2x06 Halloween

Här pratar vi mest om Säsong 2

ett är lågt, tio är högt. fem är i mitten ungefär

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
2%
6
1
2%
7
6
13%
8
20
42%
9
12
25%
10
8
17%
 
Antal röster : 48

Inläggav Angelus » tis nov 09, 2004 23:24

kul tema faktiskt...kul att se lilla Buffy som hjälplös :)
"me, myself and my lvl 60"
Användarvisningsbild
Angelus
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 26 maj 2004
Ort: Onsala

Inläggav xAMNESIAx » ons dec 22, 2004 0:21

Drusilla är bara med i en scen, men den är nog det bästa med hela avsnittet. Gillar att dom framhäver hennes förmåga att läsa framtiden, 199% vampyr. Annars så gillar jag inte Halloween. Iden är inte så bra och Angel är en riktig vekling, speciellt i sista scenen där Buffy slåss mot Spike (som också verkar vara ovanligt svag). En 5:a, hyffsat avsnitt.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Binchy » fre jan 07, 2005 0:14

Gillar det här avsnittet. Xander får slå ner Larry, Willow tar kommando (go ghost-Willow). Giles min när Willow kommer ut genom väggen, ja min och min, han hoppar väl till och slänger papper i luften, om jag minns rätt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav jvc_man » sön jan 09, 2005 19:33

Mycket mycket bra avsnitt, men dock en liten miss, när Willow lämnar Giles i butiken med *** , så rör hon vid ett draperi' som i sin tur "rör sig", hmm, var hon inte ett spöke!?
Gällande Giles blev jag helt ställd, vem é han, han visade en helt ny sida i butiken med *** , väldigt frustrerande, och så får man inte veta mer i de närmast kommande avsnitten, såg 2 avsnitt till efter detta för att få veta något, men antar att tiden har sin gång! Spoila ej tack! :)

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav JRT » sön jan 09, 2005 20:07

jvc_man skrev:och så får man inte veta mer i de närmast kommande avsnitten, såg 2 avsnitt till efter detta för att få veta något, men antar att tiden har sin gång! Spoila ej tack! :)


Ska inte spoila, men har du verkligen sett de två avsnitten som kommer efter? Var du vaken?

2x8
Giles/Ripper följs ju upp i avsnitt 8, Dark Age.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav jvc_man » sön jan 09, 2005 20:59

JRT skrev:
jvc_man skrev:och så får man inte veta mer i de närmast kommande avsnitten, såg 2 avsnitt till efter detta för att få veta något, men antar att tiden har sin gång! Spoila ej tack! :)


Ska inte spoila, men har du verkligen sett de två avsnitten som kommer efter? Var du vaken?

2x8
Giles/Ripper följs ju upp i avsnitt 8, Dark Age.


Ojdå, det var avsnitt 6 (Halloween) och jag såg endast till avsnitt 7, nu j*vlar skall jag allt se avsnitt 8 , nu på sekunden! Återkommer om någon timme!!!! :D 8) :) ;)
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav JRT » sön jan 09, 2005 22:18

jvc_man skrev:
JRT skrev:
jvc_man skrev:och så får man inte veta mer i de närmast kommande avsnitten, såg 2 avsnitt till efter detta för att få veta något, men antar att tiden har sin gång! Spoila ej tack! :)


Ska inte spoila, men har du verkligen sett de två avsnitten som kommer efter? Var du vaken?

2x8
Giles/Ripper följs ju upp i avsnitt 8, Dark Age.


Ojdå, det var avsnitt 6 (Halloween) och jag såg endast till avsnitt 7, nu j*vlar skall jag allt se avsnitt 8 , nu på sekunden! Återkommer om någon timme!!!! :D 8) :) ;)


Hehe, trodde väl det. :)
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Nicole » tis feb 01, 2005 19:48

ett jättekul avsnitt, ja vet egentligen nt va ja ska säga ba att detta avsnittet e ett av mina favisar!! buffy e jättesöt i den klänningen måste ja iaf säga :D
Passion. It lies in all of us. Sleeping, waiting. And though unwanted, unbidden, it will stir, open it jaws... and howl.
Användarvisningsbild
Nicole
Minion
 
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: 314

Inläggav CheeseGuy » lör feb 05, 2005 0:57

Höjdpunkten i det här avsnittet är förstås när Giles slänger alla papper i luften. Det är också kul att vi får veta lite om Giles förflutna och att Xander kommer ihåg sin militärträning, vilket gör att avsnittet känns lite mindre stand-alone (för mig innebär det pluspoäng). Resten är bara ganska bra. Det är mest lite småkul och lagom spännande, dvs inte särskilt upphetsande.

Willow och Oz är underbara som vanligt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » lör feb 05, 2005 1:00

Beg to differ, höjdpunkten måste ju vara det där knät i huvudet som Giles ger Ethan. Då skriker jag högt av adrenalinchock. Det är på något sätt lika överraskande och oväntat varje gång. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav jvc_man » lör feb 05, 2005 1:42

caffeineaddict skrev:Beg to differ, höjdpunkten måste ju vara det där knät i huvudet som Giles ger Ethan. Då skriker jag högt av adrenalinchock. Det är på något sätt lika överraskande och oväntat varje gång. ;)


Hehe, jag blev så ställd när jag såg det avsnittet när Giles reagerar o agerar som han gör, trodde först att han var en Demon! :D ;)
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Re: 2x06 Halloween

Inläggav HeY » lör jul 02, 2005 21:42

gaspode skrev:Så jäkla kul.

Willows kostymer, Oz!, Xander vs Larry, Drusilla, lite Cordy och Xander, Oz!, Ethan Rayne, Ripper, Angel och Buffy, Spike.

Så mycket bra i det här avsnittet, klar uppryckning från föregående Reptile Boy (som jag inte kollade den här gången utan bara lyssnade på kommentarsspår till, och David Greenwalt verkade ha lite skumma åsikter om det, menmen.. :))

En stark 8:a, väldigt nära en nia.


Håller med dig- Mycket roligt och en 8:a får det av mig också. Väldigt nära en 9:a!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lady_macbeth » tor jul 07, 2005 2:23

Absolut ett av de bättre avsnitten i S2, men varför blev Xander förvandlad? Han köpte ju bara ett vapen av Ethan, själva kostymen hade han ju redan... Om han inte hållt i vapnet just som Ethan läste formeln, hade han inte blivit förvandlad då? :?
Användarvisningsbild
lady_macbeth
Minion
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 okt 2004
Ort: Göteborg

Inläggav fripp21 » tis dec 27, 2005 13:35

"I enjoy cross-referencing"

Osså har vi ett nytt favoritavsnitt.

Jag satt och skrattade hejdlöst på tåget igår. De andra i kupén måste trott jag var crazy. Det är svårt att skratta tyst ibland.

Var ska man börja? Hela avsnittet är fyllt av hejdlösa kommentarer. Och Buffy är ju så söt som 1775-tjej, och då menar jag absolut inte bara till utseendet. Och Xander som värsta Vietnam-soldaten! Och Willow i någon form at "hot girl"-utstyrsel.

Bästa kommetaren i avsnittet? Svårt men jag röstar nog för Buffys:

But I don't want to go with you. I like the man with the musket.


Buffy gillar Xander mer än Angel. Sniggering.

Eller Willows:
...plus I can't turn the pages.


Eller Cordelias:
Oh, more clinging.


Dagens musikfråga. Var det Chris Cornell jag hörde på the Bronze? Jag som trodde jag hade allt som den mannen gjort...

Dagens Buffy-fråga. Vad menar hon när hon ser ett foto av sig, Willow och Xander? Hon säger förnärmat:
I bathe quite often.

Vad är det hon ser på fotot? Jag har för mig att nutids-Buffy har ett vitt linne på sig och normal make up.

Till sist måste jag beröra episodens cliffhanger. Rupert, Rupert. What have you done? Derrial, Rupert, Derrial. Hmm. Interesting.

Bästa avsnittet hittills! :D

Betyg stark 8 (fast detta avsnitt kommer jag se om...)
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Ai » tis dec 27, 2005 13:58

Kan vi nu räkna in fripp i vårat led som "förlorad i Buffyverse"? :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Gordo » tis dec 27, 2005 14:02

fripp21 skrev:Dagens Buffy-fråga. Vad menar hon när hon ser ett foto av sig, Willow och Xander? Hon säger förnärmat:
I bathe quite often.

Vad är det hon ser på fotot? Jag har för mig att nutids-Buffy har ett vitt linne på sig och normal make up.


Xander säger väl något i stil med. Maybe we have amnesia och då säger Buffy att hon är säker på att hon inte har det för att hon: bathe quite often. Hon tror väl att amnesia är någon typ av sjukdom som skabb eller något.

När det gäller kläderna så är det klart att hon tycker att ett tajt linne och tajta byxor är utmanande. Hon är ju från 1700-talet :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav fripp21 » tis dec 27, 2005 14:10

Gordo skrev:
Xander säger väl något i stil med. Maybe we have amnesia och då säger Buffy att hon är säker på att hon inte har det för att hon: bathe quite often. Hon tror väl att amnesia är någon typ av sjukdom som skabb eller något.



Vilket gör den kommentaren otroligt lustig också, fast jag inte fattade skämtet direkt. Tack för upplysningen i mörkret.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Gordo » tis dec 27, 2005 14:11

fripp21 skrev:
Gordo skrev:
Xander säger väl något i stil med. Maybe we have amnesia och då säger Buffy att hon är säker på att hon inte har det för att hon: bathe quite often. Hon tror väl att amnesia är någon typ av sjukdom som skabb eller något.



Vilket gör den kommentaren otroligt lustig också, fast jag inte fattade skämtet direkt. Tack för upplysningen i mörkret.

Absolut, det är jättekul!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tis dec 27, 2005 14:16

Du har nog blandat ihop scenerna...

Buffy: No! I, I don't understand any of this! Uh, uh, th... This is
some other girl! (puts the picture back) I would never wear this, that
low apparel, and I don't like this place, and I don't like you, and I
just wanna go home!




Xander: She must be right. We must have some kind of amnesia.

Buffy: I don't know what that is, but I'm certain I don't have it. I
bathe quite often!


Edit; Damn, ni hann före...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav fripp21 » tis dec 27, 2005 14:19

Binchy skrev:Du har nog blandat ihop scenerna...

Buffy: No! I, I don't understand any of this! Uh, uh, th... This is
some other girl! (puts the picture back) I would never wear this, that
low apparel, and I don't like this place, and I don't like you, and I
just wanna go home!




Xander: She must be right. We must have some kind of amnesia.

Buffy: I don't know what that is, but I'm certain I don't have it. I
bathe quite often!


Edit; Damn, ni hann före...


Jag har för mig att hon först ser ett foto med bara sig själv på och säger det första ovan, för att senare se ett foto med alla tre på och då pratar hon om att hon badar ofta.

Hem och titta om?
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav fripp21 » tis dec 27, 2005 14:29

Var hittar ni alla citaten?

Jag är lite orolig för att skriva "citat" hämtade från minnet som CITAT i inläggen?

Det kanske finns en bra db?
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Lipton » tis dec 27, 2005 14:40

fripp21 skrev:Var hittar ni alla citaten?

Jag är lite orolig för att skriva "citat" hämtade från minnet som CITAT i inläggen?

Det kanske finns en bra db?


http://vrya.net/bdb/ep.php
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Binchy » tis dec 27, 2005 14:50

fripp21 skrev:Var hittar ni alla citaten?

Jag är lite orolig för att skriva "citat" hämtade från minnet som CITAT i inläggen?

Det kanske finns en bra db?


Här hittade jag citatet i mitt förra inlägg.

Man kan ju skriva "Citat ur minnet" för att vara noggrann.

Här finns en massa länkar till allt möjligt inom Buffyverse.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav AKS » tis dec 27, 2005 15:09

Parafras går också att använda om man är ganska säker på att man kommer ihåg lite fel och skriver lite ungefär. :)

Jag har sagt det förr, men gör det igen: Tack för dina kommentarer, fripp21! Det är så himla kul att läsa dem. (Och ja, som en del andra sagt, de inpsirerar till omtitt, men min nästa omtitt är planerad till sommaren då jag ska se om S6 och S7 samt, förhoppningsvis, S2 och S3 av Angel). Hoppas du fortsätter kommentera alla avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis dec 27, 2005 21:17

Jag håller med Lipton, tycker att bdb.vrya.net är överlägsen alla andra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav merl » ons maj 24, 2006 0:14

Halloween, klart en av mina favoriter. Undrar hur många gånger jag sett avsnittet - och det är fortfarande så bra!! Satt och log typ alla 42 minutrarna och kunde inte låta bli att uttala vissa repliker högt för mig själv. Ja, jag är fanatisk, snart behöver jag hjälp att ta mig ur mitt Buffy-beroende. Men hela avsnittet kryllar ju av så många underbara citat.

Cordy skrev:...when it comes to dating, I´m the slayer.


Snyder skrev:Halloween must be a big night for you. Tossing eggs, keying cars, bobbing for apples, one pathetic cry for help after another. Well, not this year, missy.


Buffy skrev:But I've overstepped my bounds. It's none of my business, you know. What was I thinking? My God! Shame, shame. I gotta go.


Xander skrev:Private Harris reporting for... (sees Buffy in her costume) Buffy! Lady of Buffdom, Duchess of Buffonia, I am in awe! I completely renounce spandex!


Mycket Willow - gud hon är så söt! Och vi får stifta bekantskap med Ethan - och (kanske mer chockerande)Ripper! Plus Oz som återigen stöter ihop med Willow. Fast det är nog Willow som är den största behållningen i mina ögon. Härligt att se hur hon tar ledningen nu när Buffy blivit mer eller mindre hjälplös. Och Willow i slutscenen när hon drar av sig spök-kostymen för att sedan vara på väg att ta på sig den igen och därefter hejda sig och promenera iväg med klädbyltet i famnen. Sa jag att hon var söt?!!

Tror faktiskt att detta var det första Buffy-avsnittet jag såg då för hur många år sedan det nu är då fyran sände. Såg inte ens hela avsnittet om jag kommer ihåg rätt, men tyckte väldigt bra om det jag såg. Konstigt nog missade jag sen några avsnitt innan jag verkligen fastnade för serien.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav medundersåte » tis jul 25, 2006 13:24

När Buffy är hjälplös så känner jag mig hjälplös. Väldigt fin utstyrsel dock. Ett mycket roligt avsnitt där jaag skrattade högt många gånger.
Ethan är en intressant figur, särskilt därför att han känner Giles från förut.
Den roligaste scenen är Giles förbryllade blick när han undrar vad Willow ska föreställa och hans kommentar på hennes svar:
Yes. Um... w, uh, uh, uh, the ghost of what, exactly?
Jag gillar även den där Willow ska förklara för Cordelia att hon inte är en katt.
Xander gör sig bra som soldat, agerar kompetent och är dessutom hövisk nog att ge sin jacka till Cordelia vilket gör henne smått förvirrad.
Snyder är som vanligt helt galen och kommer med fler kommentarer om att Buffy skulle vara någon sorts brottsling, han är verkligen hemsk som är så elak mot Buffy.
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 30 apr 2005
Ort: Vadstena

Inläggav A bear » ons sep 27, 2006 21:14

"Halloween" är ett riktigt trevligt avsnitt. Åtminstone en rejäl överraskning (Giles!), flera härliga gäster (Oz! Ethan! Larry!) och framför allt riktigt kul med alla förväxlingar, minnesförluster etc.

Bästa replik:
ETHAN: Hello, Ripper.


Bästa popkulturreferens:
CORDELIA: Oh, he's a vampire. Of course! But the cuddly kind. Like a Care Bear with fangs?


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Angels fina lilla kärleksförklaring.
ANGEL: I always wished I could meet someone... exciting. Interesting.
2.21 Vilket inte är fullt så romantiskt när vi vet att han mötte henne i en gränd i Galway för 240 år sen... Fel blondin, Angel.

Hej Joss Whedon: "Self esteem is how you get it done". Alla får visa sig från en ny sida och visar sig sitta på oanade kvaliteter; Xander kan vara supersoldat, Willow kan vara sssssssmoking hot :eek: , Oz kan vara ascool (OK, inte oanat) och Giles... :eek: :eek: :eek: Utom Buffy då, som faller ihop totalt. Men det finns en poäng. I början är hon väldigt orolig över att inte vara som alla andra, till slut så är det "It's good to be me." Speglat i scenen där Willow hivar spökkostymen i soporna och stolt går ut i natten. Klassiskt Whedontema, men till skillnad från de två föregående avsnitten blir det inte forcerat. (Och dessutom: önskningar är farliga!)

Awww: Giles som kastar hela sitt kartotek omkring sig när Willow kommer in genom väggen. Och hans väldigt förlägna "titta-för-allt-i-världen-inte-på-Willow"-min lite senare.

Höh? SMGs engelska accent är verkligen inte bra. Och dessutom (2.14) om nu Xander behåller sina soldatkunskaper - innebär det att Buffy fortfarande vet allt om livet i engelsk 1700-talsadel? Och stackars föräldrarna till alla barnen som förvandlades till demoner...

Wow, detta är en bra serie: Giles helomvändning. Det är något väldigt kusligt i sättet han iskallt spöar skiten ur Ethan. Plötsligt inser man att vi inte vet någonting om vem Giles, som man tagit för given hittills, egentligen är. Ethan får inte tala till punkt, så...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gollum » ons sep 27, 2006 22:18

Redan i introt skvallrar det om att det här avsnittet kommer att sticka ut. Visst vi har sett fighting tidigare, här är inte det inte det som är det centrala, utan att hon blir filmad. Vi får inte veta varför och frågetecknet står kvar när titelfilmen kommer. Det blir oss inte skrivet på näsan vad huvuddragen i avsnittet är. Nice.

Och sedan drar det igång. Snyggt och prydligt beraättas storyn i en takt och ett upplägg som är väldigt smart. Det är egentligen inte förrän barnen börjar förvandlas som man egentligen fattar vad som händer. Och överraskingarna är fler. Jag gillar verkligen att inte allt sägs om det som antyds om Giles förflutna. Här finns något mer, något dubbelbottnat, något som vi inte får veta men som vi ändå lovas att få reda på om vi bara hänger kvar, men vi ska inte ha brådska. Nu byggs världarna upp och det är fullständigt klart att inget ska tas för givet, inga sanningar är evig. Me like big time! Det luktar till och med lite Lynch över det! Och Giles sista blick är kanonbra! Vem vill missa fortsättningen? :)

3 saker till att gilla:
Xander: I prefer my women in spandex

Oz: Cordelia; you look like a big cat!

Och att till och med biblioteket är Halloweenpyntat! :D

All in all: om detta avsnitt ger en försmak till den storhet så många av er förespår ser jag ingen anledning att sluta titta nu! :P
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav Capt. Peroxide » lör jan 27, 2007 16:24

OK, jag vet att det här är en fråga om tycke och smak, men – SlampWillow snygg?! Klart jag ser att det är en snygg tjej under sminket och läderkjolen, men själva utstyrseln känns verkligen som om en nerdtjej med alla rätt på proven försökt klä ut sig till hora. Ganska misslyckat, lite som när syrran var 13 och försökte sminka sig första gången, och det är helt OK, det är ju hennes halloweenkostym. Underligt bara att Buffy, Oz och folk härinne verkar tycka att hon är hot på riktigt.

Jag undrar ett par saker:

- Spöket/SlampWillow verkar ha skor som låter när hon kommer springande i gränden.

- Finns det någon anledning att inte stakea Spike när han är nerslagen? Någon som helst man kan acceptera?

- Willow verkar göra väldigt många sit-ups per dag för att vara en tjej som mest sitter hemma och pluggar. Schysta abs...
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron