5x02 - Just Rewards

Här pratas det om Angel Säsong 5

Good or anus

1
1
3%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
3
9%
6
3
9%
7
11
34%
8
9
28%
9
3
9%
10
2
6%
 
Antal röster : 32

Inläggav Pazuzu » fre feb 11, 2005 22:09

caffeineaddict skrev:Pazuzu: Njaee... nu vet inte jag riktigt hur mätsystemet ser ut, men vi talar ändå om 120 års massmord, våldtäkt och förstörelse.


Om vi nu endast räknar i antal liv borde väl hans stängande av helvetesgapet ändå överväga? Men iofs om man mäter lidandet hade hans aktiviteter under 120 varit värre, eftersom när jorden går under lär väl inte så många hinna lida. Men detta är bara lite svammel från min sida. Feel free to ignore. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav latarmig » lör feb 12, 2005 3:50

Pazuzu skrev:Om vi nu endast räknar i antal liv borde väl hans stängande av helvetesgapet ändå överväga?

Det är tveksamt om man kan räkna så. Då måste man räkna som om det vore oundvikligt att allting händer på ett vis och inte något annat om helvetesgapet öppnas. Men det kan alltid hända någonting annat än det man tror kommer att hända.

Jämför med fotboll. Om en spelare skjuter mot öppet mål och en åskådare kommer in och räddar på mållinjen, så har domaren inte rätt att döma mål. Detta trots att alla är fullständigt övertygade om att bollen skulle gått i mål. Men det som inte skett räknas inte. Samma sak tror jag gäller i Spikes fall. Visst ligger han bra till hos högre makter för vad han gjort, men han kan förmodligen inte sätta upp en lista på räddade människoliv på sin CV (människor som inte har en aning om att de blivit räddade eller ens vetat om att de varit i fara). Däremot finns det en lista på sådana vars liv han förstört (det har hänt).
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Pazuzu » lör feb 12, 2005 13:59

latarmig skrev:
Pazuzu skrev:Om vi nu endast räknar i antal liv borde väl hans stängande av helvetesgapet ändå överväga?

Det är tveksamt om man kan räkna så. Då måste man räkna som om det vore oundvikligt att allting händer på ett vis och inte något annat om helvetesgapet öppnas. Men det kan alltid hända någonting annat än det man tror kommer att hända.

Jämför med fotboll. Om en spelare skjuter mot öppet mål och en åskådare kommer in och räddar på mållinjen, så har domaren inte rätt att döma mål. Detta trots att alla är fullständigt övertygade om att bollen skulle gått i mål. Men det som inte skett räknas inte. Samma sak tror jag gäller i Spikes fall. Visst ligger han bra till hos högre makter för vad han gjort, men han kan förmodligen inte sätta upp en lista på räddade människoliv på sin CV (människor som inte har en aning om att de blivit räddade eller ens vetat om att de varit i fara). Däremot finns det en lista på sådana vars liv han förstört (det har hänt).


Det var ett övertygande resonemang, jag ger mig. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav latarmig » lör feb 12, 2005 17:42

Wow, jag har övertygat någon! Yay för mig. :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » tis mar 01, 2005 23:27

Spike har väl lärt sig att man inte får credit for not feeding off bleeding disaster victims...

Spike är ett spöke - eller något liknande, vilket kanske är en framtida twist och kanske bara är en ursäkt för att inte behöva följa vad de sagt om spöken tidigare i serierna. Vilket är småkul, Marsters gör allt han kan med det, men det är inte den sanne Spike. Så sluta spöka illa kvickt, tack, serien har som sagt redan överskott på komiska sidekicks.

Angel gör allt för att förtiga för de andra att Spike faktiskt kämpade på de godas sida och har en själ. Är det bara hans vanliga avundsjuka, eller är det något annat? Visar sig väl.

Necromancern var rätt fånig. Funderar på vart jag sett skådisen förr... Fattade inte riktigt varför Spike låtsades gå med på hans plan, när han uppenbarligen inte trodde att han hade en tanke på att ge honom hans kropp tillbaka. Om enda målet var att ta kål på necromancern måste det ju finnas enklare sätt än att riskera sitt icke-liv? *host* Special ops *host*

Nåja, det gav oss en - nästan - Spike/Angel-fajt, vilket jag ser fram emot framöver när Spike slutat heta Laban.
ANGEL: That was you hitting me?
SPIKE: The last bit, yeah. Hainsley's been dead since he hit the table.
:D

Hur känner Wesley igen Spike? De har väl aldrig ens sett varann på bild?

Eve syntes inte till. Men det gjorde ju knappt någon förutom Spike och Angel, så det är väl inte underligt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » ons mar 02, 2005 10:30

Spike finns nog med i allehanda litteratur (precis som Angelus). Wesley har säkert läst om honom då han gick i Watcher school eller vad det nu är. Mycket möjligt att det fanns ett foto på William the Bloody där eller en teckning eller vad som helst... Så har i alla fall jag tänkt mig det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » ons mar 02, 2005 12:03

Från "Checkpoint":

SPIKE: (intrigued) Heard of me, have you?
WATCHER2: (embarrassed smile) I ... wrote my thesis on you.


Man kan nog utgå från att alla watchers vet vem han är och hur han ser ut.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav A bear » ons mar 02, 2005 12:27

Jo, jag kom på det efter att jag skrivit det. Det verkar ju logiskt, förstås. Wesley är ju trots allt fortfarande watcher i märgen, han borde ju ha koll.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav latarmig » ons mar 02, 2005 16:20

Det blir nästan alltid problem när man försöker få olika säsonger (och de två serierna) att hänga ihop. Giles har ju ingen aning om vilka Angel och Spike är när de introduceras, medan de båda allteftersom görs till legender som alla känner till. Att Giles är ovetande innebär säkert inte att han är dålig på historia, utan att det passade att låta de båda vampyrerna vara okända i början av BtVS medan det nu passar bättre att de är ökända.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » ons mar 02, 2005 16:58

Lite lustigt är det att Fred uppenbarligen aldrig hört talas om honom. Man tycker att med allt som hänt i Sunnydale två och en halv vecka tidigare, förberedelser för en second front och allt, borde ämnet åtminstone kommit upp... det faktum att Wesley känner igen honom direkt, utan att ens behöva tänka på saken, verkar ju tyda på att han åtminstone tänkt lite grann på Spike nyligen, så gissningsvis har ju Angel inte fullständigt tigit ihjäl ämnet.

Hur som helst är scenen där Spike och Angel grälar guld, och inger vissa förhoppningar inför säsongen.
ANGEL: What is your problem?
SPIKE: You are, ya ponce! You're my problem. You got it too good. You're king of a 30-floor castle, with all the cars, comfort, power, and glory you could ever want, and here I save the world, throw myself onto the proverbial hand grenade for love, honor, and all the right reasons, and what do I get? Bloody well toasted and ghosted is what I get, isn't it? It's not fair.
ANGEL: Fair?! You asked for a soul. I didn't! It almost killed me. I spent a hundred years trying to come to terms with infinite remorse. You spent 3 weeks moaning in a basement, and then you were fine! What's fair about THAT?!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Djehuti » fre mar 11, 2005 9:03

caffeineaddict skrev:Pazuzu: Njaee... nu vet inte jag riktigt hur mätsystemet ser ut, men vi talar ändå om 120 års massmord, våldtäkt och förstörelse.


Förstår faktiskt inte varför det skulle räknas in. Det är ju själen som åker till himlen eller helvetet, och själen var ju inte ens närvarande när Spike mördade alla dessa människor.

Hyffsat avsnitt annars...antar att Spike kommer att få tillbaka sin kropp snart, förmodligen i nästa avsnitt. Sedan får väl gärna arcen komma igång med. En sjua.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Gordo » ons apr 27, 2005 21:05

Ännu ett bra avsnitt. Scenerna när Angel och Spike grälar är riktigt roliga och jag tycker att Angel och Spike funkar bra ihop. Att vi fick ett klipp från Chosen skadade inte heller :)

Själva storyn i avsnittet var inte lika bra som i det första men avsnittet håller ändå samma klass. Det är kul att se Gunn som en självsäker, snyggt klädd, superhjärna och delarna mellan Spike och Angel är som sagt enormt roliga. Kul också att få lite info om var Buffy är, eller i alla fall vilken världsdel hon befinner sig i.

Det ska bli mycket intressant att se hur de kommer göra med Spikes tillstånd, han kan väl inte vara ett spöke i hela säsongen, eller?

Spikes kommerntar om att Angel numer slåss mot ondskan genom att ringa skatteverket är ganska träffande och frångan är om det kommer att fortsätta så.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » tis maj 17, 2005 20:02

Var det i detta eller förra avsnittet där Angel springer som en läderlapp över taken och räddar kvinnan, och sen kommer hela W&H dit och ska föra protokoll. Det var kul i alla fall. Inte särskilt diskret. Stackars Angel.
Men den där SWAT patrullen, vad var deras problem, ska inte de ta order från Angel nu.

Spike han var väl inget spöke, kom inte Fred fram till att han var något annat. Förstår inte varför Angel är så avig mot honom, svartsjuka?

Gillar inte att de gör Angel till en dagvarelse, glas som skyddar mot solsken överallt, han gick till och med och la sig när det blev natt!!
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav HeY » fre jun 10, 2005 23:57

Jag gillar att man i börjar i avsnittet får se scenen från Buffy. Trodde inte att de skulle visa sånt eftersom att Buffy inte gick på samma kanal längre. Jag undrar vad det kostade dem? Eller kostade de överhuvud taget när Joss är skapare till båda serierna?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » ons jun 22, 2005 14:36

ojoj vilka inlägg jag skrev där innan för några månader sedan hehe


undra hur spike gör för att gå igenom skrivbord och väggar.
men han kan sitta på stolar, och sätta sig i en bil.

fast det blir ju helt konstigt om han inte kunde göra det. vad jobbigt!
ibland tänker man för mycket. ;)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Binchy » fre jul 15, 2005 12:47

Spike is back! And he's a ghost... Många härliga skratt över hans predicament.

Gullig necromancer. Death by teaspoon... Rätt kul scen när necromancern blir halshuggen och spikes huvud syns ovanför axlarna på den nu döda kroppen.

Känner att jag nog sett den här säsongen lite för fort; fem-sex avsnitt per kväll, och inte har jag skrivit ner mina åsikter efter varje avsnitt, så de har flutit ihop lite grand. Får börja se om dem direkt efter jag sett hela säsongen en gång. Då återkommer jag nog med mer kommentarer. Jag har nog bara tre avsnitt kvar... och sedan alla kommentatorspår och extramaterial (det har jag lärt mig att man inte får titta på förrän man sett allt, eftersom det spolas rejält där. Jag råkade se scener från Pylea alldeles för tidigt... Inget skoj, så det gör jag inte om).
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Forever Chosen » tor feb 23, 2006 17:29

Som jag skrev i förra avsnittet, gillar inte Spike som spöke men jag tror det blir bättre ganska snart, annars ett hyggligt avsnitt
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Ai » tor feb 23, 2006 21:03

Forever Chosen: Är det första gången du ser säsong 5? Isåfall: Underbart att du skriver i trådarna! Det är så kul att läsa när nån upplever saker för första gången, det blir som att se det för första gången själv. Hoppas du fortsätter att skriva! Jag kommer att följa säsong 5 trådarna med spänning. 8)

Välkommen hit förresten, tror inte jag sagt det tidigare! Hoppas du ska trivas.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Forever Chosen » fre feb 24, 2006 2:09

Ai skrev:Forever Chosen: Är det första gången du ser säsong 5? Isåfall: Underbart att du skriver i trådarna! Det är så kul att läsa när nån upplever saker för första gången, det blir som att se det för första gången själv. Hoppas du fortsätter att skriva! Jag kommer att följa säsong 5 trådarna med spänning. 8)

Välkommen hit förresten, tror inte jag sagt det tidigare! Hoppas du ska trivas.


Tack! Jo det är första gången jag ser säsong 5
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav merl » tor mar 02, 2006 20:28

Så ett Spike-centrerat avsnitt, efter att han dykt upp från ingenstans (eller ja, från amuletten) i slutet av förra avsnittet. Jag får säga att jag gillar idén med Spike som spöke, även om jag räknar med att han på något sätt kommer att få tillbaka sin kropp. Sen hade ju scenen där Spike går rakt igenom Angel varit roligare om man inte hade varit spoilad... Angels förvåning är ändå rätt underhållande.

Enda problemet jag har med Spike i Angel är att Spike inte riktigt är som han brukar. Bitvis känns hans repliker lite fel, det låter inte riktigt som Spike trots en himla massa "bloody".

Sammanfattningsvis tycker jag att det här är ett rätt så bra, och i vilket fall underhållande avsnitt, fast ingen höjdare direkt.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Forever Chosen » tor mar 02, 2006 20:50

merl skrev: Enda problemet jag har med Spike i Angel är att Spike inte riktigt är som han brukar. Bitvis känns hans repliker lite fel, det låter inte riktigt som Spike trots en himla massa "bloody".

Håller med, Det tycker jag beror på att han är en karaktär i Buffy i första hand och jag kommer alltid att se han som en i "Buffy". I Angel kommer han i andra hand
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav CheeseGuy » tor mar 02, 2006 21:15

merl skrev:Enda problemet jag har med Spike i Angel är att Spike inte riktigt är som han brukar. Bitvis känns hans repliker lite fel, det låter inte riktigt som Spike trots en himla massa "bloody".

Om du tänker på rösten -- ja, den ÄR konstig. Jag antar att de har dubbat. (Buffy 4.11)Ungefär som Giles i Doomed. Jag undrar hur de lyckas, för det låter ju verkligen fruktansvärt.
Sen är det möjligt att han känns lite off ändå (jag kommer ärligt talat inte ihåg vad jag tyckte), men jag kan inte föreställa mig hur en karaktär från en serie kan återuppstå som spöke i en annan UTAN att det känns fel/konstigt/off/whatevah.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Ai » tor mar 02, 2006 21:16

Det var helt klart ett problem för författarna att skriva Spike i början av säsong fem. Dom kunde liksom inte fånga honom alls. I mitt tycke alltså.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav merl » tor mar 02, 2006 21:37

CheeseGuy skrev:Om du tänker på rösten -- ja, den ÄR konstig. Jag antar att de har dubbat. (Buffy 4.11)Ungefär som Giles i Doomed. Jag undrar hur de lyckas, för det låter ju verkligen fruktansvärt.
Sen är det möjligt att han känns lite off ändå (jag kommer ärligt talat inte ihåg vad jag tyckte), men jag kan inte föreställa mig hur en karaktär från en serie kan återuppstå som spöke i en annan UTAN att det känns fel/konstigt/off/whatevah.


Ja, dels är det rösten och hur han levererar sina repliker. Min första tanke var helt enkelt att JM var dödstrött på att spela Spike och gick in och läste sina repliker utan någon som helst känsla för skådespeleriet. Fast nu har jag hunnit se lite längre, till Destiny och tycker att det blir bättre. Så börjar tro att det fanns en tanke med den biten.

Sen är det vissa repliker som helt enkelt inte passar Spike. Konstigt tycker jag att de inte hade bättre koll Spike som karaktär.

I och för sig är det ju nytt att en karaktär kommer tillbaka som spöke, men att karaktärer som dör kommer tillbaka händer ju lite då och då i Buffyverse, så det borde man kanske ha vant sig vid vid det här laget.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav merl » tor mar 02, 2006 21:43

Ai skrev:Det var helt klart ett problem för författarna att skriva Spike i början av säsong fem. Dom kunde liksom inte fånga honom alls. I mitt tycke alltså.


Precis.
Det här förstår jag inte riktigt att man hade såna problem med. Eller egentligen är det inget konstigt, men jag hade förväntat mig av ME att kunna göra det så mycket bättre. Allt som hade behövts var ju att Angel-författarna tagit lite hjälp av Buffy-författarna för att få bättre grepp om Spikes personlighet.
Senast redigerad av merl tor mar 02, 2006 22:51, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » tor mar 02, 2006 22:12

Det som förvånade mig lite är att inte James försökt jobbat mer med författarna. Fast å andra sidan - han är ju scenskådis och då petar man inte i manus...

Liten tröst kanske är att det blir bättre framöver. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Nyx » lör mar 04, 2006 13:34

merl skrev:
Ai skrev:Det var helt klart ett problem för författarna att skriva Spike i början av säsong fem. Dom kunde liksom inte fånga honom alls. I mitt tycke alltså.


Precis.
Det här förstår jag inte riktigt att man hade såna problem med. Eller egentligen är det inget konstigt, men jag hade förväntat mig av ME att kunna göra det så mycket bättre. Allt som hade behövts var ju att Angel-författarna tagit lite hjälp av Buffy-författarna för att få bättre grepp om Spikes personlighet.


Just rewards är skrivet av David Fury (=buffyförfattare om något) och Ben Edlund. Att Edlund/Bell/Fain och Craft inte har bra koll på Spike må vara hänt men Fury borde ha extremt bra koll på Spike vid det här laget. Tycker inte att de har missat hans tonfall så mycket som att de har missat Spikes karaktärsutveckling under senare delen av Buffy. De försöker ofta få honom att låta som under s4 av Buffy när han var "wisecracking chippy vampire neighbour". Här introduceras han som "wisecracking ghost sidekick" och det känns lite off eftersom han i BtVS utvecklades till så mycket mer.

Som Ai sa blir det bättre och jag tror inte att jag spoilar enormt (men markerar ändå för säkerhets skull)när jag hävdar att avsnitt skrivna av Steve DeKnight, Fury och Drew Goddard samt en viss Joss Whedon inte har några som helst problem med Spikekaraktären längre fram under säsongen!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » lör mar 04, 2006 13:41

Nyx: *nickar instämmande*

http://www.buffyforum.se/viewtopic.php? ... ht=#173701

(Linege-tråden)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Nyx » lör mar 04, 2006 13:54

Ai skrev:Nyx: *nickar instämmande*

http://www.buffyforum.se/viewtopic.php? ... ht=#173701

(Linege-tråden)

Aha! Har inte läst på ett par dar och hade inte hunnit dit ännu! Läser vidare och nickar tillbaka likaledes instämmande...

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » lör apr 15, 2006 10:18

Haha, det här var ju ett riktigt kul avsnitt. Spike är i toppform och retar Angel nåt enormt :) Snyggt gjort också, man visste inte alls vad som skulle hända på slutet. På vems sida var Spike egentligen? Känns som att dom kan utnyttja Spike/Angel relationen mycket nu framöver - hoppas bara att Spike kan få bli kroppslig igen snart...

Gunn har ju kommit in i matchen igen och blivit användbar, sen han blev omprogrammerad i förra avsnittet...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron