Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » tis sep 06, 2005 15:44

AKS skrev:Wow! Nu trampade jag på några tår här. Jag är personligen inte en sådan som påpekar stavfel eller så, men om du gör det... up to you. Det som blev för mycket för mig var då först du påpekade ett fel och sen kom det *ännu* ett meddelande med ett påpekande. Två inlägg på raken då man tar upp stavfel i ett och samma inlägg. Jag tycker folk stavar fel och skriver fel här hela tiden och skulle jag börja skriva inlägg för att klargöra fel hela tiden så skulle halva forumet vara fyllt av sådana inlägg.

Sen så hade jag ju med en smiley i mitt inlägg som du citerat, LWes. Det borde ju visa att jag inte var helt allvarlig. (Även om jag fortfarande tycker att det är onödigt att stavningskontrollera andra.)

Jag bryr mig egentligen inte heller, de händer så ofta at folk skriver fel och det händer också att man blir påpekad. Sak samma tycker jag också, men ibland kan man självklart tycka det är lite jobbigt att bli påpekad ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tis sep 06, 2005 15:58

Och med det hoppas jag vi sätter punkt för den diskussionen i just denna tråd. Det går bra att PM:a mig om detta behöver diskuteras mer.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis sep 06, 2005 20:36

Kristen Bell kan tyvärr inte få pris på Emmygalan, men hon ska i alla fall få sjunga:

http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

Kul! Detta är ju reklam för serien om inte annat.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis sep 06, 2005 20:46

Bell, a musical-theater veteran ("Reefer Madness," "A Little Night Music"), will be the only solo performer in "Emmy Idol." She'll be singing the theme from "Fame," which was a No. 1 hit for Irene Cara in the early '80s.

Solo och en klassiker, det vill jag se, hoppas det går att ladda hem :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis sep 06, 2005 21:34

Oj. Att man någonsin skulle känna sig ens lite sugen på att höra "Fame". Det hade jag inte räknat med.

Men ärligt talat, av alla låtar i världen... "Fame"?

Det här lockade dock ännu mer:
...Shatner will perform the theme from "Star Trek" with opera star Frederica von Stade. The song actually has lyrics -- penned by series creator Gene Roddenberry -- in addition to Shatner's "final frontier" narration.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis sep 06, 2005 21:54

The Shatner!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav monkeyboy » ons sep 07, 2005 23:45

Fame-låten är ju råskön...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav AKS » lör sep 10, 2005 14:36

Äntligen börjar promobilderna dyka upp! Fotona på KB/VM som döljer sig bakom länken nedan innehåller inga spoilers. Tycker precis som om en av de tidigare screencapsen att VM:s ögonmake-up är lite för mycket för den karaktären. Inget större fel dock.

http://forums.superiorpics.com/ubbthreads/showflat.php/Cat/0/Number/51415/an/0/page/0#51415

Mindre än tre veckor kvar till första avsnittet av S2!! Yay!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör sep 10, 2005 14:43

Hoppas det kommer på fler individuella än bara KB och gärna hela casten också. Gruppfotona från s1 börjar kännas lite väl gamla.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör sep 10, 2005 15:15

Ja, jag ser det här som början... Annars blir jag rejält besviken.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » sön sep 11, 2005 21:23

Fortfarande lyrisk över den här serien. Tänker dock inte titta vad ni har skrivit. Jag lider av spoiler-skräck. Jag blundar och lallar med fingrarna i öronen i "Previously on..." bara för att inte bli hintad om avsnittets handling.

Nä, nu är dags för sju-åtta avsnitt till. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Illyria » sön sep 11, 2005 21:26

Du bör verkligen inte läsa spoilermarkerade saker för avsnitt du inte sett.

Hur många avsnitt har du sett hittills?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Rombat » sön sep 11, 2005 21:36

Har sett nio stycken nu, men det lär bli fler innan (om) jag somnar ikväll.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Illyria » sön sep 11, 2005 21:37

Tips: se avsnitt 11 före 10, de är egentligen menade att visas i den ordningen. Alltså Silence of the Lamb före An Echolls Family Christmas.

Inte för att det gör så mycket att se i andra ordningen heller, men ändå.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön sep 11, 2005 21:52

Rombat: Och om du är lyrisk *nu*... Oj, oj, oj. Vänta bara! You ain't seen nuthin' yet! Inget av avsnitten du hittills sett är med på min topp 5 över VM-avsnitt. Ja, pilot och return of the Kane är ju högt uppe, men inte så högt uppe. (Piloten kan nog vara avsnitt 5-6 vid närmare eftertanke.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » mån sep 12, 2005 19:28

Har länge tänkt se om VM s1, men jag tror faktiskt jag väntar tills SVT börjar visa den. Så det inte känns som att man sett avsnitten alltför nyligt när man följer tv-sändningen. :)

Däremot är jag otålig inför s2 nu. Come on, come on, come on...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » mån sep 12, 2005 19:43

Bara 2½ vecka kvar till nedladdning... Och torsdagar är en av mina bästa dagar på jobbet också så jag kommer att vara pigg och fräsch då det blir dags. Se, jag är så fixerad vid VM att jag t.o.m. tänker på *sådana* saker. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » mån sep 12, 2005 19:49

WTF! A new standard off cliffhangers has been set. Ok, 28/9 stämmer det?

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » mån sep 12, 2005 19:52

Rombat skrev:WTF! A new standard off cliffhangers has been set. Ok, 28/9 stämmer det?

En väldigt låg standard på cliffhangers i sådana fall.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån sep 12, 2005 19:54

Rombat skrev:Ok, 28/9 stämmer det?

Stämmer bra det. Nedladdning morgonen/förmiddagen den 29/9.

Min temporala uppfattning är numera helt byggd kring Veronica Mars-premiären. Allt utgår från den? Kompis födelsedag? 1½ vecka innan VM-premiären. Jobbigt möte på jobbet? Två dagar innan VM-premiären. Fler exempel finns. =)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån sep 12, 2005 20:00

Det var ingen jättestor cliffhanger men ändå intressant nog att diskuteras hela sommaren. Och efter jag sett om s1 så har jag bytt uppfattning om cliffhangern (och lite annat) Det är långt ifrån Wallace vid dörren, det hade varit trevligt om det var Logan, men det är troligen Duncan... och egentligen kan det vara bra på ett sätt.

Veronica och Duncan har saker som måste klaras upp från tidigare, exempelvis om de fortfarande har känslor för varandra, och det känns oundvikligt att de inte kommer ta reda på det nångång - och då får det hellre vara nu än senare. För de hör inte ihop, då kan de göra slut fortare också. Jag tom hoppas det är Duncan! Crazy.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Rombat » mån sep 12, 2005 20:03

noike skrev:
Rombat skrev:WTF! A new standard off cliffhangers has been set. Ok, 28/9 stämmer det?

En väldigt låg standard på cliffhangers i sådana fall.

Nope. Och jag tänker inte ändra mig heller. Just call me easily pleased.

Tack AKS, nu ska jag bara snickra ihop min tidsmaskin i rappet, åka framåt i tiden, kolla in premiären och sedan åka tillbaka. Jag tar med mig en kopia.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » mån sep 12, 2005 20:38

Rombat: Tack för att du tänker på en så där! Tjeho! Avsnitt 2.1 2½ vecka före alla andra!! Hehe.

Illyria: Tyvärr håller jag med dig om din spoiler. Men jag håller också med om det sista du skriver under spoilermarkering. Eller ja kanske inte det *allra* sista att du vill att det ska vara Duncan trots allt. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån sep 12, 2005 21:06

Som sagt crazy, men jag tänker mer långsiktigt. Annars kommer ju bara Duncan och förstöra senare...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån sep 12, 2005 21:07

Ja, det har du rätt i. Men jag fruktar ändå smärtan även om den kommer tidigt. =)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån sep 12, 2005 21:31

Om scenariot stämmer ser jag en hel del angst framför mig, både på gott och ont.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån sep 12, 2005 22:45

M-hm. Minst sagt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » mån sep 12, 2005 23:11

Men ååh.

Tråk-Duncan. Det räcker med honom nu. Det är mycket möjligt att det är han som står utanför dörren, men man får hoppas att han går hem illa kvickt.

Varför är han så tråkig? Är det hur karaktären är skriven eller är det skådespelaren? Det är väl båda delarna, såklart, men jag måste säga att jag tycker att skådisen inte har lyckats få honom att verka så intressant. Man förstår inte vad Veronica såg i honom...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » mån sep 12, 2005 23:40

Tinwiel skrev:Man förstår inte vad Veronica såg i honom...

Jag förstår inte heller vad hon ser i Logan. Damn punk.
Leo därimot. Jag blir glad bara av att höra honom prata. Hon borde gifta sig med Leo.
Jag tycker faktiskt att Duncan har blivit helt okej mot slutet. Han är nästan rolig-- vem försöker jag lura, han är fortfarande tråkig och jag kan inte riktigt tänka mig vad för plats i serien han kan fylla...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » mån sep 12, 2005 23:58

LWes skrev:
Tinwiel skrev:Man förstår inte vad Veronica såg i honom...

Jag förstår inte heller vad hon ser i Logan. Damn punk.
Leo därimot. Jag blir glad bara av att höra honom prata. Hon borde gifta sig med Leo.
Jag tycker faktiskt att Duncan har blivit helt okej mot slutet. Han är nästan rolig-- vem försöker jag lura, han är fortfarande tråkig och jag kan inte riktigt tänka mig vad för plats i serien han kan fylla...

Håller med LWes, Logan är överskattad och Duncan är förbaskat underskattad. Leo är den där perfekta pojkvännen som aldrig får någon genomslagskraft i någon serie, jag bara myser när Veronica och Leo har scener ihop.

Appropå Duncan igen. Har han varit tråkig, egentligen? Tycker han är en av de bästa karaktärerna i serien. Att han gick runt, bitter och bekymmrad under större delen av säsongen ser inte jag som så tråkigt, för jag antar att det är därför han har blivit en hackkyckling. Dessutom under A Trip to the dentist. Satan säger jag, satan i gatan, vad Duncan är bra där. Så starka scener! Eller rent generellt, Duncan är bättre under andra halvan av säsongen.

jag måste se om dem två sista avsnitten innan säsong premiären.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film