2x05 - Dear Boy

Diskutera Säsong 2

Betyg...?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
10%
7
5
24%
8
11
52%
9
2
10%
10
1
5%
 
Antal röster : 21

2x05 - Dear Boy

Inläggav Zaxx » sön nov 23, 2003 22:18

ett mycket bra avsnitt enligt mig...

Darla gör ju ett mkt bra jobb här, som spelar en roll i rollen.. vilket gör det hela MKT bättre...

När Angel lyfter upp henne i luften vid trädet.. då ser man verkligen att Angel är ngt mer än bara en vanlig kille som går omkring ;) men det visste vi ju redan innan .... Scenen som följer med Darla O Angel o VattenCisternen (???) är ju riktigt bra.. men en sak jag inte förstår är varför han tar dit henne och vad det har att göra med det stora feta monstret??? hmm :/

betyg: 7½ ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » mån nov 24, 2003 0:57

Zaxx: Förmodligen inget mer än att han behövde en plats där han kunde vara med henne under dagen, som inte var hotellet och svårt att hitta. Och eftersom han precis hade varit i den stora salen under cisternen låg det väl nära till hands. Darla hade inget särskilt med monstret i början att göra, det var bara ytterligare en av de många "vision quests" som Cordy skickar ut dem på.

Mycket starkt avsnitt från Angels hittills bästa säsong. En stark åtta.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » tis nov 25, 2003 0:46

förstår fortfarande inte varför Darla kollar till på monstergeggan där.. :) en ide´ kan ju vara att hon blir påverkad av att se en "demon" o att hon inte blev lika "rädd" när hon var Vampyr.. inte vet jag...

ps. låter Angel & the gang alltid demoner ligga kvar döda? Det verkar lite skumt, fler folk borde ju se dem då :) fast iofs alla verkar ju vara rubbade i Angels version av L.A....
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tis nov 25, 2003 10:33

Njae, nånstans nämner de att de städar upp efter sig, det har jag för mig..
Men man får inte alltid se det, och om de tar död på nån i en kloak så skiter de nog i det :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav lois » lör dec 13, 2003 22:24

Om jag inte minns fel så städar Cordy och Doyle väl upp demonrester i ett avsnitt i s1?
Användarvisningsbild
lois
Minion
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2003

Inläggav AKS » sön dec 14, 2003 1:23

Ja, visst är det i Sense & Sensitivity? Kul avsnitt. Favoritcitat (taget ur minnet så vet inte hur korrekt det är): You know you could be a rainbow, instead of a... painbow! :D :D

Jo, i det avsnittet (om det nu var S&S) så tvingas Cordy och Doyle att ta hand om styckningen. Men jag vet inte om det var för att städa undan eller om det var för att demonen inte skulle börja leva igen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » lör feb 21, 2004 22:14

Angels Darlabesatthet är en riktigt bra story. När Angel slänger upp henne mot pelarna och hon blir sitt gammla jag igen så hoppar man lite av lycka.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » sön feb 22, 2004 1:19

mmm den lyckan vill jag se snart igen... mmm

tycker fortfarande att han kunde åkte ngnannanstans med henne... haha
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav karykh » ons mar 10, 2004 15:34

Riktigt bra, bästa hittills på s2. Darla är ju inte helt fel, men jäklar vilken pushup det måste vara på dom där gamla klänningarna är allt jag kan tänka när jag ser dom scenerna...Sen var det ju trevligt att få se lite Dru.

En åtta blir det på detta avsnittet.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav caffeineaddict » ons mar 10, 2004 15:44

karykh skrev:Darla är ju inte helt fel, men jäklar vilken pushup det måste vara på dom där gamla klänningarna är allt jag kan tänka när jag ser dom scenerna...


Man måste få ta sig den artistiska rättigheten att göra vissa historierevisioner. ;)
Senast redigerad av caffeineaddict lör jun 05, 2004 12:56, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav karykh » ons mar 10, 2004 15:46

Så länge det är gjort med sån här smakfullhet och fingertoppskänsla så.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav Kuno » lör apr 17, 2004 14:03

Med tanke på att man bar korsetter på den tiden så handlar det ingalunda om historierevision. Tänk dig en hårt snörad korsett. Brösten har bara en väg att vandra, och det är upp. :)

Bra avsnitt. Riktigt intressant med Darla och hennes personliga arc.
Användarvisningsbild
Kuno
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Oskarshamn

Inläggav sus@n » lör jun 05, 2004 10:49


Min "Dear Boy" recension


Äntligen förstår Angel att Darla faktiskt finns och nu kan han äntligen ta ta itu med sina "sömnproblem". Men Darla är inte sitt vanliga "bitiga" jag- hon har blivit människa och hennes uppgift är att Angel ska bli Angelus igen. Kate är tillbaka och lika villig som vanligt att sätta dit Angel. Cordy och Wesley måste få Gunn att förstå att Angel kan bli ond igen och de lyckas, om det behövs dödar Gunn Angelus precis som Cordy lovade i "Somnambulist". Och sen får vi lite återblickar..med Drusilla.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sus@n » lör jun 05, 2004 11:12

För er som har läst mina tidigare recensioner kan jag säga att Darla börjar växa nu vilket är skönt.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Off » lör jun 05, 2004 11:17

Tänkte precis hoppa in och fråga om det då jag anser Darla vara en bra karaktär i Angel. Hon är ju inte direkt samma vampyr som man ser i Buffy.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sus@n » lör jun 05, 2004 12:53

Jag har börjat förstå det nu men får vänta och se hur det utvecklar sig i senare avsnitt, för de avsnitten innan så var det ju bara en Darla som hade sex och sex och åter sex med Angel.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » lör jun 05, 2004 12:55

Hi, det är ju lite därför vi som gillar Darla verkligen gillar Darla. Sex and death, baby!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nea » lör jun 05, 2004 12:55

En av mina absoluta favorit-repliker genom alla Angel´s säsonger finns med i det här avsnittet:

Darla:"See? No matter how good a boy you are - God doesn´t want you! But I still do."


Så himla bra.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav caffeineaddict » lör jun 05, 2004 12:59

Nea: Mm, alldeles suveränt. Jäkla bra avsnitt överhuvudtaget. Älskar att se Dru igen också. "Snake in the woodshed!"


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » lör jun 05, 2004 13:01

caffeineaddict skrev:Hi, det är ju lite därför vi som gillar Darla verkligen gillar Darla. Sex and death, baby!


:) Jag tycker bara inte att Darla är förtjänt sexet jag kan inte låta bli att hata henne för vad hon gör mot Angel, han är ju så avskärmad! Men som sagt Darla verkar bli intressantare så jag ska ge henne en chans.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Mr Chase » sön jun 06, 2004 22:44

Oh dear! Ett väldigt bra avsnitt och inte en natt för tidigt att plocka fram Darla ur skuggorna. Och hur mycket jag än gillar CC så skulle jag ha haft svårt att värja mig för Darlas sexiga framstötar, mmmm... Julie Benz :P !

Men Darla är en intressant karaktär i sin egen rätt och det skall bli spännande att se vad som händer med henne här. Hon var ju vampyr så länge och nu är hon "bara" människa. Det reser genast frågan om hur hon kommer att handskas med det faktum att hon har en själ igen. Hur var hon som person innan hon blev vampyr? Just nu verkar det ju inte vara någon större skillnad på henne som människa och som vampyr.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Tob » sön jul 18, 2004 2:04

Att plocka fram Darla var verkligen en geni drag ifrån manusförfattarna.
En intressant karaktär som man inte fått reda på så mycket sen innan, utvecklar henne och låter henne dessutom vara en central del. Underbart. Julie Benz är dessutom bedårande! (På alla plan ;) )

Som sagt var ett riktigt vasst avsnitt, alltid lika roligt att se Dru, får härliga S2 vibbar. Mys-ryser....
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Koala » sön sep 05, 2004 23:47

Jorå, detta gillas :) särskilt Darla.. omg.. Darla.. jaa. jaa. precis där.. ja... mm...
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Pazuzu » lör sep 18, 2004 22:49

Som Tobbe_E skriver är det ett genidrag att ta fram Darla igen. Jag gillar de historiska återblickarna mycket och de tycker jag har blivit bättre jämfört med säsong 1.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Buffybot Wannabe » mån feb 28, 2005 1:35

Hela historien med Darla blir bara mer och mer spännande för varje avsnitt. Alla återblickarna tillbaka till Angels förflutna är alltid lika kul att se.

Och Dru, lilla Dru, underbara varelse!

Lindsey fortsätter vara lika het som julbocken i Gävle... Damn, trodde inte han kunde bli snyggare än i säsong ett, men det kunde han!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Binchy » sön mar 06, 2005 11:00

Åh, tillbakablickar, och Dru är med! Först när Darla säger att hon är någon annan, i hotellobbyn, så blev jag lite tveksam, det kan ju vara någon som är väldigt lik (spelad av JB givetvis). Men sedan när man fick se dem i "hemmet" och de diskuterar hur de ska få det att se realistiskt ut så försvann ju allt tvivel. Är inte det här minst andra gången Darla har fått Angel anklagad för att ha bitit någon när han är oskyldig.

Spoiler Buffy säs 1 "Angel"
Darla bet ju Buffys mamma, och lämpade över henne på honom.

Vad skum Kate ser ut, alldeles för ljust hår och dålig perm. Gunn visar att han inte är en obildbar gettounge (vi visste ju att han inte var det, men Kate tar det för givet när hon ser hans hudfärg), när han påtalar haken "hur kunde Angel komma in i huset?".

Skulle tro att Darla inte lider av särskilt mycket ångest över allt hon gjort de senaste 400 åren på grund av att hon är sociopat.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » tor mar 31, 2005 22:02

Aaah, Darla-arcen igång på allvar. Bra avsnitt efter ett par halvlyckade.

Galen tanke. Skälet till att Angel inte kan med att döda henne? Han hade ju inga kval med det när hon var en vampyr, och som hon påpekar, hon må vara människa nu men hon är samma person och definitivt ond. Och Angel har ju, till skillnad från Buffy, inga större problem med att döda onda människor.

Men det är ju hela Faithgrejen om igen; Angel tror att hon kan fås att göra bot och bättring. Dessutom är det ju till viss del hans fel att hon är här igen, och om han då dödar henne kommer han inte att kunna leva med sig själv. Darla är hans ansvar. Men till skillnad från Faith har Darla en plan, och om Angel inte dödar henne kommer hon att påverka honom till saker han inte vill medge att han vill göra... och de vet båda om det. Det är ett moment 22, ett chicken race mot mörkret. Och jävligt snyggt uppsatt.

Sen att Kate är med får man helt enkelt stå ut med.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » mån apr 18, 2005 22:12

Bring it on!

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om avsnittet, jag kanske måste smälta det lite mer.

Tillbakablickarna var briljanta som vanligt. Att Dru var med var ett extra plus.

Skönt att Darla-storyn börjar dra igång på riktigt men vad vill W&H? Att göra Angel till en eftersökt brottsling känns lite smått och om de vet så mycket om Angel borde de väl veta att det inte gårt att kontrollera honom som Angelus. Eller förväntar de sig att Darla kan göra det åt dem?


Jag gillar Cordy så mycket!
Personal bubble, personal bubble, personal bubble!



Åh, vad spännande det är. Kommer Angel bli ond igen?

Buffy s.5 Edit: Och resten av Angel s.2
I Crush kommer ju Dru tillbaka till Sunnydale och säger att hon gjort Darla till vampyr igen och att de försöker få Angel att bli ond. Lyckas de?

Jag måste nog se minst ett avsnitt till ikväll :)
Senast redigerad av Gordo tis apr 19, 2005 7:18, redigerad totalt 2 gånger.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » tis apr 19, 2005 2:35

Måste varna för att läsa Gordos spoilermarkerade text i förra inlägget.

Spoilern gäller inte alls bara Buffy säsong 5, utan i ännu högre grad den här säsongen. Har du bara sett till och med det här avsnittet, så läs den inte.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Gordo » tis apr 19, 2005 7:16

latarmig skrev:Måste varna för att läsa Gordos spoilermarkerade text i förra inlägget.

Spoilern gäller inte alls bara Buffy säsong 5, utan i ännu högre grad den här säsongen. Har du bara sett till och med det här avsnittet, så läs den inte.


:oops: Nu har jag skrivit till det i spoilervarningen.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare