Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » ons nov 16, 2005 22:45

1x09: Fantastiskt avsnitt!
Wow!!!!!!! Tanten var fantastisk! Jag hoppades på att hon skulle följa med dom! Pappan var med! YES! Han är så cool! Hoppas att han och tanten blir regulars!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » tor nov 17, 2005 0:23

LWes skrev:1x09: Fantastiskt avsnitt!

GAH! Min leverantör är bortrest :P, måste vänta flera dagar innan jag ser Supernatural. Håller på att förgås. Tog all min självbehärskning att inte läsa under din spoilermarkering. :P Men "fantastiskt avsnitt" låter ju bra iaf! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » sön nov 20, 2005 2:01

LWes skrev:1x09: Fantastiskt avsnitt!
Wow!!!!!!! Tanten var fantastisk! Jag hoppades på att hon skulle följa med dom! Pappan var med! YES! Han är så cool! Hoppas att han och tanten blir regulars!


Jag håller med dig till 110%!
Tanten var skithäftig, jag hoppades också på att hon skulle följa med. Äntligen fick man se pappan, det är så mycket mystik kring det hela, jag älskar det! Denna serien och Veronica Mars är de bästa seriena som går nu. De slår (hittils iaf) Alias, Lost, Smallville, Charmed (osv.) med hästlängder. Nu får de gamla seriena hosta upp sig lite för fortsätter Supernatural såhär och till och med ännu bättre så kommer de snart inte kunna jämföras med varandra. Lika så Veronica Mars håller bara på att bli bättre och bättre!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön nov 20, 2005 3:45

Jag kom att tänka på en sak nu när jag var och borstade tänderna (sätter under spoilermarkering):
Alltså, varför dödade "Ondskan (fire-thingy)" just deras mamma (Mary?). Var det ngt speciellt att göra, eller var det därför att hon skyddade Sam och det var honom det var ngt speciellt med. Kan Sam ha ärvt ngn mystisk (-magisk-) kraft av sin mamma och det är därför har har dessa "profetiska drömmar" och han kunde känna att det fortfarande var kvar en ande i huset, när inte coola tanten kunde det.
Och jag måste också säga att när mamman var formad som "fire-thingy" riktigt skakade jag. Jag trodde det var "Ondskan" och var alldeles upphetsad (inte på det perversa sättet :rolleyes: ). Arcen som har växt fram är verkligen super!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » sön nov 20, 2005 19:24

Spoiler 1x09
Home - Jag håller med om att det var bra. Men jag är inte så överförtjust.

Kvinnan var helt klart cool men hon skulle bli otroligt seg i längden, i min smak. Och pappan förstår jag mig absolut inte på. Tror bara det kan hända i serier att en förälder väljer att försätta sina barn i livsfara för han kan inte prata med dem förrän han vet "sanningen". Pucko. Han kan väl hjälpa dem med ondskan och så kan de hjälpa honom att hitta sanningen. Skulle gå så mycket snabbare och smärtfriare. Fast då skulle vi inte få någon serie förståss. Om Sam hade dött i huset hade han kanske ångrat sig... Kanske kan de senare presentera tillräckligt stark motivation till hans handlande... men jag känner tvivel.

Sam och Dean var iaf bra som vanligt. Sam har ju visat sig vara så intressant som man hoppades, gillar att han berättade om sina drömmar för sin bror äntligen. Dean är väldigt passionerad vilket jag älskar, som när han räddade Sam och när han ringde pappan. Dessutom hade jag aldrig väntat mig att se pappan där så det var ju skoj att bli överraskad.

Det som gjorde att jag inte var överförtjust i avsnittet (förutom pappans handlande) var att slutet kändes väldigt snabbt. Scenen då Sam höll på att strypas avbröts så enkelt, jag hade aldrig gissat att de hade gjort 11 av 12 hörn redan. Sedan gick det också otroligt snabbt när mammans ande offrade sig själv för att stoppa poltergeisten. De hade just fattat att det faktiskt var mamman och jag satt och undrade om något ont tagit hennes skepnad. Jag antog att de blivit av med en ande i och med hörn-proceduren och att det här var den andra. Men så visade sig båda vara kvar och poff hade hon offrat sig. Lite för snabbt.

Allt som allt ett bra avsnitt. Inte lika skrämmande som vissa tidigare. Skoj att man äntligen fick veta mer om säsongs-arcen, än om jag inte är helt säker på om jag gillar det vi fick veta.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » sön nov 20, 2005 20:13

Hehe, ja, "leverantören" är tillbaka. Jag har börjat lite smått med att ta igen veckans serier... vill ju inte överdosera. PB och VM får till exempel vänta några timmar till.

1x09
Läskigt och snyggt i början. Extra scary med avfallskvarnsscenen, speciellt den effektiva detaljen med apan! Brrr. Men sen tycker jag det gick utför... alldeles för förklarande (och lite förvirrande) och det gick mer neråt än uppåt på spännings- och intresseskalan.

Hade föredragit att det som var i huset hade varit kopplat till huvud-arcen helt och hållet. Något sånt avsnitt behövs nu.. det här var för mittemellan. Men ändå tummen upp, absolut. Ser fram emot nästa avsnitt!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » tor nov 24, 2005 17:15

1x10
Asylum - Mycket, mycket bra! Det var spännande hela vägen till slutet (till skillnad från Home och Bugs). Det var precis lagom läskigt. Det var jättemycket intressanta saker mellan Dean och Sam, speciellt bra var så klart alla Deans kommentarer om Sams förmågor i början och Sams ilska mot Dean i slutet. Och det slutade helt lagom med ett telefonsamtal från "Dad". (Inte som i Home där de bara helt mesigt lät pappan sitta och gömma sig i någons kök.)

Detta kan vara mitt favoritavsnitt hitills. Har bara ett klagomål. Jag kände väldigt tidigt att det var ganska uppenbart att patienterna var goda och doktorn ond.

Tycker de avslutade lite fel nu innan upphållet. De hade med fördel kunnat ha det här avsnittet som sista innan upphållet men flyttat "Home" till första efter. Då hade de haft massor att göra reklam för under jul, 'äntligen bär det av hem för bröderna igen' osv. Dessutom skulle de då så klart gjort om avsnitt "Home" lite så att det avslöjade mer av huvud-arcen.

Vill inte att det ska var julupphåll redan. Vill inte!!! :(
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav LWes » tor nov 24, 2005 18:04

Ja, det var ett väldigt bra avsnittspeciellt Dean's referens till Medium och Ghost Whisperer. Sånt är kul.Så det är redan uppbehåll alltså? Men avsnitt 12 har en fantastisk titel: Scarecrow!
Det låter läskigt och intressant.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Chosen » mån dec 05, 2005 19:02

För ett par dagar sen så skickade jag ett mail till TV4 och rekomdenderade dom att visa Supernatural.
Good news everybody, en svensk kanal har redan rättigheterna och ska visa den (inte tv4) men en annan men dom visste inte vilken.
Här kan ni läsa svaret.

Hej Edvin. Jag håller med dig om att Supernatural är en kanonserie (fast läskig!) men den har tyvärr redan köpts av en annan svensk kanal -- vet inte vilken, men såld är den.

Det är däremot korrekt att TV4 har köpt Ghost Whisperer.

Vänligen

Malte Andreasson
planeringen, TV4
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Illyria » mån dec 05, 2005 19:41

Kanal 5 har redan avslöjat nyinköpta serier så jag gissar på att det är Tv3 då, eller kanske ZTV.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Chosen » mån dec 05, 2005 19:46

Då tror jag att det är TV3
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav LWes » mån dec 05, 2005 20:54

Det viktiga är väl att det går bra för serien i USA, hur och vart serien går i sverige spelar väl inte särskillt stor roll för oss som redan följer den?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » mån dec 05, 2005 21:24

LWes skrev:Det viktiga är väl att det går bra för serien i USA, hur och vart serien går i sverige spelar väl inte särskillt stor roll för oss som redan följer den?


När det är en bra serie som man gillar vill man ju helst att en bra kanal ska köpa in den. D.v.s en kanal som ger serien en bra dag och tid, dels så att man själv kan följa den igen och dels så att det blir enkelt för vänner och bekanta som man tipsat om serien att följa den. ;)

Supernatural t.ex. vore det ju kul om femman skulle visa, som ofta gör så bra trailers för sina serier. Har man favoritserier vill man ju oftast att andra också ska se dem och upptäcka hur bra de är. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » mån dec 05, 2005 21:30

Glorificus skrev:Har man favoritserier vill man ju oftast att andra också ska se dem och upptäcka hur bra de är. :)

Eller så vill man ha dom för sig själv!
I alla fall i ett exempel: The OC. När serien började var den fantastisk och ganska annonym, men sen efter den kom till sverige blev det ba värsta fjortis grejjen lixom ba.
Samma sak med Buffy, fast där blev istället den allmänna synen på serien att den är töntig och barnslig.
För mig räcker det att serierna går bra i sitt hemland så att dom får fortsätta, och dom riktiga fansen följer dom redan på ett eller annat sätt. :?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » tor dec 08, 2005 13:42

LWes skrev:
Glorificus skrev:Har man favoritserier vill man ju oftast att andra också ska se dem och upptäcka hur bra de är. :)

Eller så vill man ha dom för sig själv!
I alla fall i ett exempel: The OC. När serien började var den fantastisk och ganska annonym, men sen efter den kom till sverige blev det ba värsta fjortis grejjen lixom ba.
Samma sak med Buffy, fast där blev istället den allmänna synen på serien att den är töntig och barnslig.
För mig räcker det att serierna går bra i sitt hemland så att dom får fortsätta, och dom riktiga fansen följer dom redan på ett eller annat sätt. :?

Jag håller helt med Glory, när jag gillar någon serie vill jag se att den blir behandlad på ett bra sätt och får så många svenska tittare som möjligt.

The OC är, enligt mig, ett exempel på en serie som fått mycket bra behandling i Sverige. Det är en main stream serie och den marknadsfördes som det i USA och senare även i Sverige. Vilken publik en serie drar förändrar ju inte serien, däremot verkar det kunna förändra tittares uppfattning av serien...

Buffy däremot blev inte behandlad på rätt sätt. Först misshandlad av TV4, sedan visad som någon repris-eftermiddagsserie på Kanal 5. Jag hade gärna sett att serien fick en 21-tid en gång i veckan redan från början, tänk så stort Buffy hade kunnat vara i Sverige då.

Slutligen hoppas jag alltså på att Supernatural blir en av de serier som får den behandling den förtjänar när den kommer till Sverige. Helst Kanal 5 då de bryr sig mer om sina serier & tittare men jag kan tro att TV3 velat ha serien då den är deras "stil", de har ändå köpt in WBs övernaturliga Smallville, Charmed, Angel (ztv), Tarzan och säkert några fler.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » tor dec 08, 2005 15:09

Hey, wait a minute, säger ni att den här serien är bra? Jag såg första avsnittet, och tyckte att det var ok, men har glömt att ladda hem resten. Så ni tycker att jag borde göra det?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eynosh » tor dec 08, 2005 15:19

Tinwiel skrev:Hey, wait a minute, säger ni att den här serien är bra? Jag såg första avsnittet, och tyckte att det var ok, men har glömt att ladda hem resten. Så ni tycker att jag borde göra det?


Dito.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav AKS » tor dec 08, 2005 15:24

Jag gav upp efter tre avsnitt. Klarade inte av att se klart avsnitt 2och 3. De var inte rent ut dåliga, men dödligt tråkiga. Däremot gillade jag verkligen piloten så jag blev lite besviken. Har serien blivit bättre mot slutet?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » tor dec 08, 2005 15:55

Supernatural är på min topp-fem lista över avsnitt att se så fort de kommit ut... Det var en svacka efter piloten men sen har det bara blivit bättre, med några undantag.

Finns brister i varje avsnitt, men det bra överväger i mina ögon. Mycket p.g.a bröderna och deras samspel. Ett plus är också att de använder äkta myter och spökhistorier (t.ex. med sanatoriet i senaste avsnittet, som tydligen finns i verkligheten också). Finns dessutom en säsongs-arc som man liksom i VM letar ledtrådar om i varje avsnitt (och på WB's hemsida för serien).

Ah, brat kan säkert förklara vad som är bra med Supernatural bättre än jag (utöver "Jensen!!"-utrop). :P

Edit: Oh, jag måste ju tillägga att en av de saker jag gillar bäst med Supernatural är att jag blir rädd vid något/några tillfällen i varje avsnitt. Inte många serier idag som lyckas med det. Men alla är kanske inte lika lättskrämda som jag...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » tor dec 08, 2005 16:35

Serien har växt för mig med, och det är mycket pga broderrelationen men också att serien faktiskt har en arc. Alla avsnitt har väl inte varit toppen men det är en klart sevärd serie, den lyckas vara riktigt äcklig/läskig emellanåt också.

AKS: om inget annat så är Dean en (överraskande) bra karaktär och så kan du stirra på Jensen lite. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav brat » tor dec 08, 2005 17:06

Haha, ska jag också ösa lite beröm över Supernatural då? ;)

Anledningar att gilla Supernatural:

+ Riktigt lyckad skräck, jag sitter som regel med handen framför ögonen. Drama, syskonrelationen är väldigt intressant och mycket bra gjord. Komedi, Dean (Jensens karaktär) har mycket roliga repliker!

+ Säsongsarcen är spännande. Det är ett mysterium som man får söka ledtrådar till. De ger hela tiden nya stora frågor (mer än "Var är pappa?") och samtidigt också några små svar.

+ Avsnittshandlingarna är baserade på riktiga (amerikanska) småstadsmyter.

+ Skaparna har bra smak och ger både Amy Acker och Julie Benz en roll i varsitt avsnitt.

+ Jensen Ackles är otroligt snygg. (Kanske första anledningen :P)

Men serien är inte perfekt. I vissa avsnitt är slutet stressat eller bara o-spännande. Dessutom är veckans-monster-handlingen lite förutsägbar i några avsnitt. Men över lag är serien helt klart sevärd. Mycket bra för att vara en första säsong.

Har serien blivit bättre? För min del tycker jag nog att avsnitt 1, 4, 6, 9, 10 är den bättre halvan av hitills visade avsnitt. Eller 1, 4, 5, 6, 10 kanske. Jag skulle behöva se om alla avsnitt för att veta exakt. Hm, kanske ska göra det. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav LWes » tor dec 08, 2005 17:57

Fast det bästa med serien, är dens potential. Dom kan göra så mycket fantastiska saker med den, och det är nog det jag gillar bäst, hur konstigt det än låter.
Många serier har ju mycket fristående avsnitt under första säsongen, så jag hoppas att nästa säsong kan vara mer fortsättning från avsnitt till avsnitt så att dom kan använda sig av denna fantastiska potential.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor dec 08, 2005 18:29

brat skrev:Jag skulle behöva se om alla avsnitt för att veta exakt. Hm, kanske ska göra det. :D


Supernatural-maraton? I'm there. 8) Kan vara kul att se om alla avsnitten i jakt på ledtrådar också. Den här gången ska jag ha anteckningsblock framme och skriva ned varenda siffra de säger. :P
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » tor dec 08, 2005 19:16

Glorificus skrev:
brat skrev:Jag skulle behöva se om alla avsnitt för att veta exakt. Hm, kanske ska göra det. :D


Supernatural-maraton? I'm there. 8) Kan vara kul att se om alla avsnitten i jakt på ledtrådar också. Den här gången ska jag ha anteckningsblock framme och skriva ned varenda siffra de säger. :P


Hur lång tid skulle det ta? 10 avsnitt... á 43 minuter... 430 minuter... dryga 7h utan paus. Det kanske är lite länge? Fick annars en rolig idé att vi skulle göra det tillsammans, i samma rum alltså. Det där med alla nummer har jag gett upp på. Varför skulle det spela någon roll vilket rumsnummer en döding visakar på ett sanatorium? Men däremot vore det skoj att se vad som är skrämmande och inte vid en andra titt, och kanske se till att memorera några roliga repliker. :D Och så klart är jag ute efter att rangordna avsnitten. :D
En kväll 19-03 borde man kunna hinna alla avsnitt på. Vilken dag? ;)

OT: Hur går det med Serenity? Har den inte kommit fram än?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » tor dec 08, 2005 20:12

brat skrev:En kväll 19-03 borde man kunna hinna alla avsnitt på. Vilken dag? ;)

OT: Hur går det med Serenity? Har den inte kommit fram än?

Ingen Serenity ännu, men den skickades i tisdags så jag lär få den i veckan. Men jag tänker inte ta bort plasten förrän det är dags att se den (vilken kväll som helst nästa vecka). ;)

Hm... Supernatural... vi får höras om dag. Har inte fått mitt schema för nästa vecka ännu. Men jag är ledig måndag och får jullov på fredag... Så söndag eller nästa fredag verkar lovande. Eller i morgon. Vad kul! Så får vi se om vi verkligen blir rädda för helt olika saker... Det är nog bäst att vi är hos mig - jag skulle aldrig våga mig ut i mörkret efter ett Supernatural-maraton..!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » fre dec 09, 2005 0:10

Jag vill se mer bekanta legender med intressanta varelser i Supernatural, istället för så mycket spöken och andar och sånt.

På tal om legender; Här är en jag hörde för ett tag sen och den har suttit kvar i mitt huvud för att den är väldigt läskig:

a friend of a friend was babysitting for this family. it was the first time she was babysitting for them and she was really nervous about it, it being a new place and all.
things were going just great, the kids were in bed and she was relaxing on the couch watching tv.

the only problem was this statue. it was a clown statue and there was just something about it that gave her the creeps. no matter what she did, she couldnt get over the creepy feeling it gave her.
the father of the kids called to check in and see how things were going, and she told them things were great but that she had a question.
"of course" he said. so she asks "would you mind terribly if i threw a blanket over this clown statue in the family room. its really giving me the creeps and i would just feel much better not having to look at it" immediately the father freaks out and tells her to get the kids and get out of the house. since she didnt understand what was going on, she did as she was told and got the kids out of there.

turns out that they didnt have a statue at alll. it was a midget dressed up as a clown who had been living in the house for two weeks. the kids had tried to tell the parents about it, but they just thought it was their imagination and they didnt believe them.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » fre dec 09, 2005 0:16

LWes skrev:J.....it was a midget dressed up as a clown who had been living in the house for two weeks. the kids had tried to tell the parents about it, but they just thought it was their imagination and they didnt believe them.



IRLG!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav carre » fre dec 09, 2005 0:17

LWes skrev:J.....it was a midget dressed up as a clown who had been living in the house for two weeks. the kids had tried to tell the parents about it, but they just thought it was their imagination and they didnt believe them.


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav brat » tis dec 13, 2005 15:13

Supernatural-maraton ikväll! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » tis dec 13, 2005 19:44

Jupps, nu börjar det. :D
Pizza. Check.
Tio avsnitt av Supernatural. Check.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron