5x11 - Damage

Här pratas det om Angel Säsong 5

Drew does it again!?

1
2
5%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
0
Inga röster
8
4
10%
9
15
37%
10
20
49%
 
Antal röster : 41

Inläggav Forever Chosen » tis feb 28, 2006 2:30

Bästa avsnittet hittils! Älskar scenen där Andrew kramar Spike! Kul och höra var alla Scoobies tagit vägen även om det är tråkigt att dom inte hänger ihop längre :( Slutet är bäst när Andrew säger till Angel att vi litar inte på dig längre. Och att det var Buffy som gav ordern om att ta in Dana. Och jag kan förstå varför, jag gillar inte heller att Angel & Co jobbar på Wolfram And Hart. Hoppas det blir fler Slayers i framtida avsnitt :)

Jo, behöver jag säga vad det får för betyg? Jag säger det i alla fall ;) "And the 10 points go to..."
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav A bear » tis mar 07, 2006 23:48

Folk klagar på Kanal 5s översättningar, men jämfört med DVD-översättningarna är de ibland mästerliga.

LORNE: Uh, wait. So if there's only one slayer, what is little miss whack-your-head-off doing scampering around?
SPIKE: Little Sunnydale surprise.
ANDREW: 6 months ago, Buffy, Vampyre Slayer extraordinaire, had her lesbian witch make with the beaucoup de magie. One light show later...
ANGEL: All the potentials become slayers.

LORNE: Om det bara finns en vampyrdödare, vad håller fröken knasboll på med?
SPIKE: En överraskning från Sunndale.
ANDREW: För en tid sedan fick Buffy uppleva sin lesbiska dröm med beaucoup de magie. Bild Och senare...
ANGEL: Alla blev vampyrdödare.
Det Buffyavsnittet missade jag! Attans!

Notervärt är även att Spike tydligen kallar Andrew för "hallick" enligt översättaren.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » tis mar 07, 2006 23:52

A bear skrev:Notervärt är även att Spike tydligen kallar Andrew för "hallick" enligt översättaren.


IRLG! Vad som helst, Vad! Som! Helst!, för en serie med Tom Lenk som pimp!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » ons mar 08, 2006 0:32

caffeineaddict skrev:
A bear skrev:Notervärt är även att Spike tydligen kallar Andrew för "hallick" enligt översättaren.


IRLG! Vad som helst, Vad! Som! Helst!, för en serie med Tom Lenk som pimp!
Är inte det Andrews roll? Eller vänta nu, det där var min lesbiska dröm.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav merl » ons mar 08, 2006 1:02

A bear skrev:
LORNE: Om det bara finns en vampyrdödare, vad håller fröken knasboll på med?
SPIKE: En överraskning från Sunndale.
ANDREW: För en tid sedan fick Buffy uppleva sin lesbiska dröm med beaucoup de magie. Bild Och senare...
ANGEL: Alla blev vampyrdödare.
Det Buffyavsnittet missade jag! Attans!

Notervärt är även att Spike tydligen kallar Andrew för "hallick" enligt översättaren.


Fina översättningar! :D
Man kanske skulle se det med svensk text bara för den förstklassiga översättningen... Och lugn alla spoilerfanatiker, jag har inte gått in i tråden utan att ha sett avsnittet, men tänkte att jag skulle se det igen innan jag skriver i tråden. Vilket jag ju redan gör... Hursomhelst, mitt nästa inlägg i denna tråd kommer att behandla själva avsnittet. :)
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » ons mar 08, 2006 9:47

A bear, är det översättningar på köpta dvd-er eller på nedladdade och brända dvd-er. Antar att det är det första... Den var verkligen helhemsk, som att beställa oxfilé och få falukorv...

Översättningar på nedladdade saker kan ju ibland vara helt åt pipsvängen fel, och inte ha någon sans eller logik alls; när någon har slagit upp ord för ord och skrivit dem i den ordningen. Bättre att inte ha några undertexter alls då, lättare att koncentrera sig på avsnittet eller filmen utan dem.

Jag har aldrig framme översättningen när jag ser avsnitten. Jag vill bara ha engelska undertexter, i fall att man inte uppfattar vad de säger.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav merl » ons mar 08, 2006 20:12

Spännande att äntligen få veta mer om vad som hänt med alla Slayers. Och Andrew, han har ju nästan blivit cool!

Trots att jag hade blivit spoilrad om att något avsnitt skulle handla om en slayer tog det lång tid innan jag fattade vad Dana var vid första titten. Man tycker ju att tjej med övernaturlig styrka och beheading borde vara ganska tydliga ledtrådar men jag fattade inget förrän hon började prata rumänska på videon. Obehaglig stämning i hela avsnittet - kombinationen galen och förvirrad slayer beväpnad med såg gav mig rysningar.

Jag gillar sättet Andrew presenteras här. Han har uppenbarligen förändrats en del under de här månaderna. Blev riktigt förvånad i slutet när han sätter sig upp mot Angel, vad jag minst av allt väntat mig skulle hända. Visserligen har han x antal slayers som backup, men ändå. Och hans kommentar att de inte längre litar på Angel!

Sista scenen med Spike och Angel på sjukhuset var riktigt bra. Det känns bra att se de två kunna föra en konversation utan osämja och rivalitet (även om det också kan vara underhållande). Inbillar mig att det här kanske delvis ändrar Angels bild av Spike, att han kan börja acceptera att Spike faktiskt också ångrar vad han har gjort.


Binchy, jag kollade den svenska textningen idag på min köpta dvd och jag hade samma översättningar som A bear. Helt idiotiskt.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » ons mar 08, 2006 21:23

merl skrev:Binchy, jag kollade den svenska textningen idag på min köpta dvd och jag hade samma översättningar som A bear. Helt idiotiskt.


Så du fick också falukorv...

Undrar om det är ordet witch som den illiterata översättaren har fått till wish?

Kardinalregeln vid översättningar (och även korrekturläsningar) är ju annars att det viktigaste är att behålla stämning och uttryckssätt hos den ursprunglige författaren. Här tar de ett vackert, fylligt, färgrikt språk och gör om det till platt ztv-dynga.

Enligt svenskan är ju ALLA vampyrdödare. Good to know, någon som vill hänga med ut och döda lite vampyrer? Och hur blev de vampyrdödare av en lesbisk dröm förresten? Har mänskan ens läst igenom det han/hon skrivit?

Mein Gott im Himmel!!!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tam » tor mar 09, 2006 0:34

A bear skrev:
ANDREW: För en tid sedan fick Buffy uppleva sin lesbiska dröm med beaucoup de magie.


Tänkte sno det till signatur häromdagen men nu har du ju gjort det själv. Huge fun.

Annars om avsnittet: Gillar så hur dom får in Nikki begging for her life här, såsom Spike i School Hard sa hon gjorde, men som sedan inte riktigt varit med. Jag tycker det är så härligt, och också häftigt, med sån kontinuitet.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sharatec » fre mar 10, 2006 16:36

En sak ska vi dock vara med på (det gör det inte mindre roligt!): I den engelska textningen av avsnittet står det "her lesbian wish perform [...]".

Alltså har den slöe översättaren med all sannolikhet suttit och tittat på den engelska texten också, och inte ifrågasatt den absurda meningen. Det märks ju dock att det fått omformuleras lite på svenska, men det fanns tydligen inte på radarn att den engelska texten kunde vara fel...

Å andra sidan, hur ofta händer det?

Spoiler Buffy 6x07 Once more, with feeling
Det jag kommer på nu är Xanders "She doesn't know what pleases", vilket stämmer avsevärt sämre än vad han faktiskt sjunger (och som är rätt på karaokespåret): "She doesn't know what 'please' is".

(Och jo, att översätta the little ponce till den lille hallicken ser verkligen helkul ut... :) )
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav wyndham » fre mar 10, 2006 20:00

Tam skrev:
A bear skrev:
ANDREW: För en tid sedan fick Buffy uppleva sin lesbiska dröm med beaucoup de magie.


Tänkte sno det till signatur häromdagen men nu har du ju gjort det själv. Huge fun.

Hoho. Läser allt detta först nu. Jag som har varit högst förbryllad sen jag såg signaturen i fråga. Skönt när saker faller på plats.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Garim » sön apr 23, 2006 17:17

Riktigt bra! Andrew är underbar i avsnittet. Tortyrscenen där hon kapar händerna på Spike var otäck, och ovissheten om det verkligen var Spike som torterat henne var bra gjort, jag var osäker på det länge.

Tyckte också att det var en bra idé att föra in en av de nyblivna slayers. Ett mörkt bra avsnitt, men massor av roliga kommentarer av Andrew.

Bra avslutningssnack mellan Spike & Angel också.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tea » lör jun 03, 2006 23:36

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAABild

Redan när guest star TOM LENK dök upp flög colan ur munnen på mej och fläckade min nya soffgrupp, emn vem faan bryr sej.. ANDREW!!!

Den börjar otroligt bra och spänandne och avviker aldrig ifrån den vägen.. inte en enda minut av detta avsnittet är tråkigt.. och jag tror nog jag törs mej på att säga att det här ÄR bäst hittills...

Andrew "storyteller" Wells förgyller dagen med härliga slayer of the vampires-historier och man minns åter igen varför man älskar Buffy så..
Jag har saknat Andrew så... för er som itne vet eller har förstått är Anrew min favoritkaraktär i buffy Hoppas detta itne spoilar...

Andrew drickandes en festis = Mitt hjärta smälter, jag är svag för nördarBild

Det gör inget att detta är en avvikelse från Lindsay-arcen (hell, i didn't even notice Lindsay wasn't in it)
Det här är BRA TV!!!

Andrew är STRONG! står på sej i slutet och ger oss en otrolig stark "avslutnings-scen"

Tillsammans med scenen på sjukan mellan Spike och Angel går detta episode på topp...
Än en gång

WOW... WOW... WOW... WOW...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Glorificus » sön jun 04, 2006 0:14

Det är så härligt att du får uppleva avsnitt som det här så ospoilad, Tea! :D

He's alive, Frodo... He's alive!


Nu var jag tvungen att läsa om en artikel från Angel Magazine, om inspelningen av just Damage. Många underhållande anekdoter om bl.a. Tom Lenk och David Boreanaz...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Capt. Peroxide » mån mar 19, 2007 20:45

"Right. We can play cat and mouse all night. Or I could wedgie you unconscious and be done with it."

Underbart citat. Det här är verkligen ett helt fantastiskt avsnitt, och jag gillar hur grundstoryn håller så väl logiskt. Jag menar, vi fick ju se potentials runt hela världen plötsligt resa sig med sina nyfunna krafter – vad är det som säger att inte någon av dem vaknar upp som slayer i en madrasserad cell? Exemplet Faith visade ju hur illa det kan gå bara slayern fått stryk som barn, och den här är torterad.

Jag kan gå med på att det hade varit lite out of character om Spike varit den som torterade Dana, men det hade blivit ett ännu bättre avsnitt om det varit så.

Andrew gillade jag aldrig i Buffy, men här är han skön. Givetvis har den lille nörden försökt kopiera nåt slags brittisk tweedimage, men filtrerad via Sagan om Ringen (därav frisyren och pipan). Och han är fortfarande lika kåt på Spike som när han såg honom och Anya på övervakningskameran i The Magic Box:

"I see your senses seem to be as well-honed as your Viggo Mortensen pectorals." Fan, det låter ju som nåt Buffybot hade kunnat säga!
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav wyndham » sön mar 25, 2007 1:39

"Give me another one."

Måste bara nämna att öppningsdialogen på sjukhuset är helt underbar. Det är mycket ovanligt med bra scener som bara innehåller små biroller.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tam » tis mar 27, 2007 7:46

wyndham skrev:"Give me another one."

Måste bara nämna att öppningsdialogen på sjukhuset är helt underbar. Det är mycket ovanligt med bra scener som bara innehåller små biroller.

Korrekt, wyndham! Det finns en till scen för små gästroller i avsnittet också:
REALTOR: Hardwood floors. Central air. Original wainscoting throughout. She's a real charmer from top to bottom.
VERNON: The walls scream with the blood of the innocent.
REALTOR: I'll be in the car if you have any questions. And remember—it's a seller's market.

"Seller's market." Haha! Men i den scenen är ju Angel och Lorne där också så den går inte riktigt in under samma kategori.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » tor aug 09, 2007 21:06

Jag har redan skrivit väldigt mycket om detta avsnitt i denna tråd och andra så jag tänker försöka undvika att skriva samma sak.

Kort dock: Detta avsnitt är sprängfyllt av bra scener och bra repliker. Andrew har många bra repliker, men jag tror ändå att det i slutändan är den allra sista repliken som känns mest. Visst, den är inte rolig som Andrews repliker, men damn...

SPIKE: She's one of us now. She's a monster.
ANGEL: She's an innocent victim.
SPIKE: So were we, once upon a time.
ANGEL: Once upon a time.


Jag ryste då jag hörde det.

Så kommer vi då till betygssättning och här blir det svårt. Det avsnitt jag tycker är bäst hittills i serien är Five by Five. Som jag gav en åtta. Detta avsnitt är antingen en aningens aning sämre, lika bra eller aningens bättre. Men det kändes som en nia. Så efter att jag sett avsnittet och suttit och tänkt ett tag så kom jag fram till att jag satt fel betyg på Five by Five. Det ska få en 9 av 10 av mig. Liksom detta avsnitt.

9 av 10

*fanfar* Och på så vis lyckades jag få till de två första niorna under Angels omtitt genom att se ett enda avsnitt. Yay me!
Senast redigerad av AKS tor aug 09, 2007 21:11, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor aug 09, 2007 21:10

A bear skrev:Folk klagar på Kanal 5s översättningar, men jämfört med DVD-översättningarna är de ibland mästerliga.

ANDREW: För en tid sedan fick Buffy uppleva sin lesbiska dröm med beaucoup de magie.


Jag kan meddela att även den engelska textningen messade upp den repliken och skrev "lesbian wish". :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor aug 09, 2007 21:12

Jag tycker att Damages är det bästa Buffyverseavsnittet någonsin men du får en: :lovebunnier: (Kom igen. Tio? Tioooo.)

Jag kan inte förstå folk som ogillar detta. Jag har försökt men det ger huvudvärk och ryggont vid femte kotan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor aug 09, 2007 21:16

noike, jag har satt tre tior i hela mitt liv på Buffyverseavsnitt. Det är lite svårt att få det betyget, precis som det är svårt att få ettor (fyra sådana kanske det finns). Just därför är en nia ett suveränt betyg för Buffy och för Angel... through the roof.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor aug 09, 2007 21:26

AKS skrev:noike, jag har satt tre tior i hela mitt liv på Buffyverseavsnitt. Det är lite svårt att få det betyget, precis som det är svårt att få ettor (fyra sådana kanske det finns). Just därför är en nia ett suveränt betyg för Buffy och för Angel... through the roof.

Jag vet. Men små flisor trillar bort från mitt hjärta av nian här. Men jag överlever, I always do.

Hur många ettor har du delat ut? Eftersom det är Buffyskalan™ måste minste en fått en etta. Vilket teoretiskt sett borde kunna ge ett Angel 0 eller -1.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor aug 09, 2007 22:10

Jag vet att följande avsnitt har ettor:

She
Numero Cinco
Go Fish
I Robot, You Jane

Möjligen ett till eller så.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav makane » mån nov 19, 2007 9:47

Fantastiskt avsnitt. Jag älskar hur de band ihop de bägge serierna. Underbart att se Andrew igen såklart, lika härlig som alltid. Trevligt, men konstigt att höra om vad Scoobiesarna gör. Kändes lite skumt att de skulle vara så spridda över världen. (Jag är otroligt sugen på att börja läsa säsong 8.) Historien med slayern tyckte jag var otroligt bra, samtidigt som jag direkt tvekade på om Spike verkligen var skyldig. Kändes inte rätt att han skulle tortera någon så. (ja, jag vet att han har mördat x antal under sina år utan chip och själ, men torterandet känns mer rätt för Angelus isåfall.) Så det var skönt att se att det inte var han. Men att det äntligen dök upp en Slayer i Angel kändes rätt och hennes historia var bra. Dialogen var otroligt bra och alla scener med Angel & Spike och Andrew & Spike var helt fantastiska.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav marzipan » tor jun 05, 2008 22:25

Glöm en sammanhängande text, glöm en röd jävla tråd! Nej, nu ska här hyllas!

Det var så mycket jag gillade med Damage, vet inte riktigt var jag ska börja. Med början kanske.
Mentalsjukhus! Jag älskar mentalsjukhus!
Dana engagerade mig oerhört. Det finns ju bevisligen konsekvenser med att vem som helst kan bli slayer. Alla är inte stabila. De är inte Buffy nr.2, 3, 4 osv. utan egna individer. Tänk att vara utsatt, misshandlad, you name it… Och sedan få övermänskliga krafter! (Faith, någon?)
Gillar verkligen stämningen i avsnittet. Det är något jag saknat i säsong fem hittills. Den där speciella stämningen.

Andrew och Spike är nu mitt favoritpar. De kommer i alla fall bli det. JO, de kommer bli ett par! Spike förnekar fortfarande sina känslor för den lille hoben… Men snart så, snart… (I mitt huvud har det redan börjat)
SPIKE: Oh, for the love of— 

ANDREW: Spike? ANDREW: It's you. It's really you! My therapist thought I was holding onto false hope, but... I knew you'd come back. You're like... you're like Gandalf the White, resurrected from the pit of the Balrog, more beautiful than ever. Ohh... he's alive, Frodo. He's alive.


Scenen i källaren. Ge mig ord, snälla.
Spike utan händer…Creepy! Minst sagt.

Tycker om att man tar upp vad som hänt efter Chosen, får lite nyheter om vart våra scoobisar håller hus.
ANGEL: You're way outta your league. I'll just clear this with Buffy. 


ANDREW: Where do you think my orders came from? News flash! Nobody in our camp trusts you anymore. *Nobody*. You work for Wolfram & Hart. Don't fool yourself... we're not on the same side. Thank you for your help... but, uh...we got it.

Klockrent. Men jag vill ju se meeeer av Dana.

Den sista scenen. Goosebumps!
SPIKE: She's...one of us now. She's a monster. 


ANGEL: She's an innocent victim. 


SPIKE: So were we... once upon a time. 


ANGEL: Once upon a time.


Jag känner igen tjejen som som spelar slayern… får kolla upp det när jag orkar. Men då har jag troligen glömt att jag ska göra det.

Damage är bäst hittills! Iaf i säsong fem. När det är kul…så är det kul. Och när det är svart och allvarligt är det… så jävla bra! Det är mörkt. Mörker är härligt. Smärta, lidande. Händer utan armar. Mums. Gud, jag borde nog börja oroa mig lite över min mentala hälsa… Vart ska detta sluta?!

Jag kan dock inte säga om det är det bästa angel avsnittet någonsin. Jag har bara sett AtS en gång. Svårt att avgöra då. Men SOM jag längtar efter att se om serien!

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav noike » tor jun 05, 2008 22:27

marzipan skrev:Det är mörkt. Mörker är härligt. Smärta, lidande. Händer utan armar. Mums. Gud, jag borde nog börja oroa mig lite över min mentala hälsa… Vart ska detta sluta?!

It's the bensåg that does it. :D
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav marzipan » tor jun 05, 2008 22:32

noike skrev:
marzipan skrev:Det är mörkt. Mörker är härligt. Smärta, lidande. Händer utan armar. Mums. Gud, jag borde nog börja oroa mig lite över min mentala hälsa… Vart ska detta sluta?!

It's the bensåg that does it. :D

Bensågen. :lovebunnier: Ja, jag borde oroa mig...

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav noike » tor jun 05, 2008 22:38

marzipan skrev:Bensågen. :lovebunnier: Ja, jag borde oroa mig...

Hoppas jag inte. Herre gud, jag behöver inte mer att oroa mig för, och om man då ska göra det för att man hyllat bensågen?! GAH! Vågar inte ens tänka på det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav marzipan » tor jun 05, 2008 22:43

noike skrev:
marzipan skrev:Bensågen. :lovebunnier: Ja, jag borde oroa mig...

Hoppas jag inte. Herre gud, jag behöver inte mer att oroa mig för, och om man då ska göra det för att man hyllat bensågen?! GAH! Vågar inte ens tänka på det.

Men vad bra, då säger vi såhär: det är SUNT att hylla bensågar, kokade spädbarn och annat smått och gott!

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav adolvsson » fre jun 06, 2008 10:50

marzipan skrev:Men vad bra, då säger vi såhär: det är SUNT att hylla bensågar, kokade spädbarn och annat smått och gott!

Åh, du är verkligen en av oss! :lovebunny:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare