och commentarys att se fram emot.
Och skriva i avsnittstrådarna ska jag förstås göra vid närmsta omtitt.

Men det här verkar ju läskigt, ska jag titta på tv-serier som inte är signerade Whedon? Fast jag gillade i och för sig den brittiska Queer as Folk, är den amerikanska lika bra?
Inser att jag nog måste skaffa en ny dator först, den jag har nu är tillverkad på stenåldern nån gång. Därefter ska jag absolut börja ladda ner alla bra serier.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » lör mar 11, 2006 18:16

Om man tar sig igenom det första inre motståndet som ofta uppstår när man ska se - vad man uppfattar till en början som - remakes, så hämtar den sig snabbt och blir en egen serie och väldigt bra.

Moderatorer: Förlåt OT. Ska inte ske igen. *harkel*

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Glorificus » sön mar 12, 2006 1:46

Äsch, Ai, du presenterade ju (helt korrekt) QaF som ännu ett skäl att fortsätta leva, och i en sån livshotande situation kan väl inte lite OT göra så mycket. Men jag upphör aldrig att förvånas över hur skicklig du är på att pimpa QaF i alla lägen. :D

Det är rätt intressant med den där känslan av tomhet som uppstår när man är färdig med Buffy/Angel. Har två klasskompisar som precis sett hela Buffy för första gången och de har medgett att det nu känns "konstigt". Samtidigt som de pratar om att köpa hela serien förr eller senare, så att de kan se om allt. :D De är inne på tredje Angel-säsongen nu. Och Firefly.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Nyx » mån mar 13, 2006 0:32

merl skrev:Så har jag sett sista avsnittet, snyft.

Riktigt bra, men vad förvånad jag blev över att se eftertexterna mitt sista fighten. Kände mig lurad innan jag insåg att det faktiskt var ett riktigt lyckat slut - man slapp se alla dö eller ett hollywoodslut där alla klarade sig. Fast så stora chanser att överleva hade de förmodligen inte.

När Wes dör är vad som gjorde starkast intryck. Var nästan på väg att börja grina där ett tag. Och Illyrias "Would you like me to lie to you now?"

Spikes poesi var kul, satt och väntade på sista raden, "inspired by your beauty... effulgent".

Angel är slut...
Okej, så where do I go from here? Ta livet av sig eller kanske skaffa Firefly. Äh, tror jag satsar på Firefly. :)

Ja Firefly är absolut att föredra. Du kan få låna en av mina boxar så får du tillgång till extramaterial och commentaries också!
Eller så kanske det så småningom börjar bli dags för nya fireflykvällar i stockholmstrakten som vi hade i nov/dec?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » mån mar 13, 2006 11:58

Jag känner att det är dags för Angelkvällar i sthlm. Efter ha läst i den här tråden kommer alla känslor tillbaka.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav merl » tis mar 14, 2006 11:11

Nyx skrev:
merl skrev:Angel är slut...
Okej, så where do I go from here? Ta livet av sig eller kanske skaffa Firefly. Äh, tror jag satsar på Firefly. :)

Ja Firefly är absolut att föredra. Du kan få låna en av mina boxar så får du tillgång till extramaterial och commentaries också!
Eller så kanske det så småningom börjar bli dags för nya fireflykvällar i stockholmstrakten som vi hade i nov/dec?


Borde kanske inte svara här egentligen, det börjar bli lite väl mycket Fireflyprat märker jag.

Har börjat kolla runt lite på priser och så, men jag får nog vänta ett tag med att köpa. Lånar jättegärna sålänge, fast fireflykvällar låter ju ännu roligare.

EDIT. Eller Angelkvällar. Se Not fade away och diskutera slutet - titta, jag är tillbaka on topic!
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » sön apr 30, 2006 13:48

Så var det slut då...

Jag ville inte att Wes skulle dö :( Illyria börjar känna känslor och då dör han, men man ska väl inte bli förvånad, men sorgligt känns det.

Jävla sätt att sluta också, med starten av en enorm fight... Jag saknar redan fler avsnitt. Suck. Varför läggs sådana här bra serier ner?

Smart sätt i alla fall att göra så att Angel lyckades besegra Hamilton. Jag satt iofs och hoppas på att Illyria skulle komma och hjälpa till.

Hur gör man nu för att hantera sin abstinens? Nu har jag sett allt som Mutant Enemy gjort... Jag vill ha mer!!!! Skit också.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav noike » sön apr 30, 2006 13:53

Garim skrev:Hur gör man nu för att hantera sin abstinens? Nu har jag sett allt som Mutant Enemy gjort... Jag vill ha mer!!!! Skit också.

Nu börjar man ge sig på alla andra serier med ME-koppling. Hur svag den än må vara.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » sön apr 30, 2006 15:48

Garim skrev:Hur gör man nu för att hantera sin abstinens? Nu har jag sett allt som Mutant Enemy gjort... Jag vill ha mer!!!! Skit också.

Skit i om det är ME, det viktiga måste ju vara att se bra serier. Fast de två bästa (Wonderfalls och The Shield) har ME-kopplingar, så det är i och för sig inte fel att börja med det.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Ai » sön apr 30, 2006 15:50

Queer as Folk!! :D (Finns faktist minimala ME-kopplingar där också)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav noike » sön apr 30, 2006 16:18

CheeseGuy skrev:Skit i om det är ME, det viktiga måste ju vara att se bra serier. Fast de två bästa (Wonderfalls och The Shield) har ME-kopplingar, så det är i och för sig inte fel att börja med det.

Det var det jag menade, jag ville bara itne vara så tydlig med vad jag pushade denna gång. Mitt shield-pimpande når ibland Ai-nivåer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ai » sön apr 30, 2006 16:41

noike skrev:
CheeseGuy skrev:Skit i om det är ME, det viktiga måste ju vara att se bra serier. Fast de två bästa (Wonderfalls och The Shield) har ME-kopplingar, så det är i och för sig inte fel att börja med det.

Det var det jag menade, jag ville bara itne vara så tydlig med vad jag pushade denna gång. Mitt shield-pimpande når ibland Ai-nivåer.


Det är inte en dum nivå att ligga på. Jag trivs.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Garim » sön apr 30, 2006 16:43

noike skrev:
CheeseGuy skrev:Skit i om det är ME, det viktiga måste ju vara att se bra serier. Fast de två bästa (Wonderfalls och The Shield) har ME-kopplingar, så det är i och för sig inte fel att börja med det.

Det var det jag menade, jag ville bara itne vara så tydlig med vad jag pushade denna gång. Mitt shield-pimpande når ibland Ai-nivåer.


Jo, jag har nog snappat upp att The Shield är något man borde se...

Jag ser The Inside när det sänds på söndagkvällar, och Bones har jag börjat följa också. Båda känns bra så här tidigt i deras säsonger.

QaF tror jag inte riktigt är min Cup of tea dock :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Ai » sön apr 30, 2006 16:46

Garim skrev:QaF tror jag inte riktigt är min Cup of tea dock :)


Your loss. Definitivt. :(

Ärligt blir jag lite lessen varje gång nån nobbar serien pga - vad jag misstänker - gay-temat. Det är ett relationsdrama i första hand.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Garim » sön apr 30, 2006 16:50

Ai skrev:
Garim skrev:QaF tror jag inte riktigt är min Cup of tea dock :)


Your loss. Definitivt. :(

Ärligt blir jag lite lessen varje gång nån nobbar serien pga - vad jag misstänker - gay-temat. Det är ett relationsdrama i första hand.


Ok, känner mig lite skyldig... Jag kanske provar den då... Men det är ju så mycket annat man ska se, och man måste ju prioritera :P
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav noike » sön apr 30, 2006 16:58

Ai skrev:Ärligt blir jag lite lessen varje gång nån nobbar serien pga - vad jag misstänker - gay-temat. Det är ett relationsdrama i första hand.

Det finns ju de där underliga människorna som fått för sig att de bara måste kunna relatera fullt ut med en huvudkaraktär. Det räcker inte med att de ska vara intressanta och välskrivna. Dessa människor förlorar en massa bra saker -- tv-serier, film och böcker.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav carre » sön apr 30, 2006 17:10

noike skrev: Dessa människor förlorar en massa bra saker -- tv-serier, film och böcker.


jag har hört att de inte har nån själ, jag.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]

cron