Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tis sep 13, 2005 22:57

AKS skrev:Kommer inte ihåg det där "Life's a bitch..." När sa hon det? I vilken situation?

Klassrum, hon halvsover på bänken, läraren frågar en fråga om läxan och hennes tolkning av den är life's a bitch... Kanske en klichéartad replik men den är inte helt opassande. Tycker den direkt säger en hel del om V istället.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tis sep 13, 2005 23:00

AKS skrev:Peefy: Kommer inte ihåg det där "Life's a bitch..." När sa hon det? I vilken situation? Däremot så kan jag hålla med om Paris Hilton. Stunt casting som inte direkt är inspirerande. Däremot gillar jag stunt castingen av makarna Hamill/Rinna, det måste jag erkänna.

Jag tycker alltid att det är kul att se skådespelare jag känner igen. Alltid utom Paris Hilton. Jag hatar henne. Hon är skabbig och korkad och det är sjukt att massvis av små tjejer har henne som idol och förebild. Hemskt är det.

Någon jag skulle vilja se i Veronica Mars är Keith Szarabajka. Fast det säger jag om alla serier...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tis sep 13, 2005 23:05

AKS skrev:CG: En tråkig karaktär är en tråkig karaktär hur mycket eller lite han/hon än är med. Jag tänker kvalitativt och inte kvantitativt.

Även om karaktären har typ en replik i varje avsnitt?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » ons sep 14, 2005 1:04

LWes skrev:Jag tycker alltid att det är kul att se skådespelare jag känner igen. Alltid utom Paris Hilton. Jag hatar henne. Hon är skabbig och korkad och det är sjukt att massvis av små tjejer har henne som idol och förebild. Hemskt är det.

Någon jag skulle vilja se i Veronica Mars är Keith Szarabajka. Fast det säger jag om alla serier...


Jag har nog aldrig hållt med dig mer, LWes. Både om Hilton och Szarabajka. Han får alldeles för små miniroller (24...), nån borde ge honom något större och bättre.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Peefy » ons sep 14, 2005 6:53

Illyria skrev:Förfärlig är ju långt ifrån vad piloten var, hade den varit det hade jag inte fortsatt titta. Den var inte klockren för mig första gången jag såg den, men vid omtittar har jag ändrat mig. Kan ju sägas att det inte är en pilot som "går ut stort" (och sen inte kan leverera) men den presenterar serien väldigt väl och allt bygger på från där. Hellre det än platt fall.


Grunnen til at jeg forsatte å se på serien etter piloten var pga. jeg visste at det var så mange som likte det, så det måtte jo vær noe godt i det. Men angrer uansett ikke ;)

noike skrev:Lwes: visa av orden på norska är konfunderande men att läsa är oftast inte svårt. Talad norska beror på dialekt.

Skulle jeg skrevet på dialekten min kunne jeg garantert dere at dere ikke hadde skjønt noe!

AKS skrev:Peefy: Kommer inte ihåg det där "Life's a bitch..." När sa hon det? I vilken situation? Däremot så kan jag hålla med om Paris Hilton. Stunt casting som inte direkt är inspirerande. Däremot gillar jag stunt castingen av makarna Hamill/Rinna, det måste jag erkänna.

Jeg har heller ingenting imot kjente skuespillere som dukker opp, men tror nok neppe Paris Hilton kan regnes som "skuespiller".
Användarvisningsbild
Peefy
Demon Fodder
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 13 sep 2005

Inläggav AKS » ons sep 14, 2005 7:04

CheeseGuy skrev:
AKS skrev:CG: En tråkig karaktär är en tråkig karaktär hur mycket eller lite han/hon än är med. Jag tänker kvalitativt och inte kvantitativt.

Även om karaktären har typ en replik i varje avsnitt?


Om jag märker att karaktären är tråkig så har han/hon uppenbarligen varit med tillräckligt mycket, precis som jag skrev i mitt inlägg som du halvt citerat ovan:
Eftersom jag skaffat mig den åsikten så har karaktären uppenbarligen varit med tillräckligt mycket. Det är ju inte så att jag bara hittat på det för att jag velat.


Ska man annars sitta med ett stoppur för att kunna avgöra om en karaktär är tråkig eller inte? "Nu har Weevil varit med i avsnittet i fem minuter. Ja, men då har jag nog sett honom tillräckligt mycket för att dra slutsatsen att han är tråkig."

Peefy skrev:Jeg har heller ingenting imot kjente skuespillere som dukker opp, men tror nok neppe Paris Hilton kan regnes som "skuespiller".


Nej, det håller jag med om.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » ons sep 14, 2005 9:29

AKS skrev:
CheeseGuy skrev:
AKS skrev:CG: En tråkig karaktär är en tråkig karaktär hur mycket eller lite han/hon än är med. Jag tänker kvalitativt och inte kvantitativt.

Även om karaktären har typ en replik i varje avsnitt?


Om jag märker att karaktären är tråkig så har han/hon uppenbarligen varit med tillräckligt mycket, precis som jag skrev i mitt inlägg som du halvt citerat ovan:
Eftersom jag skaffat mig den åsikten så har karaktären uppenbarligen varit med tillräckligt mycket. Det är ju inte så att jag bara hittat på det för att jag velat.


Ska man annars sitta med ett stoppur för att kunna avgöra om en karaktär är tråkig eller inte? "Nu har Weevil varit med i avsnittet i fem minuter. Ja, men då har jag nog sett honom tillräckligt mycket för att dra slutsatsen att han är tråkig."

Okej, då förstår jag. Själv kan jag nämligen inte bli uttråkad av en karaktär som får så lite utrymme, men det är tydligen bara jag då.

Ausiello om S2-premiären (Innehåller spoilers för en massa serier):

Question: Who do you think is on the other side of the door on Veronica Mars? — Sandy

Ausiello: Well, not to brag, but I kinda know who is on the other side, since I just watched the unbelievably awesome season premiere over the weekend. I'll say this: (Mindre ledtråd, typ)The question of who is at the door may not answer the bigger question of who Veronica was hoping to see at the door.Chew on that little nugget. And regarding this season's central mystery, it's shocking. I'm still cleaning the Snapple residue off my living room walls.

Låter extremt lovande. Jag vill ha nu!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Gordo » ons sep 14, 2005 10:18

CheeseGuy skrev:Låter extremt lovande. Jag vill ha nu!

Det håller jag med om, spänningen är olidlig!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons sep 14, 2005 11:51

CheeseGuy skrev:Okej, då förstår jag. Själv kan jag nämligen inte bli uttråkad av en karaktär som får så lite utrymme, men det är tydligen bara jag då.


Jag tror knappast att du är ensam. Jag ville bara förklara varför jag tycker som jag tycker och varför jag tycker att det är helt okej att tycka som jag tycker.

Världsrekordet att vända olika former av ordet tycka i en och samma meniing är nu i fara!!

Ang. Ausiellos bidrag i CG:s inlägg: gaaaaah! Kan säsongen börja NU! N-U!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons sep 14, 2005 12:04

Att enbart bli uttråkad för en karaktär är med lite är inte grund nog för att kalla karaktären tråkig för mig, det baserar jag inte på hur mycket en karaktär är med utan hur den är. Duncan är mest tråkig, men jag kan se hans plats i serien ändå, dock inte som Vs pojkvän.

För att nämna något från s1 där Duncan inte var helt tråkig: Han slutade ta sina tabletter!
I Clash of the Tritons på klubben (innan V sjunger)
Han visade intresse för Meg
Han hittar Lilly (just den scenen)
När Veronica konfronterar honom om våldtäkten

Men det är så små saker egentligen, utöver det känns han mest konsekvent tråkig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » ons sep 14, 2005 15:00

Joss Whedon about writing a Veronica Mars Episode
From Tvguide.com - 2005-09-14

Question: So in your last AA column, you said you were going to try to talk to Joss Whedon about writing an episode of Veronica Mars? Did you get in touch somehow? What say he? - Michael

Ausiello: Yes, and here’s the response he gave me via e-mail: "I think they are doing fine without me." Well, let’s face it, they are.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons sep 14, 2005 16:17

Ja, det stämmer. Men det skulle ändå vara cool. Fast det är inget jag sitter och längtar efter och tänker på mycket. Det skulle bara vara en kul grej.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons sep 14, 2005 16:21

Sådana saker går bra att göra i säsong tre och framåt när de visat att de faktiskt kan bygga vidare på förstasäsongen själva. Innan dess ger det ett intryck att de behövde hjälp med att finna nya vägar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » ons sep 14, 2005 16:31

CheeseGuy skrev:Ausiello om S2-premiären (Innehåller spoilers för en massa serier):

Question: Who do you think is on the other side of the door on Veronica Mars? — Sandy

Ausiello: Well, not to brag, but I kinda know who is on the other side, since I just watched the unbelievably awesome season premiere over the weekend. I'll say this: (Mindre ledtråd, typ)The question of who is at the door may not answer the bigger question of who Veronica was hoping to see at the door.Chew on that little nugget. And regarding this season's central mystery, it's shocking. I'm still cleaning the Snapple residue off my living room walls.

Låter extremt lovande. Jag vill ha nu!


:eek:

Men jag dör av förväntan!

Jag hade tyckt att det hade varit jättekul om Joss hade skrivit ett VM-avsnitt men som sagt, jag blir inte förtvivlad om han inte gör det..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons sep 14, 2005 20:46

Nu är det mindre än en månad kvar till S1-releasen (DVD) och fortfarande ingen omslagsbild på amazon.com:

[url=http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000A59PMO/ref=ase_gijoevid/103-2414594-3479845?v=glance&s=dvd]Veronica Mars DVD @ amazon.com
[/url]

Kan bara hoppas att det betyder att inget 100% officiellt släpps ännu och att något sker med det tråkiga omslag som finns nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons sep 14, 2005 20:57

Bara för det inte finns en bild på hos en viss affär betyder det ju inte att omslaget inte är spikat.

Warner själva listar den senaste bilden.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons sep 14, 2005 21:39

Illyria skrev:Bara för det inte finns en bild på hos en viss affär betyder det ju inte att omslaget inte är spikat.


Nej, det är jag väl medveten om.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor sep 15, 2005 7:11

Från ett brev från Rob Thomas (mailing list):

Did you see what Joss Whedon posted on Whedonesque.com about Veronica Mars?

I did. Several people sent me the link. His extraordinarily generous comments really made my week. I sent him a thank you e-mail, and he sent me back a note that said that, in watching Veronica Mars, he’s come to understand, better, the fervor of Buffy fans.

The things he complimented about our show -- the plotting, the dialogue, the relationships, the acting – are all elements I’ve admired in Buffy. Joss’ comments actually meant so much to me that I e-mailed my parents the link though I’m quite sure they don’t know who he is.

---


And then – you heard it here first – Joss has agreed to guest star on the show. We’re firming up plans to have him play a testy, rental car manager in episode six.


Ang. det under spoilermarkering: HUH?!?!?! Kan det vara sant?!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor sep 15, 2005 8:46

Är det någon stor s2-spoiler eller vad?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » tor sep 15, 2005 8:51

Wow...kanske man skulle dra till med. Om det nu är sant.

Illyria: Det är ingen stor spoiler om vad som kommer att hända utan en spoiler om en ev. gästskådespelare.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » tor sep 15, 2005 9:11

RT måste ju verkligen ha fått ett okej från denev gästskådespelaren i fråga. Men sen om det går att ordna praktiskt är väl en annan femma. Det skulle vara så sweet om det hände... och lite konstigt också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tor sep 15, 2005 9:14

(Ang. den minispoilern under blocket i AKS post):Det känns väl inte alls så omöjligt att han ställer upp i något cameo-liknande (för jag antar att det skulle handla om nåt sånt, han är ju trots allt ingen skådis så vitt vi vet). Han var ytterst öppen med hur mycket han tycker om serien (under ölkvällen i Sydney verkar han ha pratat lika mycket om VM som om Buffy eller Angel), och jag förstår hans argument för att inte vilja skriva ett avsnitt, men en cameo är väl ett klassiskt sätt att visa sin uppskattning.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor sep 15, 2005 9:15

caffeine: Medhåll.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor sep 15, 2005 9:15

Det var något jag inte hade förväntat mig! Sweet och konstigt är en bra beskrivning, minst sagt.

AKS postar du det på Tv-land också eller kan jag göra det?

Edit: har postat det nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » tor sep 15, 2005 9:49

Behövs verkligen spoilermarkeringar?

Ja, wow! Jag håller med caffe, men tror inte att han är en helt usel skådespelare. Visst var det tal om att han skulle spela Badger i Firefly?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AKS » tor sep 15, 2005 12:51

CG: Better safe än att nån blir asförbannad på mig tänkte jag... Blev ett rabalder i Arrested Development-tråden då en gästskådespelare *inte* blev spoilermarkerad. Egentligen tycker jag nog att denna nyhet, med tanke på vem det gäller skulle kunna vara helt spoilerfri, men som sagt...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör sep 17, 2005 0:00

UPN har nu bekräftat gästskådespelaren vi diskuterat ovan! Yay! verkligen sweet!

http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_main/1,1002,271|97564|1|,00.html

EDIT: Varför går det inte att länka? kopierade in precis samma inlägg på TV-land och där fungerar det...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » lör sep 17, 2005 0:04

AKS skrev:UPN har nu bekräftat gästskådespelaren vi diskuterat ovan! Yay! verkligen sweet!

Heh, stenhårt. I'm all giggly with excitement.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör sep 17, 2005 0:04

Sweet! :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » lör sep 17, 2005 2:58

The sweetest! Fast det kommer kännas lite underligt också att se personen i VM :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron