2x08 The Dark Age

Här pratar vi mest om Säsong 2

Ditt betyg på "The Dark Age":

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
3%
5
1
3%
6
5
15%
7
15
45%
8
10
30%
9
0
Inga röster
10
1
3%
 
Antal röster : 33

2x08 The Dark Age

Inläggav caffeineaddict » sön sep 21, 2003 22:59

Såg om det här avsnittet alldeles nyss, för det var nästan ett år sedan sist. Helt okej, särskilt för oss som verkligen älskar Buffy/Giles-förhållandet och kräver några Tony Head-överdoser då och då. (Spoiler resten S2):Dessutom spelar ju Jenny Calendar en stor roll här, och hennes scener med Giles är oerhört rörande när man vet vad som händer senare i säsongen.

Dock är hela bakgrundsstoryn lite tunn och demonen Eyghon lite beige. Men Ethan Rayne är ju med och det är alltid kul. Och, som vanligt, finns det detaljer och repliker som är skojiga. Nick Brendon var alltid ordentligt rapp i käften på den här tiden (mini-mini-spoiler för S6)(lyssna t.ex på historien om farbror Rory, som vi hör talas om flera gånger under seriens gång innan vi slutligen får se honom i 6.16 Hell's Bells),och som sagt Tony Head som får visa lite sidor av Giles som vi inte hade sett tidigare vid det här laget. Gillar även skarpt de små, halv-obskyra film-och-skådisreferenserna ("Amy Yip at the waterslide park", "I care from you lost weekending in your apartment").

(Lite onödig trivia som alla säkert redan vet: bilden på Giles som vild ungdom är egentligen en bild på Sid Vicious med Tony Heads huvud dit-Photoshoppat.)

Betyg: 7
Senast redigerad av caffeineaddict tor dec 29, 2005 14:34, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön sep 21, 2003 23:50

Jo det visste man ju :roll: :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån sep 22, 2003 0:09

Hehe, det är en sån där typisk grej som jag tror återfinns på flera ställen i DVD-extramaterial och liknande. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noggster » tis feb 17, 2004 23:36

Ingen friskade upp sitt minne genom att se avsnittet idag och vill dela med sig sin fina kommentar?

Själv såg jag bara lite, hade precis kommet hem från gymmet och var lite för trött för att äns hålla ögonen öppna.
Tycker avsnittet var varken särskilt bra eller väldigt dåligt. Som nämnt av er flera månader sen var demonen tämligel lam. Men sen fanns ju som sagt Ethan med, han lockar alltid fram dom söta sidorna hos Giles.

Såg dock hela slutet och fattar inte, demonen åkte in i Angel och Angel's andra demon spöade den så den försvann? Bara jag som tycker det verka väldigt konstigt.

Svag 7a.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » ons feb 18, 2004 0:32

Minns inte riktigt med var det inte här Giles var i centrum?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » ons feb 18, 2004 0:55

Repris om 5 minuter så det är bara att bänka sig.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinder » ons feb 18, 2004 10:32

Noggster: Visserligen kunde jag inte se avsnittet igår så det var en tid sedan jag sett det men har för mig att jag uppfattade slutet lite annorlunda.
Jag tolkade det som att besjälade angel nu levat ett bra tag med sin "demon/vampyr" i sig, den finns nånstans långt där inne men Angel med själ klarar av att hålla den i schack den får inte chans att komma fram. Denna mångåriga "kamp" har gjort att just Angel kan vara lite svårare motstånd för en sådan demon som Eyghon (om det var dens namn) att lyckas ta över. Vad jag vill ha sagt är helt enkelt det var inte Angels "demon" som spöade den andra demonen utan Angel själv, i alla fall så som jag tolkat det. Säger de något annat i avsnittet så har de fel... eller hrm så har jag glömt det i alla fall.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav gaspode » ons feb 18, 2004 10:35

De säger att han har en demon "longing for a good fight" i sig typ..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinder » ons feb 18, 2004 10:45

Ok, får bortförklara mig att jag inte sett avsnittet på ett tag men kommer nog fortsätta att tolka det hela på mitt sätt, tycker det passar bättre på nått sätt ;)
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav david » ons feb 18, 2004 11:19

Storyn känns otroligt tunn i det här avsnittet (tunn till och med för att vara ett Buffyavsnitt), men Robia som Ms. Calendar är grym som bad <: Vilket hon även visar upp mer längre fram i serien
Det här avsnittet gjordes nog mer för att försöka stärka Anthony Heads karaktär, för innan det här avsnittet så har man egentligen inte fått tagit del av hans "mörka förflutna".

Xander: Giles lived for school. He's actually still bitter that there are only twelve grades.
Buffy: He probably sat in math class thinking, 'There should be more math. This could be mathier.'

Inte det bästa avsnittet under säsong 2, men det kändes ändå att det behövdes för att stärka bakrunden på Giles.
If you want to criticize my methods, fine. But you can keep your snide remarks to yourself.
And while you're at it, don't criticize my methods.
Giles, "Bad Girls", S3E14
Användarvisningsbild
david
Minion
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noggster » ons feb 18, 2004 15:36

Haha... "This could be mathier" klockren.

Sen Tinder så tycker jag din åsikt åxå är lite av det lamaste laget, känns helt enkelt fel för mig.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons feb 18, 2004 18:03

Tycker det är ett bra avsnitt. Alla avsnitt där Giles har en stor roll och får visa sina mörka sidor är bra.

tunn till och med för att vara ett Buffyavsnitt
Que?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav david » ons feb 18, 2004 20:22

Ja, bakrundsstoryn kändes lite för svag, vilket den gör ibland. Ett annat sådant exempel är "Reptile Boy". Sedan kanske jag är ensam om att tycka Ethan Rayne bara är tråkig ;)
If you want to criticize my methods, fine. But you can keep your snide remarks to yourself.
And while you're at it, don't criticize my methods.
Giles, "Bad Girls", S3E14
Användarvisningsbild
david
Minion
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mr Chase » lör mar 13, 2004 14:35

Mr Chase inträder i den mörka tidsåldern:

20. The Dark Age

This show is increasingly getting darker, so the name of this excellent episode is very fitting. The revelation about Giles's dark past, which was rather bluntly hinted at in "Halloween", was indeed frightening if not as bad as one would have feared. As a young Oxford drop-out he became entangled in dark magic and awoke the demon Eyghon which now has returned after all these years to threaten him and his loved ones.

The sight of the usually very controlled watcher/librarian sinking into drinking despair is truly scary, especially for Buffy who has seen him as the only rock-solid foundation in the otherwise unstable and wacky world that is Sunnydale-upon-Hellmouth. We also see the return of the creepy Ethan Rayne, young Giles's magic pal, who wants to trick the awoken demon into Buffy.

But the worst part is that Jenny Calendar, of all people, gets to be possessed by the demon. Aw, just as she and Giles were coming together as a cute couple! The episode began lightly with Ms Calendar calling Giles a "sexy fuddy-duddy", but in the end she couldn't bare to be touched by him after having been the victim of his not-so-tweedy past. I so did not like this to happen but as far as plot development goes it has my approval
(some later plot developments sure hasn't).
Ladies and gentlemen, dead and un-dead, it is now official, Cordelia Chase has become a Slayerette! Her facial expression as she eagerly awaits a task from Buffy in the library says it all. And her verbal sparring with Xander gets better and better.

Spoiler s2 "What's My Line, pt 2" onwards:
No two people fights that much and with that kind of intensity if they're not covering up something deeper. It is rather obvious, if not for the two of them, were all this is leading up to. They were practically in each other faces when Willow of all people yelled at them. You go, Willow! I do like it when she takes charge and shows some backbone.
Xander: "That's it! Twelve years of you and I'm snappin'! I don't care if you're a girl or not, I'm throwin' down! Come on!"
Cordelia: "I've seen you fight. And don't think I can't take you!"
Xander: "Give it your best shot."
Willow: "Hey! We don't have time for this! Our friends are in trouble! Now, we have to put our heads together and, and get them out of it! And if you two aren't with me a hundred and ten percent, then get the hell out of my library!"
By the way, did you notice how quickly Xander pulled Cordy away from the walking-dead-guy and that they didn't move away from each other afterwards? Poor kids, are they in for a roller-coaster ride or are they? OK, I'm a sucker for those two. Deal with it!
Ever wondered what Angel feeds on? Well, he showed up at the ER when the blood arrived claiming "everyone" knows about the delivery. And Buffy giving him the you-will-deliver-all-the-blood-won't-you look, LOL.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Angelus » tor nov 11, 2004 0:27

Kul att få se lite av Giles "Dark Side" + att Angel saves the day :)
"me, myself and my lvl 60"
Användarvisningsbild
Angelus
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 26 maj 2004
Ort: Onsala

Inläggav Lipton » lör nov 13, 2004 11:36

:D Undrar alltid över det där med blodleveransen när jag ser detta avsnitt, tror ni att Angel verkligen lämnar in blodet eller att han tar det själv?
Jag tror att han tar det själv för varför skulle han göra precis som Buffy säger och han behöver det ju.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » lör nov 13, 2004 15:54

Han tar det nog, kolla blickutbytet mellan honom och Buffy. Dessutom, i kylen i s1 "Angel" - det är då rakt inte någon blodförpackning som kommer från slakteriet... Det verkar som arttillhörigheten på Angels blod varierar lite.

Spoiler 3.20
Här köper han ju uppenbarligen djurblod från slakteriet.

Spoiler Angel 1.17 - inga stora spoilers, endast gällande blodämnet
I 1.17 är det definitivt en förpackning människoblod han tar ut ur kylen.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav xAMNESIAx » sön dec 26, 2004 13:00

Ms. Calender äger, utan tvekan. Tycker om The Dark Age trots att jag inte är speciellt förtjust i Giles. Pre-S4 giles är OK, vilket bevisas i detta avsnitt. Annars bra story, en 7:a.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Binchy » fre jan 07, 2005 0:08

Tycker Ethan Raine är rätt underhållande. Han är egoist och stolt över det. Det är alltid kul när Ripper-Giles kommer fram. Jag har länge undrat var Eyghon varit alla dessa år och varför väntade han så länge innan han fortsatte sin destruction tour.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav jvc_man » sön jan 09, 2005 23:31

Intressant och fasinerande avsnitt. En ny sida av Giles (pustar ut att han inte var någon galen demon ;) ) samtidigt som det var synd om Giles gällande Ms. Calender , dock så gillade jag ej att hon var med "gänget".

Roliga kommentarer av Xander som alltid! :)
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav A bear » lör jun 18, 2005 18:38

Aaaah, rippagey goodness.

"The Dark Age" är inget perfekt avsnitt. Gooifieringen av Giles kompisar ser bara löjlig ut, Eyghon är en minst sagt konstig demon (Buffy verkar knappt ha en chans, men Angel spöar henom utan problem? Och vad är grejen med det där gröna ljuset som tydligen kommer från någonstans ute på gatan, men inte från Eyghon själv?), och så det där med Angels demon... höh?

Men ändå. Det rätar ut en del funderingar efter "Halloween", och det ger möjlighet för Tony Head att spela ut hela sitt register för första gången i serien - och det gör han helt briljant.
- Scenen i början där en drickande, men ändå smärtsamt nykter Giles kryssar av sina gamla vänner och sedan blaskar vatten i ansiktet och stirrar i spegeln... oj. Två hål rakt igenom TV-skärmen.
- Biblioteksscenen - "I thought I told you to leave town." Och scoobiesarnas ansiktsuttryck när de plötsligt inser att Giles består av mer än tweed och te.
- Cordelias officiella scoobifikation!
- ETHAN! Får jag säga det igen? OK. ETHAN!
Now, you might feel a slight sting at first. But that'll go away once the searing pain kicks in.

- Stackars stackars Jenny. Hon förtjänade bättre än så här.
- Gillar slutet väldigt mycket. Det är lite grann en spegelvändning av slutet av "Lie To Me" - inte fullt så effektivt, men ändå. Buffys sorgliga konstaterande att Giles är som han är för att han måste, för att han har något att göra rätt för. Och att hon, som alltid kritiserat Giles för att vara för brittisk och stel
Blah blah bitty blah, I'm so stuffy, give me a scone

hjälper honom att få på den masken igen.
Go on. You know you want to say it.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav fripp21 » tor dec 29, 2005 11:46

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO... :cry:

Giles, åh Giles. Det var ju så nära!
Du stod vid gränsen till himmelriket och kikade in,
du kände hennes varma passion,
du upplevde stillhet för en kort sekund,
men den mörka världen tog över igen.
Du är en klippa som "the Watcher",
men priset du får betala är högt, så högt.
Du vet att jag håller på dig. Din mörka hemlighet
är avslöjad och jag förlåter dig utan att tveka.

Du behöver en kvinna vid din sida. En partner
som kan stötta och trösta och bara vara där
när kampen mot de onda blir för överväldigande.
Du behöver någon som kan "spin you about" och
få dig att glömma vardagens bekymmer.
You need someone to be with,
and yes I mean to say, as... sex.
Senast redigerad av fripp21 tor dec 29, 2005 16:33, redigerad totalt 1 gång.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav fripp21 » tor dec 29, 2005 13:54

And we're back with our regular programming.

"The hills are not alive"

Avsnittet domineras av Giles, och hans relation till Jenny men också Buffy. Dessutom levererar Cordelia en störtflod av roliga uttalanden. Hon är för härlig, vår mörka skönhet...

Detta kan aldrig sluta gott. Med Giles och Jenny, jag menar. Speciellt inte efter att jag inte kunde ungå att se vad Caffeinadict skrev i första inlägget i denna tråd! Före jag skriver mina tankar om varje avsnitt går jag in och betygsätter avsnittet och då sökte sig mina ögon till de första paragraferna i första inlägget... Tydligen är det synd om Giles+Jenny med tanke på vad som händer henne senare i säsong 2!? WTF, jag trodde you people använde spoiler-tekniken. Suck.
"Anywhere but here"-leken har jag lekt, utan att veta vad den heter. Shiny. Just nu är "here" inne på kontoret väntandes på nytt uppdrag. Jag ska ut till en kund för ett uppdrag i 6 månader, men det startar inte förrän den 23:e januari. Därav all denna tid att skriva på buffyforum...

Ziti?? Står det i tråden ovan? Man vågar ju inte läsa vad ni andra sagt längre... :evil:

Både Buffy och Willow tar kommando över gruppen vid olika tillfällen och beordrar Xander och Cordelia att hjälpa till. Det var intressant, speciellt Cordelia har ju tidigare inte riktigt varit med i gänget på samma sätt. Utveckling.

Roliga Cordelia-kommentarer:
What?! Why does everyone always yell my name? I'm not deaf! And I can take a hint. What's the hint?

I'm gonna be in therapy till I'm thirty.

This is what happens when you have school on Saturday.

I mean, we're all not dead, right?


Betyg 7

PS, kan Joss haft Giles i minnet när han skapade Simon Tam? Akademiker, beskyddande, modig och extremt tafatt när det gäller kurtiserandet med damerna...
Senast redigerad av fripp21 tor dec 29, 2005 14:14, redigerad totalt 1 gång.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav AKS » tor dec 29, 2005 14:07

fripp21 skrev:Tydligen är det synd om Giles+Jenny med tanke på vad som händer henne senare i säsong 2!? WTF, jag trodde you people använde spoiler-tekniken. Suck.


Vi är mycket duktiga på spoilertekniken på detta forum. Det där måste ha varit ett olycksfall i arbetet. Kanske ska caffeine spoilermarkera sitt inlägg nu (bättre sent än aldrig) och sen kan du spoilermarkera det du skrivit om caffeines spoilers i ditt inlägg, fripp21. På så vis behöver inte nästa stackare känna sig spoilad.

Konstigt att ingen reagerat på det som spoiler förresten. Om inläggsförfattaren missat så brukar vi vara snabba att hjälpa till och påminna.

EDIT: Tar och spoilermarkerar själv också. Kan ju vara en idé. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav fripp21 » tor dec 29, 2005 14:17

Ja, ja. Point taken.

Jag är en lika god kålsupare själv.

Men vadå "nästa stackare" förresten? Är inte jag den siste i universum att se Buffy? :rolleyes:
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » tor dec 29, 2005 14:17

Sen står det ju noga räknat "rörande", inte synd. Det är alltid fint att se ett förhållande ta sina första stapplande steg. Generellt kommer folk som sett längre i serien alltid att anmärka på det faktum att i princip inget förhållande i Buffyverse någonsin tillåts vara 100% lyckligt för evigt. (Det är en ganska typisk Jossignatur, som du nog redan märkt.) Sen exakt hur den olyckan ter sig kan vara väldigt olika... ibland kommer den tidigt, ibland sent.

Som det heter i ett avsnitt du redan sett:
XANDER: Yeah, that's life on the Hellmouth.
BUFFY: Let's face it: none of us are ever gonna have a happy, normal relationship.
XANDER: We're doomed!
WILLOW: Yeah!

Men kul att du verkar ta serien ganska personligt redan, med tanke på ditt första inlägg... :)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav fripp21 » tor dec 29, 2005 14:24

A bear skrev:Men kul att du verkar ta serien ganska personligt redan, med tanke på ditt första inlägg... :)


Det första inlägget var skrivet i en tillfällig sinnesförvirring...

Och mitt raljerande om spoilers ska inte tas på allvar. I was not serious, I never am.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor dec 29, 2005 14:35

fripp: Men du hade ändå en poäng. Det var ovanligt klantigt uttryckt av mig, och har blivit korrigerat nu. Får väl skylla på att det där var skrivet under forumets första månad och att spoilerpolicyn nog inte var fullt utvecklad vid det laget.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » tor dec 29, 2005 15:55

Ziti är en form av pasta.


Baked Ziti:
Bild
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav merl » ons maj 24, 2006 23:28

Nja, lite kluven känner jag mig inför det här. Ripper är aldrig fel, och jag gillar ju att man fortsätter på Halloween och utvecklar Ripper och Ethan Rayne-storyn. Nog en ganska så stor chock för scoobygänget att inse att Giles haft ett mörkt förflutet.

Men demonen kändes inte särskilt kul, och sättet den besegras på lite småtråkigt. Sen något som jag stör mig på varje gång är att under ms Calendars extralektion behöver hon ha Willow som extralärare för att undervisa två elever? Man kan ju tycka att det skulle vara några fler elever närvarande än bara Xander och Cordy. I och för sig förstår jag att för storyns skull funkar det bäst att de bara är de närvarande, men inte så realistiskt.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare