Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tis sep 13, 2005 0:20

Tob skrev:Leo är den där perfekta pojkvännen som aldrig får någon genomslagskraft i någon serie, jag bara myser när Veronica och Leo har scener ihop.

Dom är så gulliga tillsammans!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tis sep 13, 2005 0:44

Nja

Logan har en karisma som inte Duncan har, så det hänger väl lika mycket på skådespelaren, som det gör på karaktären. Jag gillar inte Duncan/Teddy Dunn, helt enkelt. Som karaktär fick han mer att göra i slutet av säsongen, så visst utvecklades han, men men, jag tycker ändå att han är tråkig.

Leo var rätt så charmig, men vid det laget hade jag börjat heja på Logan/Veronica så han var rätt så körd. Logan och Veronica har det som brukar kallas kemi. Damn... 8)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » tis sep 13, 2005 0:53

Tinwiel skrev:Man förstår inte vad Veronica såg i honom...

Jag kan se varför den yngre Veronica gillade honom, ivarjefall delvis, men det var länge sedan nu och mycket har hänt, hon är inte lika naiv längre och nu kan jag verkligen inte se dem ihop.

Leo var snäll och trevlig och de hade kunnat passa bra ihop, om det inte hade varit för att Logan och Veronica är the perfect match! Sorry Leo.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » tis sep 13, 2005 9:38

Jag kan inte riktigt förstå vad som är så jobbigt med Duncan. Ja, han är inte jätterolig eller en särskilt fantastisk karaktär (Logan är mycket bättre), men han har ju faktiskt en ganska liten roll också. I många avsnitt har han kanske bara två-tre scener, om ens det. Jag kan förstå att många irriterar sig på Riley i Buffy, även om jag själv inte gör det, men Duncan... Nej.

Ungefär som när folk klagar på Kate i Lost efter avsnitt där hon hade typ två repliker.

Sen vem man tycker att Veronica ska vara med är en helt annan sak.

Leo och Veronica var ganska underbara tillsammans, men det hade nog blivit tråkigt (för oss/mig).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AKS » tis sep 13, 2005 15:49

Jag tycker Duncan är urtrist. Jag tycker att Teddy Dunn enbart är en passabel skådespelare, ibland t.o.m. dålig. Kombinera de två sakerna och reaktionen är: Duncan -- go away, will you?!

Sen om du inte tycker att han är urtrist så är det bara att gratulera. Jag önskar att jag kunde tycka detsamma.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » tis sep 13, 2005 17:20

Alltså, jag skulle kunna förstå det (och kanske hålla med själv) om han hade haft en större roll, men nu, not so much. Jag får väl helt enkelt acceptera att ni är konstiga. ;)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav poser » tis sep 13, 2005 17:26

CheeseGuy skrev:Jag får väl helt enkelt acceptera att ni är konstiga. ;)


oooooh snap! :p

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav HeY » tis sep 13, 2005 18:15

En sak som jag har tänkt på så det knackar nu och vill gärna veta lite av era teorier:

Vem tror ni är bakom dörren? Jag tror att det antagligen är Logan eller Duncan. Men om det är Logan så borde ju han vara ganska sönderslagen och V:s min borde varit annorlunda. Det vill säga om Vievel och gänget faktiskt gjorde ngt, men det är ganska troligt enligt mig. Just nu chansar jag nog mest på Duncan (eller kanske Wallace?)

Vad tror ni?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis sep 13, 2005 18:27

HeY: jag skrev precis ett inlägg om det ovan på föregående sida. Där har du mina tankar om cliffhangern.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » tis sep 13, 2005 18:42

HeY skrev:Men om det är Logan så borde ju han vara ganska sönderslagen och V:s min borde varit annorlunda.

Vilket är huvudorsaken till varför jag hoppas det är någon annan än Logan. Att jag gillar honom betyder inte att jag inte vill se honom sönderslagen!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tis sep 13, 2005 18:45

Jag kan ju inte vara med och spekulera eftersom jag har sett trailern (som spoilade alldeles för mycket). Fan.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » tis sep 13, 2005 18:48

Jag har inte skrivit något om cliffhangern på ett par månader så jag kan skriva något
Jag tycker att cliffhangern (d.v.s. det som det sista avsnittet slutade med) var helt ointressant. Av alla saker i serier är nog vem som kommer och hälsar på hos Veronica bland det jag är minst ointresserad av. Men låt oss tänka här. Logan kan det inte vara, för han blev nog misshandlad. Weevil är det inte. Wallace är det inte.
Enligt mina beräkningar satsar jag allt jag har på att det är Duncan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis sep 13, 2005 18:50

CheeseGuy skrev:Jag kan ju inte vara med och spekulera eftersom jag har sett trailern (som spoilade alldeles för mycket). Fan.

Verkligen? Jag kommer inte ihåg något som spoilade om just denna sak?
Men jag kanske inte såg den så noga...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tis sep 13, 2005 18:54

LWes skrev:
CheeseGuy skrev:Jag kan ju inte vara med och spekulera eftersom jag har sett trailern (som spoilade alldeles för mycket). Fan.

Verkligen? Jag kommer inte ihåg något som spoilade om just denna sak?
Men jag kanske inte såg den så noga...


Då vill du nog egentligen inte läsa det här (om du bryr dig): Man ser att Logan är skadad, inte jätteallvarligt (tror jag), men tillräckligt för att V skulle ha reagerat annorlunda, och att Leo står utanför dörren (fast det kan mycket väl vara vid ett annat tillfälle).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » tis sep 13, 2005 18:54

adolvsson skrev:
HeY skrev:Men om det är Logan så borde ju han vara ganska sönderslagen och V:s min borde varit annorlunda.

Vilket är huvudorsaken till varför jag hoppas det är någon annan än Logan. Att jag gillar honom betyder inte att jag inte vill se honom sönderslagen!


Jag hoppas på Vergil Webster. Eller en ny karaktär. Det kanske är hennes tvillingkusin så vi får två uppsättningar Kristen Bell.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » tis sep 13, 2005 18:57

CheeseGuy skrev:
LWes skrev:
CheeseGuy skrev:Jag kan ju inte vara med och spekulera eftersom jag har sett trailern (som spoilade alldeles för mycket). Fan.

Verkligen? Jag kommer inte ihåg något som spoilade om just denna sak?
Men jag kanske inte såg den så noga...


Då vill du nog egentligen inte läsa det här (om du bryr dig): Man ser att Logan är skadad, inte jätteallvarligt (tror jag), men tillräckligt för att V skulle ha reagerat annorlunda, och att Leo står utanför dörren (fast det kan mycket väl vara vid ett annat tillfälle).

Ah, just det...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis sep 13, 2005 18:58

CG: En tråkig karaktär är en tråkig karaktär hur mycket eller lite han/hon än är med. Jag tänker kvalitativt och inte kvantitativt. Jag kan inte förstå hur "tråkighet" och antal minuter i rutan kan hänga ihop. Annat än att om karaktären hade varit med ännu mer så hade det varit ännu värre. :eek: Eftersom jag skaffat mig den åsikten så har karaktären uppenbarligen varit med tillräckligt mycket. Det är ju inte så att jag bara hittat på det för att jag velat.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Gordo » tis sep 13, 2005 20:19

Jag har nu sett om första säsongen och kan bara säga att jag älskar den här serien. Åh vad jag längtar till säsongspremiären!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Peppe » tis sep 13, 2005 20:49

Snart börjar det! det här var ju vårens höjdpunkt bland serier (började titta då)
Jag längtar!!!
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » tis sep 13, 2005 21:28

Ny avsnittstitel har dykt upp för S2 (tv.com, har även sett det nämnas på TwoP):

Avsnittstitlar 1-4, 6
2.1 Normal Is the Watchword
2.2 Driver Ed
2.3 Cheatty Cheatty Bang Bang (gillar denna titel)
2.4 Green-Eyed Monster
2.5 ingen titel ännu
2.6 Rat Saw God
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis sep 13, 2005 21:31

Titeln på avsnitt 3 är grym (vilket jag även påpekat tidigare), hoppas den inte byts ut.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis sep 13, 2005 21:34

Ja, håller med. De andra avsnittestitlarna känns lite meh just nu, men de kan ju bli bättre då man sett avsnitten i fråga. Men titelnk för tredje avsnittet håller utan att man sett avsnittet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Peefy » tis sep 13, 2005 21:37

Oisann, kom litt sent uti, men her er hva jeg har å si om serien:
Etter jeg ble ferdig med å se 4400 og The OC trengte jeg en ny serie, og folka på SomethingAwful anbefalte denne.

Første episode var forferdlig, men serien utviklet seg svært bra! De som laget serien ble tydligvis mer erfarne og visste hva de kunne og ikke kune gjør med karakterene.

Syntes nå dette er en flott serie, å kan ikke vente til neste sesong starter.

Og jeg håper at Logan ikke drepte seg selv.
Användarvisningsbild
Peefy
Demon Fodder
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 13 sep 2005

Inläggav Peppe » tis sep 13, 2005 21:38

HAHAHA!
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » tis sep 13, 2005 21:39

Peefy: Vilken vinnare! Kör en runda i testforumet och dyker sen direkt på Veronica Mars-tråden. Så ska det se ut! :)

Fast det blir ju svårt att förlta att du kallar Veronica Mars-piloten förfärlig. Jag tycker att det är ett mycket starkt pilotavsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Peefy » tis sep 13, 2005 22:10

AKS skrev:Peefy: Vilken vinnare! Kör en runda i testforumet och dyker sen direkt på Veronica Mars-tråden. Så ska det se ut! :)

Fast det blir ju svårt att förlta att du kallar Veronica Mars-piloten förfärlig. Jag tycker att det är ett mycket starkt pilotavsnitt.


Takker ;)

Noe av det jeg husker at jeg likte minst ved den var når hun sa "Life's a bitch, and then you die." Det sitatet er så oppbrukt og utdatert at det irriterte meg. Ellers så var skuespillerene (spesielt Kristen Bell's fortellerstemme) langt fra så god som den var resten av serien.

Kan forøvrig nevne at det ikke hjalp mye på førsteinntrykket med Paris Hilton i andre (eller var det tredje?) episode. ;)
Användarvisningsbild
Peefy
Demon Fodder
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 13 sep 2005

Inläggav LWes » tis sep 13, 2005 22:40

Jag förstår inte det där språket, varken i talad eller skriven form.
Jag vet att det är danska, norska eller gibberish :P
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis sep 13, 2005 22:42

Förfärlig är ju långt ifrån vad piloten var, hade den varit det hade jag inte fortsatt titta. Den var inte klockren för mig första gången jag såg den, men vid omtittar har jag ändrat mig. Kan ju sägas att det inte är en pilot som "går ut stort" (och sen inte kan leverera) men den presenterar serien väldigt väl och allt bygger på från där. Hellre det än platt fall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tis sep 13, 2005 22:45

Lwes: visa av orden på norska är konfunderande men att läsa är oftast inte svårt. Talad norska beror på dialekt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis sep 13, 2005 22:49

Peefy: Kommer inte ihåg det där "Life's a bitch..." När sa hon det? I vilken situation? Däremot så kan jag hålla med om Paris Hilton. Stunt casting som inte direkt är inspirerande. Däremot gillar jag stunt castingen av makarna Hamill/Rinna, det måste jag erkänna.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron