2x03 School Hard

Här pratar vi mest om Säsong 2

Spike gör entré... hur mycket är det värt?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
2%
7
14
24%
8
17
29%
9
6
10%
10
21
36%
 
Antal röster : 59

Inläggav 526 » tis jul 05, 2005 22:59

"School Hard".. Fick höra mängder om hur bra detta avsnittet var innan jag egentligen såg det.. Nu när jag väl såg det måste jag säga att.. jag är lite besviken.. Visserligen är det aldrig bra när någon säger hur jättebra ett avsnitt är, bla bla, det är superbra, du kommer inte tro dina ögon, osv osv..

Spike gör som några tidigare nämnt entré, likaså Drusilla, vilket är rent ut sagt, skitbra. Äntligen någon riktig att ta över efter "the Master", och en vampyr som man faktiskt kan 'relatera' till.. Alla som varit tidigare, bortsett från Angel, är ju faktiskt helt anonyma i princip.. Man har inte fått särskilt mycket förklarat om någon, och det är inte lätt att fastna för någon "onding" hittills, möjligtvis Darla eller The Master, annars ingen.. Men det ändras helt när både Spike och Drusilla kommer in, var på båda är, enligt mig, helt fantastiska.. Spikes villkorslösa kärlek till Drusilla, som är bäst i serien hittills, nästefter Xander, och eventuellt Cordelia.. J

Jag hoppas verkligen att både Spike och Drusilla hänger med länge i serien och att man får förklarat mycket både angående Drusilla och Spike, även om charmen ligger lite i mystiken, men så vitt jag vet så hänger båda med både länge och väl.. ooh yeah..

Annars var det ett.. mediokert avsnitt som blev bra p.g.a välkomnandet av två nya karaktärer, annars tyckte jag inte det var något vidare.. Utom att jag snabbt lärde mig hata Sheila för både hennes jobbiga gnällande som några kallar prata, och för hennes nonchalanta inställning.. Antagligen var det meningen med henne så då är det väl bra gjort antar jag.. Avsnittet var ju fokuserat på introduceringen av Spike och Drusilla när jag tänker efter visserligen, så nu blev detta inlägget helt knäppt.. Men jag ångrar mig till att det var en bra episod och jag hoppas återigen att Spike, och speciellt Drusilla är kvar serien ut!

Peace out!
Att fråga är gratis, men att veta är ovärderligt...
Användarvisningsbild
526
Demon Fodder
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 jun 2005
Ort: Malmö!

Inläggav KarinMee » ons jul 06, 2005 9:44

526: School Hard ÄR överskattat det är det verkligen, kanske seriens mest överskattade avsnitt. Men jag gillar det ändå.
"See? No matter how good a boy you are - God doesn't want you!"
Darla, Angel 2x5

"Death is like sex in high school… If you knew how many times you missed having it, you'd be paralyzed."
George, Dead Like Me 1x13
Användarvisningsbild
KarinMee
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Skåne

Inläggav vampiredoll » fre jul 15, 2005 10:49

Jag älskar School hard oavsett vad alla säger. Fast jag gillar alla avsnitt där Spike är lite.. hårdare. Om man tänker på fel saker så kan det misstolkas. Men Spike är helt klart favoriten i serien.. sedan gillar man ju mer av karaktärerna också.
Efter lång tid som totalt inaktiv medlem så har jag nu kommit tillbaka ^^
Användarvisningsbild
vampiredoll
Minion
 
Inlägg: 205
Blev medlem: 12 jul 2005
Ort: Uddevalla

Inläggav HeY » fre jul 15, 2005 16:08

Älskar detta avsnittet, Spikes entré är prefekt, jättebra! :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav fripp21 » tis dec 27, 2005 12:46

"Even slaves gets minimum wages"


Spike är coolers. Härligt inflöde av Karaktär.

Jag gillar skarpt. Buffy och de andra fajtas hårt i slutet.

Spike är cool. Men den där Drusilla hon var creepy. Inte speciellt trevlig "person". Hon blir säkert dödad snart.

Lustigt och smått överraskande var när Spike dödade the annoying one.

Och så ännu ett bra band på the Bronze. Vilka var det? Finns det soundtrack från serien med alla dessa band som spelar på the Bronze??

Spike är cool, sa jag det?

Betyg 8
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Gordo » tis dec 27, 2005 12:51

Det är verkligen jättekul att läsa dina kommentarer fripp!

Nu måste jag snart ta och starta min omtitt :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » tis dec 27, 2005 12:55

fripp21 skrev:..... Men den där Drusilla hon var creepy. Inte speciellt trevlig "person". Hon blir säkert dödad snart.

Lustigt och smått överraskande var när Spike dödade the annoying one.
....


Ja! Så jäkla skönt! De har byggt upp den där lilla pojken som nån allsmäktig odödlig varelse, sen: Enter Spike. moahahaha! Underbart!

Och fripp: Drusilla..... Dregel...
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav caffeineaddict » tis dec 27, 2005 12:57

fripp21 skrev:Och så ännu ett bra band på the Bronze. Vilka var det? Finns det soundtrack från serien med alla dessa band som spelar på the Bronze??


Det finns en hel bunt soundtrack till serien, både officiella och inofficiella, men det är två av dem som har musik med band från serien (och det andra, Radio Sunnydale, finns dessutom i minst två olika versioner... förvirrande som satan).

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=57157

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=213295


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav OhMySpike » sön jan 01, 2006 15:54

Det här avsnittet är ganska överskattat tycker jag, enda höjdpunkten är ju Spike ( :lovebunny: ) resten är ganska trist. :?
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav Bender » sön jan 22, 2006 16:05

Gillade avnsnittet... kul att äntligen få se vem Spike är, James Masters har jag sett i Smallville innan och han verkar vara en riktigt skön skådespelare. Dru har jag inte riktigt fått grepp om, hon verkar väldigt Draculavampyraktig. Ska bli intressant att följa dem, det verkar verkligen som om Buffy har fått en värdig motståndare.(clichévarning)

Säsong 2 har hittills varit riktigt bra! :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav mattek72 » lör mar 25, 2006 0:51

A bear skrev: "School Hard" är inget helt lyckat avsnitt, men det är första gången serien verkligen antyder hur stor och allomfattande den skulle kunna bli.


Jag håller med helt och hållet. Det var från detta avsnittet som mitt intresse för serien gick från slötittande, till att börja fundera över vad som skulle hända i kommande avsnitt.
Spike är ju inte min favoritkaraktär alls, men han betyder väldigt mycket för seriens utveckling.

Bortsett från att Spike och Drusilla presenteras i serien, så är väl själva avsnittet någon höjdare.
Det får en sjua.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Isabella » lör mar 25, 2006 14:03

Äntligen kommer spike och Dru in i serien. Detta är ett bra avsnitt så den får en åtta :D
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav merl » tis maj 23, 2006 9:33

Spike! Dru!!! Älskar scenerna med Spike och Dru i början av avsnittet. Och första gången "Välkommen till Sunnydale"-skylten mejas ner. :)

Man kan inte låta bli att fascineras av Dru. Sättet hon talar och levererar sina repliker. Hon är obehaglig samtidigt som man inte kan låta bli att tycka om henne.
Dru: Look at all the people. Are these nice people?

Dru: Do you like daisies? Hmm? I plant them, but they always die. Everything I put in the ground withers and dies.


Sen kan jag i och för sig hålla med om att avsnittet i övrigt inte är så lysande. Men ändå ett avsnitt som jag tycker väldigt bra om. Och Joyce med en yxa:
You get the hell away from my daughter!
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis maj 23, 2006 9:41

merl skrev:
Dru: Do you like daisies? Hmm? I plant them, but they always die. Everything I put in the ground withers and dies.

Inte tänkt på det tidigare, men (Angel s2)
Den där repliken blir ju lite extra kuslig när vi vet riten hon har för dem hon gör till vampyrer...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav medundersåte » tor jul 20, 2006 11:56

Spike är cool, han dominerar verkligen scenerna med Sunnydales bleka och tråkiga vampyrer. Fast lite roligt är det med alla kvasireligiösa uttryck och ritualer, men Spike verkar ju mindre road av sådant.

Drusilla är annorlunda, minst sagt.

Buffys ansiktsuttryck när Snyder ger henne och Sheila ansvaret för Parent-Teacher Night är så roligt, jag tycker verkligen synd om Buffy.

Det bästa med avsnittet är när Joyce slår Spike i huvudet.
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 30 apr 2005
Ort: Vadstena

Inläggav ftwtysken » mån aug 21, 2006 20:17

Tycker det har många fina scener, och de flesta har ju redan nämnts, så jag kortar ner lite..

Spike.... allt han gör är bäst, inget snack

Willow och Cordy i garderoben gillade jag, kontrasten är fin (+ två hotties i en städskrubb ... mmmmm säger jag bara hehe)

Annoying one''s demise, äntligen....

Angel och Spikes möte är ju helt strålande

Dru gillar jag bättre nu denna gången jag ser om serien... hon kanske växt lite på mig ... (spoiler Angel) började efter att hon var med i Angel, det gjorde att hon blev en mer komplett karaktär, har jag för mig i alla fall... kanske blandar ihop med senare säsonger på Buffy

Tyckte dock inte att det blev så segt som en del andra tycker, utan är väldigt nöjd med Spikes ankomstsavsnitt
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav A bear » sön sep 24, 2006 20:45

Har alla utom jag redan hoppat av omkn... kollen?

Inget toppenavsnitt; storyn är dum och Sheila är urfånig. Men Joyce rockar, Snyder rockar som fan och Spike & Drusilla är helt underbara.

Bästa replik: Eftersom den anslår mycket av tonen för resten av serien:
SPIKE: From now on, we're gonna have a little less ritual and a little more fun around here!


Bästa popkulturreferens:
SPIKE: You think you can fool me?! You were my sire, man! You were my... Yoda!


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Xander som rafsar igenom Buffys handväska efter en påle och hittar... en tampong. Fniss.

Hej Joss Whedon: Ut med fåniga riter och vampyrreligioner; in med en av seriens bästa skurkar. Spike och Drusilla kliver in i serien till hårdrocksackord. The Annoying one är död efter att... inte ha gjort ett piss någonsin i serien. Dessutom tätnar handlingen - Snyder och polischefen vet om vad som säger bump om natten i Sunnydale.

Awww: Spike och Drusillas första scen. Släng er i väggen, Buffy och Angel. Frågan är om det inte är den bästa karaktärsintroduktionen i hela serien.

Höh? Exakt vad hoppas Angel uppnå med sin lilla Angelus... förlåt, Anngelus-charad? Bekräfta att Spike är ond?

Wow, detta är en bra serie: Samspelet mellan kärngänget, återigen, men nu med två tillskott: Joyces bästa avsnitt hittills - hon är strikt, men det är inget tvivel om att hon också har förtroende för Buffy, och man börjar så smått ana var Buffy får sina instinkter ifrån. Och så då scenerna mellan Spike och Buffy. "No, Spike. It's gonna hurt a lot."
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » sön sep 24, 2006 20:50

A bear skrev:Har alla utom jag redan hoppat av omkn... kollen?

Inget toppenavsnitt; storyn är dum och Sheila är urfånig. Men Joyce rockar, Snyder rockar som fan och Spike & Drusilla är helt underbara.


Inte hoppat av. Min s2-box har varit utlånad och jag fick inte tillbaks den förrän idag. Så mina mer genomtänkta kommentarer kommer att återupptas imorgon.

Och ja, jag håller med. Avsnittet i sig har jävligt bra scener med det är långt ifrån att ens försöka vara på topp tio ens på skämt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav madskellig » sön sep 24, 2006 21:58

Som Spike fan så har jag alltid varit väldigt förtjust i detta avsnitt, men helt felfritt är det inte. Gränsar faktiskt till lite långsamt ibland. Men en otroligt bra introduktion av Spike, och alla scener med Dru är ju klassiker :D

Gillar att se Spike studera Buffy, och fightscenen då han kommer fram och klappar händerna. Hans otålighet och ogillande av alla ritualer är härligt, och Drusillas madness är bara fantastisk.
Miss Edith speaks out of turn. She's a bad example, and will have no cakes today. Shhhh


Allt då vampyrerna väl invaderat skolan är bra, bästa scenen är ju mellan Spike och Angel (och Angel som flyr från Spike!) och då Joyce slår ner Spike. Det här är dock en av situationerna då det känns som att till och med Sunnydale invånarna inte borde kunna förneka sanningen för sig själv. men, men...

Citat a plenty:
You think you can fool me?! You were my sire, man! You were my... Yoda!

- Do we really need weapons for this?
- I just like them. They make me feel all manly. The last Slayer I killed... she begged for her life. You don't strike me as the begging kind.


- A Slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav gollum » mån sep 25, 2006 17:21

Helt plötsligt känns Buffy större på något sätt... Kan det bero på den nya 50" plasman jag monterat upp på väggen?! :D :D :D

Riktigt bra avsnitt, den nye förmågan Spike är svår att inte gilla! Brittisk accent (väl? låter lite tillgjord) och en coolare attityd till hela vampyrgrejen än vad de tidigare fladdermössen visat tillsammans lovar verkligen gott! Hans brud Drusilla dock hade kunnat kvitta. Ful och uselt skådespelad. Kan tänka mig att "Elvira" såg ut så innan åldern tog ut sin rätt... ;) Hon överträffas bara av den tjejen (vars namn försvunnit här på jobbet) som också riskerar relegering. Suck...

Det är ett fartfyllt avsnitt med mycket bra fightingscener, här har det verligen blivit bättre än när det började, men samtidigt är det en fin balans mellan action och karaktärsbeskrivningarna. Alla får utrymme här känns det som. Det ska bli verkligen spännande att se hur Buffys mamma hanterar det här, går hon också på PCP-storyn? Och vad var det, egentligen? Fanns där ett uns av antydan att Snyder vet mer om The Hellmouth än vad vi fått reda på hittills? (Jag ser hur ni alla ler nu som sett resten av serien redan, men avundas ni mig inte lite som har spänningen kvar? :) )

Spike: You were my Yoda!

Jättekul, faktiskt.

Men jag frågar mig: Hur kunde vampyrerna med enkelhet ta sig in i skolan? Vem hade bjudit in dem?
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav madskellig » mån sep 25, 2006 17:36

gollum skrev:Men jag frågar mig: Hur kunde vampyrerna med enkelhet ta sig in i skolan? Vem hade bjudit in dem?


"Reglerna" kan vara lite oklara ibland men tanken är väl att allmäna byggnader inte ska kräva en inbjudan. (spoiler 2x17) "I was invited. The sign in front of the school... 'Formatia trans sicere educatorum.' säger ju Angelus dock, vilket antyder att han behövde en inbjudan? Jaja, det finns ju fler exempel på otydliga regler.

Och en Drusilla diss! Take it back! ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav A bear » mån sep 25, 2006 17:45

gollum skrev:Riktigt bra avsnitt, den nye förmågan Spike är svår att inte gilla! Brittisk accent (väl? låter lite tillgjord)

I gammal fin amerikansk tradition spelas engelsmannen (engelsvampyren?) Spike givetvis av en amerikansk skådespelare - även om man snart inte märker det.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » mån sep 25, 2006 21:46

A bear skrev:
gollum skrev:Riktigt bra avsnitt, den nye förmågan Spike är svår att inte gilla! Brittisk accent (väl? låter lite tillgjord)

I gammal fin amerikansk tradition spelas engelsmannen (engelsvampyren?) Spike givetvis av en amerikansk skådespelare - även om man snart inte märker det.


I gammal fin engelsk tradition så spelas de amerikanska rollerna av engelska skådespelare. I alla fall i radioteater av Agatha Christies böcker, regisserat av Enid Williams. Brukar lyssna på sådan på väg till och från jobbet, gör resan med kollektivtrafik betydligt behagligare... De "amerikanska" rösterna är hiskeliga ibland.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav gollum » tis sep 26, 2006 11:20

madskellig skrev:Och en Drusilla diss! Take it back! ;)


Inte en chans så länge inte skådespeleriet höjer sig från klichéträsket. :)
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav gollum » tis sep 26, 2006 11:21

A bear skrev:
gollum skrev:Riktigt bra avsnitt, den nye förmågan Spike är svår att inte gilla! Brittisk accent (väl? låter lite tillgjord)

I gammal fin amerikansk tradition spelas engelsmannen (engelsvampyren?) Spike givetvis av en amerikansk skådespelare - även om man snart inte märker det.

Fast det var väl just det jag gjorde, märkte det alltså, det lät som sagt lite konstigt.
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav A bear » tis sep 26, 2006 11:23

gollum skrev:
A bear skrev:
gollum skrev:Riktigt bra avsnitt, den nye förmågan Spike är svår att inte gilla! Brittisk accent (väl? låter lite tillgjord)

I gammal fin amerikansk tradition spelas engelsmannen (engelsvampyren?) Spike givetvis av en amerikansk skådespelare - även om man snart inte märker det.

Fast det var väl just det jag gjorde, märkte det alltså, det lät som sagt lite konstigt.

"Snart" i betydelsen "när James Marsters kommit in i rollen ordentligt."
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Capt. Peroxide » tis jan 23, 2007 18:49

Aaah... Enter the William.

Spike är min favoritkaraktär, och den enda manliga rollfigur jag kan identifiera mig med. Och så fort han kliver in i vampyrnästet blir det lite drag.

Det är naturligtvis, som flera redan påpekat, det som gör "School Hard" ett så bra tidigt Buffy-avsnitt. Saker som griniga studierektorer, bitchiga "valley girls" och hotet om relegering intresserar mig inte speciellt. Det gör däremot Spike.

Kommentaren att om alla vampyrer som påstår att de bevittnade korsfästelsen faktiskt var där skulle korsfästelsen ha liknat Woodstock kommer naturligtvis från motsvarande kommentar om att många gamla hippies ljuger om att de var på Woodstock.

Varför beskrivs S:t Vigeous-natten som ett korståg för vampyrer? Borde väl vara den olämpligaste metafor man kan tänka sig?

Juliet "Drusilla" Landau har faktiskt gått i plugget i London. Ändå gör hon en så gräslig imitation av den stadens accent.

Cordys bön i städskrubben var rolig. Hon lovar att aldrig mer vara elak – ja, utom när hon har mens...

För övrigt var problemtjejen helt otroligt överflödig.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Re: 2x03 School Hard

Inläggav Mischa85 » tis jan 23, 2007 20:42

AKS skrev: Det som "sänker" avsnittet är de tråkiga scenerna med den där andra bruden som är nära att bli avstängd. Utan henne hade detta varit mycket bättre.


Jag håller med om att den där tjejen bara är extremt irriterande.
Är det bara jag som tycker att det är konstigt att cordy har hängt med den tjejen i ett tidigare avsnitt!?

Men jag tycker att avsnittet är mycket se värt, speciellt i slutet när buffys mamma (kan bara inte komma på vad hon heter, men det kommer väl senare) tar fram yxan. :P
Mischa85
Demon Fodder
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 16 jan 2007

Re: 2x03 School Hard

Inläggav Tam » ons jan 24, 2007 8:37

Mischa85 skrev:
AKS skrev: Det som "sänker" avsnittet är de tråkiga scenerna med den där andra bruden som är nära att bli avstängd. Utan henne hade detta varit mycket bättre.


Jag håller med om att den där tjejen bara är extremt irriterande.
Är det bara jag som tycker att det är konstigt att cordy har hängt med den tjejen i ett tidigare avsnitt!?

Närdå?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Mischa85 » ons jan 24, 2007 10:11

Allra första avsnittet när buffy trycker upp cordy mot väggen, då kommer den tjejen ut från toaleten med dom.
Mischa85
Demon Fodder
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 16 jan 2007

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron