1x07 Angel

Här pratar vi mest om Säsong 1

Ditt betyg på "Angel", tack!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
2%
5
2
4%
6
0
Inga röster
7
6
11%
8
21
38%
9
12
22%
10
13
24%
 
Antal röster : 55

Inläggav Tob » sön okt 10, 2004 14:36

noike skrev:Tob: (Småspoilers Btvs S1-S3 och Angel främst S1)Jag ser det som så att Angels historia sprider sig snabbt efter Buffy S2 och Kendra har hälsat på. Och de onda varelser som känner till Angels själproblem tenderar att antingen har hållit koll på honom ett bra tag eller så är de mäktiga. Mindre mäktiga demoner och liknande är ju knappt ens medvetna om att Angel är en vampyr.


Det verkar ganska vettigt, men....

Spoiler Ats S1-2
Under säsong 1 och 2 av Angel så gör väl Kate ganska omfattande efterforskningar om Angel och Angelus, och vad jag vill minnas så fanns det ganska mycket material att hämta ifrån. Jag fick dessuotm en känsla av att han var ganska välkänd i dem kretsarna. Men man borde kanske skilja på att vara "välkänd" och vara "dokumenterad".

Hur som helst köper jag förklaringen och jag tror mycket sådana här saker kommer att klarna när man ser om serierna.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav latarmig » sön okt 10, 2004 15:52

Fortsatta småspoilers.
Att Giles inte känner till Angel är nog inte så konstigt. Angel har ju inte varit ett hot mot mänskligheten på nästan ett århundrade och dessutom levt utan kontakt med såväl människor och demoner, som andra vampyrer. Inte ens the master eller Darla har ju vetat var han hållt hus. Giles har troligtvis mer akuta hot att tänka på. Möjligen kan man säga att han borde ha koll på vampyrhistorieskrivningen eftersom Angel framställs som en av de värsta vampyrerna någonsin (på den tiden han inte drack råttblod).
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Angelus » sön okt 31, 2004 23:19

Säsongens bästa avsnitt no question!
"me, myself and my lvl 60"
Användarvisningsbild
Angelus
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 26 maj 2004
Ort: Onsala

Inläggav JRT » sön okt 31, 2004 23:31

Angelus skrev:Säsongens bästa avsnitt no question!


Seconding that!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Pazuzu » sön nov 28, 2004 18:17

Utan tvivel är "Angel" säsong 1 hittills bästa avsnitt och jag ger det en åtta, men jag måste se resten av säsongen innan ett slutligt betyg kan sättas. ;) Som sagts innan är det på tiden med en riktig introduktion av Angel, och den görs rätt bra även om Darla inte känns riktigt rätt.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Lipton » ons dec 08, 2004 7:29

Det här är så bra, jag gillar verkligen Angel i början av serien. Han har en annan skärpa. När han står med Joyce i armarna så ser man verkligen hur han kämpar med sig själv.
Senare så blir han mesigare, fast det är inte rätt ord, mer grubblande. Senare i serien så är det ingen större skillnad på när han är förvandlad mot när han inte är det.

Fattar inte riktigt varför han förvandlas där i sovrummet, bränner han sig på korset eller blir kyssen för intensiv. Han bränner sig senare utan att visa en min.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav jvc_man » sön jan 02, 2005 3:36

Även detta avsnittet var mycket bra, är ju stort Angel fans så njuter när han "gästar" Buffy!

Lipton: "Kyssen" blir för intensiv, dvs känslomässigt, att han inte klarar av att hålla tillbaka frestelsen.
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Binchy » tor jan 06, 2005 18:06

Mycket bra avsnitt. Darla visar vilken djävul hon är. :twisted: "My family kind of goes back to those days." Yeah, sure, det är väl hon själv som är så gammal.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav CheeseGuy » tis feb 01, 2005 12:02

Om jag minns rätt så var det här avsnittet det första som kändes riktigt engagerande då jag såg serien första gången. Att Angel var en vampyr, som sedan visade sig vara god, var enormt häftigt, och lite av den känslan sitter kvar när jag ser avsnittet igen. I övrigt är avsnittet riktigt bra, även om jag inte är särskilt förjust i The Three (försökte de komma på en så tråkig och anynom fiende som möjligt?) och Darla med pistoler (det finns bara en karaktär i Buffyverse som får använda dubbla pistoler, och det är inte Darla).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav A bear » tis jun 14, 2005 13:16

"Angel" är, för att vara s1, ett mycket bra avsnitt. Visst finns här mycket att hacka på: Boreanaz skådespeleri är fortfarande på nivån "glad amatör", Darla med pistoler känns rätt fånig, men ändå... just den där svängen från "mystisk snygg främling" till "livsfarlig vampyr som av någon anledning inte bits" är prydligt gjord, för första gången griper serien lite djupare än bara "ooo, ett monster med huggtänder" och slår fast grundtesen: Buffy in pain - good. Så länge Angel har en så här liten roll är han inte överdrivet irriterande. Och de två scenerna mellan Buffy och Angel på The Bronze (först den där hon lägger ner armborstet och erbjuder sin hals, och sedan den med korset i slutet) må vara lite mjäkiga, men säger en hel del om vilka karaktärer det är vi har att göra med här.

Spoilers resten av Buffy (och lite Angel s2) bara för säkerhets skull.
Buffys val att faktiskt lita på Angel är ju t ex inte helt olikt hennes tro på Spike i s7, eller för den delen allt hon gör rätt (och en del hon gör fel): hon lyssnar på sina instinkter snarare än vad som är "rätt". Och Angels vilja att stå ut med mycket för den han bryr sig om är ju något som... tja, man kunde bygga en hel TV-serie på. På sätt och vis är den här scenen inte helt olik den i "The Trial"; Angel väljer att lägga sitt liv helt och hållet i någon annans händer (när han ger Buffy en chans att skjuta honom) hellre än att låta den han älskar ta skada... vilket han är övertygad om skulle bli resultatet om de blir ett par.

Sen gillar jag verkligen ett par detaljer här.
Hellooo, flying fatality.

It was pretty impressive. Although later there was an ick factor.

What, they were all out of boils and blinding torment?

Och så får vi ju en gång för alla fastslaget att Xander INTE gillar Angel.

Visst, den jäklas lite med kontinuiteten.
Darla borde veta att det krävs mer än bara lite slayerblod på hans händer för att göra Angel till Angelus. Inbjudningsreglerna tummas lite grann på - här kan the three sticka in händerna trots att de tydligen till sin stora sorg insåg att "GET IN!" inte gällde dem, men senare i serierna kan vampyrer glatt luta sig mot en uppenbarligen väldigt solid barriär när de inte är inbjudna. Och The Masters förhållande till Angelus...? Höh?

Frågan vi alla ställer oss: varför skriker Joyce, om hon sedan inte minns att Darla är en vampyr? Och hur katten vet The Master vad som hänt i samma sekund som Darla dör?

Men ändå, som sagt; för att vara s1, och med tanke på att den sätter upp en del teman för hela serien, väldigt bra.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav JRT » tis jun 14, 2005 13:56

A bear skrev:Och The Masters förhållande till Angelus...? Höh?


Det där har jag nämnt förut, tycker inte det är konstigt alls. Angelus i "Darla"/London 1760 är fortfarande en fledgling, en kaxig och uppnosig sådan som anser att han är störst och bäst och dessutom har lagt beslag på Darla. Men nu, efter 150 år av underbar brutalitet och en Scourge of Europe-titel, nu har han ju verkligen bevisat att han är en värdig familjemedlem, en stolthet för Aureliusordern till och med. Underligare vore det väl om the Master fortfarande inte tyckte att han var något att ha.

Frågan vi alla ställer oss: varför skriker Joyce, om hon sedan inte minns att Darla är en vampyr?


För att de var tvungen att kalla tillbaka Angel in i köket på något sätt. Och för att Buffys skrik när hon ser att Angel är vampyr är låter så konstgjort och bra att det bara måste användas igen...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav A bear » tis jun 14, 2005 14:30

JRT skrev:Det där har jag nämnt förut, tycker inte det är konstigt alls...

Iofs, men samtidigt är The Master en stolt fan som lägger stor vikt vid det där med korrekta riter och procedurer. Tycker att han borde vara LITE mer misstänksam mot Angel(us).

JRT skrev:För att de var tvungen att kalla tillbaka Angel in i köket på något sätt. Och för att Buffys skrik när hon ser att Angel är vampyr är låter så konstgjort och bra att det bara måste användas igen...


Jo, min själ. Öht är ljudeffekterna verkligen hemskt dåliga i s1; den där effekten de använder när dörrar öppnar sig, t ex, som låter exakt likadan oavsett om det är en stor garageport eller ett litet fönster... huuuga. Fan vad man stör sig på detaljer ibland.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav The Buffster » mån jun 27, 2005 17:37

Jag kan ju börja med att nämna att jag tycker att Angel är en oerhört tråkig karaktär såhär i dom tidiga avsnitten och att denna uppfattning endast har förstärkts i och med att jag har börjat se Angel där han ju visar hur underbar han kan vara. Men det hindar inte Angel från att vara ett av dom bättre avsnitten i säsong 1. Jag uppskattar avsaknaden av b-iga monster som stora insekter eller Internet-demon-robotar. Men som sagt, jag hade behövt känna betydligt mer för karaktären Angel och hans relation till Buffy för att det här avsnittet skulle kännas riktigt bra. Men avslöjandet av Angels identitet som vampyr är givetvis ett genidrag och gör att serien senare kan ta en vändning från att vara småmysig i säsong 1 till att bli alldeles underbar i säsong 2 och senare.

Sen så måste jag väl erkänna att det kanske ibland finns nåt som liknar kemi mellan Buffy och Angel men som jag har sagt förut så kommer det inte ens i närheten av den mellan Buffy och Spike, inte nu och inte senare. Hela grejen med en Slayer som är kär i en vampyr är givetvis väldigt tilltalande. Slutscenen när dom kysser varandra och korset bränner honom är fantastisk. Det känns så roligt att se det här avsnittet nu så här i efter hand pga att så många saker som kommer att bli väldigt viktiga sen förklaras här, som Angels själ och hans förhållande till Darla.


Favoritcitat:

Buffy: And 'A' doesn't even stand for 'Angel' for that matter, it stands for... 'Achmed', a charming foreign exchange student, so that whole fantasy part has nothing to even do with you at all.


Buffy: Oh! Um... No, Mom, this is Mr. Giles.
Joyce: Oh, the librarian from your school! What's he doing here?


Xander: I know you have feelings for this guy, but it's not like you're in love with him, right? (she looks away) You're in love with a vampire?! What, are you outta your mind?!
Cordelia: What?!
Xander: Not vampire... How could you love an umpire? Everyone hates 'em!


Betyg: 5/10

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav fripp21 » ons dec 07, 2005 23:58

Hej igen i Buffy-land. Har sett två avsnitt till ikväll. Varannat avsnitt bra, varannat inte så bra fortsätter.

Angel, Angelus. Är ett bra avsnitt, och det slår alla tidigare avsnitt ganska klart.

Jag gillar Buffys scener med Angel, och speciellt hennes plågor efter att hon insett vad han är. Tyvärr var detta inte någon överraskning för mig. Jag har ju just inhandlat en box med fem säsonger Angel, om en viss vampyr som har en själ. Dessutom hade jag sett detta avsnitt tidigare. Men ändå.

Man kan nu börja utskönja ett mönster. Jag gillar helt klart de avsnitt som handlar om Buffys kamp mot mästaren (i källaren), mer än de avsnitt som handlar om annat konstigt (en syrsa, hyenor, en robot).

Jag hoppas därför på fler kraftmätningar mot de riktigt hemska skurkarna, vampyrmästarna (jmf the Forsaken).

Buffy + Angel = Sant. Gillar skarpt, man undrar hur detta kommer att spela ut. Omöjlig kärlek, finns det något mer bitterljuvt? Angels brända bröst och Buffys antydan till tårar efter de slitit sig loss. Det börjar ta sig så smått.

Och sen spelade de ju allas vår egen SVENSKA juvel - Sophie Zelmani. Jag blev så varm och sprang in i biblioteket och plockade fram mina Zelmani-skivor. Hon är ju så grymt bra.

Betyg en stark 7:a
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav AKS » tor dec 08, 2005 7:52

fripp21 skrev:Man kan nu börja utskönja ett mönster. Jag gillar helt klart de avsnitt som handlar om Buffys kamp mot mästaren (i källaren), mer än de avsnitt som handlar om annat konstigt (en syrsa, hyenor, en robot).


Du gillar, m.a.o. arcy goodness och big bads och då är det bara att hålla i sig, fripp21, S1 är ingenting vad gäller arcy goodness/big bads om man jämför med senare säsonger!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » tor dec 08, 2005 15:44

AKS skrev: arcy goodness!


Det verkar som att det har blivit ett vedertaget uttryck numera. Jättebra, jag gillar uttrycket, det är mycket användbart. Säg mig, är det a bear som ligger bakom det, eller är det Joss? Låter Joss-igt. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav A bear » tor dec 08, 2005 15:47

Tinwiel skrev:
AKS skrev: arcy goodness!


Det verkar som att det har blivit ett vedertaget uttryck numera. Jättebra, jag gillar uttrycket, det är mycket användbart. Säg mig, är det a bear som ligger bakom det, eller är det Joss? Låter Joss-igt. :)


Jag trodde jag var smått originell, men google ger 345 träffar. Grumble grumble. Men ordet "dubbelavsnitty" hävdar jag copyright på.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tor dec 08, 2005 15:49

A bear skrev:Jag trodde jag var smått originell, men google ger 345 träffar. Grumble grumble. Men ordet "dubbelavsnitty" hävdar jag copyright på.

Jag har tagit patent på ordet patent så jag väntar på att en massa retroaktiva licenspengar ska välla in. Muahahaha och så vidare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » tor dec 08, 2005 15:52

Haha... vem som än kom på ordet så är det ett bra ord. Det finns numera i mitt vokabulär.

Lycka till med din patentansökning, noike! ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor dec 08, 2005 15:53

Tinwiel skrev:
AKS skrev: arcy goodness!


Det verkar som att det har blivit ett vedertaget uttryck numera.


Vad smickrande att uttryck anses vedertagna bara jag använder dem. ;) Hehe.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » tor dec 08, 2005 15:54

AKS skrev:
Tinwiel skrev:
AKS skrev: arcy goodness!


Det verkar som att det har blivit ett vedertaget uttryck numera.


Vad smickrande att uttryck blir vedertagna bara jag använder dem. ;) Hehe.


Gudinnans ord är ju lag! :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Bender » tis jan 17, 2006 0:35

Vet inte om jag vågar titta i avsnittstrådarna innan jag sett en hel del mer, känns redan som jag fått veta saker jag inte borde veta än när jag läst dom tidigare avsnittens trådar.

men..
Riktigt bra avsnitt tycker jag! Gillar Angel som karaktär..
Nu blev jag riktigt sugen att fortsätta titta!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Ai » tis jan 17, 2006 0:37

Helt ovetenskapligt vill jag påstå att just det här avsnittet är nog ett av de som dom allra flesta kan intyga fick dom att börja följa serien. :)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Bender » tis jan 17, 2006 0:42

Ai> Kan tänka mig det.. :) Gav det en nia på min smått naiva buffyskala.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav gaspode » tis jan 17, 2006 0:44

Bender skrev:Vet inte om jag vågar titta i avsnittstrådarna innan jag sett en hel del mer, känns redan som jag fått veta saker jag inte borde veta än när jag läst dom tidigare avsnittens trådar.

Målet är självklart att det alltid skall gå att läsa om de avsnitt man redan sett, men det är ibland svårt för oss som sett hela serien x antal gånger att tänka på det alltid. :) Säg gärna till om du ser nåt som är potentiellt spoilande så fixar en moderator det!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » tis jan 17, 2006 0:47

Bender skrev:Ai> Kan tänka mig det.. :) Gav det en nia på min smått naiva buffyskala.


Kalibrera om! Kalibrera om! Annars kommer någonting att explodera snart...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Bender » tis jan 17, 2006 0:50

gaspode skrev:
Bender skrev:Vet inte om jag vågar titta i avsnittstrådarna innan jag sett en hel del mer, känns redan som jag fått veta saker jag inte borde veta än när jag läst dom tidigare avsnittens trådar.

Målet är självklart att det alltid skall gå att läsa om de avsnitt man redan sett, men det är ibland svårt för oss som sett hela serien x antal gånger att tänka på det alltid. :) Säg gärna till om du ser nåt som är potentiellt spoilande så fixar en moderator det!


Jag fick veta att Angel var en Vampyr med känslor innan det här avsnittet från någon av dom tidigare trådarna tex(vet inte exakt var) annars har det väl inte varit så farligt. Det är mest att man får små hintar om karaktärerna och hur dom utvecklas här och där.

A bear> hehe jag ska försöka spara in på höjdarbetygen i framtiden då!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav latarmig » tis jan 17, 2006 1:10

Nio som betyg verkar väl bra (om du har en trettiogradig skala). :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » tis jan 17, 2006 1:53

Men detta avsnittet ÄR ju bra?... 9:a... jo kanske... ok då.. en 8:a då.. men det är faktiskt så bra.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Ai » tis jan 17, 2006 9:40

Zaxx skrev:Men detta avsnittet ÄR ju bra?... 9:a... jo kanske... ok då.. en 8:a då.. men det är faktiskt så bra.


(Spoiler t.o.m. ... slutet på S3):Ja, det cementerar ju en av huvudkonflikterna i serien. Det är ett viktigt avsnitt framförallt!

Vart det spoiler det där? Lämnar det som det är en stund och hoppas att nån vänlig moderator kan ta ett beslut innan nån oskyldig ser det...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron