4x18 Shiny Happy People

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Where have all the flowers gone?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
2
11%
4
2
11%
5
3
16%
6
5
26%
7
4
21%
8
2
11%
9
0
Inga röster
10
1
5%
 
Antal röster : 19

4x18 Shiny Happy People

Inläggav latarmig » tis aug 03, 2004 11:10

Cordys barn kommer till hotellet och alla tillber henne som en gud. Hon inleder ett program för att utrota all ondska och Angel med flera blir hennes armé. En man attackerar och försöker döda henne medan han skriker att hon är ett monster. Senare ser också Fred monstret. Hon försöker tala med Wes om det, men han anger henne. Fred flyr från hotellet. Hon har dock ingenstans att ta vägen för Jasmins inflytande sträcker sig genom TV-mediet över hela Los Angeles.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav nikozar » sön okt 17, 2004 0:53

Jag blev väldigt besviken personligen över vad cordelia födde.
Jag tyckte det kunde hänt något mycket bätttre eller roligare ur detta.
Långtråkigt med att avsnittet bara upprepas i princip.
Jag tycker inte att avsnittet är hemskt men kunde varit mycket bättre.
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav AKS » sön okt 17, 2004 1:01

nikozar skrev:Långtråkigt med att avsnittet bara upprepas i princip.


Förstår inte riktigt vad du menar...

Såg detta avsnitt ikväll på vår Buffykväll, men har som vanligt svårt att skilja på detta avsnitt och The Magic Bullet. Det jag vet är att jag tycker bättre om detta avsnitt än The Magic Bullet, men det är ju ingen höjdare direkt. Stabilt skulle jag vilja påstå, men kanske lite... tråkigt där i mitten nånstans. Slutscenen är dock sjukt bra. Den då Fred ensam vandrar genom LA och människor knäfaller i cafét. Kommer ihåg då jag såg avsnittet första gången och man visste att det skulle dröja en vecka innan man fick fortsättningen... Damn! Då tog den ödesmättade avslutningen verkligen skruv.

Men som sagt, ingen höjdare. Tror jag gillar Sacrifice bättre. Don't hit me! Hehe.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav nikozar » sön okt 17, 2004 1:15

Nej men tycker bara det blir långtråkigt med allt knäböjande som utgör typ 20 min minst av avsnittet.
Men det blir faktiskt helt okej mot slutet.
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav AKS » sön okt 17, 2004 1:20

Tack för ditt förtydligande, nikozar! Då förstår jag vad du menar och jag kan nästan hålla med. Tycker dock att knäböjande i slutscenen är lysande rysansvärt... Fast det har jag ju nyss sagt. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav nikozar » sön okt 17, 2004 1:22

Ja det i slutet är ganska imponerande med tanke på att dom knäböjer framför tvn och visar Fred att hon inte är säker någonstans i LA :P
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav Noggster » sön okt 17, 2004 5:07

första halven suger verkligen, sjukt tråkigt. Det är först när fred får se the true-face det blir bra, riktigt nasty face åxå..
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Koala » sön nov 14, 2004 5:30

Joo, kunde varit bättre. Hade hellre sett hydran man ser konturerna av under den divina födseln :D
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav nikozar » ons nov 17, 2004 2:58

Ja man hade fövräntat sig något intressant och spännande efter the beast men istället somnade man nästan. Nej det var en otroligt underbar säsong till detta avsnitt
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav Pazuzu » lör jan 15, 2005 21:54

Detta var ingen höjdare, rätt tråkigt som sagt på sina ställen, det känns som om man sett det här förut. Men jag ryckte till lite då man fick se Jasmines riktiga ansikte. :rolleyes: Nu är det upp till Fred att klara ut det här.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav virve » tis jan 18, 2005 22:28

Jag tycker att det var rätt effektfullt att varelsen Cordy födde inte var ett gigantiskt skräckinjagande monster, utan en ung kvinna som pratar om kärlek och typ fred på jorden (även om hon egentligen planerar att förgöra mänskligheten eller något liknande...).
Fast jag är lite tveksam till hela "religiös sekt"-grejen...
Men det var kul att det var just Fred som såg "gudens" verkliga jag och som nu ensam måste stoppa henne.
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Yog-Sothoth » ons jan 19, 2005 1:54

Jag undrar om det var en "räddning" att Jasmine kom? Dvs om de visste det redan när de skapade den fasansfulla elddemonen?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Minsc_and_Boo » sön feb 06, 2005 4:46

Jag blev så trött på att kärleksflum.

Don't get me wrong,
men kärlek och världsfred
är fan i mig långtråkigt.

Stackars Fred, den fysiskt svagaste av alla i gruppen är den enda som ser sanningen och kan rädda mänskligheten.

Vad är det här med gudinnor och att skicka folk till mentalsjukhus?

Och the powers that be lyser med sin frånvaro...
Eller har dom ens existerat, efter vad flower-power-Jasmin the boring förklarar?
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav A bear » mån feb 14, 2005 21:37

Ghahhhhhaaaauga. Hur kunde serien gå från en sån otrolig topp den hade för några avsnitt sen till såna här bottennapp? Jasmine får mig att förlåta Adam allt. Tror inte jag kunde komma på en mer irriterande big bad om jag funderade tills korna kom hem för att få spö. Får det att krypa i mig av helt fel skäl. Visst, uppföljningen till Yeats "Second Coming" är snygg, men... ghhhhhhhhaaaaa.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Djehuti » tis mar 08, 2005 18:19

Nog för att detta avsnittet innehåll ett antal snygga scener, men det knöt ihop tidigare lösa trådar på helt fel sätt. Så Jasmine har manipulerat historien från första början så att hon kan födas till världen och sprida massa hippie-budskap? Denna arcen känns mest störande och allmänt fel.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Gordo » ons apr 27, 2005 11:45

Fy vad tråkigt att den avslutande delen av den här säsongen bara verkar gå utför. Tycker inte alls om den här storylinen.

Avsnittet hade inte mycket bra i sig. Visst är hela Jasmine-dyrkandet ganska ruskigt och scenerna när alla bara ger upp och bugar gav mig lite gåshud men det är inte särskilt bra.

Det enda positiva var att Fred går emot Jasmine. Hoppas att det blir bättre snart.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons apr 27, 2005 12:10

Djehuti skrev:Så Jasmine har manipulerat historien från första början så att hon kan födas till världen och sprida massa hippie-budskap? Denna arcen känns mest störande och allmänt fel.


Så som jag ser det? Nej, de vrålljuger för att värka mäktigare än de är. Ett välkänt knep. Varför skulle de tala sanning? Ge mig ett bra skäl till varför.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » ons apr 27, 2005 12:36

Skurkar i Buffyverse talar nästan alltid sanning?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » ons maj 04, 2005 21:53

Sekter och kulter är skrämmande. Tankar på pojken/munken Moloch dödar i början på I Robot, You Jane dyker upp i skallen när Connor, Angel, och alla andra faller på knä och dyrkar Jasmine.

"We just want to find her so we can worship her" är inte direkt något typiskt uttalande av Angel. Folk som beter sig helt out of character är obehagligt.

"Before the time of men, great beings walked the earth. Untold power emanated from all quarters, the seeds of what would come to be known as good and evil." Att hon använder EXAKT samma ord, minst tre-fyra gånger när hon berättar sin historia är även det obehagligt...

Synd att jag var spoilad om att någon vid namn Jasmine skulle komma och att hon skulle vara ond. Det var ju inte så svårt att gissa att det var hon som steg ut ur Cordys mage. Och mycket riktigt ser hon inte särskilt god eller vacker ut när Fred ser på henne efter att ha tvättat blusen.

Var fick Fred bilen ifrån? Vi har väl bara sett Angels och Gunns tidigare. Jo visst, Wes bil också, kanske det är den hon kör. Staaaackars Fred, hon om någon har väl haft nog av ensamhet och utanförskap för att räcka i ett par livstider.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Binchy » ons maj 04, 2005 21:59

noike skrev:
Djehuti skrev:Så Jasmine har manipulerat historien från första början så att hon kan födas till världen och sprida massa hippie-budskap? Denna arcen känns mest störande och allmänt fel.


Så som jag ser det? Nej, de vrålljuger för att värka mäktigare än de är. Ett välkänt knep. Varför skulle de tala sanning? Ge mig ett bra skäl till varför.


"I'm bad, bad, badybadbadbad. Does it make you horny?"

A bear skrev:Skurkar i Buffyverse talar nästan alltid sanning?


Men de berättar sällan sanningen, hela sanningen och inget annat än sanningen. De väljer ut de bitar som sårar, skadar och splittrar mest och förvränger de bitar som inte uppfyller de kriterierna.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Lipton » mån maj 16, 2005 18:17

Minsc_and_Boo skrev:Och the powers that be lyser med sin frånvaro...
Eller har dom ens existerat, efter vad flower-power-Jasmin the boring förklarar?


Blev inte de mördade i förra säsongen? Eller kom de tillbaka sedan??

Har jag någonsin en mardröm så är det med ett sådant här tema, alla människor blir besuttna med något och bara jag är kvar normal (eller, normal och normal) och måste fly, visst är gudinnan tråkig men det är ändå otäckt. Den bästa sekvensen är nog när Fred springer efter vägen och den här pianomusiken spelas i bakgrunden, man känner verkligen hennes förtvivlan och ensamhet där. Hennes bästa vänner och till och med Angel vill döda henne. Ansiktet på gudinnan, jag hoppas att man inte behöver att se det allt för många ggr, äckligt , tur att man inte satt och åt framför tv:n just då. Annars så tycker jag att allt det här med att Cordelia har varit lite tråkigt, tjatigt på nåt vis, först så tänkte jag att det här verkar vara något i stil med The First men det kan ju inte röra vid saker så..... men visst påminner det mycker om det.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Ai » mån maj 16, 2005 18:23

Lipton skrev:
Minsc_and_Boo skrev:Och the powers that be lyser med sin frånvaro...
Eller har dom ens existerat, efter vad flower-power-Jasmin the boring förklarar?


Blev inte de mördade i förra säsongen? Eller kom de tillbaka sedan??


Dom som blev mördade var Oraklena - länken till PtB.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Illyria » sön jul 10, 2005 20:33

Fred är det enda bra med detta avsnittet och hon räddar det till betyget 3/10. Resten är en pina till avsnitt, första halvan led jag verkligen igenom.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » tis aug 09, 2005 1:33

Går emot strömmen och vill påstå att detta egentligen är det mest intressanta vändningen som serien har haft på bra länge. Vad är gott och vad är ont? Intressanta frågeställningar. Tycker om inte annat att Jasmine är redigt skrämmande, på vilket sätt hon påverkar människorna.

Fred är bra....och slutscenerna är ruggiga.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Piraten » fre dec 23, 2005 16:19

Vet inte riktigt om man blivit bortskämnd med grymma avsnitt fram tills detta som gör att man tycker avsnittet är så dåligt eller vad det nu är som gör att jag inte gillar det.
S4 hitiils har varit mkt bra med The Beast, Angelus, ja allt. Men nu sjönk kvalitén avsevärt.

Avsnittet får 5/10. Fightscenerna när gänget kickar demoner och vampyrer är bra och att Fred ser vad som egentligen försegår.
Men Jasmine känns inte skrämmande efter The Beast och allt som varit.
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav Lipton » tis dec 27, 2005 22:40

Det är väl inte meningen att Jasmine ska vara skrämmande heller? inte på ruskigt monster vis i alla fall. Hon är ju en sektledare, de skrämmande är ju hur vänner vänder sig emot de som inte är med i kretsen, angiveri och lynchning. Fast hon är ju ganska äcklig med sitt rätta ansikte.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » tis dec 27, 2005 22:44

De lyckas inte riktigt med Jasmine, men hur hon och alla runt omkring henne fungerar så är hon mer skrämmande än the Beast som bara var stor och, tja, korkad. Mer underhållande än vissa av Big Bad i Buffy i och för sig, men egentligen inte mer än en glorifierad Monster of the Week.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Piraten » ons dec 28, 2005 15:58

Det är det jag menar. Hon känns inte skrämmande på "sektledarviset". Naturligtvis är hon inte tänkt som en Bad Guy
på samma sätt som The Beast. Vet inte riktigt vad det är men precis som noike säger så lyckas de inte riktigt. Iaf inte ur min synvinkel.

Spoiler Bufy S7

Tycker Angel S4 tappade en hel del på slutet. Första gången man såg den väntade man på fler Crossovers med Buffy S7 och The First.
Kanske var därför som Jasmine arcen var en sån stor besvikelse
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav CheeseGuy » fre mar 31, 2006 11:01

Jo, det här tyvärr ett rätt tråkigt avsnitt, men scenen i början när Angel och Connor kommer tillbaka till hotellet är verkligen fruktansvärt rolig.
ANGEL: We don't want to kill her. We just want to find her so we can worship her. That's all.

Och Fred är ju bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tea » lör jun 03, 2006 1:50

skumt, creepy och inte speciellt bra ens.. besviken

[men Gina skiner upp lite i mörkret)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Nästa

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare