Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tor sep 22, 2005 15:54

Illyria skrev:Undra om luckan och allt där nere är något större betydelse/kontroll över ön än bara luckan? Med alla nummer inblandade borde det ju vara så.


Jag tror att det är han som styr "monstret", kanske regnet och sånt.
Fast jag undrar i så fall varför han då dödade piloten i första avsnittet...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » tor sep 22, 2005 16:41

LWes skrev:Jag tror att det är han som styr "monstret", kanske regnet och sånt.
Fast jag undrar i så fall varför han då dödade piloten i första avsnittet...

Piloten kanske inte är död..? o_O

2x01Riktigt cool början på avsnittet måste jag säga.. stor mystik där.. först trodde jag att det var en tillbakablick på nåt.. men vartefter tiden gick så fick jag like american psycho känsla över allting.. riktigt häftigt!

Väldigt mycket kontroller och datorer och grejor därnere.. jag tror på er teori om att det är han som styr.. en del av det iaf.

Sen undrar man ju över KARANTÄN-texten.. hade han/dom? stängt in sig nere i den där bunkern för att skydda sig mot något.. isåf vad?


ps. Illyria och Tinwiel.. joina Buffyhubben..ds
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Tinwiel » tor sep 22, 2005 17:52

s2ep1
Jag trodde att det var fransyskans son som var nere i "the hatch"...
Helt ok avsnitt, men jag är inte så jätteövertygad ändå. Tillbakablickarna var tråkiga. Nu hoppas jag på nya roliga karaktärer (Michelle Rodriguez!) som får lite fart på serien igen. Sen så hoppas jag att inte den nya snubben kommer att vara jättemystisk hela säsongen, och vi aldrig får reda på vad han gör där, och varför dom ondskefulla siffrorna står på "the hatch". Ännu ett utdraget mysterium är inte vad Lost behöver, snarare intressanta karaktärer och lite mera fart.
Slutsats: Bra avsnitt, men inte strålande.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor sep 22, 2005 18:26

Jag kan inte sträcka mig längre än till att säga att avsnittet var okej. Låååångsamt tempo...

...men från och med minut 27 eller 28 så tog det sig. Skyddsrummet kan bli intressant och det verkar som att Desmond styr nånting där nerifrån.

Flashbacken var sanslöst trist. Fy 17. Den utdragna sängkantsscenen i slutet var bara för mycket.


Okej avsnitt, varken mer eller mindre.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor sep 22, 2005 21:03

Tinwiel skrev:s2ep1Jag trodde att det var fransyskans son som var nere i "the hatch"...

Fransyskan har en dotter ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinwiel » tor sep 22, 2005 21:08

Illyria skrev:
Tinwiel skrev:s2ep1Jag trodde att det var fransyskans son som var nere i "the hatch"...

Fransyskan har en dotter ;)


Oops, det hade jag glömt.. hehe, det var ett tag sen jag såg förra säsongen. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Matt » tor sep 22, 2005 21:18

Nej lost är bara lite för mycket.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav eynosh » tor sep 22, 2005 22:38

201
See you in another life.. Njae för avsnittet. Känner fortfarande som förra året. Serien är inte såå bra, men jag åste ändå följa den.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav JRT » tor sep 22, 2005 22:53

2x01 Segt avsnitt. Var tämligen uttråkad rakt igenom, Lost lider fortfarande av samma problem som i första säsongen - vi får aldrig några svar, det händer inte särskilt mycket utan det är bara nya mysterier och frågor. Betvivlar fortfarande att de någonsin kommer lyckas få ihop allting på ett bra sätt, om det inte visar sig sluta med någon sorts Truman Show/The Game grej.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Peppe » tor sep 22, 2005 23:04

Jag tycker det var spännande men som vanligt får vi inga svar och som vanligt så är tillbakablickarna så nära dödstraff man kan komma, kan dom inte göra bättre tillbakablickar.... eller inga alls
Jag tror aldrig att ni kommer få så mycket svar som ni vill ha, sluta titta vettja :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » tor sep 22, 2005 23:23

JRT skrev:2x01 Segt avsnitt. Var tämligen uttråkad rakt igenom, Lost lider fortfarande av samma problem som i första säsongen - vi får aldrig några svar, det händer inte särskilt mycket utan det är bara nya mysterier och frågor. Betvivlar fortfarande att de någonsin kommer lyckas få ihop allting på ett bra sätt, om det inte visar sig sluta med någon sorts Truman Show/The Game grej.


Jag har också funderat på om allt är en Truman Show grej, kanke är det från "Tha hatch" han styrde alla kameror och allt så visar det sig vara ett TV-program. Boone och överiga som dött kanske bara hade råkat upptäcka kamerorna och de blev borttagna från serien?

Avsnittet var riktigt bra tycker jag, men inte lysande. Hade velat, som ni säger, få fler svar. Kanske får vi några svar nästa vecka, notera kanske ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre sep 23, 2005 0:23

Gud vad alla gnäller om att få svar... Alla verkar otroligt otåliga. Har ni dåligt tålamod? Jag tycker att allt med serien är bra, jag tycker att varje avsnitt är intressant rakt igenom.
Men det är väl en sinnesinställning. Om man är inställd på att inte bry sig så uppskattar man inte allt som en person som är inställd på att uppskatta all infromation man får ur serien. :rolleyes:

The Hatch = Richard Hatch! Richard Hatch från Survivor borde varit där nere, eller Richard Hatch från Battlestar Galactica.
Jag skulle välja Richard Hatch från Survivor eftersom jag älskar Survivor, men Richard Hatch från Battlestar Galactica är ju faktiskt skådespelare.
Det hade varit väldigt roligt och fantastiskt om en Richard Hatch fanns innanför The Hatch...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre sep 23, 2005 7:14

LWes skrev:Gud vad alla gnäller om att få svar... Alla verkar otroligt otåliga. Har ni dåligt tålamod?


Jag har inte dåligt tålamod. Tempot är alldeles för segt och skaparna har i princip själva erkänt att de inte har riktig koll på vad som händer och ska hända (jag har citerat det tidigare i denna tråd). En bättre serier hade kanske klarat av att lasta på oss tittare frågetecken efter frågetecken utan svar (de enda svar man får genererar 5 frågor till), men Lost är inte den serien.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » fre sep 23, 2005 9:15

AKS skrev:
LWes skrev:Gud vad alla gnäller om att få svar... Alla verkar otroligt otåliga. Har ni dåligt tålamod?


Jag har inte dåligt tålamod. Tempot är alldeles för segt och skaparna har i princip själva erkänt att de inte har riktig koll på vad som händer och ska hända (jag har citerat det tidigare i denna tråd). En bättre serier hade kanske klarat av att lasta på oss tittare frågetecken efter frågetecken utan svar (de enda svar man får genererar 5 frågor till), men Lost är inte den serien.


Ser inte heller några större problem med att man inte får några svar (även om jag nu tycker att man får det ifs), att allt är ett enda stort jävla mysterie. Problemet är ju det AKS tar upp, man får hela tiden en känsla av att teamet bakom serien inte heller vet riktigt vad som komma skall och det lyser IMO igenom väldigt mycket i serien och ger negativa effekter. Serien känns helt enkelt inte så trovärdig i sitt utförande som den kanske hade behövt för att bli riktigt, riktigt bra. Nu stannar den vid riktigt bra.

EDIT: 2.1 var fresten Underbar mest hela tiden. Så det så ;)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Matt » fre sep 23, 2005 9:52

Ja jag har dåligt tålamod.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav caffeineaddict » fre sep 23, 2005 10:39

2.01:Just det att man inte får svar gör inte mig så mycket heller. Samma sak med tempot, jag uppskattar att vissa serier vågar ta saker lite lugnare. Det är snarare det att jag aldrig engagerar mig i karaktärerna så mycket att jag faktiskt oroar eller bryr mig så mycket av vad som händer med dem. Bara Locke står ut mer ordentligt i mängden.

Det här är en mellanserie för mig. Det är bra, jag har inget emot att följa den, men den är inget särskilt. Jag ser aldrig särskilt mycket fram emot den och väntar mig aldrig något mer än okej underhållning.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » fre sep 23, 2005 13:41

thefutoncritic.com skrev:Hitting Series Highs Across the Board and Overshadowing its Competition, “Lost” Qualifies as ABC’s Most-Watched Fall Drama Premiere in 10 Years
...............
ABC won each half-hour of the evening, claiming the Top 3 TV shows of the night in both Total Viewers and Adults 18-49, with the second season premiere of “Lost,” the series debut of “Invasion” and the “Destination Lost” special.
.................
the second season opener of ABC’s “Lost” overshadowed its nearest time period competition by 13.7 million viewers (23.1 million vs. 9.4 million – NBC’s debut of “E-Ring”) and by 203% in Adults 18-49 (10.0/24 vs. 3.3/8 – CBS’ “C.S.I” special).


Hell yeah! Verkar som att en hel del tittare inte tycker att serien är alldeles för långsam och icke-svar-givande (eller dom tittar i alla fall och det är det som är det viktiga)
Damn, ABC kommer nog beställa en 3:e säsong ganska snart skulle jag gissa på, och det är inte mig emot!
Lost är bäst! Lost är bäst! (förutom Survivor) Lost är bäst!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre sep 23, 2005 14:51

Jag kan sträcka mig till att säga: Lost har många tittare! Lost har många tittare! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » fre sep 23, 2005 15:09

Everbody loves raymond hade fruktansvärt många tittare.

Utläs min poäng ur den om ni kan.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » fre sep 23, 2005 15:55

Många tittare = kvalitet på manusnivå likväl som på regissörs- och skådespelarnivå?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre sep 23, 2005 16:10

AKS skrev:Många tittare = kvalitet på manusnivå likväl som på regissörs- och skådespelarnivå?


Irony becomes you, my dear! :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre sep 23, 2005 16:15

Why, thank you! Hehe.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tompa » fre sep 23, 2005 19:55

1. Varför lever Desmond på omvänd dygnsrytm (simulerat dagsljus utanför fönstret) Finns det någon som har "kvällsskiftet"?

2. Vad sköt han in i armen, vitaminer, serum, insulin?

Underbar start på säsongen tycker jag för jag har gett upp allt hopp om att få svar och kommer njuta till serien tar död på sig själv.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav LWes » fre sep 23, 2005 22:55

Off skrev:Everbody loves raymond hade fruktansvärt många tittare.

Utläs min poäng ur den om ni kan.


Även om den serien inte intresserar mig alls tycker jag ändå att den är bra för jag är imponerad av allt den åstakommit. Något måste dom ha gjort rätt för att få hållit på i så många år och fått så många priser.
Allt tyder på att Lost kommer hålla på i många säsonger, och det gör mig glad.
Ju längre en serie håller på desto bättre. Jag tror inte på "man borde lägga ner när man är å topp" eller vad man nu säger. Fortsätt så länge tittarsiffrorna tillåter dete och om man inte vill se mer sluta se, och låt dom som fortfarande vill se mer få fortsätta se mer och sen om för få personer vill se mer på serien läggs den ner för att den har för få tittare.
Sen om Lost efter sin 8:e säsong fortfarande har bra tittarsiffror kan det väl vara okej att avsluta serien för att få ett bra slut på den. Dom flesta serier blir ju bara bättre för varje säsong.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre sep 23, 2005 23:04

LWes skrev:
Off skrev:Everbody loves raymond hade fruktansvärt många tittare.

Utläs min poäng ur den om ni kan.


Även om den serien inte intresserar mig alls tycker jag ändå att den är bra för jag är imponerad av allt den åstakommit. Något måste dom ha gjort rätt för att få hållit på i så många år och fått så många priser.


Japp, de riktade in sig på målgruppen "dumma människor utan humor och smak". Vilket uppenbarligen är en betydligt större målgrupp än vad man (och med "man" menar jag "jag") önskar att det var.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » fre sep 23, 2005 23:24

Även om många verkar gilla Lost av massan så tror jag stora delar av serien går dem förbi, det kan tyckas inte hända så mycket, men det är många detaljer hela tiden och går knappast att jämföra med en 30-minuters standardkomediserie.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Noam » lör sep 24, 2005 0:32

den stora massan fattar ingenting... titta på mästerverk som Wonderfalls och Firefly.. vad hände med dem? Cancellade för dåliga tittarsiffror... jag tror Lost lyckas för att serien har både ytlig spänning och en djupare mystik..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav The Buffster » lör sep 24, 2005 13:03

Jaha då var det dags för Lost igen, kan väl inte direkt påstå att jag har längtat. Det är för mig en okej och rätt spännande serie men inte mycket mer. För få intressanta karaktärer och väldigt ojämnt. Vissa avsnitt i säsong 1 var riktigt bra, andra trista. Men, men jag gillade dom sista avsnitten i säsong 1 och mest därför (och för att jag har väldigt svårt att överge serier jag redan har börjat se) så fortsätter jag att titta. Egentligen så har väl det mesta om 2.1 sagts i den här tråden men en liten kort kommentar kan jag väl komma med.

2.1 Tycker först och främst att dom lyckades bra med hela "vad finns i luckan". Jag var helt säker på att hela den grejen skulle kännas som en stor besvikelse men faktiskt inte. Det ska bli spännande att se mer om Desmond. Men sen tillbakablicken. Redan från början att har jag tyckt att många av tillbakablickarna var ointressanta men Jacks i detta avsnitt var kanske den ointressantaste hittills. Man visste ju redan att han hade räddat henne undan förlamning och tillbakablickarna har ju till stor del hängt på att man inte vet vad som kommer att hända. Men jag antar att hela grejen med den var att visa Desmonds inblandning, så ja det var väl okej. Känner dock att det borde bli svårt att ha nog med intressanta tillbakablickar för en hel säsong till. Jaja, jag hoppas i alla fall att Lost fortsätter med att ibland vara riktigt, riktigt spännande för då kommer jag att fortsätta titta. (Mycket Sawyer i bar överkropp kommer också att hjälpa till på den punkten.)
Liten kort kommentar, visst. Jag babblar alltid för mycket.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Peefy » lör sep 24, 2005 16:41

Beklager, har ikke lest hele tråden (blir for mye svensk å fordøye), men her er mine tanker/teorier om 2.1:

- Damen Jack fikser i flashbackene er hans fremtidige kone.
- Jack møtte Desmond for første gang ca. 8 år siden. Jack og (damen) var sammen 4 år før de giftet seg, og Jack kom til øya 4 år etter det.
- Det betyr at med mindre Jack husker svært godt, så møttes nok han og Desmond hverandre mer enn en gang.
- Nede i "hatchen" så er det bl.a. en nymoderne vaskemaskin, også en søppelkurv. Dvs. alt er ikke udatert.
- Koden på hengelåsen er 42 (siste nummeret i tallrekken)
- I grafittien på veggen står "108", 4 + 8 + 15 + 16 + 23 + 42 = 108


8)
Användarvisningsbild
Peefy
Demon Fodder
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 13 sep 2005

Inläggav LWes » lör sep 24, 2005 20:11

Peefy skrev:- Damen Jack fikser i flashbackene er hans fremtidige kone.

Vad betyder "kone"????
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron