3x06 Band Candy

Här pratar vi mest om Säsong 3

Gott eller mindre gott Godis?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
3
6%
6
6
12%
7
9
17%
8
15
29%
9
19
37%
 
Antal röster : 52

Inläggav fripp21 » tor feb 23, 2006 17:24

A bear skrev:"Tales Of Brave Ulysses" med Cream. Från Disraeli Gears som väl kom 66, så du är ursäktad.


Aha, tack A bear. Först lät det som tidig Genesis. Alltså, det lät inte som Peter Gabriel på sång, men musiken och stilen lät som tidig Genesis. Bra var det i alla fall.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » tor feb 23, 2006 17:37

Jo, Giles har väldigt bra musiksmak. Det är nog ingen jättespoiler att säga. 8)

1967 kom den visst, förresten. Nåja, lysande platta är det. Har suttit och funderat på om Odysseus (som ju låten handlar om) kan tolkas in i avsnittet på nåt vis, men så långt verkar inte Espenson ha tänkt...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » tor feb 23, 2006 17:45

A bear skrev:Jo, Giles har väldigt bra musiksmak. Det är nog ingen jättespoiler att säga. 8)


(S4):"Free Bird"?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tor feb 23, 2006 17:45

caffeineaddict skrev:
A bear skrev:Jo, Giles har väldigt bra musiksmak. Det är nog ingen jättespoiler att säga. 8)


(S4):"Free Bird"?

s4: LOADED!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » tor feb 23, 2006 17:47

A bear skrev:
caffeineaddict skrev:
A bear skrev:Jo, Giles har väldigt bra musiksmak. Det är nog ingen jättespoiler att säga. 8)


(S4):"Free Bird"?

s4: LOADED!


Jo, men "Loaded" passar ju in med det du skrev, men frågan är om "Free Bird" gör det?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav fripp21 » tor feb 23, 2006 17:49

caffeineaddict skrev:
A bear skrev:Jo, Giles har väldigt bra musiksmak. Det är nog ingen jättespoiler att säga. 8)


(S4):"Free Bird"?


Hey, där är du ju caffeineaddict! Jag trodde jag skulle höra från dig redan efter mitt inlägg om förra avsnittet. :)
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » tor feb 23, 2006 17:49

caffeineaddict skrev:
A bear skrev:
caffeineaddict skrev:
A bear skrev:Jo, Giles har väldigt bra musiksmak. Det är nog ingen jättespoiler att säga. 8)

(S4):"Free Bird"?

s4: LOADED!

Jo, men "Loaded" passar ju in med det du skrev, men frågan är om "Free Bird" gör det?

Inget fel på själva låten. Även om Skynyrds version är rätt hemsk. Leta upp Cat Powers version.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Bender » tor feb 23, 2006 22:15

Jag måste varit okoncentrerad eller nått.. satte ett väldigt lågt betyg och alla verkar tycka det är jättebra. Visst det var roligt med Giles, Snyder och Buffys mamma men bara i några minuter...

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Isabella » tor mar 23, 2006 20:50

Detta avsnitt är stundtals roligt men inte någon favorit. Det får en åtta :)
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Spuffy » fre jun 23, 2006 1:49

Då jag och min syster har fått våra föräldrar att se Buffy och vi arbetat oss igenom s1 och s2 för att nu komma in på s3, så var det ikväll dags för Band Candy. Och ojojoj, vad jag tycker om det avsnittet! Till och med min svårflirtade pappa skrattade högt många gånger. Han, liksom jag (och de flesta?), uppskattar Snyder. Inte bara Snyder är bra utan även många andra (Giles/Ripper, Joyce, Ripper+Joyce), men i det här avsnittet är det Snyder som får mig att skratta högst.

Jaja, att få alla vuxna i Sunnydale att bete sig som galna tonåringar för att få tag i fyra spädbarn är kanske lite väl drastiskt. Men avsnittets charm gör att åtminstone jag glömmer bort att det lättaste antagligen hade varit att bara attackera sjukhuset och ta barnen.

Det här avsnittet är nog ett av de jag tycker är roligast i hela serien!


"Call me Snyder... just a last name... like Barbarino."
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav A bear » tor okt 19, 2006 15:10

Ett sånt där avsnitt där själva storyn egentligen är idiotisk, men man förlåter det eftersom det är så fullständigt oförfalskat kul.

Bästa replik:
SNYDER: Whoa, Summers! You drive like a spaz!


Bästa popkulturreferens:
BUFFY: I'm sure we love the idea of going all Willy Loman, but we're not in the band.
SNYDER: And if I'd handed you a trombone, that would've been a problem, Summers. It's candy. Sell it.

(Snyder är underbar i det här avsnittet.)

Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det:
GILES: C) All systems tend towards chaos.
Och vem dyker upp om inte allas vår favoritkaosbesvärjare Ethan?

Hej Joss Whedon: Att vara Slayer är att ta ansvar, yada yada yada. Men det är härligt att få en insikt i hur en del av karaktärerna var som yngre - man förstår en hel del om Snyder, och tonårige Ripper är för härlig. Joyce som tonåring (s5) påminner en smula om Dawn, eller? Enveten, dras till farliga killar, tycker synd om stackars bebisarna, men är med och reder upp alltihop ändå.Plus, kontinuitet: Giles har kvar Eyghon-tatueringen.

Awww:
BUFFY: At least I got to the two of you before you actually *did* something.
JOYCE: Right.
GILES: Indeed.
JOYCE: Yes.
:D

Höh? Allt, egentligen. Mr Trick borde kunna komma på en smartare plan än så här. Men va fanken, det är kul.

Wow, detta är en bra serie: Mr Trick OCH Ethan OCH borgmästaren OCH Ripper i samma avsnitt? Det är förstås en höjdare.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tor okt 19, 2006 20:47

Jag är ansvarsfull omtittare och hoppar över de som jag missat. Man kan se dem sedan.

Jag gillar att Willkins är skeptiskt till hela subcontractor-saken, han är en riktig arbetarklassborgmästare: det ska hållas inom facket så att det blir gjort ordentligt.

Jag gillar att Angel gör Tai-Chi tills han har så ont att han inte kan gå.

Rädd Willow i passagerarsätet är bedårande men det var oväntat. Att Ung_Snyder skulel vara det däremot, han är som en hyperaktiv kattunge.

a bear: tror du inte vi kan skylla på Ethan om planens idioti? Mr Tricks planer är mer på nivån kill-krush-destroy, han är kompetent men inte the sharpest spoon in the shed.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gollum » fre okt 27, 2006 8:29

Jag vet inte hur bra den här serien är för min familj... Min dotter och frugan säger att de drömmer om Angel på nätterna. Och att se honom utföra Tai-Chi barbröstad... Det blir mycket att leva upp till för en stackars 40-åring... :eek:

Jag tyckte det här var skitkul! Skådespeleriet är bra balanserat och det är så utfört att det inte är svårt att tro på. Giles dialekt ändrar sig till en mer ungdomsartad cockney-brittisk variant vilket bara spär på trovärdigheten. Jag är inte helt säker på att det ska återspegla hur dessa vuxna var i sin egen ungdom, mer att de intar en så irriterande ungdomsattityd gentemot de riktiga tonåringarna som möjligt. Vitsen här är ju att de ska få upp ögonen för att gräset inte är grönare på den vuxna sidan.

Mr Trick håller stilen och jag slås av hur mycket bättre fightscenerna blivit! Någon som vet om man bytt koordinator i serien här någonstans?
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav AKS » lör jun 02, 2007 0:23

Ååh, detta avsnitt är bara så kul!! Där, i roligheten, ligger styrkan för som helhet är det ju inte det mest perfekta avsnittet, men tack vare nonstop underhållning så är det ett av de BtVS-avsnitt jag sett flest gånger.

Det roligaste är helt klart Giles' och Joyces scener. Särskilt Giles är helkul avsnittet igenom. Jag älskar t ex hans "Hit him!" till Buffy och hans "Yes!" då hon äntligen slår Ethan. :D Scenen då Buffy försöker få Giles att ta hem mamma (utanför godisfabriken) är sanslöst rolig, då Giles blir mer och mer less och "you're my slayer!" :D Och Joyce som inser att hon köpt en geek mobile.

Men i princip alla karaktärer får riktigt roliga scener, men kanske Xander är minst rolig i just detta avsnitt. Jag gillar t ex då Buffy kör bil och Willow frågar om hon vet att hon har i parkeringsbromsen. Buffys "Uh-huh" till svar får mig alltid att skratta (och spola tillbaka och se om).

Stackars Cordy verkar ha haft jobbigt med sina föräldrar:

CORDELIA: And dad, he just locked himself in the bathroom with old copies of Esquire.

:D

Mr Trick hyllar jag igen. Jag gillar iofs inte hans peek-a-boo-stil i slutet av avsnittet då han säger: "You and me, girl. There's high times ahead." Men i övrigt så är han lika bra som vanligt. Gillar verkligen hans sista scen då han lugnt konstaterar att han betalat Ethan för att han ju faktiskt gjort sitt jobb. Now, that's some good thinking.

Sista sekunderna av avsnittet är också roliga förresten... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » fre nov 13, 2009 1:35

Roligt avsnitt, även om storyn är fånig och vissa grejer blir lite för mycket. Sista tio minuterna är mestadels ganska sega också.

Giles är fantastisk här! Jag älskar gesten han gör med handen när Buffy säger "You wanna fight me, or you wanna let me talk to my mother?" :D Jag skulle gärna se mer av Giles och Joyce tillsammans.

Snyder är väldigt rolig till och från, fast jag tycker att han är som roligast när han är sitt vanliga jag.

Willow/Xander - Nej! Sluta!

Jag vill se mer av borgmästaren!

Favoritcitat:
Willow: Kiss rocks? Why would anyone want to kiss... oh wait. I get it.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » ons mar 24, 2010 23:00

Echolls skrev:Giles är fantastisk här! Jag älskar gesten han gör med handen när Buffy säger "You wanna fight me, or you wanna let me talk to my mother?"

Willow/Xander - Nej! Sluta!


Såg avsnittet för några timmar sen, Snyder e ju helt sjukt bra måste jag säga.. :) :D

Edit: Meningen med citatet var att jag höll med ;)
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Re: 3x06 Band Candy

Inläggav Spuffy » fre feb 19, 2016 0:02

Aaaaaaaahahahaha! Precis som förra gången jag kommenterade detta tycker jag fortfarande att det är ett av seriens absolut roligaste avsnitt. Men på något vis måste jag ha tappat fokus helt en liten stund för jag missade "you drive like a spaz". Hur kunde det ske??? Snyder är min hjälte, han levererar så otroligt mycket roligt här!!! Och Giles/Joyce-kombon är rolig den också. Helt plötsligt ser Giles åtminstone 10 år yngre ut. Och visst, varför i hela fridens skulle detta vara det bästa sättet att stjäla spädbarnen?! Men äsch, precis som jag tyckte förra gången tycker jag fortfarande att det spelar mindre roll för allt är upp och ner och alldeles, alldeles underbart.

Fortfarande samma favoritcitat:
SNYDER: Call me Snyder. Just a last name, like... Barbarino.


Willow/Xander - det kryper i mig allt mer nu. Usch.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: 3x06 Band Candy

Inläggav Rombat » mån mar 07, 2016 2:06

Ju längre tid som går ju mer övertygad blir jag om att "Whoa, Summers! You drive like a spaz!" är den roligaste linen i hela serien.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Re: 3x06 Band Candy

Inläggav Spuffy » mån mar 07, 2016 18:37

Kan vara! Försökte spola tillbaka och sen youtuba för att kunna spela för min kompis men hittade ej... :( efter ett tag kändes det som att det endast existerade i mitt huvud och aldrig varit med i avsnittet på riktigt. Och att alla era kommentarer var ett internskämt som drev med mig.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron