Beverly Hills 90210

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Hur bra tycker du 90210 är?

1
6
50%
2
1
8%
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
17%
6
0
Inga röster
7
1
8%
8
1
8%
9
0
Inga röster
10
1
8%
 
Antal röster : 12

Beverly Hills 90210

Inläggav sp1keout » fre jan 06, 2006 13:40

Jag kan ha missat tråden. Äh.

Jag har sett att folk har diskuterat denna serie och det är väl klart att folk följer den här inne. Många från Buffy har bland annat gästskådespelat där och ja, Luke Perry har jobbat för Whedon. Nåväl...

Jag personligen har sett serien varje dag i 2½ år, men har jag börjat kolla på annat nu =) *skratt*. Nej, då. Vad har ni för relation till denna klassiker?
Senast redigerad av sp1keout fre jan 06, 2006 13:55, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » fre jan 06, 2006 13:55

Jag blir bara nostalgisk när jag råkar se bitar av Beverly Hills nu för tiden... men jag klarar inte att se det några längre stunder... som Joss har sagt:

I hate it when people talk about Buffy as being campy... I hate camp, I don't enjoy dumb TV. I believe Aaron Spelling has single-handedly lowered SAT scores.


;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Re: Beverly Hills 90210

Inläggav carre » fre jan 06, 2006 13:59

sp1keout skrev:Jag kan ha missat tråden. Äh.


hmm, vi har inte trådar om alla serier utan börjar att diskutera dem i "Andra Serier" som är klistrad längst upp, så slipper vi få så många trådar. sen om det blir mycket snack om en speciell serie så brukar vi bryta ut de inlägg till en egen serietråd.

hursom, 90210 hade sin topp när brenda fortfarande var i serien, sen gick den utför. men som sagt, nostalgi.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav poser » fre jan 06, 2006 14:33

Nostalgi så det skriker om det.

Donna Martin graduate!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Peppe » fre jan 06, 2006 14:42

Steve Sanders :lovebunny:
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav LWes » fre jan 06, 2006 15:44

Glorificus skrev:som Joss har sagt:

I hate it when people talk about Buffy as being campy... I hate camp, I don't enjoy dumb TV. I believe Aaron Spelling has single-handedly lowered SAT scores.


Aaron Spelling är bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre jan 06, 2006 15:54

LWes skrev:Aaron Spelling är bra!


Nej, det kan jag faktiskt inte påstå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Bender » fre jan 06, 2006 16:26

Det bästa han gjort är väl att hans bolag var inblandad i Twin Peaks. Annars är det mest blä och moralkakor.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Tam » fre jan 06, 2006 18:06

90210 var väl inte stor tv, men Dylan & Brenda är ett av tv-historiens stora par. Och Luke Perry är en ikon som kan få vem som helst att tro polisonger är en bra idé.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sp1keout » fre jan 06, 2006 18:49

Kom igen människor, så dålig var den väl inte? =)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » fre jan 06, 2006 18:52

Det var så länge sedan jag såg Beverly Hills nu så jag kan inte göra någon rättvis bedömmning. Skulle jag sätta mig och se det nu så skulle jag antagligen inte finna så stort nöje i det, mer än det nostalgiska. Min sätt att se både film och serier har nog ändrats ganska radikalt sen dess. Tror jag. Hoppas jag iaf.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » fre jan 06, 2006 19:39

Mina åsikter om serien är inte nostalgiska så jag kan väl bara tala för runt 1% av Sveriges befoikning -- jag klarade bara av att se högst en handfull avsnitt första gången den sändes innan jag tröttnade.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre jan 06, 2006 19:44

Jag gillade serien fram tills Brenda försvann. Tror jag. Detta var högstadietiden så jag kommer inte ihåg så mycket. Såg nog fem säsonger eller så av serien, men var aldrig ett stort fan. Tror jag. Hm... Fick precis en minnesbild av en avlång 90210-affisch som jag *kan* ha haft på min dörr till flickrummet. Okej, jag var nog ett fan, men den fan-perioden kan inte ha varat länge. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav qarlsson » fre jan 06, 2006 22:33

noike skrev:Mina åsikter om serien är inte nostalgiska så jag kan väl bara tala för runt 1% av Sveriges befoikning -- jag klarade bara av att se högst en handfull avsnitt första gången den sändes innan jag tröttnade.

ord på det. Jag sällar mig till den lilla men starka procentenheten.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre jan 06, 2006 22:55

Jag gillade serien i början när Shannen Doherty var med, sedan sög den! Hur länge höll serien på, 10 år? Ingen människa kan väl byta killar lika ofta som de byter kläder? Det var iaf vad Donna och Kelly gjorde. Efter Shannen inte var med längre så tittade jag bara ibland och nästan varje gång hade Donna en ny kille, och gud vad jag tycker den skådespelaren är värdelös!

Aaron Spelling tycker jag inte är dålig, men han är väl inte favoriten heller direkt? Men tack vare honom har vi ju Charmed, och det glädjer mig!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav OhMySpike » fre jan 06, 2006 23:27

Jag gillade bara säsongerna när de fortfarande gick på högstadiet, när nästan alla av "veternarna" hade lämnat serien och det kom massa nytt folk så blev det verkligen en urusel serie.
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav LWes » lör jan 07, 2006 0:33

Jag tycker att hela serien var bra och att den lyckades med att gå från en High School-serie till en vad det nu heter när en serie handlar om vuxna personer.
Jag tycker inte att det var dåligt att Shannen Doherty försvann. Hon fick sparken, och sen fick hon sparken från Charmed. Jag skulle aldrig ge henne en roll i en serie, för då skulle man säkert bli tvungen att sparka henne.

När Dylan kom tillbaka i den/dom? sista säsongen var det bra. Äsh, jag tyckte att det var bra det jag såg när jag var liten, och för några år sen när dom började visa den från början såg jag det jag itne hade sett och tyckte att det var också bra.
Jag tycker att ganska mycket är bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

david silver

Inläggav Lila » lör jan 07, 2006 2:11

hur kan en sån goding som vuxen, va så töntig och ful som kid?
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Re: david silver

Inläggav sp1keout » lör jan 07, 2006 14:22

Lila skrev:hur kan en sån goding som vuxen, va så töntig och ful som kid?


Syftade du på Shannen Doherty eller gjorde du ingen association alls?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Re: Beverly Hills 90210

Inläggav Prue » tis dec 25, 2007 17:37

ey skrev:
sp1keout skrev:Jag kan ha missat tråden. Äh.

hursom, 90210 hade sin topp när brenda fortfarande var i serien, sen gick den utför. men som sagt, nostalgi.

Så sant , lyckades att finna en beg dvd när man var i Göteborg
Säsong 1 för 140 kr
Satt före jul & såg igenom avsnitten, gamla minner man fick
Brenda, Dylan var ju klart mina favoriter

Jo serien höll på i tio år, tror jag var mer aktiv då Shannon var med & såg nog sista säsongen.
Vad jag minns nu ialla fall
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Användarvisningsbild
Prue
Minion
 
Inlägg: 115
Blev medlem: 20 nov 2007
Ort: Gnällbältet

Re: Beverly Hills 90210

Inläggav sp1keout » tis dec 25, 2007 21:43

Jag blir så galen varje gång jag tänker på Brenda.

(spoiler 4x32) Hon och Dylan blir äntligen tillsammans efter Kelly-dramat, och säsong fyra slutar med att de 2 kyssar varandra. Och vad händer i säsong 5? Jo, (spoiler 5x01) då har hon helt utan anledning flyttat till London och in kommer Valerie

Men vad ska man göra..? Alla vet anledningen, den som helt tydligen lyckades upprepa sig efter 3 säsonger med Charmed.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Prue » ons dec 26, 2007 22:31

Shannon kanske hade 3 års kontrakt :)
på båda serierna
Charmed är det lite oklart varför hon lämnade serien de går så mycket rykten, men Alyssa & hon kom inte överrens , sen verkade hon rastlös som karaktären Prudence när man ser intervjuer
Så de var väl skönt för Shannon att skutta vidare
hemskt nog så fort, gillade henne i charmed



Det jag störde mej på i 90210 var Kelly, hon bytte kille för ofta. Det är inget fel att byta
Men tycker hon velade med brandon & dylan för mycket
Minns inte rikigt hur det gick för henne i slutet av serien.
har för mej att hon sumpade ett för hållande till en goe kille för att hon träffade den gammal flamman Dylan igen


Lila: Syftart du på Brian Austin Green som spelade David
Han var ju så söt också

Steve, Andrea var också favoriter för min del
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Användarvisningsbild
Prue
Minion
 
Inlägg: 115
Blev medlem: 20 nov 2007
Ort: Gnällbältet

Inläggav sp1keout » ons dec 26, 2007 23:38

Killen jag ska beskriva nu, som Kellys pojkän. Är den killen som spelar Freddy i Dirty Sexy Money allihopa. Kan jag få en kommentar på det?

Jo, i alla fall, Kelly (spoiler s9-10) var tillsammans med den där advokaten, Matt Durning, de var i ett stadigt förhållande, trots att han var en riktig besserwisser som alltid skulle skilja right from wrong, de bråkade mest hela tiden tyckte jag.
I alla fall, hon visste inte hur hon skulle göra, men Matt friade, hon sa Ja. Dylan sa att han tänker inte hindra henne. Killen hon ska gifta sig med blir high på acid när någon spetsar hans drink (vilket han inte får chans att berätta) och de gör slut.

Ett stort problem hos de låg i när han skulle ge sperma åt sin fertila brorsa och hans fru. Brorsan dog sedan, och han flyttade till New York för att hand om Hans ung.


Många gillar de tidigare avsnittena mest. Men jag hade absolut inga problem med lite vuxen-liv, trots att hederlig High School från tidigt 90 verkligen rockade fett.

Gina, Janet, Noah, och Matt. Sen tyckte jag vissa charactersförluster var tragiska. Dock inte, just Ms Brenda
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare