Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » lör dec 10, 2005 11:21

Off skrev:[K-F]_One_Piece_166_[60426ECF].mp4

Wiiiie


Jag har inte sett något avsnitt sen 164 så jag trodde att jag skulle ha massor av avsnitt (eller åtminnståne 5 st kanske) att se till jul :(

MEN nu när jag kollar på mininova så finns en torrent med avsnitt 153-196
Kan vara dåligt, men det måste väl vara bättre än att vänta? Jag får ta att ladda hem och ta en titt i alla fall!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » lör dec 10, 2005 12:50

LWes skrev:
Off skrev:[K-F]_One_Piece_166_[60426ECF].mp4

Wiiiie


Jag har inte sett något avsnitt sen 164 så jag trodde att jag skulle ha massor av avsnitt (eller åtminnståne 5 st kanske) att se till jul :(

MEN nu när jag kollar på mininova så finns en torrent med avsnitt 153-196
Kan vara dåligt, men det måste väl vara bättre än att vänta? Jag får ta att ladda hem och ta en titt i alla fall!


Berätta gärna hur det var. Har som jag sagt innan sett några releaser som varit fruktansvärt dåliga och då väntar jag hellre på KF.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » sön dec 11, 2005 17:05

Ja, översättningen är dålig.
Här är ett exempel (resumén i början av avsnitt 166)

K-F-översättning skrev:Wiper: If you value your lives, return to the Blue Sea.
If you get any stupid ideas about trying to start something on this island...
Then we'll eliminate you like we will Enel!
Luffy: Who were those guys?


Sämpig översättning skrev:Weob: Get back to Quaria if you cherish your life.
I will kill you like Alino... if you do something bad.
Roofy: What's happen to that guy?


Så förutom deras problem med grammatik och stavning och ordföråd, så tycker jag att byten på namnen som är det värsta, för det är en del saker som man inte förstår.
Jag kommer ihåg i början av One Piece när jag såg det, och jag fått en del avsnitt med dålig översättning och jag hatade det, speciellt namnen.
Bildkvalitéen är också dålig.

K-F-översättning skrev:Farther away, after defeating Satori, Luffy and his crew had resumed their trek to the Sacrificial Altar.


Det blev:
Sämpig översättning skrev:And Roofy and other two man is going toward the altar ...who beat Sadely.


Hahahaha. Det är så roligt att jämföra!

Jag har inte sett avsnitt 166 och 167 (som ju också finns nu), men sen får vi se om jag klarar av att se dom sämpiga avsnitten.

edit: och i avsnitt 165 när dom skall sjunga Sanji's (eller Haingis som han heter här) sång och dom egentligen sjunger "Give me your hand~!" översätter dom sämpiga det till "Please fight'"
Hmmm...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » sön dec 11, 2005 17:29

Aja KF släpper långsamt men det är professionel kvalitet på översättningarna iaf.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav carre » sön dec 11, 2005 18:03

vilken serie är det som får asbiffiga killar att hoppa omkring med nånslags pannband med metallfront och se ut som femåringar? jag tror inte jag skulle palla se serien, men jag älskar den ändå.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Off » sön dec 11, 2005 19:58

ey skrev:vilken serie är det som får asbiffiga killar att hoppa omkring med nånslags pannband med metallfront och se ut som femåringar? jag tror inte jag skulle palla se serien, men jag älskar den ändå.


Tror det är Naruto du tänker på.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Veidit » sön dec 11, 2005 21:30

Bleach är just nu mer poppis hos mig än Naruto, dock sägs det att det bara kommer bli 70 Bleachavsnitt totalt och sen en film, problemet är samma som hos Naruto just nu, man börjar komma ifatt mangan vilket gör att man måste lägga in fillers och så som alla vet, Fillers suger!
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » sön dec 11, 2005 22:33

Veidit skrev:Bleach är just nu mer poppis hos mig än Naruto, dock sägs det att det bara kommer bli 70 Bleachavsnitt totalt och sen en film

Tråkigt för dom. Avsnittantal-begränsningar är alltid tråkiga. Jag kan inte tänka mig t.ex. One Piece på ca 70 avsnitt. Vid avsnitt 160 känns det fortfarande som att det bara har börjat.
Bleach verkar vara en ganska cool serie.

Fillers suger oftast ja, det kan jag inte säga emot, men det går väl inte att göra något åt. Jag skulle gärna skriva en filler-arc åt One Piece någon gång...

Det verkar som om det finns åtminnståne 206 kapitel av Bleach-mangan http://www.mininova.org/tor/171757 så animen borde väl kunna fortsätta längre än 70 avsnitt, men jag vet inte hur mycket manga det går åt åt ett anime-avsnitt.
Jag tror att Naruto är på 287 och One Piece på 392 http://www.mininova.org/tor/174564
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » sön dec 11, 2005 23:40

Jag har inte kollat på Naruto på ett tag. Väntar till någon säger till mig att fillersen är över. Där jag slutade titta var det brutalt tråkigt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Veidit » mån dec 12, 2005 0:15

Om man använder detta för att räkna ut antalet avsnitt i bleach:

So far 59 episodes of bleach has been aired.
The last manga that published was chapter 205.
Episode 59 covered approx. until chapter 167.

Therefore, the overall run rate is 167/59 or approx 2.83 manga chapters / episode (including occasional fillers).

The Anime is catching up with the manga at a frightening rate. At this rate, you can calculate when Anime will catch up with the manga.

X = (205 - 167) / (167 / 59) = 13.43 weeks.
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » mån dec 12, 2005 0:18

The Math is strong in that one.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Eisa » sön dec 18, 2005 17:41

lägg av! det där måste vara ett dåligt skämt, bleach får inte ta slut, vad ska jag då göra? jag vill ha en massa mer bleach, jag vill att bleach ska sändas resten av mitt liv.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Veidit » fre dec 23, 2005 14:42

Jag läser bleach mangan, jag tänkte posta lite text så ni vet vad ni har att vänta er, det är en rad och det är värt att läsa:

"10th Division Vice Captain Matsumoto, your application for license has been accepted. Lifting Limit!"

BANG!!!

Mer säger jag inte :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre dec 23, 2005 17:47

För två veckor sedan hade jag sett 166 avsnitt av One Piece.
För en vecka sedan hade jag sett 167 avsnitt av One Piece.
Nu har jag sett 196 avsnitt av One Piece!
Det är så bra! Jag stör mig nästan inte alls på den dåliga översättningen längre. Ibland är det lite jobbigt med namn som inte stämmer överens med dom riktiga namnen, och ibland står det någonting helt ologiskt som jag bara inte förstår, men när man senare tänker tillbaka på avsnitt man har sett kommer man ju inte ihåg allting ord för ord i vilket fall som helst.
Det enda man kanske förlorar är en del skämt som i den här översättningen inte riktigt framgår.
Och nästan hela tiden undrar man vad dom andra hade översatt sakerna till.

Men nu har jag inte så långt kvar till bra översatta avsnitt (f.o.m. 219) och allt som allt är jag väldigt glad att jag fick tag på och såg dom här avsnitten.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » fre dec 23, 2005 17:49

LWes skrev:För två veckor sedan hade jag sett 166 avsnitt av One Piece.
För en vecka sedan hade jag sett 167 avsnitt av One Piece.
Nu har jag sett 196 avsnitt av One Piece!
Det är så bra! Jag stör mig nästan inte alls på den dåliga översättningen längre. Ibland är det lite jobbigt med namn som inte stämmer överens med dom riktiga namnen, och ibland står det någonting helt ologiskt som jag bara inte förstår, men när man senare tänker tillbaka på avsnitt man har sett kommer man ju inte ihåg allting ord för ord i vilket fall som helst.
Det enda man kanske förlorar är en del skämt som i den här översättningen inte riktigt framgår.
Och nästan hela tiden undrar man vad dom andra hade översatt sakerna till.

Men nu har jag inte så långt kvar till bra översatta avsnitt (f.o.m. 219) och allt som allt är jag väldigt glad att jag fick tag på och såg dom här avsnitten.


Gah jag är väldigt avundsjuk på dig men då just skämten är en så stor del av OP för mig stör jag mig alldeles för mycket på den dåliga översättningen. Låter härligt att det är bra avsnitt iaf.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » fre dec 23, 2005 17:59

Off skrev:
LWes skrev:För två veckor sedan hade jag sett 166 avsnitt av One Piece.
För en vecka sedan hade jag sett 167 avsnitt av One Piece.
Nu har jag sett 196 avsnitt av One Piece!
Det är så bra! Jag stör mig nästan inte alls på den dåliga översättningen längre. Ibland är det lite jobbigt med namn som inte stämmer överens med dom riktiga namnen, och ibland står det någonting helt ologiskt som jag bara inte förstår, men när man senare tänker tillbaka på avsnitt man har sett kommer man ju inte ihåg allting ord för ord i vilket fall som helst.
Det enda man kanske förlorar är en del skämt som i den här översättningen inte riktigt framgår.
Och nästan hela tiden undrar man vad dom andra hade översatt sakerna till.

Men nu har jag inte så långt kvar till bra översatta avsnitt (f.o.m. 219) och allt som allt är jag väldigt glad att jag fick tag på och såg dom här avsnitten.


Gah jag är väldigt avundsjuk på dig men då just skämten är en så stor del av OP för mig stör jag mig alldeles för mycket på den dåliga översättningen. Låter härligt att det är bra avsnitt iaf.


Ja, jag tänker se om avsnitten när dom släpps av K-F, för att förstå allting.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor dec 29, 2005 14:48

Nu har jag sett till avsnitt 248! Oj oj oj vad bra One Piece är! Den här arcen är bättre än serien någonsin varit tidigare.
Mangan är tydligen ca 40 kapitel före animen (fan-översatt alltså) och 40 kapitel är nog ca 25 avsnitt eller nåt sånt, så jag skall absolut läsa ifatt nu, jag kan inte hålla mig det är så spännande.
Woho! One Piece är bäst!

Jag försöker hitta en One Piece t-shirt att köpa, men det är svårt, på eBay finns det inte så mycket att välja mellan, den här är det bästa alternativet verkar det som. Jag får nog ta att köpa den medan jag försöker hitta en bättre.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons jan 04, 2006 13:35

Nog för att Silver Fang är kult, men den är knappast bra ijämförelse vad som finns att hitta nu förtiden.

Titta in på http://www.anidb.info för information och chansen att hitta mycket anime =)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Eisa » tor jan 05, 2006 18:23

jag tror jag håller på att dö...två veckor innan man få se nästa avsnitt av bleach, hur ska man stå ut?
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Glorificus » fre jan 06, 2006 1:25

Efter allt One Piece-prisande här har jag länge tänkt att jag borde se det, så nu har jag laddat ned de 30 första avsnitten (med K-F-översättningen)... Såg de fyra första delarna igår, och det ser bra ut än så länge. ;)

One Piece 1x04
Är glad att den där glasögonkillen stannade med The Marines. Har nog aldrig varit med om en jobbigare karaktär..! Men han lär väl dyka upp igen - hoppas bara han blivit mindre irriterande då.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » fre jan 06, 2006 2:06

Du har gjort ett väldigt bra val med att börja se One Piece!
Jag hatar bara att få vänta på avsnitt. Jag har inte haft tid att börja läsa fortsättningen istället men snart gör jag det.

Om jag fick välja en fictionellt universum att leva i hade jag utan tvekan valt One Piece. Buffy, Star Wars, Marvel - dom må vara häftiga och så, men One Piece är det coolaste som finns. Alla karaktärer är så coola och fantastiska och världen är så fantastiskt utformad, från telefon-systemet och tidningsutdelarfåglarna, till djävulsfrukterna och havsmonstrena.
och pirater är så häftiga! Dom är så fria och dom lever för äventyr.
Luffy är den roligaste och överhuvudtaget bästa karaktären jag någonsin stött på. Han är helt brilliant. Zoro är den coolaste karaktären någonsin. Honom ser jag verkligen upp till.

Det enda jag har lite som ett klagomål till serien är att den är lite seg. Inte seg på så sätt att man ser ett avsnitt och tycker att det är segt, utan snarare att även om man sitter engagerad i avsnittet hela tiden, så slutar det i seriens tid inte mycket senare än när det började, vilket gör att det finns massvis av lösa trådar - karaktärer och sånt som man vill se mer av, men kan få vänta väldigt länge på.
Men det är så bra!
Ok, fillers är inte så bra. Apis-arcen tyckte jag var ganska bra, men nästa filler-arc som bestod av flera små arcer var sämst.
Jag önskar att någon såg ifatt till dit jag är så vi kunde disskutera vilka fiender som varit bäst, vilka karaktärer som är starkast och vilka arcer som varit mest spännande.

Glory - skriv gärna mer efterhand du ser på det, för det är kul.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre jan 06, 2006 2:15

Jag är lite intresserad av att kolla in Bleach. Vilken översättning skall man satsa på, och vart finns den?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre jan 06, 2006 11:24

LWes, One Piece äger. K-F också. ^_^

Angående Bleach: http://a.scarywater.net/lunar/, Lunar is the shit.
Om du vill ha snabba releaser senare så kan du alltid hämta de hos dattebayo (kända för speed-release av Naruto)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre jan 06, 2006 13:24

sp1keout skrev:LWes, One Piece äger. K-F också. ^_^

Hur långt har du sett av One Piece?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre jan 06, 2006 13:33

Haha, förstod att du skulle fråga det. (Läste ovan)

Jag följer K-F's sub... Men

Jag vet typ vad som händer fram till dit du är, kanske missat detaljer och så. Franky ftw, eller hur?

Tyckte du det var värt att se med Xeno-HK/Hell-HK/Hell-Fansubs som subbare?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » fre jan 06, 2006 13:48

LWes skrev:Glory - skriv gärna mer efterhand du ser på det, för det är kul.

Jupps, jag ska absolut skriva små omdömen i takt med att jag ser mer av One Piece. Såg fyra avsnitt till igår och har fått mersmak.

One Piece 1x05-08
Jag gillar framför allt Zoro... och hans kemi med Luffy, det är snyggt hur de dels gjort honom så lojal så pass snabbt och dels att Luffy kan vara så problematisk på ett bra/roligt sätt för Zoro och alla andra karaktärer. :D

Luffy: Did you say redhead? Do you know Shanks?
Buggy the Clown: What? So what if I know him?
Luffy: Where is he now?
Buggy the Clown: Well... To say I know him, I do know him... To say I don't know him, I don't know him.
*beat*
Luffy: What are you talking about? Are you an idiot?


Kul att Nami blivit del av gänget nu också, hon verkar vara en bra karaktär.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav sp1keout » fre jan 06, 2006 13:51

Glorificus, fortsätt kolla ^^
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre jan 06, 2006 14:17

sp1keout skrev:Haha, förstod att du skulle fråga det. (Läste ovan)

Jag följer K-F's sub... Men

Jag vet typ vad som händer fram till dit du är, kanske missat detaljer och så. Franky ftw, eller hur?

Tyckte du det var värt att se med Xeno-HK/Hell-HK/Hell-Fansubs som subbare?



Det var absolut värt att se dom dåligt subbade avsnitten. och dom från 207-218 var faktiskt bra subbade.
Så det enda som är dålig översättning på är resten av Skypeia och en filler arc efter den.

och angående det du skrev under spoiler:FRANKY! Ja, det är det som är nu. och serien är bättre än någonsin förut!
Så se ifatt! Det enda som är jobbigt är att dom har andra namn för karaktärerna, annars tyckte jag att det var lugnt.

GeruSama är på avsnitt 248 så det är 40 goda fantastiska avsnitt efter att ha sett 40 av dom andra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre jan 06, 2006 14:29

LWes,
kollade du på Balkongo? Var de okej?
Det finns ju en grupp som har subbat t.o.m 253 tror jag, ADC Heaven?

En fråga förresten, när byter de intro?


Off, jag såg att du inte gillade Bleach >
Inom kort så kommer serien ta fart, bara du ser ett par avsnitt till så förstår du vad jag menar... Vill du veta exakt vad som händer läs nästa spoil...
För mig ska jag väl inte berätta... =) Men... Rukia försvinner, samt att Chad och Orihime får bieffekter från Ichigos krafter.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Off » fre jan 06, 2006 15:18

Bleach får bli mitt animeprojekt i vår.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron