5x16 - Shells

Här pratas det om Angel Säsong 5

Inte långt kvar!

1
1
3%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
1
3%
8
9
30%
9
13
43%
10
6
20%
 
Antal röster : 30

5x16 - Shells

Inläggav Off » ons mar 03, 2004 21:13

Först och främst måste jag ändå säga att det är ett bra avsnitt men nu kommer det en ordentlig lista ändå på saker som inte var som jag ville.

¤Gillar inte att de fegade ur med Gunn. Wesley borde ha dödat honom. Det får allt bli en riktigt bra story för Gunn de sista avsnitten för att hans liv ska rättfärdigas.

¤Skulle det vara såhär enkelt? Ok de slog ju henne inte egentligen men nu ska det alltså komma en big bad som inte visat sig innan de 6 sista avsnitten (det kan ju vara någon vi sätt förstås)

¤Hela "Wes lär mig att vara människa"-delen kändes lite krystad

¤Jag tycker den här demonen hade fungerat utmärkt som Big Bad.

Grejen är att bara de sista avsnitten gör något bra av Gunn-situationen, BB-situationen, Wes-demon-situationen så har jag inget att klaga på. Det var väl mer att det inte var såhär jag hade tänkt mig avsnittet. De gick ett helt annat håll.

Väldigt bra saker med avsnittet:

¤Wesley rakt igenom speciellt sista scenen där demonen frågar om han hälper henne för att hon ser ut som Fred. Mitt hjärta gick nästan sönder.

¤Angel/Spike fungerar väldigt bra tillsammans nu
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » ons mar 03, 2004 23:01

Read above.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav metrocard » tor mar 04, 2004 0:08

"Fred" såg mäkta cool ut.
Halvbra avsnitt.
Angel och Spike fungerar.
Kan.Tydligen.Inte.Skriva.Hela.Meningar.Idag.
metrocard
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 15 okt 2003

Inläggav Off » tor mar 04, 2004 0:19

Vem behöver
Inte som att
Grymt bra när

Glömde nämna scenen när Angel kör sitt snack och Wes helt plötsligt skjuter Knox. Även fast man förväntade sig så blev det en liten chockeffekt följt av humor iom. Angels "where you listening at all?(typ)"
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav metrocard » tor mar 04, 2004 1:03

Haha, det skrattade jag åt.

Wesley is a pain in my ass.
metrocard
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 15 okt 2003

Inläggav adolvsson » tor mar 04, 2004 2:36

Didn't see that one coming... och jag gillade det, en hel massa. Visst hade Überfred fungerat bra som Big Bad, men det hade blivit lite väl mycket säsong 4 över det. Visst hade Fred kunnat få dö helt och hållet, men att radera så många kvinnor från manussidorna hade kännts lite väl trist. Eller kanske inte, för jag är övertygad (som vanligt) att Joss & Co hade gjort det bästa av det hela. Men. Istället hände något som i alla fall jag inte var det minsta beredd på. Det är också en typ av situation som kanske inte är ovanlig i sig (Data i Star Trek: The Next Generation är ett exempel jag kommer att tänka på, om att lära något inte så mänskligt om mänskligheten), men mig veterligen har det inte prövats på i Buffyverse. Jag är verkligen nyfiken (som vanligt) på hur den relationen ska utvecklas. Dessutom lämnar det ändå ett fönster öppet för "vår" Freds återkomst.

Att Wes inte dödade Gunn tycker jag var bra. Visst, det går inte att bortse från vad det hade kunnat göra med Wes och relationen till de övriga, men fördelarna överväger helt klar nackdelarna. Dels var själva hugget fortfarande ett starkt ögonblick, men framför allt så kan Gunn nu fortfarande stå till svars för sitt svek. Jag är övertygad om att de sista avsnitten hade blivit oerhört mycket tråkigare utan honom.

Fan i helvete. Att slutet är så nära känns allt tråkigare, hur nu det är möjligt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav poser » tor mar 04, 2004 2:45

Det som aldrig slutar förvånar mig är hur Joss & CO kan fortsätta överaska som jag ändå tyckte de gjorde i detta avsnittet. Hårt med uppehåll nu så länge innan man får se hur det går i fortsättningen.

Jag tror dock stenhårt på säsongsslutet efter dessa avsnitt, nu kommer vi nog få se vad säsong 5 hade kunnat bli om vi hade fått en stor arc. Inte för att s5 är dålig men den hade kunnat bli mycket starkare med en mer genomgående arc.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » tor mar 04, 2004 3:19

Ja om de ändå hade fått fortsätta överraska oss några säsonger till...

Just nu tycker jag Angel s05 är riktigt bra och helt i klass med andra säsonger. Ser man tillbaka på avsnitten som varit har det inte varit många dåliga avsnitt. Ser man om de man inte tyckte var så bra så kanske man kan uppskatta dem också, det har hänt innan.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Veidit » tor mar 04, 2004 13:27

Angel S5 är ja stark, om det fanns fler TV-serier som denna så skulle jag implantera en TV-sändare i min hjärna...
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Simon » tor mar 04, 2004 20:09

Ja detta avsnittet kom ju som en stor fet förklaring till varför man (jag) knappt kunde kommentera förra veckans avsnitt. Det var helt enkelt bara första halvan.

Låt mig först påpeka hur mycket bättre jag tycker om Illyria än Glory, något helt makalöst. Likheterna tycker jag är rätt stora, men det vilar något dystert över Illyria, något fruktansvärt dystert som gör att man är helt med i vändningen när hon ser sitt tempel förstört. Glory väntade jag på att nån skulle släppa en sten i huvudet på.

Sen vill jag adressera allt detta snack om att döda åt höger och vänster, visst gör det kanske "underhållande" och "ball" teve, men jag tycker inte vi ska glömma hur allvarligt Buffyversumet ser på att ta en människas liv. Jag tjöt som en skolflicka av förtjusning när Wes fick testiklar av stål och uppenbarligen laseropererade ögonen i säsong 3/4 precis som alla andra, men som jag ser det har tiden sedan dess handlat om att läka sår. Angel och Wes relation, öven om inte Wes kommer ihåg det han gjort, har sedan dess sakta fått tillbaka sin värme. (början av Smile Time när Angel och Wes snackar om Nina, mmm, mysiga dialogen)

Så, rent karaktärsmässigt tycker jag det vore oerhört ansvarslöst att bara riva upp honom igen för att bjussa på "chockerande råa scener". Jag tycker redan nu att de har överdrivit det en smula, och att han stack Gunn var rent överflödigt. Varför hugga en kniv i honom om han inte tänkt döda honom? Bara skära litegrann? Han kunde väl gett honom lite gammal hederlig misshandel istället. Nåväl, inget avsnittsdödande på något sätt, tycker jag, men helt klart en svagare del i berättelsen.

Att Wes är killen som gör alla svåra beslut och gör det som är rätt oavsett priset tycker jag är ett karaktärsdrag som funnits i honom sedan säsong 3 av Buffy. Han har alltid gjort det han är övertygad om är rätt, alltid. Angel försök att döda honom i Angel S3 föreställde jag mig vara förödande för Wes vilja att ständigt göra det rätta, och sedan dess har han sakta återhämtat sig.

Jag tycker inte att han ska rivas upp igen 6 avsnitt från slutet bara för att "det är coolt när Wes skjuter nån kallblodigt".

Vad finns det mer att bita i... Ja, att Wes Spike och Angel slåss tillsammans är väl en våt dröm sedan en tid tillbaka. Wes hamnade ju lite i skymundan ett tag och Spike var Angels exklusiva kampkompis. Nu går de tillsammans för att möta Illyria, och mitt hjärta slår några extra slag i minuten.

Något som förvånar är hur snyggt de lyckades få Spike och Angel att acceptera varandra. Man märkte det knappt och sen helt plötsligt kändes det helt okej att Angel svarade "du har två sådana här" när den där brunnsväktaren bad om två "champions". Jag ser gärna att de lär sig nåt av varandra framöver, så de inte bara håller med varandra på olika sätt. Jag litar på ME och Joss att deras fortsatta utveckling känns rätt, dock.

Var det nån mer än jag som tolkade det som att "hon" betydde Fred när Spike sa det? Att "hon hade viljat detta". Jag läste i någon diskussionsgrupp hur nån klagade svinet på att Spike använde att Buffy hade "viljat detta" som argument att inte åka, för att Buffy hade beordrat Andrew att hämta hem Dana för att hon inte litade på Angel och vänner. Personen i fråga var allmänt sne på Spike som karaktär och ville rätt tydligt klaga rent generellt dock.

Jag tog det som att han menade Fred, och det stämmer överens med hur hon kämpade för att få tillbaka honom för att hon såg att han var värd att rädda.

Usch, nu kryper Fred-är-död-depressionen sig på, så jag får knyta ihop detta lite snyggt och gå och äta en massa choklad.

Slutet på detta avsnittet tyckte jag var i klass med Spikes "there's a hole in the world"-scen, och det säger en hel del, för jag tyckte det var bland det klassigaste på hela säsongen.

Som jag påpekat redan tror jag mer och mer, likt poser, på att denna säsongen kan få en avslutning värdig serien.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Off » tor mar 04, 2004 21:06

Jag tror helt klart de var Fred han menade.

Nu är jag lite påverkad så jag kanske behöver förklara mig bättre imorrn.

Wes har genom hela serien gjort det han ansett varit rätt men han har ändå reagerat på sina känslor såfort något hänt som påverkat nära och kära. Därför hade jag inte sett det som en "out of character grej" om Wes dödat Gunn. Jag försvarade att Spike inte dödade Wood men det här kände jag ändå var en liten urfegning. Jag har som sagt stora förhoppningar av att de gör något riktigt bra med det här att Gunn lever nu...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav pfant » tor mar 04, 2004 22:01

Serietidningsnörden inom mig gillade Gunns kommentar "She went Barry Allen on us. Jay Garrick? Wally...?"

Annars vet jag inte vad jag tyckte om avsnittet. Vi får se när säsongen är avslutad vilken betydelse det egentligen hade.
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav poser » tor mar 04, 2004 22:09

"She went Barry Allen on us. Jay Garrick? Wally...?"


I don't get it :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav adolvsson » tor mar 04, 2004 22:16

poser: Superhjälten från DC:s (Superman, Batman, m fl) universum. Han som springer snabbt som, hö hö, blixten. Barry Allen, Jay Garrick och Wally West är namn på tre män som alla varit Flash. Wally är den nuvarande, Jay den förste.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav poser » tor mar 04, 2004 22:38

Flash OOOOOOOOHOOOOOOOOOOOO

tack för infon

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Susan » tor mar 04, 2004 22:43

Först och främst måste jag säga att Illyria/Fred var otroligt sexig i den "nya" looken...me definately like :D

Min fråga är ...vad heter låten som spelas i slutet....I dream of a place called home yada yada yada...något i den stilen.
Jag tyckte den var grymt bra.
Susan
Minion
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 02 nov 2003

Inläggav malavel » tor mar 04, 2004 23:14

Trodde aldrig att jag skulle gilla blått hår. Men hon var ju klart läcker!
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Simon » tor mar 04, 2004 23:44

Tycker ändå det hela hade fått en hemsk eftersmak om Gunn erkände vad han gjort och Wes kallblodigt mördade honom.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Matt » fre mar 05, 2004 0:01

Säsongen som jag bara skrattade åt som löjligt dålig i början har helt plötsligt blivit otroligt bra. Finns massor att skriva men jag är nog för full.
Nu är jag bara så oerhört ledsen att det snart är slut när det är så bra.

Wes är nästan lika hård som Ripper.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Horrabin » fre mar 05, 2004 0:21

Mycket bra avsnitt. Bättre än förra enligt mig. Är helt med på Mirkans linje om att Wes knivhuggandes Gunn kändes fel på något sätt, på samma sätt som hans benskjutning förra veckan också kändes lite overkill. Att han satte en blypärla i Knox är jag dock helt med på, det skulle kanske jag också ha gjort (och jag är en mes) i hans situation.

Saker jag gillade:
- Wes. Arg, sorgsen, uppgiven, hämndlysten. Så mycket bra Wes denna vecka att det är nästan skamligt. Två-hands-shootern var ju till och med tillbaka. Tur att Denisof är en så bra skådis att han klarar av att leverera sina repliker med klass i alla lägen ("I've been unreasonable... because I've lost all reason."). För övrigt skulle Denisof vara en utmärkt ny James Bond.
- Skurkiga doktorn var tillbaka! Jag som var så förtjust i honom för några avsnitt sedan blev överlycklig när han var med igen och var minst lika bra denna gång. Give that doctor his own sit-com!
- Angel & Spike. Deras interaktion var riktigt bra. Som ni har sagt tidigare i tråden så har deras förhållande sakta blivit bättre. Och det var väl hur uppenbart som helst att Spike pratade om Fred när han valde att stanna kvar.
- Knox som hängiven och undergiven dyrkare.
- Illyria. Sicken Old One! Det här är lite läckrare grejer än Lovecrafts Old Ones. Bra skådespeleri av Amy Acker här, det var bara några få gånger jag fick Fred-i-mask-vibbar. Gillade hennes stil överlag; hennes oförstående av världen, hennes förvirring, hennes ensamhet. Mycket bra. Och att göra om en potentiel Big Bad till en "god" figur i en handvändning är skickligt jobbat. Bra gjort Mr DeKnight! Blir spännande att se vad som kommer bli av karaktären.
- Slutmontaget. Från Illyria och Wes samtal i labbet till slutscenen. Otroligt rörande, särskilt när Winnifred åker hemifrån, glad och förväntansfull med musiken ("A Place Called Home" av Kim Richey) som så passande ligger över allting.

Saker jag var lite missnöjd med:
- Några av Knox kommentarer.

Lite jobbigt bara att vi nu får vänta till den 14 april innan nästa avsnitt sänds. För en av få gånger den här säsongen väntar jag verkligen ivrigt på att få se vad som ska hända.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Off » fre mar 05, 2004 5:51

Dags att se om avsnittet, se om man får några nya vinklar efter X antal öl
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » fre mar 05, 2004 14:53

Nu har jag bara läst Offs första post, så jag vet inte vad mer ni har nämnt, men jag kan INTE hålla med om Offs klagomål. Tyckte det här var ett alldeles utmärkt avsnitt, som faktiskt närmade sig förra veckans lysande A Hole in the World i kvalitet.

Tycker att Gunns story sköts väldigt väl, power corrupts o.s.v. och också hans konstanta sökande och önskan att vara något annat än just "the muscle" (vilket har varit en del av hans personlighet länge, han pratar om det redan i Spin the Bottle).

Det som till en början gjorde mig besviken var att han inte hade dödat Knox, men det ordnade ju också upp sig till slut.

Och den sista scenen innan slutmontaget, när Ilyria (stavning?) söker upp Wes var den som fick mitt huvud att snurra mest, bli som allra mest upphetsad och spänd inför fortsättningen. Jag hade nämligen varit alldeles livrädd över att de skulle avsluta hela serien med en big bad som (oavsett hur cool hon var/såg ut i det här avsnittet) faktiskt skulle ha känts väldigt mycket som en repris och blandning av Glory, Dark Willow, Evil Cordy och Jasmine. Och så blir det förhoppningsvis inte nu. Filmnörden i mig tänkte även på Hitchcocks Vertigo (där James Stewart klär upp och lär och "tvingar" en kvinna att agera så att hon ska bli så lik hans döda kärlek som möjligt) på slutet när Wes accepterar uppdraget att lära Illyria att leva i den här världen.

Jag känner dock en viss irritation (men rätt liten sådan) över att Harmony agerar så jävla mänskligt och själfullt nu, särskilt med Gunn på slutet. Jag hade faktiskt hoppats på lite fler Harmoniska känslolösa repliker just för att det faktiskt hade passat karaktären bättre i det här läget enligt mig.

Men mer eller mindre allt annat var oerhört bra. DeKnight är tillsammans med Goddard delad tvåa som min favoritförfattare till serien för tillfället (efter Joss så klart).

En fråga dock: Spike säger att nu kan de skicka iväg Gunn som W&H-ambassadör till de forna länderna istället för honom, men jag uppfattade det som att papprena Gunn skrev på var hans uppsägning från W&H? De skulle väl knappast låta honom jobba vidare efter det där, right?

Och en fråga till: Vågar vi säga nu, en gång för alla, att den riktiga Fred är borta?

Hög åtta eller låg nia och jag älskar S5 mer och mer och hoppas nu på en riktigt stark avslutning på en av världens bästa serier!

EDIT: Måste tillägga ett par saker. 1. Jag kan fan inte tro att vi behöver vänta 1½ månad på fortsättning nu! Brutalt! Då måste fan den fortsättningen vara i världsklass! 2. Jag glömde nämna hur mycket jag faktiskt skrattade åt flera repliker i det här avsnittet, trots att det huvudsakligen var ett dramatiskt och tungt avsnitt.
Senast redigerad av caffeineaddict ons mar 14, 2007 23:08, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » fre mar 05, 2004 14:59

Och en fråga till: Vågar vi säga nu, en gång för alla, att den riktiga Fred är borta?


Jag vågar säga JA
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav gaspode » fre mar 05, 2004 15:06

Jag lutar åt en nia på det här avsnittet. Inte riktigt lika bra som A Hole in the World, men en värdig uppföljning helt klart, med många :eek: och en del :cry: och en :cool: Wesley.

Det var bra för seriens skull att de inte lyckades få tillbaka Fred, men fan va jag kommer sakna henne. Det var också skönt att Illyria inte blir den upprepning hon verkade vara. (Hur man nu kunde tvivla på ME)
Frågan är ju vad illyria egentligen tänker göra?? Vill hon gå på stadens gator som en vanlig kvinna nu alltså? Det känns som att hon är lite för kraftfull för att komma att vara en kraft att räkna med på de godas sida, så antagligen kommer hon dö eller bli ond igen så småningom...

Wes har det verkligen inte lätt här i livet...

Jag tyckte nog bara att Gunn-delen var lite off...
Varför fokuserar de så på att Gunn "lät henne dö"..
Det hade ju inte påverkat en sekund om de hade vetat att Knox låg bakom det hela, Gunns svek var ju snarare att han fixade in sarkofagen trots att han visste att doktorn var up to no good... Att han trodde att det skulle bli nån annan än de själva som råkade illa ut.

Jag håller med om Harmony, tänkte samma sak där, hon ska inte visa medkänsla om det inte är för att hon tror att hon kan tjäna på det.
Att få Gunn att må lite bättre är inte på en vampyr utan själs agenda.

Jag är väldigt sugen på att se resten av säsongen nu iaf, och förbannar allt och alla på WB för att de lägger ner en sån här fantastisk serie.

EDIT: Jag håller med, Fred måste vara borta nu, så många gånger som de har pekat ut orsaker till att hon inte kan leva vidare. Iofs är det inte helt pålitlig information. Som doktorn som sa att själen "brann upp", hur tillförlitligt är det? Ändå svalde de det, trots "är du säker?"-frågor..

EDIT2:Och Woohoo, jag är ikapp er! :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » fre mar 05, 2004 15:18

Off skrev:
Och en fråga till: Vågar vi säga nu, en gång för alla, att den riktiga Fred är borta?


Jag vågar säga JA


Jag vågar säga nej, jag. Att Überfred kommer bli en kraft att räkna med i den stundade storfighten tror jag inte är mycket att diskutera. Däremot skulle det inte förvåna mig om Fred får tillbaka sin mänsklighet som belöning för sin insats, eller något i den stilen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav poser » fre mar 05, 2004 16:59

Alla indikationer som de slänger ur sig hela tiden på att Fred är helt död är den saken som gör mig tveksam till om hon verklinge är det. Hela den matningen med brinnande själar och sånt kan lika bra vara där för att få folk att tro att det är kört sen så POOF! Fred is back.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » fre mar 05, 2004 17:23

Ohh 1337 inlägg poser.

Det hade varit klassiskt ME att överraska med att få tillbaka henne, men nu har de varit så övertydliga med att hon är borta så att de kanske förväntar sig att folk tror att hon ska komma tillbaka vilket leder till att de låter henne vara död!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » fre mar 05, 2004 17:26

Det är det som är så sneaky av ME, de vet hur de ska förvirra.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav malavel » fre mar 05, 2004 18:01

Kan det bli så att Fred delvis kommer tillbaka genom att Illyria(?) hade kvar en del av Freds minnen?
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav poser » fre mar 05, 2004 18:05

Det är väll mer bekräftat att det är så på någon nivå, jag tänker mer på om Fred kommer tillbaka till 100%.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Nästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare