Bilder på de olika boxarna

Frequently Asked Questions, här finns de vanligaste svaren på de vanligaste frågorna!

Inläggav Yog-Sothoth » mån dec 27, 2004 2:00

MTL skrev:Någon som kan hjälpa mig?
Är R1 snyggare än R2 när det gäller säsong 3?

Buffy eller Angel? Jag har alla Buffy-boxar på R1, och jag tycker de är läckra som fan. De är stora och gedigna och har härliga bilder. Jag vet inte hur R2-boxarna ser ut, men mina Angel-R2-boxar tycker jag också om tack vare det avancerade bokformatet. De är lite för små dock, de har inte samma pondus som de breda Buffy-R1-boxarna.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav MTL » mån dec 27, 2004 18:16

Tack för infon.
Köpa säsong 3 i btvs i Uks bokformat. Den är extremt snygg tycker jag=)
Men skivorna sitter lite tajt tycker jag, går inte riktigt att böja upp sidorna ordentliget. Men vad gör det?
Någon som vet om det kommer komma en stor box R1 med alla btvs säsonger i?
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav HeY » tor jan 05, 2006 1:37

Jag har precis köpt en digitalkamera och jag lade märke till att det inte var så mycket på R2SWE boxarna. Jag har säsong 1-5 av Buffy (och alla av Angel) så jag tog mig friheten att ta kort på dem. Jag orkade inte ta på Angel boxarna men de kanske kommer senare. Jag kommer alldeles strax lägga in Buffy säsong 1-5 R2SWE boxarna iaf. Hoppas bilderna duger, har som sagt precis köpt kameran :P

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor jan 05, 2006 2:06

Några bilder bilder blev lite suddiga men jag hoppas det blev okej. Här kommer iaf säsong 1:

Framsida:
Bild

Baksida:
Bild

Öppen, dvd 1-2
Bild

Öppen, dvd 3
Bild

Öppen
Bild

Öppen baksida
Bild

Dvd skivorna
Bild

Det var säsong 1. Kommer strax med säsong 2!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor jan 05, 2006 2:11

Här kommer säsong 2 i R2SWE! (Denna kom, vilket chockade mig, med ett fodral över!)

Framsida:
Bild

Baksida:
Bild

På väg ut ur fodralet:
Bild

Öppen, dvd 1-2:
Bild

Öppen, dvd 3-4:
Bild

Öppen dvd 5-6:
Bild

Öppen:
Bild

Öppen baksida:
Bild

Dvd skivorna:
Bild

Även säsong 3 kommer strax (ska bara ladda upp bilderna till internet först!).

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor jan 05, 2006 2:17

Här kommer säsong 3 i R2SWE! (Denna kom, till min glädje, också med fodral!)

Framsida:
Bild

Baksida:
Bild

På väg ut ur fodralet:
Bild

Öppen, dvd 1-2:
Bild

Öppen, dvd 3-4:
Bild

Öppen dvd 5-6:
Bild

Öppen:
Bild

Öppen baksida:
Bild

Dvd skivorna:
Bild

Även säsong 4 kommer strax (ska bara ladda upp bilderna till internet först!).

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor jan 05, 2006 2:23

Här kommer säsong 4 i R2SWE! (Denna kom, till min stora förtvivlan och sorg -(och stor ilska :evil: )-, utan fodral, whyyyy!? Förvarar den i en plastpåse bara för det, vill ju inte ha repor i plasten :rolleyes: )

Framsida:
Bild

Baksida:
Bild

Öppen, dvd 1-2:
Bild

Öppen, dvd 3-4:
Bild

Öppen dvd 5-6:
Bild

Öppen:
Bild

Öppen baksida:
Bild

Dvd skivorna:
Bild

Kommer strax med min sista Buffy säsong som jag har i min ägo. Säsong 5 är också i R2SWE format men jag tror inte jag kommer köpa säsong 6-7 i det så jag kommer nog inte lägga upp fler R2SWE för er som vill se. Såg att säsong 6-7 var både billigare och snyggare på play än på discshop, de hade dessutom svensk text :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor jan 05, 2006 2:31

Här kommer säsong 5 i R2SWE! (Jag chansade på Discshop när jag köpte säsong 5, säsong 1&4 hade kommit utan fodral och säsong 2&3 hade kommit med det. Självklart ville jag ha det på säsong 5 också. Grubblade länge över om jag skulle våga köpa på discshop och drog slutsatsen att säsong 1&4 ofta anses som de sämsta säsongerna och att det kanske var därför det inte kom med fodral, för de sålde kanske inte lika mycket. Så jag tog en chansning och köpte säsong 5 där, den kom till min stora glädje med fodral! Fick sedan reda på att andra som köpt på discshop fått säsong 1&4 med fodral med inte säsong 2&3, undrar hur det där fungerar :? )

Framsida:
Bild

Baksida:
Bild

På väg ut ur fodralet:
Bild

Öppen, dvd 1-2:
Bild

Öppen, dvd 3-4:
Bild

Öppen dvd 5-6:
Bild

Öppen:
Bild

Öppen baksida:
Bild

Dvd skivorna:
Bild

Så det var säsong 5. Min sista R2SWE Buffybox. Får se om jag lägger upp Angel också, beror på om önskemålen blir stora ;)
Hoppas ni gillade bilderna :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » tor jan 05, 2006 17:25

Angående fodralen: Det är så här att med fodral är de nya utgåvorna av de svenska boxarna alltså är det mycket möjligt att discshop hade tillräckligt många exemplar kvar av de gamla (vilket du nämner är det sämsta säsongerna) och därför säljer utan fodral på dessa.
Vi som valde att köpa säsongerna innan de kom ut i detta "nya format" har inga fodral utan får nöja oss med två boxar per säsong.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav HeY » fre jan 06, 2006 0:51

sus@n skrev:Angående fodralen: Det är så här att med fodral är de nya utgåvorna av de svenska boxarna alltså är det mycket möjligt att discshop hade tillräckligt många exemplar kvar av de gamla (vilket du nämner är det sämsta säsongerna) och därför säljer utan fodral på dessa.
Vi som valde att köpa säsongerna innan de kom ut i detta "nya format" har inga fodral utan får nöja oss med två boxar per säsong.


Okej, så man kan inte veta om de kommer ha fodral eller inte? Men iaf, har de fodral på play?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav OhMySpike » fre jan 06, 2006 23:34

De amerikanska utgåvorna är så himlans fina. Jag älskar när man viker ut sidorna sådär. De svenska utgåvorna är jättefula, plastiga och tråkiga
:(
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav Therealbuffy » sön jan 15, 2006 23:20

OhMySpike skrev:De amerikanska utgåvorna är så himlans fina. Jag älskar när man viker ut sidorna sådär. De svenska utgåvorna är jättefula, plastiga och tråkiga
:(


Hear,Hear..håller helt med.
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav noike » sön jan 15, 2006 23:23

OhMySpike skrev:De amerikanska utgåvorna är så himlans fina. Jag älskar när man viker ut sidorna sådär. De svenska utgåvorna är jättefula, plastiga och tråkiga
:(


Inget slår britternas första utgåvor. R1:orna ser snygga ut i bokhyllan, men hårdplasten gör att tappar går av och sedan behöver man veckla ut dem så satans mycket att de är allt annat än praktiska.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » mån jan 16, 2006 0:51

De ser snygga ut när du tar ut dem ur hyllan också. ;)

Men vill du ha en praktisk box är de inte de bästa nej. Fast inga av mina boxar har gått sönder så där.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Zaxx » mån jan 16, 2006 21:53

sus@n skrev:Angående fodralen: Det är så här att med fodral är de nya utgåvorna av de svenska boxarna alltså är det mycket möjligt att discshop hade tillräckligt många exemplar kvar av de gamla (vilket du nämner är det sämsta säsongerna) och därför säljer utan fodral på dessa.
Vi som valde att köpa säsongerna innan de kom ut i detta "nya format" har inga fodral utan får nöja oss med två boxar per säsong.


Njea sådär är det inte.... inte riktigt...

De första Svenska (2 boxar / säsong) hade aldrig några fodral. När de andra sedan kom fick de inte (SF) likamånga fodral som DVD:er levererat. Därför har de olika leverantörerna (discshop mfl) Fått dem levererade till sig i omgångar och får därför inte alltid fodral till.

Så det var nästan rätt.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav LoveBuffy » tis jul 20, 2010 16:28

Ngn mer en jag som har dom alldeles nya omslagen av Buffy Boxarna ? 8)
Im Buffy, The vampire slayer, and you are?
Användarvisningsbild
LoveBuffy
Demon Fodder
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 19 jul 2010
Ort: Sunnydale

Inläggav AKS » tis jul 20, 2010 17:27

Nej, jag FULLKOMLIGT älskar mina R2UK-böcker. Så trots att Kalle hade hela säsonger-boxarna av BtVS och AtS så står fortfarande mina R2UK-utgåvor i DVD-hyllan (precis som Kalles utgåvor). Skitsnygga är de. Hur ser de helt nya omslagen ut?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav herdware » ons jul 21, 2010 0:20

AKS skrev:Nej, jag FULLKOMLIGT älskar mina R2UK-böcker. [...] Skitsnygga är de.

Ord.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Mush » fre jul 23, 2010 16:00

LoveBuffy skrev:Ngn mer en jag som har dom alldeles nya omslagen av Buffy Boxarna ? 8)


Vilka menar du?
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav LoveBuffy » fre jul 23, 2010 19:46

Dom alldeles nya, finns av Angel oxå ;) Fast det är dom amerikanska omslagen men dom e nya. Jag har svenska oxå men dom e lite tråkigare "/ I dom amerikanska kan man fälla ut boxen i typ tre delar .
Im Buffy, The vampire slayer, and you are?
Användarvisningsbild
LoveBuffy
Demon Fodder
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 19 jul 2010
Ort: Sunnydale

Inläggav sus@n » fre apr 01, 2011 14:52

2006 fick jag ett ryck och sålde mina boxar för att spara till en resa. Ett år senare saknade jag de så mycket att jag skaffade om dom *hihi* så nu är mina boxar en blandning av nya och gamla, men flesta är nya och därmed är det bara en box per säsong..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Föregående

Återgå till F.A.Q.



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare