Unaired Buffy pilot 1x00

Här pratar vi mest om Säsong 1

Unaired Buffy pilot 1x00

Inläggav sus@n » mån aug 16, 2004 13:09

Precis som i ANGEL tråden postar jag en länk där man kan hitta den osända piloten:

http://www.benhen.com/pilots/
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Off » mån aug 16, 2004 13:21

Inte för att den är mycket att se men en sann Buffyist bör ha gjort det :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Willowtree » mån aug 16, 2004 14:04

helt klart! Den versionen som jag har är iofs usel kvalitet, jag vet inte om den andra kan vara bättre.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » mån aug 16, 2004 14:17

Självfallet är den riktiga 1x01 mycket bättre och visst suger hon som spelar Willow, men jag tycker ändå det är konstigt att motståndet mot den här episoden verkar vara så kompakt. När man ser den här versionen tittar man mest efter likheter och skillnader och likheter med originalet, och det finns en del skillnader gentemot den riktiga versionen som jag myser åt. Rektorn var till exempel hur kul som helst, och Buffys fråga när han stått och ojat sig över hur svårt det måste vara för henne att komma till en ny skola och så sker det ett mord där redan första dagen: "Can I see the dead body?" (fritt ur minnet) Det fick åtminstone mig att le.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Giles » mån aug 16, 2004 14:43

Den är inte så värst bra men den är skoj att se iaf. :)

Skulle vart läskigt om det va så Buffy som den är nu skulle se ut :eek:
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Langtry » tis aug 17, 2004 20:55

Har också sett den, den är lite underhållande :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Zzzarka » tis aug 17, 2004 21:17

den är vell inte dålig ... men jag är glad att joss tog sitt förnuft till fånga och hyrde in Aly som Willow :)
+Zzzarka
Användarvisningsbild
Zzzarka
Minion
 
Inlägg: 248
Blev medlem: 04 mar 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Noggster » ons aug 18, 2004 17:47

Tyckte piloten var väldigt dålig om jag ska vara ärligt, hade nästan lite problem med hurvida det kunde bli uppköpt.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Joamna » ons aug 18, 2004 19:21

ja tycker det är svårt att se den utan att tänka på den "riktiga" versionen.. ja undrar hur man skulle sett på den om man inte sett nån annan buffy före..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav BePatient » fre sep 24, 2004 23:39

Anledningen till att det här anses så dåligt beror nog mycket på ljudet. De har exempelvis ingen musik i slutfajten. Ni kan ju pröva att kolla på random Buffy-avsnitt och stänga av högtalarna så fort de ska slåss. Inget kul.
BePatient
Minion
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 01 jun 2004
Ort: Skåne

Inläggav Matt » sön sep 26, 2004 1:24

Jag tycker SMG är underbart söt i piloten!
Men det är bara vad jag tycker.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Magga » mån okt 04, 2004 16:33

hmm... skulle iaf inte vilja haft den personen som
Willow, men okej, kul att se den var det iaf
Användarvisningsbild
Magga
Minion
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 14 aug 2004
Ort: Åsbro

Inläggav tozil » sön okt 24, 2004 21:30

jag håller med, även om det var ett tag sen ni skrev=), det var tur att dom inte tog henne som willow i dom andra skulle eoförsig kul att se henne som

dark willow i s6 =)
you are the slayer, to eatch yeneration there's a slayer born, one girl in all the world, a chosen one, one borne whit the strength and skill to hunt the vampire, to stop the spread of their evil.
tozil
Demon Fodder
 
Inlägg: 46
Blev medlem: 08 okt 2004

Inläggav Illyria » sön okt 24, 2004 21:33

Nej, det är verkligen tur Willow blev utbytt. Kan inte riktigt se hon den andra, vem det nu var, som den Willow vi nu känner.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Emily » tor dec 02, 2004 13:25

Rektorn var super kul.

Bambi? Betty? Vilma??
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav monkeyboy » sön jan 02, 2005 21:43

Ballt med Danny Strong i Bronzekön också...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav eponinethen » mån jan 03, 2005 18:46

Man kan ju inte jämföra piloten med Welcome to Hellmouth egentligen. De måste ha insett ganska snart att Riff Regan inte fungerade som Willow. Men de hade ju jättesvårt att hitta en passande Willow. Ingen hade kunnat spela henne i närheten så bra som Alyson. Eller snarare - det hade uppenbarligen blivit en Helt annan Willow om någon annan spelat rollen.
Sedan är jag inget stort fan av säsong 1 överhuvudtaget, förutom det att det är så allting började. Det finns ju anledningar till att piloten är sämre, klart. Men om jag sett det avsnittet tror inte jag att jag varit peppad på att fortsätta se den serien.
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Re: Unaired Buffy pilot 1x00

Inläggav AngelsGirl » tis jan 04, 2005 16:38

sus@n skrev:Precis som i ANGEL tråden postar jag en länk där man kan hitta den osända piloten:

http://www.benhen.com/pilots/


Jag har tänkt och se den jättelänge och jag har lagt in sidan på favoriter för ett tag sen men jag glömmer jämt bort det pga min crappiga internet connection. Får ta och se den i slutet av månaden. :)
Hur i hela friden får man en liten text i signaturen? :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion
 
Inlägg: 192
Blev medlem: 22 okt 2004
Ort: Sverige

Inläggav Binchy » tor jan 06, 2005 18:17

Den går ju inte att jämföra med själva serien, men man ser ju potentialen. Ja inte i pilot-Willow då förstås, men resten är ju typ utkast till Welcome to the Hellmouth.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav lullebulle » sön aug 21, 2005 16:06

Jag förstår inte varför alla tycker pilot-willow är så dålig, jag ser inget fel på henne :)
lullebulle
Demon Fodder
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 09 aug 2005

Inläggav Binchy » sön aug 21, 2005 16:39

Nej, det är väl inget fel på henne, men hon är rätt ointressant.

Vi är säkert ruskigt partiska; älskar man Alys Willow, så är det ju svårt att se någon annan som Willow. Jag hade jättesvårt att se SMG som Buffy när jag var präglad på filmversionens Buffy. Men det gick ju snabbt över...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav MTL » sön aug 21, 2005 19:49

pilot-willow ser ut att vara i 30-årsåldern och du menar jag till utseendet.
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav Rombat » sön aug 21, 2005 22:20

Bara jag som tänker på en dvärg som kastar magiska ekollon när jag hör Willow? Gör det visserligen inte nu längre, men i början var det svårt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav A bear » sön aug 21, 2005 22:28

Rombat skrev:Bara jag som tänker på en dvärg som kastar magiska ekollon när jag hör Willow? Gör det visserligen inte nu längre, men i början var det svårt.


Han som spelar Willow - dvärgen alltså - spelar faktiskt Marvin i "Liftarens Guide Till Galaxen". Måste säga att den rollen hade passat Alyson Hannigan. "Bored now."
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Rombat » sön aug 21, 2005 22:30

A bear skrev:
Rombat skrev:Bara jag som tänker på en dvärg som kastar magiska ekollon när jag hör Willow? Gör det visserligen inte nu längre, men i början var det svårt.


Han som spelar Willow - dvärgen alltså - spelar faktiskt Marvin i "Liftarens Guide Till Galaxen". Måste säga att den rollen hade passat Alyson Hannigan. "Bored now."

Jo han får alltid otacksamma roller med heltäckande dräkt. Wicket, Flitwick, Marvin osv. Stackars Warwick.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Binchy » mån aug 22, 2005 8:05

Rombat skrev:
A bear skrev:
Rombat skrev:Bara jag som tänker på en dvärg som kastar magiska ekollon när jag hör Willow? Gör det visserligen inte nu längre, men i början var det svårt.


Han som spelar Willow - dvärgen alltså - spelar faktiskt Marvin i "Liftarens Guide Till Galaxen". Måste säga att den rollen hade passat Alyson Hannigan. "Bored now."

Jo han får alltid otacksamma roller med heltäckande dräkt. Wicket, Flitwick, Marvin osv. Stackars Warwick.


Ja, det är sällan man SER honom. Som Flitwick syns han ju inte alls, i den rätt fåniga masken de satt på honom. Jag tänkte också på den Willow i början, viftande med sin krokiga trollstav.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Re: Unaired Buffy pilot 1x00

Inläggav HeY » tis aug 23, 2005 22:56

sus@n skrev:Precis som i ANGEL tråden postar jag en länk där man kan hitta den osända piloten:

http://www.benhen.com/pilots/


Jag ska såklart se dem ngn gång, men länken fungerade inte nu och det stod att man skulle prova senare :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » ons aug 24, 2005 1:06

Jag delar ut "Buffy - 1x00 - Unaired Pilot" på Buffyhubben (och jag är säkert inte ensam om att ha den). Om du inte är registrerad så skicka ett pm till CyberAl, så ordnar han in dig.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » tis sep 13, 2005 18:18

latarmig skrev:Jag delar ut "Buffy - 1x00 - Unaired Pilot" på Buffyhubben (och jag är säkert inte ensam om att ha den). Om du inte är registrerad så skicka ett pm till CyberAl, så ordnar han in dig.


Okej, länken funkar ju inte fortfarande :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » mån okt 17, 2005 10:12

För mig funkard en! Jag är reggad nu och jag har oxå unaired pilot. bara att hämta!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron