2x17 Passion

Här pratar vi mest om Säsong 2

Ge betyg också!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
2
3%
8
6
10%
9
18
29%
10
37
59%
 
Antal röster : 63

Inläggav Lipton » fre jul 22, 2005 13:40

Vi säger väl nål och tråd då, fast det finns ju också häftapparater.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » fre jul 22, 2005 13:42

Häfta fast tråden på fiskarna? Squishy, squishy.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Lipton » fre jul 22, 2005 13:44

JRT skrev:Häfta fast tråden på fiskarna? Squishy, squishy.


Jag tror jag garvar ihjäl mig. Folk börjar titta.
Senast redigerad av Lipton fre jul 22, 2005 14:01, redigerad totalt 2 gånger.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Binchy » fre jul 22, 2005 13:55

Han kanske har bitit ett hål genom fisken och trätt tråden genom det. Fast då borde de glida ner längs tråden... Hm, nope, nål och tråd är nog det troligaste.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Lipton » fre jul 22, 2005 14:01

Fast faktum är att om man bara trär på fiskarna med nål och tråd så blir det svårt att få dem att hålla avsåndet som de gjorde när man drar dem ur kuvertet, om man inte gör en knut på tråden under varje fisk då, annars så blir det lätt att de åker ihop i en enda hög. Nä, jag kan se Angelus stå där och häfta, det är både snabbare och enklare.
Vadå? jag har visst saker att göra på jobbet.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Binchy » fre jul 22, 2005 14:10

Lipton skrev:Vadå? jag har visst saker att göra på jobbet.


Jag med! Tyvärr håller jag på att somna, kan knappt hålla ögonen öppna. Får väl ta en promenad bort till kaffeautomaten så jag piggnar till. Tror inte det ger så bra intryck om man somnar över tangentbordet...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Lipton » fre jul 22, 2005 14:15

Binchy skrev:
Lipton skrev:Vadå? jag har visst saker att göra på jobbet.


Jag med! Tyvärr håller jag på att somna, kan knappt hålla ögonen öppna. Får väl ta en promenad bort till kaffeautomaten så jag piggnar till. Tror inte det ger så bra intryck om man somnar över tangentbordet...


Du kan väl ta den här diskussionen med dina arbetskamrater, få se vad de säger.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Binchy » fre jul 22, 2005 14:20

Lipton skrev:
Binchy skrev:
Lipton skrev:Vadå? jag har visst saker att göra på jobbet.


Jag med! Tyvärr håller jag på att somna, kan knappt hålla ögonen öppna. Får väl ta en promenad bort till kaffeautomaten så jag piggnar till. Tror inte det ger så bra intryck om man somnar över tangentbordet...


Du kan väl ta den här diskussionen med dina arbetskamrater, få se vad de säger.


Det ger nog inte heller så bra intryck. :D Här diskuteras mest korridorer, kostnader, B/L, T2Ls, shippers och consignees. Kommer jag då med hur fiskar hamnade på tråden, så kommer nog de med fin långärmad tröja till mig...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Lipton » fre jul 22, 2005 14:52

Kanske det här avsnittet skulle heta Go Fish.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » fre jul 22, 2005 16:32

Det är nog i princip omöjligt att häfta i en fisk. Med häftpistol möjligen, aldrig häftapparat. Hmm. Man kanske borde pröva? Morsan har ju ett akvarie... Små fiskar är såpass lätta att det räcker att trä upp dem med nål, de glider knappast ändå.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Lipton » fre jul 22, 2005 16:58

Vi får nog göra en poll på det här:
Hur man bäst trär upp ett gäng fiskar på en tråd.

A: Nål och tråd
B: Knyta runt "halsen",gälarna.
C: Häftapparat, Squishy, squishy
D: Spikpistol
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav dansdansdans » sön jul 24, 2005 17:19

buffy säger ju såhär angående det jag skrev innan om besatthet:

BUFFY: Giles, Angel once told me that when he was obsessed with Drusilla, the first thing h-he did was to kill her family.

XANDER: Your mom.
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav eynosh » sön jul 24, 2005 17:43

Det absolut lättaste sättet att trä fiskar är att:

1. Tömma matburken i akvariet
-Fiskar äter tills maten tar slut, dom har ingen mättnadskänsla. Det tar dock vanligtvis runt 6 timmar innan dom första fiskarna dör av att ha överätit sig, men runt 5 minuter efter att ha tillsatt maten börjar dom sjunka, dom har alltså då för mkt mat i magen. Vid det här laget klarar dom inte av att fly undan eventuella hot.

2.Fånga fisken
-Trots att fiskar är hala är det lätt och fånga dom med handen när dom har överätit sig själva, detta även utan håv.

3. Trä fisken i ett snöre
-Trots att fiskens fena ser ut att gå sönder vilken sekund som helst är dom ytterst hållbara. Nål och tråd fungerar utmärkt, fenan håller även om man tar ut fisken ur akvariumet.

4. Få raden med fiskar att flyta
-Som jag sa innan tar det tid innan fiskarna börjar dö av ätandet. dom kommer dock inte göra några försök att dra sig loss när dom är penetrerade med snöre. Om man knyter överdelen av snöret kring två st tändstickor klarar dessa att hålla fiskarna flytande. Det gäller att komma ihåg att fiskar aldrig sjunker. Antingen flyter dom eller är "tyngdlösa" i vattnet, alltså påverkas inte tändstickorna av någon större vertikal kraft.

5. Fiskarna dör
-Gör man detta vid 2 tiden på natten är fiskarna döda när ägaren går upp för att gå till jobbet/skolan, och dom är såpass fräsha att det ser ut som om dom nyligen blivit dödade, exempelvis har dom kvar sin ögonfärg och kroppsfärg. Har man tur kan en av fiskarna sprattla till innan livet slocknar ut.

6. Iaktta reaktion
-Nu kan du se gneom fönstret om du har uppnått önskad effekt på fiskarnas ägare.

I nästa månads nummer kan ni läsa en utförlig rapport på hur eynoshs plan för världsherravälde går till. För 2,5:- får man även en poster med eynosh iklädd militära kamouflaguekläder hållandes i en hagelbössa dansandes till shakira - la tortura.
_____________________________________________________________

Behöver jag påpeka att jag är uttråkad?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Lipton » sön jul 24, 2005 19:49

:eek: jaöh. om man låter bli att ta ögonkontakt så kanske han går sin väg.?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Langtry » mån jul 25, 2005 11:09

Jag är lite rädd för vad som kan hända om eynosh kommer åt mina akvarier...

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav JRT » mån jul 25, 2005 11:27

Äh, Eynosh är all hat, no cattle. Det är JRT och hennes... well, JRT's ni verkligen bör hålla akvarierna långt borta ifrån. :D
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav latarmig » tis aug 02, 2005 22:19

caffeineaddict skrev:Han behöver nog inte ha sett filmen, bara hört talas om titeln vilken ju onekligen är rätt minnesvärd. Så var det för mig iaf, jag har hört talas om Faster, Pussycat sedan jag var relativt ung, men har aldrig sett filmen.


Det stämmer nog, en sådan titel glömmer man inte i första taget. Om du vill ha tag i filmen så finns den på DiscShop för 149 kronor. Det är den väl värd.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » ons aug 03, 2005 10:03

latarmig skrev:
caffeineaddict skrev:Han behöver nog inte ha sett filmen, bara hört talas om titeln vilken ju onekligen är rätt minnesvärd. Så var det för mig iaf, jag har hört talas om Faster, Pussycat sedan jag var relativt ung, men har aldrig sett filmen.


Det stämmer nog, en sådan titel glömmer man inte i första taget. Om du vill ha tag i filmen så finns den på DiscShop för 149 kronor. Det är den väl värd.


Det samma gäller ju för oss gamlingar om titlarna "Jag är nyfiken - Gul" och "Jag är nyfiken - Blå", som vi diskuterat tidigare.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav eynosh » ons aug 03, 2005 10:18

JRT skrev:Äh, Eynosh är all hat, no cattle. Det är JRT och hennes... well, JRT's ni verkligen bör hålla akvarierna långt borta ifrån. :D


Tss, jag är bra på att trä fiskar. Vette fan vad du är bra på och gör med dom...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav HeY » lör aug 06, 2005 18:24

Helt otroligt bra avsnitt, slutet får mig att rysa och avsnittet är helt fantastiskt :D
Jag älskar Angel/Angelus sluttal, det är verkligen mäktigt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav OhMySpike » sön jan 01, 2006 15:56

Jag älskar det här avsnittet, mest nog för att det är väldigt känslosamt. Det här är ett av de bästa, om inte det bästa, avsnitten i säsong 2.
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav fripp21 » fre jan 20, 2006 2:08

Wow. Detta måste smältas.

Måste i säng nu, ska åka på konferens med firman imorrn. Åter lördag. Kommer kanske skriva mer då.

"Passion".

Ett Giles/Buffy/Angel-avsnitt, precis vad jag längtade efter. Och så annorlunda det var. Ny författare? Ny regissör? Makalöst bra i alla fall.

Angel's voice-over. Musiken. Smärtan.

Betyg: Det måste ju blir en 10:a, både på relativa och absoluta skalan.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » fre jan 20, 2006 2:27

fripp21 skrev:Ny författare? Ny regissör?

Ja på bägge, i varje fall på pappret. Joss skrev om stora delar av manuset har jag för mig. Stooora delar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre jan 20, 2006 4:27

Damn. Passion. Passion!

"Passion" förklarar mer än något vad jag älskar så mycket med serien i helhet. Både begreppet och avsnittet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » fre jan 20, 2006 5:18

noike skrev:
fripp21 skrev:Ny författare? Ny regissör?

Ja på bägge, i varje fall på pappret. Joss skrev om stora delar av manuset har jag för mig. Stooora delar.

Eller nja på bägge. Ty King hade sitt nämn på Some assembly required också. Och som sagt, Joss hade inte direkt semester den veckan. Vet förresten inte om jag läst det eller bara antagit.
Regin stod Michael Gershman för och han var också seriens director of photography, så han var ingen rookie där.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav noike » fre jan 20, 2006 12:06

Tam skrev:
noike skrev:
fripp21 skrev:Ny författare? Ny regissör?

Ja på bägge, i varje fall på pappret. Joss skrev om stora delar av manuset har jag för mig. Stooora delar.

Eller nja på bägge. Ty King hade sitt nämn på Some assembly required också.
Så var det ja.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav fripp21 » tis jan 24, 2006 11:27

Några fler ord om "Passion". Mycket, mycket bra. Jag måste nog se om avsnittet för att kunna säga mer exakt vad som gjorde "det". Normalt kommer jag ihåg detaljer, kommentarer eller avsnitt som bra eller dåliga. "Passion" sitter kavr i huvudet som en stor diffus bra-ighet bara. Något som jag i alla fall har en stark känsla av är att avsnittet hade ett fantastiskt soundtrack. Det satte stämningen perfekt. Ett klart lyft. Kommentarer?

Nu är det kanske dags att diskutera den viktiga frågan om mottaglighet. Jag tror att upplevelsen av "Passion" stärktes av omständigheterna runt min titt. Frågan är hur mycket? Låt mig utveckla. Kanske något off-topic, men det handlar till viss del om än högre passion för serien.

Jag spelar tävlingsbridge på torsdagar. Under 3-3,5 timmar efter jobbet sitter jag i absolut koncentration. Detta leder till att man är helt tom i huvudet efter spelet. Det är en liknande känsla som efter en lång mycket krävande tentamen på högskolan (tex matematik). Ni som pluggat på högskola/univeritet vet säkert vad jag menar. Resultatet blir i alla fall att en stor grad av avslappning uppnås, bekymmer på jobbet, stressmoment i livet och andra oroshärdar bleknar.

Jag såg "Passion" i torsdags kväll vid midnatt. Det var kolsvart utanför fönstrer, helt tyst i huset och jag var helt lugn och avslappnad (mer än vad jag är efter jobbet normalt).

Under dessa förutsättningar gjorde episoden ett kraftigt intryck på mig. Hur kunde det inte göra det? Tänk om alla avsnitt kunde ses i dessa perfekta förhållanden. Det går inte, och frågan är då hur stor inverkan på upplevelsen det har.

Hur förbereder ni er då ni ska se Buffy-avsnitten?

PS, spelar bridge? Nördigt, jag vet. But hey, look who I am talking to!
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » tis jan 24, 2006 11:47

fripp21 skrev:Något som jag i alla fall har en stark känsla av är att avsnittet hade ett fantastiskt soundtrack. Det satte stämningen perfekt. Ett klart lyft. Kommentarer?


Jo, "Passion" är definitivt det avsnitt (så här långt) i serien som använder musik bäst. Det kommer bättre soundtrackögonblick, men den där scenen där Giles går uppför trappen medan Puccini öser för fullt... är oerhört stark. (Vilken annan serie skulle använda opera i det läget?) Början på The Bronze och bakgrundsmusiken när Angel hänger utanför Buffys kök och ser henne ta emot telefonsamtalet är också fantastiska.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tam » tis jan 24, 2006 20:07

A bear skrev: (Vilken annan serie skulle använda opera i det läget?)

Smallville. Säga vad man vill om den men dom vet när det ska vara opera.

Och ja, bra, bra musik. Musiken vid Jennys begravning (där Tony Head gör de vokala bitarna) är ett av mina favoritstycken Buffy-score.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Bender » tor feb 16, 2006 23:58

Riktigt bra avsnitt! Med såna här avsnitt ångrar man inte att man började se på Buffy. Trodde verkligen inte Calendar skulle dö.
En sak som stör mig dock är alla tillfällen för Angel att döda Buffy eller hennes kompisar utan att han gör något alls. Men men det är mest petitesser! Fantastiskt bra avsnitt är det hur som helst!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare