3x06 Band Candy

Här pratar vi mest om Säsong 3

Gott eller mindre gott Godis?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
3
6%
6
6
12%
7
9
17%
8
15
29%
9
19
37%
 
Antal röster : 52

Inläggav Joamna » tis jul 20, 2004 23:28

jepp det är underbart =) och hans snygga handrörelse genom håret hela tiden :)

"You are so cool. You're like Burt Reynolds." så himla snyggt!
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » tis jul 20, 2004 23:42

Flisa: Christine Sutherland var i en intervju noga med att framhålla att hon faktiskt inte tyckte att Burt Reynolds var cool när hon var ung :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Calle » ons jul 21, 2004 0:04

Hm... när jag tänker på det kommer jag ihåg hur mycket jag gillade det här avsnittet. Det är nog bäst att jag tittar på det ikväll.
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"
Användarvisningsbild
Calle
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 06 apr 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Joamna » ons jul 21, 2004 0:59

VelocityBoy: hehe.. ;)

ja det är verkligen ett avsnitt som ligger högt upp på humorlistan!
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Koala » fre sep 17, 2004 12:04

Jag gillar det här avsnittet faktist, även om man kan tolka det ur två perspektiv =) Fanns många bra scener faktist..

Spoiler S5: Tycker de hade kunnat ge Joyce och Giles lite mera romans innan The Body
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Tob » sön nov 07, 2004 3:10

Tob skrev:Historien är larvig.

Men ofantligt rolig. Från och med efter 15 minuter varvade man ett stort leende med fullkomliga gapskratt. Snyder är helskön och då skall vi inte prata om Giles och Joyce.


Historien är fortfarande fånig, om inte ännu fånigare, extremt övertydligt metafor om att godis är jättefarligt, men vad förbaskat roligt detta avsnittet är. Total anarki kommer aldrig fungera, det krävs alltid ansvarsfulla människor, dock spelar man upp en väldigt fördomsfull syn av tonåringar och dessutom en ganska extrem syn.

Hur som helst. Ripper är aldrig fel. Snyder är helskön, Joyce är helskön. Ripper och Joyce ihop är helsköna. Helt enkelt ett extremt underhållande avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav VelocityBoy » sön nov 07, 2004 10:53

Tob skrev:Historien är fortfarande fånig, om inte ännu fånigare, extremt övertydligt metafor om att godis är jättefarligt


Jag är ytterst tveksam till att detta skulle vara "budskapet" med avsnittet...
Senast redigerad av VelocityBoy sön nov 07, 2004 10:57, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » sön nov 07, 2004 15:06

Tror samma som VB. Man ska nog inte leta efter ett budskap i det här avsnittet. Iallafall inte om godis.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tob » sön nov 07, 2004 15:07

Jag har inte sagt något om budskap
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Off » sön nov 07, 2004 15:09

Att godis är jättefarligt bör väl ses som ett budskap?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tob » sön nov 07, 2004 15:16

Off skrev:Att godis är jättefarligt bör väl ses som ett budskap?


Sant

Men det handlade väl om hurvida det är ett huvudsakligt budskap med avsnittet? Vilket jag inte heller tror, för att det är gjort med så mycket humor att det är en omöjlighet att ta det på allvar. Konstaterade bara att avsnittet är övertydlig metafor till att godis är farligt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Angelus » lör dec 04, 2004 10:12

Giles + Joice = Sant =P
"me, myself and my lvl 60"
Användarvisningsbild
Angelus
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 26 maj 2004
Ort: Onsala

Inläggav Emily » sön dec 19, 2004 1:48

Alltid när Ethan är med, blir det bra avsnitt.
Snyder äger!

Snyders bästa:
"The big pinhead librarian didn't show up..."
(to himself) "Everybody expects me to do everything around here because I'm the principal. It's not fair. "
"Ooh! I'm so stoked!"
"Whoa! There are some foxy ladies here tonight!"
"You guys aren't trying to ditch me, are ya?"
"Mm-hm. So... are you two kinda... like, um... goin' steady?" :D

SNYDER: Uh, good. You go do that thing with the demon, and I'll stay here in case the babies, you know, uh... find their way back.
GILES: You filthy little ponce. Are you afraid of a little demon?
SNYDER: If you want to splash around in the poo, you're the filthy one!


BUFFY: Uh, hey, the way things were going, be glad that's the worst that happened. At least I got to the two of you before you actually *did* something.
JOYCE: Right.
GILES: Indeed.
JOYCE: Y-yes.

They both quickly pivot and head off in opposite directions.


Ni kanske har redan fattat att jag älskar den här avsnitten :)
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav Wyclef » mån dec 27, 2004 2:11

Underbart avsnitt där Giles och speciellt Snyder leverar många sköna repliker.
Wyclef
Minion
 
Inlägg: 53
Blev medlem: 22 dec 2004
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » mån dec 27, 2004 2:15

Ett härligt komiskt avsnitt fullt av Tony Headisk briljans och många bra repliker från Snyder, den bästa icke-regular-karaktären någonsin. Plus: "Kiss rocks!? Why would anyone want to... oh wait, I get it."

EDIT: Se på fan, jag har inte kommenterat det här innan. Det är ju nästan så att man borde gå igenom alla avsnittstrådar och se att alla har åtminstone någon liten caffeine-kommentar.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » mån jan 03, 2005 0:44

Det här avsnittet är verkligen kul. Scenen när Giles och Joyce lyssnar på musik hemma hos Giles är härlig. It takes me back...

En åtta från mig.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav monkeyboy » lör jan 15, 2005 17:42

Älskar faktiskt detta avsnitt även om det är lite konstigt att alla vuxna som blir tonåringar blir värsta galningarna, det kan väl förklaras med omställningen eller nåt men aja...
Det känns verkligen som om Armin, Kristine och ASH har haft skitkul när dom har spelat in det här avsnittet och verkligen få spela på stereotypen, jättebra!
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav xAMNESIAx » fre jan 21, 2005 1:23

Underhållande avsnitt, med en lite fånig undertoning. Ripper är helt klart avsnittets höjdpunkt. Även Snyder är kul, jävligt OOC. 6/10.

Notis: Gillar Angels hus/gömställe, underbar design.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav jvc_man » mån jan 31, 2005 10:56

Giles, Snider, Joyce som unga :arrow: :D
Riktigt underhållande, själva storyn kanske inte var så värst bra men ack så underhållande! Härligt o se Giles raka motsats, kommer nog se om med lite andra ögon framöver! ;)
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav William The Bloody » sön feb 06, 2005 18:37

Ett av dom bästa avsnitt jag vet" :D
Användarvisningsbild
William The Bloody
Demon Fodder
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 26 jan 2005
Ort: Sweden

Inläggav Gordo » mån feb 14, 2005 9:36

Giles: Oh, Copper's got a gun

Det här avsnittet är verkligen roligt, Snyder är briljant och magmusklerna får verkligen arbeta :)

Giles: You're my Slayer, go knock his teeth down his...
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » tis mar 08, 2005 3:35

Jag är inte riktigt lika entusiastisk som resten av forumet verkar vara. Det är bra, inte mer. Finns inte så mycket mer att säga egentligen. Ett trevligt avsnitt.

Sju.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav latarmig » tis mar 08, 2005 3:53

Om du inte är lika entusiastisk som vi andra så måste det väl finnas massor att säga? Du kan till exempel tala om vad det är du inte faller för, eller vad som kunde gjorts bättre och på vilket sätt. Ge oss något att irriteras över. ;-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav RalfiParpa » tis mar 08, 2005 5:38

Småsaker här och där. Till att börja med finns det alldeles för många plot holes.
Varför inte bara anfalla sjukhuset pang på och sno spädbarnen, hyra en ninja som smyger in och tar dem, förgifta personalen eller helt enkelt skaffa bebisarna på ett annat sätt?
Sedan så tycker jag att många skådisar är lite ur funktion i avsnittet, repliker här och där levereras inte så bra som de borde göras. Det är lite svårt att sätta fingret på men "Band Candy" saknar delvis där speciella, odefinierbara Buffymagin.
Och till sist, ingen Faith!
Räcker det? Jag gillar ju faktiskt avsnittet, sju är ett bra betyg.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav latarmig » tis mar 08, 2005 6:09

Håller absolut med om att själva idén bakom avsnittet är usel. Att man behöver förgifta hela Sunnydales vuxna befolkning för att kunna stjäla spädbarn är för otroligt. Hade de bara tagit barnen så hade ingen kunnat knyta kidnappningen till borgmästaren, och att den kollektiva ilskan hade blivit så svårhanterlig att man måste ge alla samvetskval är mycket långsökt. Tänker man på avsnittet utifrån sådana utgångspunkter så är både "Reptile Boy" (2x05) och "Go Fish" (2x20) bättre (de har en bättre historia).

Vad jag gillar med "Band Candy" är istället dess charm, och det där med att magin skulle saknas kan jag därför inte alls förstå. Det är ett oerhört charmigt avsnitt.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav RalfiParpa » tis mar 08, 2005 6:44

Fast det är ju lite det fina med det här forumet, att rynka pannan åt vad andra tycker om vissa avsnitt och i vissa fall till och med få mer perspektiv på situationen. Under mina första dagar här blev jag väldigt förvånad när, VelocityBoy tror jag det var, nämnde att "Dead Things" (som jag är tämligen likgiltig till) är ett av hans absoluta favoritavsnitt.
Jag vill även minnas att du anser att "Normal Again" (också det ett avsnitt jag har lite svårt för) är seriens allra bästa avsnitt. Och visst höjde jag på båda ögonbrynen när jag upptäckte att det finns människor som inte älskar "The Body". Och det är därför jag gillar det här stället.

Men som sagt, jag gillar "Band Candy" men det är inte fantastiskt.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav A bear » fre jun 24, 2005 15:21

Nej, logiskt är det sista det här avsnittet är. Här finns plotholes stora nog för tre "Expecting"-demoner stående på varandras axlar. Men ärligt talat, vem bryr sig?

Voila. Driviness!

Are there any nachos in here, little tree?

Louie Louie, oh no...

It's not fair.

Do you like Seals And Croft?... Yeah, me neither.

Giles at sixteen? Less Together Guy, more Bad-Magic-Hates-The-
World-Ticking-Time-Bomb Guy.

That was sooooo brave!

NEVER tell me.

I broke my no. 2 pencil.

What, I can't have layers?


Ripper! Ethan! Joyce och Snyder som unga! "Tales of Brave Ulysses" (höjdarlåt)! Mr Trick! Richard Wilkins III!

WILLOW: Kiss rocks? Why would anyone want to kiss... oh wait. I get it.


Det har gjorts mycket bättre, djupare, tänkvärdare, känslosammare, hårdare, sexigare, sorgligare avsnitt av BtVS. Men få som är så här oförfalskat kul.

BUFFY: They're acting like a bunch of us.
WILLOW: I don't act like this?


Och volvodragracing!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav lady_macbeth » tis aug 09, 2005 19:26

:D Nog det roligaste avsnittet i hela S3, förmodligen ett av de roligaste avsnittet alla säsonger.
Användarvisningsbild
lady_macbeth
Minion
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 okt 2004
Ort: Göteborg

Inläggav fripp21 » tor feb 23, 2006 17:11

"What? I can't have layers?"

Ja, herrejösses vilket skojjigt avsnitt. Vad tokigt allt blev när de vuxna åt av chokladen.

Allvarligt talat. Jane E har här fått ihop ett otroligt roligt avsnitt som är fullmatat med lustiga "one-liners".
Ms. Barton: Yeah, uh, uh, are there any nachos in here, little tree?

Snyder: Call me Snyder. Just a last name, like... Barbarino.

Snyder: Whoa! There are some foxy ladies here tonight!

Snyder: Whoa, Summers! You drive like a spaz!

Gängets reaktioner till de vuxnas förvandling är ibland obetalbar, se till exempel Willows äcklade min när gubbarna sjunger om Louie, Louie på the Bronze. Principal Snyder är i sitt esse. Man förstår varför han blivit som han är vuxen, när man ser vilken liten "tag along"-råtta han var som ung. Peter Pettigrew, någon?

Ripper och Joyce är avsnittets behållning. De har så många kommentarer att det inte ens går att citera alla här. Han är cool som cool också vår kära bibliotekarie! De lyssnar på en bra låt hemma hos Ripper. När han ber Joyce att lyssna på en viss passage i låten känner nog en och annan musikdiggare igen sig. Det gjorde jag i alla fall, med en lätt rodnad på kinderna. :oops: Jag har nog aldrig hört den men den var riktigt bra. Vad var det nu då? Jag som trodde att jag hade koll på den tidiga 70-talsrocken...

På tal om tidigt 70-tal. "Band candy" med sin switcharoo mellan Försiktiga Föräldrar och Bångstyriga Ungdomar visar hur förvirrade Buffy, Willow och de andra blir när de vuxna beter sig konstigt.
Buffy: Something's weird.
Oz: Something's not?

När jag var liten hade mina föräldrar ofta fest. De var ju 30+ vid den tiden, och partajen var nog ganska vilda ibland. Jag kommer ihåg att vi barn tyckte att det var så himla konstigt att en av "tanterna" satte sig bredvid en stol och drattade rakt ner i golvet. Lite av samma känsla i "Band candy"...

För mig var detta ett roligt men ganska oviktigt avsnitt. Det var en liten snutt med Angel i början, men inget hände där. Vi fick se Trick och the Mayor lite men inga sensationer där inte. Egentligen var det väl ganska konstigt att man var tvungen att förgifta en hel stad för att kunna gå in och stjäla fyra bebisar från en nattsköterska! Och avsnittets "demon" ska vi inte ens nämna. Stop.

Vi får också se en hel del av Buffys stunt-double, hennes/hans(?) kraftiga rygg syns precis innan Buffy sparkar sönder en låda som Ethan har gömt sig i...

En sak som jag dock inte riktigt kan med är kärlekshistorien mellan Xander och Willow. Scenen när de sitter och stryker sina ben liderligt mot varandra var näst intill outhärdlig. Var ska detta sluta?

Nej, ska det vara kärlek, ska det vara mellan Buffy och Angel. Vad är det man säger när någon blivit avkastad? Jo, man måste direkt upp på hästen igen!
Buffy: Smell me.


Betyg: 7
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » tor feb 23, 2006 17:14

fripp21 skrev:De lyssnar på en bra låt hemma hos Ripper. När han ber Joyce att lyssna på en viss passage i låten känner nog en och annan musikdiggare igen sig. Det gjorde jag i alla fall, med en lätt rodnad på kinderna. :oops: Jag har nog aldrig hört den men den var riktigt bra. Vad var det nu då? Jag som trodde att jag hade koll på den tidiga 70-talsrocken...

"Tales Of Brave Ulysses" med Cream. Från Disraeli Gears som väl kom 66, så du är ursäktad.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare