3x17 - Enemies

Här pratar vi mest om Säsong 3

Vad ger du denna då?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
2
5%
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
3%
7
0
Inga röster
8
14
35%
9
17
43%
10
6
15%
 
Antal röster : 40

3x17 - Enemies

Inläggav Zaxx » tor sep 18, 2003 22:42

nu är jag helt ... ja jag vet inte vad jag skall säga.. Enemies.. vilket avsnitt.. kan det verkligen bli bättre nu?...

asså när Angel avslöjar allt.. bästa buffy moment hittills... helt otroligt!

och så att man tror att Angel är "bad-Angel" igen blir jag så trött.. jag tänkte för mig själv att ... om han inte blir normal innan avsnittet är slut så struntar jag i att kolla vidare på serien... men som tur var är han Skådespelare nr 1...

dessutom börjar jag hata Faith mer och mer.. alltså inte tycka illa om henne.. men om hennes roll.. helt otroligt.. o jag blir förbannad på Borgmästaren...

förresten. detta är väl bara på film va?

En 9:a... eller nej en 10:a!!!!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tor sep 18, 2003 22:51

Förbannad på borgmästaren? Men... Men han som är så trevlig. Så fort Harry Groeners namn synns i förtexterna blir jag extatisk. Fram för mer trevliga skurkar som vill mer än att förgöra världen.

Buffy är hård, kall verklighet. Och det regnar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » fre sep 19, 2003 0:32

visst var det grymt? Känner exakt igen tankarna "Fan ska han vara ond igen, känns inte det liite uttjatat" och sen PANG :D

så jäkla bra... och Buffys känslor när hon ser honom med Faith. underbart avsnitt. kanske lite längesen jag såg det dock, åtta eller nia är frågan. Doppelgängland är inte två snäpp bättre än det här så det får bli en nia :D känner på mig att jag får revidera hela betygsskalan nu när jag börjat sätta betyg 8)
AKS 1 - gaspode 0
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav poser » fre sep 19, 2003 1:06

censur

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » fre sep 19, 2003 3:42

Borgmästaren äger :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav dizzy » fre sep 19, 2003 11:03

Borgmästaren är bara bäst. Det var ett tag sen jag såg det nu men det får en nia av mig, säsong tre när den är som bäst.
Är det inte här Angel och Faith är på väg nånstans när Xander kommer fram till dem och Angel bara slår ner honom och säger nånting om hur irriterande han alltid tyckt Xander är?
Grymt roligt, fast inte för Xander då förstås :lol:.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre sep 19, 2003 14:40

Japp, riktigt bra. Roligt, gripande, spännande, snyggt. Det var här någonstans som jag verkligen började fastna för Faith, alltid mer intressant när hon vill vara riktigt ond men den skadade själen skiner igenom.

Ett av många starka S3-avsnitt. En klar åtta.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav metrocard » ons okt 22, 2003 10:28

Älskar detta avsnittet. Alltid ett + när Faith är med och den har några riktigt bra scener. Eftersom jag inte är ett stort Xander fan så njöt jag när Angel slog till honom. Angel som elak är mycket roligare än Angel som snäll och missmodig. Buffys blick när hon ser Angel och Faith är också priceless. Alltid när Buffy och Faith bråkar så blir det intressant.
metrocard
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 15 okt 2003

Inläggav Zaxx » lör nov 15, 2003 17:56

Borgmästaren suger fett! :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » sön nov 16, 2003 3:22

Zaxx det är fan tur att jag inte vet var du bor :) . Borgmästaren är FET!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » sön nov 16, 2003 14:07

Vi i Borgmästare Richard Wilkins III Minnesfond håller med Off.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Teo » tis apr 13, 2004 1:35

Okay såg detta avsnittet nu på femman vad ska man säga.

1. Älskar Faiths leende.

2. Älskar Faiths läder.

3. Älskar onda Angel.

4. Älskar borgmästaren.

5. Älskar Wesleys och CC relation.

Alttså vad gillar man inte en klar tia..
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav JRT » tis apr 13, 2004 8:14

Ett suveränt avsnitt. Riktigt bra helt enkelt. Tycker DB:s skådespel är oerhört bra - som jag har sagt i någon annan tråd kunde man direkt se om han spelade Angel eller Angelus i säsong 2, skillnaden där var som natt och dag. Här däremot syns "Angelus" också, men inte på samma sätt - helt riktigt förstås, eftersom det bara är skådespel. Det här avsnittet ger väl också Buffy insikt, visst har hon vetat det förut men kanske inte velat se det, att saker och ting är inte så enkelt och prydligt som att Angel = god, Angelus = ond demon som tog honom i besittning i säsong två. Angelus/Angel är samma individ, den senare dock med en mänsklig själ, men det betyder ju inte att det som gör Angelus inte fortfarande finns kvar.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Noggster » tis apr 13, 2004 18:54

Detta är verkligen ett underbart avsnitt, älskar hur Angelus och Faith funkar tillsammans.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » tis apr 13, 2004 19:02

Det är intressant att se dem tillsammans, men om det verkligen hade varit Angelus tror jag absolut inte att han hade varit intresserad varken av att vara tillsammans med Faith eller springa ärenden åt the Mayor. Det har vi ju sett tidigare att Angelus är en ledartyp som gillar att bestämma.

Spoiler för Angel säsong fyra, avsnitt 13-15:
När Angelus är lös i Angel säsong 4 och Faith skickas efter honom får vi ju även se att han inte är särskilt förtjust i henne. Tror knappast att det varit annorlunda även om hon varit "ond" - Angelus är inte mycket för teamwork helt enkelt.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav monkeyboy » fre apr 16, 2004 17:38

"Second best" är verkligen den tyngsta repliken hittills i serien...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav Mr Chase » fre apr 16, 2004 17:50

monkeyboy skrev:"Second best" är verkligen den tyngsta repliken hittills i serien...

Tyngsta och tyngsta vet jag väl inte, men den var bra! Särskilt i ljuset av att många, inklusive undertecknad, i början av serien kraftfullt ifrågasatte DB:s skådespelartalanger. Men han växte ju.

Välkommen till BF förresten :) !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav monkeyboy » fre apr 16, 2004 18:39

Man tackar, jag som inte hunnit längre än så långt som det har gått på tv då den vanliga datorn knäppar sig kan inte komma på någon tyngre hittills...

DB's skådespelartalanger är det inte några större fel på tycker jag, gillar speciellt hans hållning när han är Angel (utan us). Den är så undergiven och ursäktande att man tror han är "Puppyn" från "The Wish" hela tiden.
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav kaos » fre apr 16, 2004 19:29

Noggster skrev:Detta är verkligen ett underbart avsnitt, älskar hur Angelus och Faith funkar tillsammans.

jag med
Kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos
Användarvisningsbild
kaos
Big Bad
 
Inlägg: 1304
Blev medlem: 25 jan 2004
Ort: Capital Sthlm

Inläggav Mr Chase » fre apr 16, 2004 22:18

monkeyboy skrev:DB's skådespelartalanger är det inte några större fel på tycker jag, gillar speciellt hans hållning när han är Angel (utan us). Den är så undergiven och ursäktande att man tror han är "Puppyn" från "The Wish" hela tiden.

Och jag som särskilt gillade Angelus-versionen. Men jag är å andra sidan lite konstig.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav monkeyboy » lör apr 17, 2004 0:40

Visst är han skön, skönare än som Angel...Men just hållningen i tex The Prom när han dyker upp i smoking med axlarna uppe i öronen, kan man passa sämre...hittade tyvärr inget bra bildexempel på just det tillfället.
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav skribb » lör apr 17, 2004 2:39

9 får den av mig :D
Användarvisningsbild
skribb
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 15 apr 2004
Ort: nacka

Inläggav Joamna » tor jul 29, 2004 12:14

riktigt bra avsnitt.. tycker om när saker å ting vänds fram å tillbaka hela tiden så man knaptp vet vem som lurar vem :) weeho!
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Koala » mån sep 20, 2004 11:58

Detta avsnitt är faktist en favorit. De plottar faith, rätt åt'na!

9a!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav JRT » tor okt 28, 2004 19:31

Kul detalj; "Angelus" har samma skjorta på sig i det här avsnittet som han hade i gåvoscenen i BBB. Trevligt att de låter honom klä sig lite som Angelus, även om det varit fint med en liten return of the leatherpants.

Bildbevis

Angelus i BBB: http://www.liquid-deception.net/home/te ... BB_105.jpg

"Angelus" i Enemies: http://www.liquid-deception.net/home/te ... ies477.jpg
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Lipton » mån nov 01, 2004 19:09

Jag har sett detta avsnitt flera ggr och försökt att se när de går ihop för att lura Faith, men jag förstår inte när det ska vara. Giles måste ha pratat med demonen innan han ska ta Angels själ, och ja, allt är lite förvirrande. Buffy måste veta om det när Faith och Angel kommer hem till henne, men när skulle hon fått reda på det. När Buffy ser Faith hemma hos Angel kan de ju inte bestämt att de ska lura Faith än, och när får Angel reda på att han ska spela ond.

Men det är ett mycket bra avsnitt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » tis nov 02, 2004 3:00

Hela grejen med det här avsnittet är ju att man inte ska veta för mycket. Att "något mer" pågår när Giles specifikt säger åt Buffy "Be careful". Tycker det utbytet av blickar säger mycket. Annars finns det inget som inte har logiskt möjlighet att ha hänt off screen. Att the Mayor lyckades anlita en demon som var skyldig Giles en tjänst var kanske lite väl lyckat, men å andra sidan kan ju även Scoobygänget tillåtas lite tur ibland. Dessutom har vi inget begrepp om hur många - tillräckligt - samarbetsvilliga demoner det finns som kan stjäla själar. Kanske Mage var ett logiskt val.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Binchy » tor jan 13, 2005 23:33

Mycket bra avsnitt. Precis som någon sa innan här så kan man se att Angel spelar Angelus, i alla fall andra gången (och alla gånger efter det) man ser avsnittet. Angelus är ju betydligt mer - inte direkt fnittrig - men åt det hållet än Angel. Tycker mig ha förstått att Angelus, minus ondskan då, ligger närmare DB's egen karaktär, att han är rätt skojfrisk och inte så allvarlig. När Xander blir nedslagen av fake-Angelus, åh vilken härlig powerwalk Angelus har där, billowing coat and everything. Yummyyyy!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » fre feb 04, 2005 20:47

Otroligt bra avsnitt! Buffy när det är som bäst, man vet aldrig vad som ska hända. Angel/Angelus bluffen är helt underbar, jag tror de flesta som såg "Enemies" för första gången blev lurade. Jag vet att många berömmer Nic Brendons skådespeleri, men nu (under S3) så har Boreanaz vuxit något ofantligt sedan S1. Angel och Angelus är två helt olika personer, och Boreanaz växlar mellan dessa roller helt utan problem. Mycket bra instats.

9/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Gordo » sön feb 13, 2005 21:31

jag kommer ihåg första gången jag såg det här avsnittet. Jag blev riktigt förbannad och chockad när Angel blev Angelus igen. Fy vad jobbigt det var och att se Buffys min när han kallar henne för Buff. Ångest...

Det finns så mycket bra i det här avsnittet. Faith, Angel/Angelus, Xanders I told you so-scen, och mycket mycket mer :)

The Mayor: She's not a little girl any more


Ett plus är ju att till och med detta avsnitt får sluta lite lagom romantiskt :D

Angel: You still my girl?
Buffy: Always!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare