Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » sön dec 11, 2005 23:18

Yes!!! Jeff Probst har skrivit kontrakt för upp till säsong 16 av Survivor!!!!!!!!!
Jag var rädd att han skulle sluta efter säsong 12 när hans kontrakt gick ut, men nu stannar han i minnst 4a säsonger mer.
Han är lätt den bästa programledaren någonsin. Helt brilliant i sin subtila roll som en viktig del av spelet.
Det skulle inte vara det samma utan honom.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån dec 12, 2005 8:06

Ni som ser på Survivor: Guatemala -- gå inte in på torrentspy och sök på Survivor. Det första som kommer upp är en fil med namnet Xx won Survivor. Om det stämmer vet jag inte, men det är ju lite synd att bli spoilad så här på upploppet. Om det stämmer så blir jag smått förbannad.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » mån dec 12, 2005 10:30

AKS skrev:Ni som ser på Survivor: Guatemala -- gå inte in på torrentspy och sök på Survivor. Det första som kommer upp är en fil med namnet Xx won Survivor. Om det stämmer vet jag inte, men det är ju lite synd att bli spoilad så här på upploppet. Om det stämmer så blir jag smått förbannad.


Tack för informationen. Torrenten som jag tog från mininova nu var "ren". Appropå Survivor, har inte sett dem senaste 4-5 avsnitten, AKS (vet att LWes följer det också, men hans svar känns för uppenbart): har de varit som de nio första ungefär? dvs. lite halvspännande under tävlingarna och ganska tråkiga i övrigt.

Jag förstår inte vad som har hänt med Survivor denna omgången. Följde förra säsongen med stor glädje, och även den säsongen som jag kom åt i somras var ju briljant. Och nu, orkar jag knappt se avsnitten, nåja skall se finalen iaf.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » mån dec 12, 2005 11:14

Ja, din beskrivning stämmer. Int alls särskilt bra överlag, men tävlingarna är okej. Detta är första gången jag följer Survivor och det är mycket tveksamt om jag kommer att göra det nästa år. Tyckte denna säsong var tråkig, men vill ändå veta vem som vinner.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån dec 26, 2005 21:41

Nej, egentligen skulle det vara det bästa. Mycket serier + American Idol nu i vår. Orkade inte se klart förra säsongen (tror jag hoppade de två sista vilket är sjukt då man typ sett 50 avsnitt av säsongen tidigare), men nu då det drar ihop sig så blir jag sugen på auditionprogrammen i alla fall. AI är två avsnitt i veckan så om det inte kommer nån ny midseason-serie som är bra så är det lika bra för mig. BSG kommer ju dessutom tillbaka också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » mån jan 09, 2006 0:27

På bara några dagar har jag sett alla Big Brother säsong 3's 32 avsnitt! Jag känner mig lite besatt. Så jag har börjat på fjärde säsongen som verkar vara väldigt lovande efter 1 avsnitt.

Säsong 2: Inte så bra
Säsong 3: Väldigt bra
Säsong 4: Förmodligen väldigt bra
Säsong 5: Finns inte att få tag på! Jag måste få tag på den!
Säsong 6: Helt utmärkt!

Big Brother är verkligen nästan "Survivor i ett hus". Jag förstår inte hur sverige kan göra den som dom gör när man istället kan göra "Survivor i ett hus"!

Jag köpte The Amazing Race säsong 1 på dvd till mina förälldrar i julklapp, så vi ser på det tillsammans nästan varje dag. Dom tycker om det väldigt mycket.
Det är en exemplarisk familjeserie. Jag hoppas att dom gör en svensk version, för då skulle jag vilja vara med. Robinson vill jag också vara med i. Big Brother (US) skulle jag döda för att vara med i, men den svenska skulle jag absolut inte vilja vara med i.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons jan 25, 2006 23:10

HeY skrev:
LWes skrev:Nej, 8,4 milljoner såg serien, d.v.s. 11% av alla som såg på tv då såg på King of Queens.

11% = 8,4 milljoner


Jaha, nu förstår jag. Än en gång, tack :D


Bara för att vi pratade om ratings. Från igår:
"American Idol" (households: 17.9/27, #2; adults 18-49: 13.2, #2)
"American Idol" (households: 21.3/31, #1; adults 18-49: 16.8, #1)
Snacka om mäktiga siffror!

Så medan 29% såg på FOX såg 5% på UPN och The WB tillsammans.
Det ska bli intressant att se hur den nya kanalen CW kommer påverka det siffrorna.

American Idol 5x03:
Det är så otroligt bra! Jag dog av skratt när...
...Simon sa "You look like the Incredible Hulk's wife". Det var fantastiskt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » ons jan 25, 2006 23:55

LWes skrev:American Idol 5x03:
Det är så otroligt bra! Jag dog av skratt när...
...Simon sa "You look like the Incredible Hulk's wife". Det var fantastiskt.


Jag kan inte säga att jag dog av skratt, men ja, liknelsen var ju inte helt åt skogen.

Appropå American Idol. Jag blir nästan lite irriterad på mig själv när jag sitter och känner mig överlycklig över att någon går vidare som verkligen förtjänar det. Bakgrundhistoriern är så fruktansvärt smörigt ihopklippta....men jag faller för det.

5.3
I detta avsnittet var det givetvis Kelly (nånting) som bodde hos sin farfar/morfar.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » fre feb 03, 2006 14:06

Jag längtar så otroligt mycket till ikväll då jag ska se SURVIVOR!!!! och så har jag gjort en fantastisk chokladtårta för denna speciella kväll. Den här chokladtårtan är helt fantastisk och smakar som suprem gudomlighet och varje gång man äter den längtar man tills nästa gång man får göra det.
Och den här säsongen av Survivor verkar hur cool som helst. Det kommer vara helt fantastiskt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » fre feb 03, 2006 15:25

Yay. Survivor. Även om jag tyckte höstens omgång var rejält tråkig, så ser jag ändå framemot vårens omgång. Bra fredag. Final i Riket idag också.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » fre feb 03, 2006 19:36

Tob skrev:Yay. Survivor. Även om jag tyckte höstens omgång var rejält tråkig, så ser jag ändå framemot vårens omgång.

Jag älskade förra säsongen såklart, men jag håller nog med om att det varit den svagaste hittills.
Så gott som alla säsonger finns på BitMeTV.org
Jag har invites om någon vill ha.
Tänk på att säsong 8 spoilar alla föregående säsonger för att det är All-Stars.

Nu ska jag bara dela ut reklam :x och sen är det Survivor!!!! :o :D :eek:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » fre feb 03, 2006 20:50

Inte omöjligt att jag är intresserad av gamla säsonger av Survivor. I grunden är jag ju skamligt förtjust i konceptet. Jag tjoar till i så fall.

Nu har jag ätit kycklingfile, klyftpotatis, druckit ett par glas vin och sett Survivor. Sämre fredag kan man ha. Plus att det är BF träff imorgon, woohoo

Survivor 12.1
Premiär avsnittet kändes bättre än något jag såg i höstas. Konceptet med 4 stammar, uppdelat efter kön och ålder kändes intressant. Fräsht iaf. Sen Exile ön kan nog bli ett rejält tillskott, blev alldeles uppspelt över att det finns en immunitets "sak" på ön också. Kan ju bli rejält spännande detta.

Man har ju inte lärt känns karaktärerna riktigt än, och det är väl det som avgör i sista ändan hur pass intressant det blir, men det börjar bättre än vad förra säsongen var någongång iaf.

Hoppas det går riktigt illa för dem gamla kvinnorna. Dumt att rösta ut den enda som har erfarenhet av "lägerliv" så här tidigt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » fre feb 03, 2006 23:14

Jävlar vad bra Survivor är. Jag har ingen tvekan om att det fortfarande är min favoritserie.
12x01
Mina favoriter är dom äldre männen. Speciellt Bruce för att han kan karate och är cool.
Exile Island-delen är cool och spännande. Jag ser otroligt mycket fram emot att långt in i spelet ha någon bli utröstad och så tar han fram statyn och chockar oss alla. Det kommer bli riktigt bra.
Jag tycker att deltagarna verkar bra, men som sagt får man inte se så mycket av dom i första avsnittet (det skulle varit riktigt bra om det hade varit dubbelt så långt.......)

Det är roligt att läsa "Survivors Strike Back" på CBS.com där tidigare survivors bloggar sina tankar och åsikter om avsnitten.
Brian från förra säsongen skrev en helt fantastisk sak: "Nick lists his favorite “actresses” as Mary-Kate and Ashley Olsen. He is 25. Chew on that."
:eek:
Jävlar vad dom har mycket att skriva efter bara ett avsnitt... (men det innehåller spoilers förstås.)

12x01
En sak som jag inte gillal så mycket ärr att det bara är 4 på varje lag. Jag gillar att det är 4 lag, men det känns så lite med 4 pers på varje. Jag skulle gissa att dom kommer merga till 2 lag om bara några få veckor. Hoppas att dom gör det genom en schoolyard pick. Det är alltid kul.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » fre feb 10, 2006 20:57

Survivor 12.2
Underhållande. Lite tråkigt att man redan splittrade upp uppdelning för att bilda 2 lag. Jag gillar kinesen, han är lite cool, så tur att han hamnade på Exile island.

Favoritlag är La Mina. Missy (tror jag, hon som var på Exile island först) gillar jag. Astronauten likaså. En astronaut på en öde ö! I det andra laget gillar jag inte Shane. Gnällspik, blir alltid trött på folk som får för sig att hoppa av bara för att det går dåligt. Sen gillar jag inte hon, den äldre, mörka kvinnan.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » fre feb 10, 2006 21:44

Tob skrev:Survivor 12.2
Underhållande. Lite tråkigt att man redan splittrade upp uppdelning för att bilda 2 lag. Jag gillar kinesen, han är lite cool, så tur att han hamnade på Exile island.

Favoritlag är La Mina. Missy (tror jag, hon som var på Exile island först) gillar jag. Astronauten likaså. En astronaut på en öde ö! I det andra laget gillar jag inte Shane. Gnällspik, blir alltid trött på folk som får för sig att hoppa av bara för att det går dåligt. Sen gillar jag inte hon, den äldre, mörka kvinnan.

Jag gillar typ alla. Jag önskade att Shane skulle vilja bli utröstad men att dom behöll honom mot hans vilja, för det är alltid kul. När han ändrade sig och ville stanna ville jag att han skulle röstas ut istället.
Bruce är min favorit så jag är glad att han fick vara på Exile Island och kanske hitta statyn (hoppas att han hittade den!)!

Jag tycker att det är väldigt bra att lagen ändrades redan, för det är roligare med stora lag. och jag älskar när dom gör schoolyard picks. Men jag är förvånad över att Bruce inte blev vald! Jag hade valt honom först av alla.
Varje avsnitt är aldeles för kort. Jag bara sitter och önskar att det inte ska ta slut.

Tur att American Idol håller på och att The Apprentice, The Amazing Race och America's Next Top Model börjar snart, så att man har något som kan distrahera ens väntan på nästa avsnitt av Survivor.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » ons feb 15, 2006 1:31

Nån som har koll på American Idol? Lwes? Tob? Vilka dagar släpps torrents? Jag är ikapp nu och väntar på nästa avsnitt.
Spoiler s5 ep1-8
Man har ju inte fått sett alla deltagare än, men av dom jag har sett så gillar jag den där blonda tjejen som bor hos sin farfar, vars pappa är i fängelse. Stackars brud, hårt liv, dessutom är hon jättesöt och sjunger förjävla bra, speciellt med tanke på att hon inte har tagit lektioner eller nåt. Sen gillar jag den lilla 16-åringen vars mormor hade varit med i nåt känt band. Daamn, vilken röst, hur får den plats i den lilla kroppen? Charmig är hon också. Han den gråhåriga killen har himla mysig, speciell röst också, jag gillar honom skarpt hittills.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » ons feb 15, 2006 1:40

Tinwiel skrev:Nån som har koll på American Idol? Lwes? Tob? Vilka dagar släpps torrents? Jag är ikapp nu och väntar på nästa avsnitt.
Spoiler s5 ep1-8
Man har ju inte fått sett alla deltagare än, men av dom jag har sett så gillar jag den där blonda tjejen som bor hos sin farfar, vars pappa är i fängelse. Stackars brud, hårt liv, dessutom är hon jättesöt och sjunger förjävla bra, speciellt med tanke på att hon inte har tagit lektioner eller nåt. Sen gillar jag den lilla 16-åringen vars mormor hade varit med i nåt känt band. Daamn, vilken röst, hur får den plats i den lilla kroppen? Charmig är hon också. Han den gråhåriga killen har himla mysig, speciell röst också, jag gillar honom skarpt hittills.


Jodå, jag har väl lite koll iaf. Onsdagar och Torsdagar är det nya avsnitt, vilket innebär imorgon, jag ser framemot det.

Gillar också henne. Dels för att hon sjunger grymt bra och dels för att mitt hjärta gick i kras (med viss överdrivelse) under hennes reportage. Kommer inte ihåg så många. Man tänker ju en del under avsnitten, att den och den var bra osv. Men så här tidigt är det svårt att lägga någon på minnet. Jo. Cowboy killen tycker jag är lite tuff också. Sen nämnde du den gråhåriga killen, instämmer, tycker alltid det är roligt när folk som inte riktigt passar in rent utseende mässigt hänger kvar.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » ons feb 15, 2006 15:08

JÄVLAR VAD AMERICAN IDOL ÄR BRA!!!!!!!!! :lovebunny: :lovebunny: :eek:

5x09
Oj oj oj vilket avsnitt!!!
Jag har fem absoluta favoriter som jag haft sen deras första auditions som jag tänker hålla fast vid.
Brittenum-tvillingarna - dom är fantastiska. Jag blev lite orolig under dagens avsnitt med allt som hände, men som tur är klarade dom sig!
Så den långhåriga killen som ser ut som Christian Kane och den flitskalliga killen och dom var med i samma grupp men man fick inte se deras grupp, men båda är as bra och båda gick vidare.
Här är dom. På raden längst ner.
och så till sist Paris Bennet - hon som ni också gillade som är liten och vars mormor eller nåt var känd.

Det absolut intressantaste som kan häna imorgon är att båda Brittenum-tvillingarna går vidare. Bortsett från att dom råkar vara mina favoriter, så skulle det vara oerhört kul att se, för jag tror inte att det hänt någonsin i Idol någonstans att syskon (ännu mindre tvillingar) får tävla mot varanndra med publiken som röstar.
Hur skulle det gå?! Ett scenario är ju att folk gillar båda och väljer en att rösta på så att båda får hälften så många röster som om tittarna fokuserat på en av dom. Det skulle i vilket fall som helst vara mycket spännande.

Jag gör min gissning med en gång: att Paris Bennet kommer vinna American Idol 5.
Jag har redan gissat rätt på 3 säsonger tidigare efter första audition intrycket.
American Idol 4
Canadian Idol 2
Svenska Idol 1
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons feb 15, 2006 20:18

American Idol -- riktigt bra avsnitt i dag. Det är dessa avsnitt jag gillar bäst (Hollywood Week).

En jag tror har chanse att vinna är den blonda tjejen som bor med sin morfar. Jag vill dock inte att hon vinner. Jag har *ingenting* emot henne och fann hennes livs historia rörande, men hon är alldeles för mycket Carrie eller vad hon hette som vann förra året och henne gillade jag inte. Skulle bli för mycket av samma om hon vann. *Men* hon har helt klart chansen.

Paris... Well, hon är fantastisk, men hon ser för tantig ut i sin frisyr. Det måste de ändra på då den riktiga stylingen börjar (hon borde ju komma med till finalen -- alltså de sista tolv eller hur många det nu är).

Killarna... Ingen riktig favorit. Tror jag gillade "hårdrockskillen" med goatee eller vad han nu har och rakad skalle. Kommer dock ej ihåg och idag fick man inte höra honom sjunga.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » tor feb 16, 2006 2:59

American Idol 5x09 Jippi! Underhållning!
Alltså vilken kvalité det är på dom flesta, jag sitter bara och myser. Paris, självklart, vilken talang och så söt hon är. Jag gillar fortfarande han med grått hår och den blonda tjejen som bor med sin morfar. Den mulliga kvinnan, som Simon sa nåt taskigt om under auditions gillar jag också. Men herregud, alla är ju duktiga.. Ja, rockkillen, vars flickvän började gråta under auditions gillar jag också. Dom andra är fortfarande lite för anonyma, så jag kan inte uttala mig om dom. Men sorry... Tvillingarna B är störiga.. dom har kanske talang för att komma vidare men dom kommer inte att vinna, det finns andra som sparkar rumpa sååå mycket mer än dom.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » tor feb 16, 2006 16:24

American Idol 5x10:
Fan ta dom! Hur kunnde dom va så dumma att dom åker i fängelse när dom kommit så långt?!?! :evil: AAAAAAAAAAAAA
Jag anade att något inte stod rätt till redan i början när dom inte syntes till... :( :x :( :evil:
Jaja... Ace och Chris gick i alla fall vidare! CHRIS ÄR SÅ JÄVLA BRA! :eek: :o :eek:
Två andra jag gillar är Elliot och Gedeon.

Av tjejerna är mina favoriter Paris och Katharine och Becky.

Sway gillar jag inte. Jag hoppas att han åker ut nästa vecka.
och varför är det en tjej som heter Stevie?! Det stör jag mig på.

Här är min top 12:
Killar:
Ace
Chris
Elliot
Gedeon
Taylor
Will (eller David, dom är typ samma, men jag tar Will)
Tjejer:
Paris
Katharine
Becky
Mandisa
Lisa
Ayla

Jag kunnde inte ta Kevin trots att han är så liten och snäll, för han läspar alldeles för mycket... Det låter inte så bra tycker jag.
Ni får också plocka ut era top 12 så ser vi sen vem som har flest rätt sen! Det blir en rolig lek!
Här är alla (för ingen kan dom väl utantill!): http://www.idolonfox.com/contestants :)

Chris favorit-mannliga-artist är Rob Thomas. Det måste väl vara en annan Rob Thomas än Veronica Mars-Rob Thomas. Annars är det knasigt... ;)

Anledningen att jag inte gillar Kellie Pickler är inte för att hennes efternamn är så o-idoligt som det går, utan för att hon är som Carrie Underwood fast inte lika bra och inte lika snygg. Kom igen, vad ska vi med en sämre version av förra årets vinnare till? :rolleyes:

Gedeon ser ut som den snällaste personen i världen. Se här. Ser han inte oerhört snäll ut? och han är 17! Han ser ut som 27 minnst! :o
Bobby är 19 och han skulle kunna lura mig att han är 35! :D

Det här är i alla fall den läskigaste av dom. :eek: Se på hennes leende! Det ser inte naturligt ut alls. Det ser bara skrämmande ut.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tor feb 16, 2006 16:56

Meeeen, vad långsamt det går... Vill ha American Idol 5x10 nu..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor feb 16, 2006 18:02

LWes skrev:American Idol 5x10:
Fan ta dom! Hur kunnde dom va så dumma att dom åker i fängelse när dom kommit så långt?!?!


Detta förvånar mig inte ett dugg faktiskt. Med tanke på de brott de åtalades för och att de lyckades dupera sig in i tävlingen igen trots att en av dem betett sig som en idiot.

Chris favorit-mannliga-artist är Rob Thomas. Det måste väl vara en annan Rob Thomas än Veronica Mars-Rob Thomas. Annars är det knasigt... ;)


Den Rob Thomas är sångare i nåt jättetråkigt USA-band av det slag som gör att jag blandar ihop dem. Kollade upp det: Matchbox 20. Uäck!

Anledningen att jag inte gillar Kellie Pickler är inte för att hennes efternamn är så o-idoligt som det går, utan för att hon är som Carrie Underwood fast inte lika bra och inte lika snygg. Kom igen, vad ska vi med en sämre version av förra årets vinnare till?


Medhåll. Och nästan vad jag skrev om personen i mitt senaste AI-inlägg.

Kan dock inte göra en topp 12 nu eftersom jag inte kommer ihåg hur alla sjunger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » tor feb 16, 2006 22:57

American Idol 5x10
Ok, jag förstår varför ni inte håller på Kellie Pickler för att hon är lik förra årets vinnare, men jag såg inte förra året så jag tänker inte så. Men om det nu är så, så kanske det inte är nån bra idé att hon vinner, fast jag tycker ändå att hon ska komma med i finalen (när det är 10 artister kvar alltså). Hon är så himla söt! (och sjunger bra) När hon sa att hon hade köpt ny mascara, waterproof och frågade juryn om det funkade.. ja, det var rätt så gulligt tyckte jag. Annars är jag nog nöjd, alla mina favoriter gick vidare. Chris, Paris, Kellie, Mandisa Taylor, mfl. Sen var det väl några som jag inte har så bra koll på än, men det blir säkert bra.

Haha.. det var en kille som nynnande "Final countdown" i hissen. Jag gissar på Arrested Developments inflytande. ;)

Brittenum twins? Dom kan göra karriär i fängelset i stället.. (oops, elakt, sorry...)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » fre feb 17, 2006 0:47

American Idol 5.10

Jag känner att jag har dåligt med favoriter. Det är väldigt få som jag kan säga att den och den vill jag absolut ha kvar och än mindre pga. deras sångkapaciteter.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » fre feb 17, 2006 21:25

Survivor 12.3

Men fan. Misty utröstad. Hon var tveklöst min favorit på tjejsidan, dessutom påminde hon om Amy Acker. Tycker det är så jäkla tråkigt, redan så här tidigt in i tävlingen, ...misty är smart som fasiken, vi röstar ut henne. :(

Annars. Exile Island är verkligen ett tillskott, gillar skarpt att det vinnande laget fick bestämma vem som skulle dit.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » fre feb 17, 2006 23:39

Tob skrev:Survivor 12.3

Men fan. Misty utröstad. Hon var tveklöst min favorit på tjejsidan, dessutom påminde hon om Amy Acker. Tycker det är så jäkla tråkigt, redan så här tidigt in i tävlingen, ...misty är smart som fasiken, vi röstar ut henne. :(

Annars. Exile Island är verkligen ett tillskott, gillar skarpt att det vinnande laget fick bestämma vem som skulle dit.


Jag gillar att jag är ledig på fredagar så att jag kan ta det lugnt och äta frukost till Survivor på morgonen.
TÄVLINGEN! Den var brilliant! Jag satt hela tiden helt spänd och tittade intensivt på. Flera gånger skrek jag högt för att det var så spännande och jag blev överlycklig när rätt lag vann, för det betydde att Bruce var säker. Annars hade han kanske röstats ut eftersom han knappt spenderat någon tid alls med dom andra förutom Shane som inte gillar honom. Jag hoppas att det laget inser nästa gång dom förlorar att dom måste rösta ut Shane, det verkar ju som om han kommer fortsätta vara dramatisk nästa avsnitt. (och vad var det med att han började skrika om att han ville ha sin sittplats för sig själv i det här avsnittet? Han börjar nog flippa ut mer och mer)

Jag tyckte också att det var synd att Misty åkte ut. Jag hade MCYKET hellre sett Ruth Marie röstas ut, för henne gillar jag inte så mycket.
Hoppas dom förlorar nästa avsnitt också så dom röstar ut henne då, för hon tillför ingenting till spelet, laget eller serien...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons feb 22, 2006 20:26

American Idol De tolv bästa tjejerna uppträder:

Innan Simon sa det så tänkte jag också: fyra riktigt bra sångerskor. Men jag vet inte vilka Simon menar med det. Dessa tycker jag var de som stod ut:

Mandisa -- woha!
Paris -- imponerande, hon kan vinna detta om man ser till scenframträdandet
Lisa -- så ung, så duktig, men enligt mig sämst av dessa fyra (i kväll i alla fall)
Katharine -- charmig, vacker och riktigt, riktigt duktig

Annars var Ayla också bra. Hon och de fyra ovan borde absolut vara med i topp 6. Resten känner jag mig helt likgiltig inför.

De jag hoppas på mest: Katharine och Paris.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » ons feb 22, 2006 20:36

Först tänkte jag fråga AKS varför AI kom idag, den ska ju komma på onsdagar... sen kom jag på vilken dag det var idag... :oops: Noll koll.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons feb 22, 2006 20:38

Och denna vecka blir det tre avsnitt:

De tolv bästa tjejerna
De tolv bästa killarna
Resultat-avsnittet

Synd att de inte kan berätta vem som vinner i samma avsnitt som de uppträder. Det är inte roligt att vänta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare