Bones

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Bones

Inläggav Simon » tor sep 15, 2005 0:39

Hurra och grattis till David Boreanaz! Bones vann tydligen i tittarsiffror på premiären igår, så det är förhoppningvis en serie som klammrar sig fast.

Jag blev mycket positivt överraskad, faktiskt. Kanondialog, mycket humor och inte allt för stor fokus på en massa teknikbabbel och problemlösning. Mysiga karaktärer i centrum och en premiss som kan utvecklas och inte bara handla om veckans hårstrå.

Kul att se DB i något mindre pinsamt än Wicked Prayer också. :D
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav poser » tor sep 15, 2005 8:07

Har de gjort om piloten helt eller för när jag såg den så var det skrääääääääääääääääp. Hade inte ens planerat att försöka se på serien.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor sep 15, 2005 9:10

Tyckte faktiskt inte heller att Bones 1.01 var så tokigt. Inte lysande heller, men okej underhållning med okej tempo. Den får ett par försök, även om jag inte väntar mig något särskilt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor sep 15, 2005 9:12

Kanske ska försöka mig på 1x02 men efter piloten i somras så förbannade jag personerna som inte castat DB i något annat.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinder » tor sep 15, 2005 13:18

Såg första avsnittet igår och blev inte så imponerad. Tyckte avsnittet började intressant men tappade på vägen. Kan inte riktigt säga vad vad det var men det saknades spänning eller humor. Nått som skulle riktigt fånga mig som tittare. Kändes lite som en CSI-light serie med lite större möjlighet till personutveckling. Kommer dock pga David ge serien nått avsnitt till innan jag beslutar mig helt för ifall jag ska följa den eller ej.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Simon » tor sep 15, 2005 14:44

"hhHMMmMMM..!"
"What does that even mean!?"
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav caffeineaddict » tor sep 15, 2005 15:25

Tinder skrev:en CSI-light serie med lite större möjlighet till personutveckling.


Precis! Vilket låter som helt okej underhållning, enligt mig. Väntar mig knappast att det kommer bli en av de stora serierna, men klart godkänt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Simon » fre sep 16, 2005 15:15

Den har framför allt lite lättsammare inställning till allting och tar inte sig själv på så blodigt stort allvar. Det ses alltid som en bra utgångspunkt i min mening.

Tjejen kunde skjuta den där snubben i benet utan att typ dras inför rätta pga att serien har just den lite små-orealistiska inställningen.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav LWes » sön sep 18, 2005 21:55

Men jag tyckte att vissa av dom tekniska metoderna dom använde, som den där holografiska prylen och det verkade orealistiska. Inte för att jag har någon aning om sånt finns på riktigt, men till skillnad från CSI's olika tester och saker dom gör som jag egentligen inte heller vet om det finns på riktigt så ifrågasätter jag Bones då serien i övrigt är realistisk. Om det hade funnits robotar som åkte omkring på gatorna hade jag inte haft några problem med att den holografiska maskinen kan räkna ut exakt hur mordet gick till och spela upp det som en film, och även en sån sak som att ge en exakt bild hur tjejen såg ut baserat på hennes skelett. Om det bara var ett ruttet lik som fortfarande hade kött och skinrester kvar hade det varit en sak, men att bara göra det av en dödskalle? I CSI NY när dom skulle ta reda på hur en person såg ut baserat på en dödskalle fick dom göra det allt för hand med lera att skulptera och så.
Och när Bones satt ihpå dödskallen som var i flera hundra delar såg det ut som hon bara tog delarna och satt ihop som om det var lego-bitar där alla passar ihop.

Det övertygade mig helt enkelt inte om att det var verkligt.
Jag kommer förmodligen se några avsnitt till, men sen blir det så många serier att följa att jag inte vet om jag kan fortsätta.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön sep 18, 2005 22:32

LWes: Håller med på sätt och vis, den prylen kändes helt orealistisk. Å andra sidan var den rätt cool, och då serien (som Simon säger) håller en så pass lättsam ton så vet jag inte om jag bryr mig så mycket om realismen. Den känns inte som den serie som jag följer för polis-realism ändå. Den här ger jag några avsnitt till.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tompa » sön sep 18, 2005 23:58

LWes: Det kanske var idén, att slippa göra det för hand med lera. Och hur tror du man sätter ihop dinosaurieskelett? Det är klart bitarna passar och är man antropolog så vet man var bitarna kan sitta. Men visst var "uppspelningen" av brottet lite overkill.

Känns lite konstigt att se DB vara den tvivlande när han sprungit runt och övertygat folk om vampyrer och demoner i några år :D
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Simon » tor sep 22, 2005 13:44

Bones 1x02

Måhända ännu skönare dialog denna omgången. Fy vad jag har längtat efter att David Boreanaz ska ha något vettigt att bolla med någon. Sist var väl... ööööööh.. Angel 5x02 eller nåt.

Jag älskar att de verkligen stänker karaktärsdefinerande saker med jämna mellanrum. Som utlovat lär detta handla mycket om personerna inblandade. Jag gillar verkligen att fallet sitter i baksätet också, om man tvunget vill så kan man sätta sig in i hur saker hänger ihop på den fronten, eller också hänger man bara med och njuter av de sköna konversationerna.

Vissa scener i detta avsnittet ingav verkligen Buffymys, och det är väl Veronica Mars annars ganska ensam om just nu.

Mycket trevligt! :)
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav caffeineaddict » tor sep 22, 2005 13:56

Tyckte också det var schysst igen. Absolut inte lysande, men precis lagom underhållning i CSI-skolan (fast bättre).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tor sep 22, 2005 23:30

Jag har inte sett avsnitt 2 men jag är inte säker på om jag ska det heller. Tyckte första var riktigt tråkigt, jag tvingade mig nästan igenom det. :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor sep 22, 2005 23:41

Såg 10 minuter av 1x02, sedan kraschade min dator. Jag avskyr min dator. Min dator SUGER.

Sedan fortsatte jag inte. Jag tänker se klart på det, att inte göra det är knappast ett positivt betyg.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Simon » tor sep 22, 2005 23:45

Det råder en påtaglig brist på självmordsbenägna babes och ytligt mörker, så den är väl inte för alla antar jag.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav poser » tor sep 22, 2005 23:47

Kollade på 15-20 minuter av avsnitt 2 idag men det här är helt enkelt inte min cup of tea, finns bättre cotw serier att följa isåfall.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav adolvsson » tor sep 22, 2005 23:51

Simon skrev:Det råder en påtaglig brist på självmordsbenägna babes och ytligt mörker, så den är väl inte för alla antar jag.

Meow.

(credit går till någon helt annan, som väljer att vara anonym om han inte väljer att inte vara det, men det där var för bra för att skippa helt, för tusan)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons sep 28, 2005 12:48

1.03: Helt okej. Serien fungerar rätt bra att slötitta på, lagom underhållande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons sep 28, 2005 15:36

Ja, det var ett ganska bra avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tompa » ons sep 28, 2005 15:58

Var det någon skillnad på piloten och första avsnittet?
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav LWes » ons sep 28, 2005 16:01

Tompa skrev:Var det någon skillnad på piloten och första avsnittet?

Nej. Eller kanske, jag märkte att låten "Everything" inte var med i tv-versionen men den var med i pilotavsnittet, så något mer kanske hade ändrats, men det var inga stora märkvärdiga saker (som Tru Calling där dom hade tagit bort en karaktär från piloten och filmat om några scener)
Senast redigerad av LWes ons sep 28, 2005 23:40, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Simon » ons sep 28, 2005 18:19

Åååååh vad jag tycker om det. :D

"If you even try I will take out my gun and shoot you between the eyes."

Och slutet sen också, såå mysigt. :D
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav JRT » ons sep 28, 2005 23:21

Jag gillar det. CSI är en slötittarserie utav skiftande kvalitet, även om det här är lite samma tema så finns det en viktig skillnad i att större fokus läggs på karaktärerna här vilket borgar för möjlighet till utveckling vilket jag tycker CSI saknar. Det börjar redan bli intressant att följa interaktionen i gruppen - eller gruppen och Booth, då. Riktigt bra.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tam » tis okt 11, 2005 19:53

Hmm, avsnitt 2 var inte helt uselt. Tror jag ser avsnitt 3 också. Jag skulle ju inte ha nåt emot att tycka om den här.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tam » tis okt 11, 2005 21:13

Avsnitt 3 "Don't call me Bones!" Ja, kan han inte sluta med det. Det är irriterande och inte roligt. Inte helt olikt han som inte kunde ta en hint på det viset. Och nu har dom fått ett standardhak också. Irriterande. Dom två som känns igen från Angel är väl ok men annars tycker jag ganska illa om karaktärerna också.

Inte dåligt, bara irriterande. Hoppas det läggs ner.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Simon » tor okt 13, 2005 1:44

"...Hoppas det läggs ner."

Det i särklass taskigaste och mest korkade man kan säga om en serie. Gillar du den inte? Titta inte på den.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Illyria » fre okt 14, 2005 0:29

Bones läggs inte ner, den har fått en full säsong!

LOS ANGELES (Zap2it.com) FOX has picked up two more of its freshman series for full seasons, adding nine more episodes to both "Bones" and "The War at Home."

Both have performed reasonably well in their time periods, helping the network enjoy a much more successful start to the 2005-06 season than it did last year. Both are set to return to the schedule after FOX finishes broadcasting baseball's World Series.

Through its first three episodes, "Bones" has averaged about 8.7 million viewers per week and a respectable 3.1 rating in the key adults 18-49 demographic. The show stars Emily Deschanel as a forensic anthropologist who teams with an FBI agent (David Boreanaz) to solve crimes.
Its ratings could get a major boost come January if FOX sticks with its previously announced plan to place "Bones" in the post-"American Idol" timeslot.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tompa » sön okt 16, 2005 13:37

Någon som hittar avsnitt fyra?
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Illyria » sön okt 16, 2005 13:50

Det har inte visats ännu (1 nov) pga baseball i oktober.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]

cron