2x18 Killed by death

Här pratar vi mest om Säsong 2

Monsters?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
2
6%
4
5
14%
5
4
11%
6
7
20%
7
7
20%
8
5
14%
9
4
11%
10
1
3%
 
Antal röster : 35

2x18 Killed by death

Inläggav Noggster » tor mar 04, 2004 19:00

Ja, ingen topic på detta avsnitt.. fyyyy!

Såg om det på 5an nyss, (dagsändningen). Var helt okey, har ungeför mig att the bad guy var lite läskigare dock.

Jag lyckades för övrigt räkna antal klippningar till 3st, och antal slowmotion-klippningar till 4st..
Dom hade fan klippt bort när den där onda snubben försöker suga åt sig BUffy genom att köra ut saker genom ögonen, HUUUR tänker idioterna ! snyft..
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » tor mar 04, 2004 19:06

Ja, det hade de klippt, det var larvigt och gjorde den scenen ganska mesig - desto värre var det dock i början! De hade klippt bort alltihop från det att Buffy hoppar ner från muren tills Xander säger "I gotta get me a life", resultat - det blir helt obegripligt om man inte sett det oklippt. Skickligt! Uppenbarligen drar de sig inte för att klippa bort både långa och viktiga sekvenser, det var väl bara tur att de inte valde att plocka bort hela fighten med Angelus också...
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav sus@n » tor mar 04, 2004 20:22

Detta är ett av de avsnitten som jag inte har sett så många gånger anledningen är att jag tycker "bad guyen" är för äcklig. Blir riktigt rädd n'r jag ser honom! Dock har avsnittet många höjdpunkter.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » tor mar 04, 2004 20:50

Jag håller med om att den här elakingen är hemsk. Det är ju en direkt kopia av han som kommer i drömmen och skär upp folk med sina knivförsedda fingrar. Tyvärr har jag dålig koll på skräckfilmsgenren, men ni vet säkert vem jag menar (Freddie Krüger?)

Spoiler säsong 7
Det allra hemskaste monstret kommer enligt min mening i Same Time, Same Place (7:3). The Gnarl är det enda monstret i Buffy som fått mig att dra upp fötterna i soffan, och jag känner varje gång jag ser det ett rent fysiskt obehag av hur han behandlar Willow.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tor mar 04, 2004 20:54

Det är Mr man himself du menar. Freddy Krueger är och kommer alltid vara kung över all skräckfilm
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sus@n » tor mar 04, 2004 20:55

Okej då kommer jag längta till att se s7..vilket jag redan gör!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Noggster » tor mar 04, 2004 21:20

I nåt extramaterial sa dom väl att han var en blandning av många Kult b-skräcks badguys.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav malavel » tor mar 04, 2004 22:05

Spoiler säsong 7
Det allra hemskaste monstret kommer enligt min mening i Same Time, Same Place (7:3). The Gnarl är det enda monstret i Buffy som fått mig att dra upp fötterna i soffan, och jag känner varje gång jag ser det ett rent fysiskt obehag av hur han behandlar Willow.


Håller helt med. Det är den enda scenen som jag har svårt att kolla på.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mr Chase » mån mar 08, 2004 3:57

Mr Chase cuts to the chase with "Killed by Death":

30. Killed by Death

After the great emotional upheaval of "Passion" there just had to be a more downplayed episode if only because we could all use the time to take our breaths. In that regard "Killed by Death" is a good episode. It is really much more interesting as a character piece than that of a monster-of-the-week thing. Come to think of it, most of "Buffy" is more about characters than monsters. The monsters are just there so that our guys and gals have something to play against, be it a Smurf Demon, a Kindestod or whatever. And mind you, I think that is a strength for the show.

Anyway, Buffy is committed to a hospital after fighting both the flu and Angelus. There she discovers a demon with a Freddy Krueger complex sucking the life out of little kids so naturally she wants to do something about that, and she does, with a little help from her fellow Scoobies.

This episode is more about the Scoobies than you might think. It is actually a very good Xander/Cordelia story, with a dose of Giles thrown in the mix. The Scoobies shows great strength right from the start when they chase Angelus away from sick Buffy by beating the crap out of him. Xander: "Take a walk, overbite." You go, Scoobies!

And at the hospital, who wouldn't be proud of Xander facing up to Angelus (who incidentally and rather creepily whistles "An die Freude/Ode to Joy" from Beethoven's ninth symphony when he tries to see Buffy).

Xander: "Visiting hours are over."
Angel: "Well, I'm pretty much family."
Xander: "Yeah. Why don't you come back during the day? Oh, gee, no, I guess you can't."
Angel: "If I decide to walk into Buffy's room, do you think for one microsecond that you could stop me?"
Xander: "Maybe not. Maybe that security guard couldn't either. Or those cops... or the orderlies... But I'm kinda curious to find out. You game?"
Angel: "Buffy's white knight! You still love her. It must just eat you up that I got there first."
Xander: "You're gonna die. And I'm gonna be there."
Angel: "Tell her I stopped by."

That Xander does love Buffy is certainly true as he does with Willow, but I think that he's not *in love* with her. That's were Cordy comes in even if the odd pair probably doesn't realize it just yet. Hence, their occasional jealous fits against each other, as witnessed in this episode.

Spoiler Becoming, pt 2:
And Xander is rather prophetic about him being present at Angelus's death as "Becoming, part 2" shows. You go, Xander!

Cordelia is now a fully functional member of the Scooby squad even if she still keeps her usual self-absorbed manner, which is a mask that has begun to slip anyway, not to mention her "homerical insensitivity". I guess she doesn't have an elsewhere to be since she faced down the Cordettes, but for all her ewws and owws I think she is somewhat enjoying herself as a Slayerette. And she gets to be around Xander, even though she can be quite mad at him from time to time. Ah, what we do for love!

Cordy is also something of a reality check on the others, with her infuriating lack of tact she often cuts to the chase (pun very much intended).

Cordelia (to Buffy): "So this isn't about you being afraid of hospitals 'cause your friend died and you want to conjure up a monster that you can fight so you can save everybody and not feel so helpless?"
Giles: "Cordelia, have you actually ever heard of tact?"
Cordelia: "Tact is just not saying true stuff. I'll pass."

Ok, she wasn't right about that one, but still, a devil's advocate is never wrong to keep around (especially if they're wearing short skirts like that ;) ) and who better to play that part than our beloved queen C herself.

Giles and Cordelia play of each other well in this episode. Just the two of them have hardly had any screen time together so it is fun to watch. First she gets a chance to get back at Giles for his tact comment.
Xander: "Cordy, you should go with Giles."
Giles: "Why do I have to have...? Good thinking, I could do with a research assistant."
Cordelia: "Let's go, Tact-Guy."

This one is also good.
Cordelia: "Nobody told me I was supposed to bring a gift. I was out of the loop on gifts."
Giles: "It's, it's tradition among, um... people."

But my favourite is the following one.
Cordelia: "What does this demon do?"
Giles: "Uh, it, uh extracts vital organs to replenish its own mutating cells."
Cordelia: "Wow! What does this one do?"
Giles: "Um, it elongates its mouth to, uh, engulf its victim's head with its incisors."
Cordelia: "Ouch. Wait, what does this one do?"
Giles: "It asks endless questions of those with whom it's supposed to be working so that nothing is getting done."
Cordelia: "Boy, there's a demon for everything."

Giles should be pleased that she actually wants to help with research and stuff. For now I think that the librarian more or less feels that she's a necessary evil because she's in on it -- and she comes with Xander.

There is still much tension between the cheerleader and the geek but they do feel for each other. Cordelia understandably has a hard time adjusting to her boyfriend's protectiveness of the slayer. And it was nice to see Xander squirm in silence as Cordelia shamelessly flirted with the security guard, even if it was in the line of Slayerette duty.

Cordelia: "Oh, right. Your obsession with protecting Buffy. Have I told you how attractive that's not?"
Xander: "Cordelia, someone's gotta watch her back."
Cordelia: "Yeah, I've seen you 'watch her back'."
Xander: "What's that suppose to mean."
Cordelia: "Well, I was using the phrase 'watch her back' as a euphemism for 'looking at her butt'. You know, as sort of a pun?"
Xander: "Oh... Hey!"
Cordelia: "Well, you do."
Xander: "Jealous?"
Cordelia: "Fine. Watch *my* back."
(Xander watches her butt as she walks away and which testosterone driven male in his right mind wouldn't :) .)

Later she returns to the hospital, still very mad at him, but she has nevertheless brought him a caffeinated beverage and some food so he won't get hungry. That's just *so* sweet and thoughtful for a self-absorbed bitca.

Lastly I sometimes feel like Xander after I've spent too much time writing these reviews:
"Man, Buffy! My whole life just flashed before my eyes! I gotta get me a life!"
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Jhonny » lör okt 16, 2004 0:57

Så jävla rolig start med Xander :D
"Man buffy
my whole life just flashed before my eyes, I gotta get me a life "

Ostchips bakom russinen-
There is no knowledge that is not power
Användarvisningsbild
Jhonny
Minion
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Dalsjöfors

Inläggav Tob » mån okt 25, 2004 19:33

Ett riktigt bra Motw avsnitt, mindes det som ett av dem sämre under hela S2, men det blev en mycket positiv överaskning. Relativt spännande rakt igenom och en ganska geomgående studie över vad Buffy betyder för våra huvudkaraktärer. Speciellt då Xander. Mycket roliga repliker och denna replikväxlingen mellan Cordelia och Giles fick mig att utbrista i ett gapskratt.

Cordelia: Eww, what does this do?
Giles: What?
Cordelia: What does this do?
Giles: Uh, it, uh, extracts vital organs to replenish its own mutating cells.
Cordelia: Wow! what dos this do?
Giles: Um, it elongates its mouth to, uh, engulf its victims head with its incisors.
Cordelia: Ouch! Wait, what does this one do?
Giles: (Frustrated) Its asks endless questions of those with whom its supposed to be working so thats nothing is getting done.
Cordelia: Boy! There is a demon for everything!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Angelus » tis nov 23, 2004 12:24

sisådär avsnitt va men Buffy är så het när hon är sjuk så det blir en 10a endo =P
"me, myself and my lvl 60"
Användarvisningsbild
Angelus
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 26 maj 2004
Ort: Onsala

Inläggav Magga » sön jan 02, 2005 21:26

Tob skrev:Ett riktigt bra Motw avsnitt, mindes det som ett av dem sämre under hela S2, men det blev en mycket positiv överaskning. Relativt spännande rakt igenom och en ganska geomgående studie över vad Buffy betyder för våra huvudkaraktärer. Speciellt då Xander. Mycket roliga repliker och denna replikväxlingen mellan Cordelia och Giles fick mig att utbrista i ett gapskratt.

Cordelia: Eww, what does this do?
Giles: What?
Cordelia: What does this do?
Giles: Uh, it, uh, extracts vital organs to replenish its own mutating cells.
Cordelia: Wow! what dos this do?
Giles: Um, it elongates its mouth to, uh, engulf its victims head with its incisors.
Cordelia: Ouch! Wait, what does this one do?
Giles: (Frustrated) Its asks endless questions of those with whom its supposed to be working so thats nothing is getting done.
Cordelia: Boy! There is a demon for everything!


älskar det där citatet. Börjar skratta så fort jag läser det så :P

Jag gillar avsnittet, och "Der Kinderstod" är äcklig. Får lite då och då upp bilden när Buffy ser honom genom "sjukhusfönstret" och han lyfter på hatten. Har förväxlat den bilden med Terror på Elm Street en gång och var ganska säker på att det var Freddy Krueger, till jag kom på att det var från Buffy då...
Användarvisningsbild
Magga
Minion
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 14 aug 2004
Ort: Åsbro

Inläggav Binchy » tor jan 06, 2005 19:05

Läskig badguy. Slutscenen när hela scoobygänget ligger i Buffys säng och Buffys mamma får pyssla om dem allihop, är för härlig. Tänk när man bodde hemma hos mamma och blev så ompysslad. Nu får man allt pallra sig upp och hämta sina egna cheesy chips om man ska få några.

Spoiler säsong 7
Håller också med om att Gnarl är riktigt obehaglig. Inte nog med att den äter upp en strimla för strimla, den kör med psykologisk misshandel under tiden också. Dock var kostymen lite dålig, såg mest ut som om han hade en tröja med målade revben på.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » lör jan 08, 2005 1:22

Bra filler avsnitt. Demonen är som sagt mycket obehaglig, för att inte tala om hans sätt att döda sina offer. Gillar även sjukhus miljön, en skön omväxling från skolan.
Cordy får ganska mycket utrymme i detta avsnitt. Tycker faktiskt att hela gänget (utom Willow) behandlar Cordy som skit, speciellt Xander och Buffy. Visst, hon var inte speciellt trevilg mot dom ibörjan men dom försökte inte vara hennes kompisar, vilket Cordy faktiskt gör. Hon vill ju hjälpa till men får uteslutande skit.
S1 Cordy var en sterotypisk karaktär med noll djup, trots att hon var med mycket så känneds hon lika intessant som Harmony, som hade typ 2 minuter screentime under hela säsongen, det säget ganska mycket om hennes karaktär. Vilket fall som så utvecklas Cordelia mycket under de sista avsnitten i S2, något som uppsakttas. En 7:a blir det.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav CheeseGuy » mån feb 07, 2005 17:53

Slutscenen känns bara fel (även om den är kul). Willow och Xander är väl alltid väldigt artiga mot Joyce?

I övrigt är det ett okej avsnitt. Det bästa är Angelus två scener.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav A bear » sön apr 17, 2005 0:30

Detalj #32467 jag gillar med Buffy: Angelus visslar på "Ode an die Freude".

För att vara en serie om vampyrer är det relativt få avsnitt som så öppet och konsekvent spelar på skräckfilmsklichéer som "Killed By Death". Musiken, den kuslige doktorn, monstret... allt är som rakt ur en Wes Carpenter-film, för att citera en film som jag alltid sett som något av en förövning för Buffy. Och det är egentligen inte en satir; de kör skräckfilmsbiten rakt av, på det stora hela utan den där lilla ironiska twisten som serien brukar ha. Det är inte ett stort Buffyavsnitt, men efter den där massiva urladdningen som "Passion" var är det skönt att de satsar på att göra något helt annat, utan att för den sakens skull göra ett lätt och humoristiskt avsnitt. Monstret är lysande - fanken vet hur bra han hade funkat i ett typiskt Buffyavsnitt med käcka oneliners och hela gänget på plats, men här passar han/det in perfekt.

Programförklaring för hela serien, ur en en-cigarr-är-aldrig-bara-en-cigarr-vinkel:
GILES: Oh, I-I suppose so. Cordelia may be homerically insensitive, but she may also be right. Death and disease are, are
things, possibly the only things that, that Buffy cannot fight. It's only natural for her to try to create a-a defeatable opponent.


Xander har verkligen växt till sig. Han står upp emot Angelus - två gånger! - och är hur tuff som helst. Willows grodskräck kommer väl till pass också. Sen så är ju Cordelia underbar genom hela avsnittet.
CORDELIA: Tact is just not saying true stuff. I'll pass.
CORDELIA: This is what happens when you're compassionate towards sick people. They take advantage of you.
CORDELIA: Fine. Watch my back.


Sen så är det ju intressant att Buffy redan som liten flicka drömde om att bli superhjälte.

Kan dock inte hitta några kopplingar till Motörheads låt med samma titel.
Lemmy skrev:If you squeeze my lizard
I'll put my snake on you
I'm a romantic adventure
And I'm a reptile too
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sjostrand » mån jul 18, 2005 12:07

Jag såg om avsnittet igår och blev faktiskt mycket positivt överraskad. Jag hade för mig att det var ett dåligt avsnitt, men det var ju ett riktigt skapligt skräckavsnitt. Antagligen minns man det inte som ett bra avsnitt eftersom det finns så många andra otroligt bra avsnitt i säsong 2. En sak som gör Buffy till en så bra serie måste vara att när man ser om en säsong så kommer man på att just den säsongen är otroligt bra. Tidigare har säsong två hamnat ganska långt ner på listan över bästa säsongen, men nu när jag ser om den så inser jag att den på sitt sätt är lika bra som de kommande säsongerna...
Cordy är underbar i detta avsnitt...

Och sjukhus är läskiga...
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav latarmig » fre jul 22, 2005 1:41

Är det inte lite underligt att mini-Buffy inte ser Kindestod när han dödar Celia? Kanske räcker det inte med att vara barn, man kanske måste vara sjuk också för att kunna se honom.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » fre jul 22, 2005 1:48

latarmig skrev:Är det inte lite underligt att mini-Buffy inte ser Kindestod när han dödar Celia? Kanske räcker det inte med att vara barn, man kanske måste vara sjuk också för att kunna se honom.


Ja, det är ju febern som gör det.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav OhMySpike » lör dec 31, 2005 18:27

Jag gillar det här avsnittet, särskilt när Xander "utmanar" Angelus.
Spöket är riktigt groose, och tycker synd om de stackars små barnen.
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav latarmig » lör dec 31, 2005 20:04

Nej usch. Det här är ett av de sämre i hela serien. Jag förstår inte att alla tycks gilla det så mycket.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav mattek72 » lör dec 31, 2005 20:40

Inte mycket att ha.
Känns som en tråkig tv kopia av Nightmare on Elm Street.
Det lilla som Angelus är med, räddar avsnittet lite.
En 4
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » sön jan 01, 2006 4:55

Inte mycket att ha i helhet men OhMySpike har tokigt rätt i att Xander/Angelus-scenen äger ego-apa och nu vill jag se om hela serien innan jag somnar!

::::

....

BAAAAH!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav fripp21 » ons feb 01, 2006 22:57

"Fine. Watch my back."

Efter urladdningen med avsnittet "Passion" har jag besökt betygsskalan, den behövde en justering.

Här har vi ett mellanavsnitt, som börjar bra och som är lite spännande här och där. Påminner lite om de där skräckisarna under 80-talet, som skrämde barnen så hemskt (hm, de andra barnen alltså...).

The bad guy är förvisso helt vissen. Ögon som suger ut livet ur de virussjuka stackarna. Aj, aj.

No biggie. Hurmorn är skön och Cordelia är suverän i detta avsnitt. Många roliga och sanna (!) repliker.

Buffy: No! No! Let me go!

Cordelia: I think she wants to go.


Cordelia: No, but while she's in here, she might as well get that thing
done.

Cordelia: You know, that thing on her face? (faces them) You know that
thing.


Giles: "Cordelia, have you actually ever heard of tact?"
Cordelia: "Tact is just not saying true stuff. I'll pass."


Följt av...

Xander: "Cordy, you should go with Giles."
Giles: "Why do I have to have...? Good thinking, I could do with a research assistant."
Cordelia: "Let's go, Tact-Guy."


Ännu en rolig med Cordelia, men här tar Giles poängen
Cordelia: "Nobody told me I was supposed to bring a gift. I was out of the loop on gifts."
Giles: "It's, it's tradition among, um... people."


Cordelia räddar showen och underhållningsvärdet är helt ok.

Betyg: 5
Senast redigerad av fripp21 ons feb 01, 2006 23:17, redigerad totalt 1 gång.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav AKS » ons feb 01, 2006 23:13

Gah! Du ser för sakta!!

:)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav fripp21 » ons feb 01, 2006 23:20

AKS skrev:Gah! Du ser för sakta!!

:)


Det kommer i skurar. :rolleyes:
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav AKS » ons feb 01, 2006 23:39

I look forward to rainy days...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Bender » fre feb 17, 2006 0:02

Det här avsnittet tyckte jag inte om alls. Förstörde stämningen som skapats i förra avsnittet. Döden var dock rätt läskig och jag kan erkänna att skräckfilmer inte är min passion. Ett av mina lägsta buffybetyg någonsin fick avsnittet.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav merl » lör jun 03, 2006 13:15

Ett ganska hyfsat mellanavsnitt, skulle nog upplevas som bättre om det inte låg direkt efter Passion. Der Kindestod är rätt så obehaglig, tycker jag. Han påminner en del om skurkarna i de där skräckfilmerna (Ja, från 80-talet måste det vara) som man såg när man egentligen var alldeles för ung för att se såna filmer.
Kul repliker är det i alla fall gott om. En favorit är följande:
CORDELIA: Nobody told me I was supposed to bring a gift. I was out of the loop on gifts.
GILES: It's, it's tradition among, um... people.

Påminner en del om Anya...
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron