2x19 I Only Have Eyes For You

Här pratar vi mest om Säsong 2

Betyg för I Only Have Eyes For You

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
3%
5
2
5%
6
6
16%
7
7
19%
8
9
24%
9
9
24%
10
3
8%
 
Antal röster : 37

Inläggav JRT » ons okt 27, 2004 9:15

Kommentatorspår är bra, särskilt Joss brukar vara riktigt underhållande. Tyvärr finns det dock bara spår till Reptile Boy, What's My Line 1 & 2 samt Innocence i s2, men Joss kommenterar åtminstone Passion, IOHEFY och Becoming helt kort.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav JRT » fre okt 29, 2004 1:13

Nu har jag sett kommentaren igen och kan citera:

"This episode is really about forgiveness, it's about Buffy who thinks she can't forgive Angel for what he's done but in reality can't forgive herself, and she learns that she's done something others have done, that she can be forgiven, that she can move on and that there is redemption out there for her."
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Angelus » tis nov 23, 2004 12:31

Här snackar vi kvalite...riktigt genomtänkt och lyckat avsnitt + slutscenen är ju värd guld!
"me, myself and my lvl 60"
Användarvisningsbild
Angelus
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 26 maj 2004
Ort: Onsala

Inläggav Binchy » tor jan 06, 2005 18:54

Inte ett av favoriterna men slutet när Buffy och Angel vaknar upp efter transen är kul. Angel som tvättar sig tills han blöder. Sorry, Angelus är det ju här.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » lör jan 08, 2005 1:26

Iden är väl OK, men det känns ändå som att avsnittet dras ut lite och man förlorar intresset. Scenen med Spike i slutet är bra. :)
En 6:a, hyffast avsnitt.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav jvc_man » lör jan 22, 2005 2:14

Bra avsnitt o Angel räddar ju egentligen Buffy, *ler*
Fick dessutom bekräftat en underbar sak, ordet "obra" finns! :D :D :D
Xander sade: "Not funny" och det översattes med "okul", dvs jag kan använda mina "obra/okul/osocial/o-etc"! 8)
Extra plus till avsnittet! ;)
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav CheeseGuy » tis feb 08, 2005 11:54

Riktigt bra avsnitt, och det överlägset bästa stand-alone-avsnittet den här säsongen (inte för att det finns mycket konkurrens, men ändå). Både bra idé och utförande, och det finns inte mycket att klaga på. Jag gillar verkligen det som Joss säger (att det handlar om att Buffy inte kan förlåta sig själv).

Men det är mycket möjligt att det här avsnittet känns bättre bara för att det är placerat mellan Killed by Death och Go Fish.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav A bear » tis jun 21, 2005 11:11

Jag gillar VERKLIGEN det här avsnittet. En del av det beror säkert på att jag tycker låten (som vi ju tyvär aldrig får höra i sin helhet) är helt fantastisk, men för en gångs skull (i s2) lyckas de kombinera MOTW med en riktigt lyckad passning till våra huvudpersoners liv och känslor. (Jämför t ex med när de försökte göra detsamma i "Inca Mummy Girl"...) Buffy känner fortfarande skuld för att hon - i princip - dödade Angel, trots att hon verkligen inte kunde för det, och tar ut sin ilska mot sig själv på James. Givetvis är det Cordelia "I don't think, I know" Chase som sätter fingret på det.
Overidentify much?


Det stora plothålet är ju varför i hela fridens namn spöket väntar tills just nu med att börja göra väsen av sig. Tog det honom 43 år att lista ut hur man besätter någon?

Men vändningen på slutet är så snyggt gjord att jag förlåter det. Dialogen mellan Buffy/Angel och James/Grace (ovanligt välgjorda bifigurer, förresten) är en sån där klassisk whedonversetwist; samma ord, i olika sammanhang, kan tydas på olika sätt. Vem är offret, vem är gärningsmannen? (Och där har vi det där med "normal life", Buffys mantra, igen. Och ännu en gång väljer hon, om än inte frivilligt, bort det när det kommer till kritan.)

ANGELUS/GRACE: I just want you to be able to have some kind of normal life. We can never have that, don't you see?
BUFFY/JAMES: I don't give a DAMN about a normal life!


Ingen mer hjulspike! En av de bästa scenerna i hela säsongen.
SPIKE: Oh, I will. Sooner than you think.


Sen så är det ju en av de första gångerna serien på allvar tar upp det här med botgöring/redemption och att leva med de dåliga handlingar man begår...

...och så är det första gången Willow på allvar börjar gräva i magi...

...och så gillar jag Cordys variation på något som borde vara en väldigt högtidlig och allvarlig exorcismformel...
CORDELIA: I shall TOTALLY confront and expel all evil!


...och så får vi veta ytterligare lite om att Snyder är inne i något mycket större än bara att basa över en gymnasieskola. Och vad har borgmästaren med saken att göra månntro...

...och så älskar jag detta:
WILLOW: Xander, what happened? Did Cordelia win another round in the broom closet?
XANDER: You're just a big bucket of funny, Will. I'll have you know I was just accosted by some kind of, um, locker monster.
GILES: Loch Ness Monster?

(Stackars Giles. Efter varulven häromveckan måste han ha haft större förhoppningar än bara ett spöke.)

Och vem kan inte älska Snyder?
SNYDER: People can be coerced, Summers. I'm no stranger to conspiracy. I saw JFK. I'm a truth seeker. I've got a missing gun and two confused kids on my hands. Pieces of the puzzle. And I'm gonna look at all the pieces carefully and rationally, and I'm gonna keep looking until I know exactly how this is all your fault.


Den nödvändiga setupen inför slutfighten.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav fripp21 » ons feb 01, 2006 23:16

"Oh, I will. Sooner than you think."

Wow vicken avslutning! Triangeldramat mellan A/S/D fortsätter. Mycket intressant. Vadå, ska man börja "heja" på Spike nu? Han verkar ha hämtat andan färdigt nu i alla fall. Ska bli mycket intressant att se vad han kan hitta på. There's no love lost between Spike and Angelus, that's for sure.

Avsnittet i övrigt var ännu ett mellanspel. Lugnet före stormen? Jag undrar, eftersom säsongen närmar sig sitt slut och det borde komma en maffig avslutning.

Men när ska de hitta disketten?

Scenen mellan Angelus och Buffy med poltergeist i sig är ju såklart bra, men allra bäst är ändå slutkyssen och det efterföljande "uppvaknandet". Angelus morrande! Otroligt bra.

På grund av de sista fem minutrarna...

Betyg: 7
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Bender » fre feb 17, 2006 15:54

Tyckte avsnittet var ok men inte så mycket mer.. Har suttit och väntat på när Spike ska resa på sig i triumf i några avsnitt nu... Härlig scen!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Ai » fre feb 17, 2006 16:46

Jag vill bara passa på just nu och påpeka hur bortskämda vi är just nu som har två stycken som ser serien för första gången och skriver om den samtidigt!

Slabbig babypuss från mig och Zoë till fripp21 och Bender! You rule my world!! :lovebunny:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » fre feb 17, 2006 17:18

Ai skrev:Jag vill bara passa på just nu och påpeka hur bortskämda vi är just nu som har två stycken som ser serien för första gången och skriver om den samtidigt!

Slabbig babypuss från mig och Zoë till fripp21 och Bender! You rule my world!! :lovebunny:


Word!!

Ont om babypussar härifrån dock. En katt-nos-gnidning, duger det?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Bender » fre feb 17, 2006 18:19

Ai> Tack tack! :) En Zoë-puss går inte av för hackor..

Binchy> Allergisk tyvärr! :cry: Men med lite Zyrlex i kroppen så! :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Binchy » lör feb 18, 2006 1:27

Bender skrev:Ai> Tack tack! :) En Zoë-puss går inte av för hackor..

Binchy> Allergisk tyvärr! :cry: Men med lite Zyrlex i kroppen så! :)


Äsch, det är ju virtuella nosgnidningar... No problemo.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav fripp21 » lör feb 18, 2006 1:29

Ai skrev:Jag vill bara passa på just nu och påpeka hur bortskämda vi är just nu som har två stycken som ser serien för första gången och skriver om den samtidigt!

Slabbig babypuss från mig och Zoë till fripp21 och Bender! You rule my world!! :lovebunny:


Danko! Såg just den alldeles underbara filmen The fifth element. Leeloo säger "danko" isf thank you.

Hälsa lilla söta Zoë från mig och på tal om namn, den lilla mobilen Z520 hette Zoë innan den fick ett officiellt namn...
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav fripp21 » lör feb 18, 2006 1:29

Binchy skrev:
Ai skrev:Jag vill bara passa på just nu och påpeka hur bortskämda vi är just nu som har två stycken som ser serien för första gången och skriver om den samtidigt!

Slabbig babypuss från mig och Zoë till fripp21 och Bender! You rule my world!! :lovebunny:


Word!!

Ont om babypussar härifrån dock. En katt-nos-gnidning, duger det?


Betyder det kall och blöt?
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Bender » lör feb 18, 2006 1:30

Binchy skrev:
Bender skrev:Ai> Tack tack! :) En Zoë-puss går inte av för hackor..

Binchy> Allergisk tyvärr! :cry: Men med lite Zyrlex i kroppen så! :)


Äsch, det är ju virtuella nosgnidningar... No problemo.


Tack hur som helst! Jag gillar katter dock..

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Binchy » lör feb 18, 2006 1:44

fripp21 skrev:
Binchy skrev:
Ai skrev:Jag vill bara passa på just nu och påpeka hur bortskämda vi är just nu som har två stycken som ser serien för första gången och skriver om den samtidigt!

Slabbig babypuss från mig och Zoë till fripp21 och Bender! You rule my world!! :lovebunny:


Word!!

Ont om babypussar härifrån dock. En katt-nos-gnidning, duger det?


Betyder det kall och blöt?


Neej, torrt och svalt och lite pälsigt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav fripp21 » lör feb 18, 2006 1:49

Binchy skrev:
fripp21 skrev:
Binchy skrev:
Ai skrev:Jag vill bara passa på just nu och påpeka hur bortskämda vi är just nu som har två stycken som ser serien för första gången och skriver om den samtidigt!

Slabbig babypuss från mig och Zoë till fripp21 och Bender! You rule my world!! :lovebunny:


Word!!

Ont om babypussar härifrån dock. En katt-nos-gnidning, duger det?


Betyder det kall och blöt?


Neej, torrt och svalt och lite pälsigt.


Ååh, häli...
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav merl » mån jun 05, 2006 13:09

Ett riktigt välgjort avsnitt. Och väldigt bra!

Gillar kopplingen mellan Buffy och James. Och hur Buffy identifierar sig så tydligt med honom.

Sen är själva upplägget med scenen som spelas upp om igen med olika personer i rollerna. Snyggt på slutet när Buffy får James roll, och sedan räddas av Angelus.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis okt 10, 2006 21:36

Jag fortsätter envist att hävda att det här är ett riktigt kanonavsnitt, om än inte riktigt i klass med "Innocence", "Passion" och "Becoming".

Bästa replik: I ett avsnitt fullt med meningsfull dialog är det härligt att det finns sånt här:
XANDER: I'll have you know I was just accosted by some kind of, um, locker monster.
GILES (entusiastisk): Loch Ness Monster?
BUFFY: 'Locker' monster is what he said.


Bästa popkulturreferens:
CORDELIA: Are you crazy? I saw that movie! Even the priest died!


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Minns ni att Willow ville ha makt att dela ut kvarsittning i "Passion"? Ska man tro det som står på svarta tavlan har hon nu börjat, där finns en lista med namn under "Detentions". Öht tar ju Willow naturligt över ledarskapet här när Giles fortfarande är i sorgeperiod och Buffy vägrar se någon annan lösning än crush-kill-destroy. Vilket ju beror på...

Hej Joss Whedon: ...att detta är ett VÄLDIGT Joss-tungt avsnitt. Sällan (hittills) har serien så här tydligt berättat med paralleller; och twisten är helt fantastisk, tycker jag - vi tror hela tiden att Buffy identifierar sig med Grace (utom Cordelia, som ser rakt igenom allt som vanligt), men naturligtvis är det att hon ser sig själv som förövaren. Det var hon som dödade Angel. Det är sig själv hon inte kan förlåta.
BUFFY: No. James destroyed the one person he loved the most in a moment of blind passion. And that's not something you forgive. No matter why he did what he did. And no matter if he knows now that it was wrong and selfish and stupid, it is just something he's gonna have to live with.

Och hela grejen med den återkommande dialogen mellan James och Grace som sedan vänds utochin när de besätter Buffy och Angelus är helt fantastiskt gjord. Dessutom gillar jag att det faktiskt var ett misstag att James sköt Grace; knyter ännu bättre an till Buffys situation.

Awww: Stackars Giles som måste acceptera att Jenny faktiskt är borta för evigt. Han är till och med beredd att tro att hennes spöke dödar folk hellre än att hon inte finns alls längre.

Höh? Varför dröjer det 43 år innan de börjar spöka? Eller ska vi förutsätta att det hänt förut, och skolan tystat ner det? Vi blir ju än en gång påminda om att Snyder och polischefen är fullt medvetna om att det händer konstiga saker på ett helvetesgap...

Wow, detta är en bra serie: Alla avsnitt som har mycket Snyder är bra avsnitt. När det dessutom har så här bra berättande, bra bikaraktärer och flera lysande karaktärsögonblick för framför allt Cordelia, Willow och Giles, och så Spike som reser sig ur rullstolen... det är en höjdare.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis okt 10, 2006 22:43

A bear skrev:Jag fortsätter envist att hävda att det här är ett riktigt kanonavsnitt, om än inte riktigt i klass med "Innocence", "Passion" och "Becoming".

Kan inte riktigt hålla med om kanon, men jo, det har växt och är faktiskt riktigt bra.

Något som slog mig var hur andarna inte heller tycks besätta vem som helst, utan snarare söker sig till de som döms "likvärdiga".

Jag förstår inte heller varför det tagit sådan tid, men samtidigt kan det kanske förklaras med att övernaturliga fenomen fick ett litet energitillskott och väcktes till liv när hellmouth öppnades.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gollum » tis okt 17, 2006 12:52

Så snyggt, så snyggt! Kanske inte spökhistorien som sådan, men hur den används för att vända och vrida på Buffy, Angel, Giles... Alla blir vrängda ut och in på ett lysande vis och som det avslutas sen...

I och med detta avsnitt blir en känsla tydlig för mig. Angelus framstår som min hjälte i serien. Han är skitbra som elak och jag tycker faktiskt inte ett dugg synd om Buffy som på något sätt inte kan komma ur sin självömkan över misslyckandet med Angel. Istället blir hon en depraverad bitch i skinnjacka som inte anser att någon förtjänar förlåtelse bara för att hon inte kan förlåta sig själv eller inse att hon inte kan ta ansvar för allt. Se hur förskräckta hennes kamrater blir! (OK, hon har en hel del ansvar att bära så det kan bli svårt att skilja äpplen från päron, men ändå) Jag vet att jag tar i lite här, men vill ändå accentuera hur mina sympatier för personerna i serien vridits runt.

Den jag faktiskt tycker synd om är Spike, där han sitter i sin rullstol så gissa om jag fick ett smil som "Kindestod" när han sätter ner sina kängor och ställer sig upp! :twisted: För mig framstår en kamp mellan Angelus och Spike som riktigt spännande att se fram emot. Låt den bara bli utdragen och mer mental än fysisk. :)

Den låga profilen på rektorns och polisens kunskap om vad som händer är också bra.

På det hela taget kanon!
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav Capt. Peroxide » mån jan 29, 2007 2:49

Alltså... Det här avsnittet är väldigt... Mycket på en gång. Lam spökhistoria, krystad plot, väldigt bra upplösning rent tittarmässigt. Det är en njutning att se Buffy och Angelus (eller ska vi säga Angel i det här fallet?) avsluta den gamla mordhistorien så spöket kan segla upp till the light.

Men är inte Angel killen som inte kan bli besatt av fler demoner? Tyckte precis det konstaterades i The Dark Age. Men ett simpelt spöke klarar att ta honom i besittning. Har svårt att riktigt köpa det, faktiskt. Samtidigt är det naturligtvis otroligt roligt att se hans äckel över att ha känt kärlek igen.

För övrigt undrar jag lite hur Willow kunde hitta någonting i Jennys dator. Brände inte Angelus upp den?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav noike » mån jan 29, 2007 2:52

Capt. Peroxide skrev:För övrigt undrar jag lite hur Willow kunde hitta någonting i Jennys dator. Brände inte Angelus upp den?


Hon hade säkert en hemdator också. Allt kan inte ha funnits på jobbet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis maj 29, 2007 18:22

Precis som jag skrev i första inlägget i denna tråd så tycker jag verkligen om detta avsnitt. Vid denna omtitt, troligen den första sedan jag startade tråden, så kan jag dock konstatera att avsnittet inte skulle få 9 av 10 av mig på Buffyskalan. Det får nöja sig med 8 av 10 vilket verkligen inte är fy skam.

Då det kommer till kritan så är det dock den sista akten som gör avsnittet. Angelus besatt av läraren, Buffy av pojken... Angelus som känner sig "freakin' violated" :D. Kyssen. Hela sista akten är lysande och det inkluderar den allra sista scenen då Spike reser sig ur rullstolen. Kommer fortfarande ihåg känslan jag hade då jag såg den scenen på TV4. Ryyyys!

Ang Willow: (spoiler alla säsonger BtVS) Detta är det första avsnittet där Willow verkligen ger sig på detta med wiccanism, hrm... Visst i Passion(?) så läser hon en trollformel, men i detta avsnitt är det *hon* som gör allt. Tar reda på trollformeln, gör de där skyddssakerna. Om de bara visste nu var detta skulle sluta med allt vad att skinnflå folk med en handrörelse innebär...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » fre nov 06, 2009 0:39

Jag tycker att det här är ett väldigt bra avsnitt! Mycket drama, men samtidigt många roliga repliker. Angelus är underbar när han hånar stackars Spike. :D Härligt med lite Snyder-scener också.

Jag gillar att de fortfarande pratar om Ms Calendar och inte bara glömmer henne.

Scenen med Angelus och Buffy är riktigt bra. Jag älskar överdramatiska scener och den här betyder samtidigt väldigt mycket. Och så tycker jag att det är väldigt roligt att Angelus "är" lärarinnan. :D

Spike kan gå!

Favoritcitat:
Xander: I'll have you know I was just accosted by some kind of, um, locker monster.
Giles: Loch Ness Monster?

Betyg: 8

Nu tar jag och ser Go Fish på en gång så att jag blir av med det. ;)
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » ons feb 10, 2016 23:38

noike skrev:
Capt. Peroxide skrev:För övrigt undrar jag lite hur Willow kunde hitta någonting i Jennys dator. Brände inte Angelus upp den?


Hon hade säkert en hemdator också. Allt kan inte ha funnits på jobbet.

Fast skulle Willow verkligen få tillgång till den? Reagerade också på detta vid denna omtitt.

I övrigt - jodå. Jag tycker detta avsnitt är rätt bra, men det växer ej med omtittarna.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare