Därför hatar jag Dawn

Här pratar vi mest om Säsong 5

Inläggav Binchy » fre aug 12, 2005 14:27

The Ankh skrev:All in all får man nog ändå säga att rollen är fantastiskt bra castad. Oavsett om man gillar Conceptet dawn eller ej.


Hon castade ju sig själv. Hon skrev brev på brev på brev om att hon ville vara med, och olika sätt hon kunde komma med. Så Joss tröttnade väl till slut och lät henne vara med. Hon kände SMG innan, om jag inte har helt fel.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » fre aug 12, 2005 14:30

Det ryktas ju om att hon är med i "Restless". I scenen där Xander säljer glass till några barn skymtar man en tonårstjej med långt brunt hår bakifrån - skulle mycket väl kunna vara Trachtenberg.

(Å andra sidan borde väl Joss ha nämnt det i kommentarsspåret då...)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav The Ankh » fre aug 12, 2005 14:31

Binchy skrev:
The Ankh skrev:All in all får man nog ändå säga att rollen är fantastiskt bra castad. Oavsett om man gillar Conceptet dawn eller ej.


Hon castade ju sig själv. Hon skrev brev på brev på brev om att hon ville vara med, och olika sätt hon kunde komma med. Så Joss tröttnade väl till slut och lät henne vara med. Hon kände SMG innan, om jag inte har helt fel.


Äre snat?!!?!? Det hade jag ingen aning om! Funkar sånt alltså...
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Zaxx » fre aug 12, 2005 14:44

The Ankh skrev:
Binchy skrev:
The Ankh skrev:All in all får man nog ändå säga att rollen är fantastiskt bra castad. Oavsett om man gillar Conceptet dawn eller ej.


Hon castade ju sig själv. Hon skrev brev på brev på brev om att hon ville vara med, och olika sätt hon kunde komma med. Så Joss tröttnade väl till slut och lät henne vara med. Hon kände SMG innan, om jag inte har helt fel.


Äre snat?!!?!? Det hade jag ingen aning om! Funkar sånt alltså...


Ja :D Skriv brev nu!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav The Ankh » fre aug 12, 2005 14:59

Hahaah! jag kanske kan få en kool roll när Joss rullar ut sig och skriver Buffy säsong 8 .-) Som självklart inleds med ett musikalavsnitt 8)
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Illyria » fre aug 12, 2005 17:26

Binchy skrev:Hon castade ju sig själv. Hon skrev brev på brev på brev om att hon ville vara med, och olika sätt hon kunde komma med. Så Joss tröttnade väl till slut och lät henne vara med. Hon kände SMG innan, om jag inte har helt fel.

Det där med breven har jag inte hört (källa?), trodde hon fick en fot in för hon kände SMG och Sarah tyckte hon skulle vara bra i rollen också...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Binchy » sön aug 14, 2005 20:07

Illyria skrev:
Binchy skrev:Hon castade ju sig själv. Hon skrev brev på brev på brev om att hon ville vara med, och olika sätt hon kunde komma med. Så Joss tröttnade väl till slut och lät henne vara med. Hon kände SMG innan, om jag inte har helt fel.

Det där med breven har jag inte hört (källa?), trodde hon fick en fot in för hon kände SMG och Sarah tyckte hon skulle vara bra i rollen också...


Tror jag hört det i något kommentatorspår, men är inte säker. Kanske är det jag som minns fel... Det kanske är den där långintervjun där flera av dem är med och pratar med en kvinna inför publik. Tror det är Michelle själv som säger det. Antagligen var hon inte helt ensam om att skriva brev till Joss och vilja vara med. :D
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Illyria » sön aug 14, 2005 23:02

Panel-saken på s6 dvdn?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav The Ankh » mån aug 15, 2005 10:33

Huh? Den har inte jag sett! Måste hem o kolla!!!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Binchy » mån aug 15, 2005 10:56

Illyria skrev:Panel-saken på s6 dvdn?


Precis, den menade jag. Kan dock ha fel om att det är där jag hört det. Får ta och kolla upp det.


Det kanske bara är rösterna i mitt huvud som sagt det... :D
Senast redigerad av Binchy ons aug 17, 2005 9:50, redigerad totalt 2 gånger.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Yog-Sothoth » mån aug 15, 2005 12:40

Jag tycker en viktig fråga angående Dawn är.... Är hon verkligen jobbig/dålig skådespelare eller är en skrikande tonåring malplacerad i BtVS, trots att hon gör en bra insats?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav A bear » mån aug 15, 2005 13:08

Ingendera, tycker jag. Trachtenberg är kanske inte Oscarsmaterial, men hon är inte sämre skådis än någon annan regular i serien. Och Dawn är inte malplacerad (väl gnällig av och till, kanske), hon fyller absolut en betydelse i serien. (s7)
Däremot kan jag tycka att hon är väl barnslig väl länge, antagligen för att de inte riktigt vet vad de ska göra med henne när hon ofrånkomligen växer upp. I s7 får hon av och till ta rejäla steg, men inte tillräckligt ofta.
Men jag gillar Dawn.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » mån aug 15, 2005 15:21

A bear skrev:Och Dawn är inte malplacerad (väl gnällig av och till, kanske), hon fyller absolut en betydelse i serien.

Jag tycker Dawn passar bra in i serien, bara i BtVS går det att slänga in en karaktär sådär och utan att det alls är konstigt, och efter det kan jag inte tänka mig serien utan henne. Ibland något gnällig ja, men hon är också lillasystern så det passar in, även om det ibland kan bli för jobbigt. Fast det blir då också ett bra och realistiskt porträtt av en syster/syskon-relation tycker jag.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav The Ankh » mån aug 15, 2005 16:16

Oh de e så roligt när hon kommer med. Håller på att se om serien med en nybliven "buffster" nu och i går såg vi de första 4 avsnitten i säsiong fem.- De e så jävla kul att de bara slänger in henne så där och att ingen reagerar!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Binchy » ons aug 17, 2005 10:05

Binchy skrev:
Illyria skrev:Panel-saken på s6 dvdn?


Precis, den menade jag. Kan dock ha fel om att det är där jag hört det. Får ta och kolla upp det.


Det kanske bara är rösterna i mitt huvud som sagt det... :D


NU vet jag var jag hört det. Säsong fem, tredje skivan, featurette-en Casting Buffy. Satt igår och lyssnade igenom en massa kommentatorsspår, featuretter och paneldiskussionen, för att hitta det. Började nästan tro att det var rösterna i mitt huvud, men så hittade jag det till slut.

Apropå extramaterial så såg vi påskägget på Felowship of the Ring igår, SMG är ju med där. Gud, vad vi skrattade. Såg även påskäggen på de andra två, och skrattade då med. Brorsan fick boxen med de förlängda versionerna i födelsedagspresent igår, och min make letade genast fram påskäggen åt honom.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Nyx » ons aug 17, 2005 12:22

Binchy: Påskägget med SMG finns bara på region 1-utgåvan, eller hur?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Yog-Sothoth » ons aug 17, 2005 12:57

Nyx skrev:Binchy: Påskägget med SMG finns bara på region 1-utgåvan, eller hur?

Nej, jag har de svenska boxarna (region 2) och "Lord of the Piercing" är med där.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Binchy » ons aug 17, 2005 13:02

Nej, detta var reg2-or, tror jag, Extended Version.

Sist i scen-menyn på första filmskivan går man ner och ställer sig brevid "*new scen" som står allra längst ner. Då dyker det upp en ring som man klickar på. Tror det var så de gjorde.

Jack Black är också med...

Den fanns med på IMDb.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » ons aug 17, 2005 13:13

Binchy skrev:Nej, detta var reg2-or, tror jag, Extended Version.

Sist i scen-menyn på första filmskivan går man ner och ställer sig brevid "*new scen" som står allra längst ner. Då dyker det upp en ring som man klickar på. Tror det var så de gjorde.

Jack Black är också med...

Den fanns med på IMDb.


Den är ju helt underbar. "Whoa! Put the axe down!" IMDB påstår ju att Gollums tacktal från MTV-galan finns med på "Två tornen"-DVDn, någon som vet var?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » ons aug 17, 2005 13:17

A bear skrev:Den är ju helt underbar. "Whoa! Put the axe down!" IMDB påstår ju att Gollums tacktal från MTV-galan finns med på "Två tornen"-DVDn, någon som vet var?


Samma ställe, så att säga. Finns även en görkul intervju med Elijah Wood av "Hans Jensen" (aka Dominick Monaghan, stavning?) på Return of the King.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tob » ons aug 17, 2005 14:47

Binchy skrev:
A bear skrev:Den är ju helt underbar. "Whoa! Put the axe down!" IMDB påstår ju att Gollums tacktal från MTV-galan finns med på "Två tornen"-DVDn, någon som vet var?


Samma ställe, så att säga. Finns även en görkul intervju med Elijah Wood av "Hans Jensen" (aka Dominick Monaghan, stavning?) på Return of the King.


Gollums tacktal är så sinnesjukt roligt, mycket väl värt besväret att leta upp det!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Yog-Sothoth » ons aug 17, 2005 15:31

Andrew Serkis' tacktal på ROTK-premiären var också kul, han växlade mellan sin egen röst och Gollums. Jag tror det finns med på något av extramaterialen...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Nyx » ons aug 17, 2005 23:26

Binchy skrev:Nej, detta var reg2-or, tror jag, Extended Version.

Sist i scen-menyn på första filmskivan går man ner och ställer sig brevid "*new scen" som står allra längst ner. Då dyker det upp en ring som man klickar på. Tror det var så de gjorde.

Jack Black är också med...

Den fanns med på IMDb.


Mitt problem är att jag har den brittiska dvd:n av FotRx. Men vi laddade hem Lord of the Piercing idag och tittade - naughty, funky fun. Och SMG är söt i pannsmycke. :D Ska leta rätt på de andra två påskäggen imorgon!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav OhMySpike » lör dec 31, 2005 19:06

Jag har ingenting emot karaktären Dawn, utan hur hon kommer in i historien. Jag gillar inte storyn med att hon ska vara "systern" och att alla ska ha minnen genom hela livet där hon varit med. Alltså, jag tycker inte om att de kommer ihåg att hon var med i säsong 1-4 när hon inte var det. :oops:
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav noike » sön jan 01, 2006 6:23

OhMySpike skrev:Alltså, jag tycker inte om att de kommer ihåg att hon var med i säsong 1-4 när hon inte var det. :oops:

Bah! Det är ju det som gör det hela så förbannat genialt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lady_N » sön jan 01, 2006 13:05

VelocityBoy skrev:micke_finland: Jag kan hålla med om att Dawn skrivs ganska tråkigt i s6 och de egna avsnitt hon har fått under säsongen inte har hållit speciellt hög klass men jag har varit superförtjust i karaktären sedan början på s5.

När Dawn skrivs bra som när hon ger sin syn på scoobygänget i början av s5 eller när hon umgås med Spike så är hon helt förtjusande. Jag tycker också att Michelle Trachtenberg har en riktigt bra timing och kan verkligen ingjuta en känsla av oskuldsfullhet i karaktären.




När Dawn skrivs bra som när hon ger sin syn på scoobygänget i början av s5 eller när hon umgås med Spike så är hon helt förtjusande.



Jag håller verkligen med dig , det verkar ju som att det var hon som fick upp ögonen för Buffy när det gäller Spike ändå ;)



Gnällandet och det där,som nämns längre upp...kan jag väl tillägga att, Dawn är ju ändå tonåring :)
Bloody Hell
Användarvisningsbild
Lady_N
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 01 jan 2006

Inläggav OhMySpike » sön jan 01, 2006 16:07

noike skrev:
OhMySpike skrev:Alltså, jag tycker inte om att de kommer ihåg att hon var med i säsong 1-4 när hon inte var det. :oops:

Bah! Det är ju det som gör det hela så förbannat genialt.


Genialt kanske, men jag gillar inte konceptet.
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav Forever Chosen » tor feb 23, 2006 17:47

Inte kan man hata Dawn inte, men däremot störde jag mig på henne en hel del i början men det höll inte i sig så länge. Nu har jag svårt att föreställa mig Buffy utan henne
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav The Fucking Easterbunny » tor sep 14, 2006 16:48

jag hatar dawn..

vafan, bara för att en karaktär säger en kul grej på tre säsonger kan man väl inte förlåta allt jävla "å nu vill buffy rädda mej, bäst att jag kryper ut henom fönstret å går ensam på kyrkogården"-idioti

hon borde ha dött första gången hon gjorde de, good ridanced to bad rubbish!
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav The Ankh » tor sep 14, 2006 17:00

Du är MYCKET hård lille vän. Som sten. Ge henne cred för ett satans skri åtminstonne.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron