5x11 - Damage

Här pratas det om Angel Säsong 5

Drew does it again!?

1
2
5%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
0
Inga röster
8
4
10%
9
15
37%
10
20
49%
 
Antal röster : 41

Inläggav HeY » sön maj 22, 2005 16:15

Ai skrev:I genomtitten av serien med sambon har vi nu kommit hit. Hur mycket jag gillar det har jag redan skrivit om och betygsatt (10), men nu till en sak som stört mig mer och mer ju fler gånger jag sett det.

När Angel inser att Dana är en Slayer, varför tar han eller Wes inte och kollar upp Buffy och Faith att dom fortfarande är i livet? Dom vet ju helt klart inte om så är fallet, det förstår man under Andrews genomgång.

Kan nån hitta en logisk förklaring för mig så jag slipper tänka på det nästa gång jag ser det?


Bra fråga, men jag har dock inget svar på det heller, jag tror nästan du besvarade din egna fråga "Varför?"

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön maj 22, 2005 16:28

Ai: [viftar class="frenetiskt"] oh! Oh! Oh! Jag har en teori![/viftar]

Angel och Wes är övertygade om att de via WH hade hört något ifall Buffy eller Faith dog -- en ny oidentifierad slayer är ju alltid ett hot mot onda interdimensionella storföretag. Så jag tror att de helt felaktigt antog att Dana "skapades" när Buffy dog senast.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » sön maj 22, 2005 16:37

noike skrev:Ai: [viftar class="frenetiskt"] oh! Oh! Oh! Jag har en teori![/viftar]

Angel och Wes är övertygade om att de via WH hade hört något ifall Buffy eller Faith dog -- en ny oidentifierad slayer är ju alltid ett hot mot onda interdimensionella storföretag. Så jag tror att de helt felaktigt antog att Dana "skapades" när Buffy dog senast.


Ja, det var ju smart, tänkte inte på det :oops:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tompa » mån jun 06, 2005 20:49

Att se Andrew klädd som en tidig Giles är bara det värt ett toppbetyg (fortfarande inte gett upp pipan heller :D )

Gött att Spike och framförallt Angel får komma ut lite.
Så mycket som hände i avsnittet, att dom kan klämma in allt på 40min. Angels felsägning på Vampires och de otroligt snyggt filmade minnesbilderna med spike och Dana, den obehagliga känslan ner Spike upptäckte sina stumpar och...
ANDREW
(inhales deeply, exhales quickly)
What's it smell like? Blood, I mean?
SPIKE
Oh...metallic, sorta. You ever taste a penny?
ANDREW
No. Wait... no.
SPIKE
Smells like that.


SPIKE
Blood. Smells different. Stronger.
ANDREW
Like nickels?

...och Andrews välkommnande av Spike, och hur Spike börjar fundera på vad han gjort och lite uppdateringar om scoobisarna. Detta avsnitt tillhör verkligen Andrew och Spike.

Att dom inte litar på Angel pga W&H är dock lite trångsynt. Dom måste väl fatta att han inte blivit ond och att dom har en baktanke med det hela


HeY skrev:
noike skrev:Ai: [viftar class="frenetiskt"] oh! Oh! Oh! Jag har en teori![/viftar]

Angel och Wes är övertygade om att de via WH hade hört något ifall Buffy eller Faith dog -- en ny oidentifierad slayer är ju alltid ett hot mot onda interdimensionella storföretag. Så jag tror att de helt felaktigt antog att Dana "skapades" när Buffy dog senast.


Ja, det var ju smart, tänkte inte på det :oops:


Men när Buffy senast dog så var hon ju inte längre försteslayer för det var Faith.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav noike » mån jun 06, 2005 21:06

Tompa skrev:Att dom inte litar på Angel pga W&H är dock lite trångsynt. Dom måste väl fatta att han inte blivit ond och att dom har en baktanke med det hela


Nja. Ett ställe som W&H förändrar och korruperar en, man kan inte förändra dem. De i Team Angel är fruktansvärt naiva över det här.

Men när Buffy senast dog så var hon ju inte längre försteslayer för det var Faith.


Och det vet de? Det är ingen som har riktig koll längre exakt hur slayer-aktiverningen fungerar -- om någon någonsin hade det. Att Kendra blev kallad kom ju som en fullständig överraskning eftersom Buffy fortfarande levde. Och eftersom de inte hade hört att varken Faith eller Buffy dött -- och det hade de garanterat hört. För att inte tala om att Dana verkade ha varit slayer ett tag och inte var nykallad.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tompa » mån jun 06, 2005 21:40

noike skrev:
Tompa skrev:Men när Buffy senast dog så var hon ju inte längre försteslayer för det var Faith.


Och det vet de? Det är ingen som har riktig koll längre exakt hur slayer-aktiverningen fungerar -- om någon någonsin hade det. Att Kendra blev kallad kom ju som en fullständig överraskning eftersom Buffy fortfarande levde. Och eftersom de inte hade hört att varken Faith eller Buffy dött -- och det hade de garanterat hört. För att inte tala om att Dana verkade ha varit slayer ett tag och inte var nykallad.


Det borde dom veta och om Byffy och gänget kunde räkna ut att en ny Slayer kallades pga att Buffy var "död" i någon minut så borde väl W&H som har mer info och intelligens tillhanda än någon annan att veta samma sak. Att sedan lägga ihop två och två när Kendra dör och sedan Faith dyker upp så måste man anta att Faith dött då Dana är en Slayer men då ingen hört något om detta, vare sig W&H eller någon annan (Willow skulle ju kunna ringa eller hälsa på, det har ju hänt förr) så kan ju Angel och Wes vara ganska säkra på att något annat har hänt.

Sen har väl Team Angel och alla andra varit med om konstigare saker än att det ska finnas mer än en Slayer vilket det också har gjort under ett bra tag och Faith skulle kunna göra en "Buffy" även hon.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav noike » mån jun 06, 2005 21:53

Tompa: nej. Alla i genom hela serien -- watchers, slayers, slayerettes, wannabes och whatnots -- tycks vara övertygade om att Buffy fortfarande är slayer #1.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tompa » tis jun 07, 2005 23:42

noike skrev:Tompa: nej. Alla i genom hela serien -- watchers, slayers, slayerettes, wannabes och whatnots -- tycks vara övertygade om att Buffy fortfarande är slayer #1.


Jo nummer 1 är hon men hon är inte på något sett den senaste och det är inte på henne som linjen hänger (hängde) på, det måste dom väl fatta annars så är det bara att idiotförklara hela bunten.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Ai » tis jun 07, 2005 23:52

noike skrev:Ai: [viftar class="frenetiskt"] oh! Oh! Oh! Jag har en teori![/viftar]

Angel och Wes är övertygade om att de via WH hade hört något ifall Buffy eller Faith dog -- en ny oidentifierad slayer är ju alltid ett hot mot onda interdimensionella storföretag. Så jag tror att de helt felaktigt antog att Dana "skapades" när Buffy dog senast.


Jag köper det. Men mest för att jag inte orkar irritera mig på ett så lysande avsnitt! 8)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav latarmig » ons jun 08, 2005 1:44

Som jag uppfattat det är det inget konstigt med att Dana är en slayer.

BtVS "Chosen" (7x22)Hon blev slayer på samma dag då världens alla andra potentiella slayers gick från låtsasslayers till äkta vara. Det stämmer också med vad doktorn säger.

Doctor Rabinaw: Several months ago her
condition changed. Increasing levels of agitation
accompanied by explosive outbursts of inhuman
strength.

BtVS "Chosen" (7x22)
Både Angel och Spike är ju väl införstådda i vad som ägde rum i Sunnydale, så deras brist på förvåning är förståelig. Det enda konstiga är att hon inte fick några besök av Bringers, men en potentiell slayer inspärrad på hispan var nog inte högprioriterad.

Det känns lite underligt att spoilermarkera BtVS, men det är väl bäst.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tam » ons jun 08, 2005 2:02

Att dom skulle oroa sig att Buffy eller Faith dött: Wes har kontaktat Giles och blev säkert lugnad där. Lorne känner inte Buffy så ingen orsak att prata om detta med honom, och det är han som frågar under Andrews genomgång. Inga konstigheter alls.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Ai » ons jun 08, 2005 5:47

latarmig skrev:Som jag uppfattat det är det inget konstigt med att Dana är en slayer.

BtVS "Chosen" (7x22)Hon blev slayer på samma dag då världens alla andra potentiella slayers gick från låtsasslayers till äkta vara. Det stämmer också med vad doktorn säger.


Ja, när hade jag inget problem med.

latarmig skrev:BtVS "Chosen" (7x22)
Både Angel och Spike är ju väl införstådda i vad som ägde rum i Sunnydale, så deras brist på förvåning är förståelig. Det enda konstiga är att hon inte fick några besök av Bringers, men en potentiell slayer inspärrad på hispan var nog inte högprioriterad.

Det känns lite underligt att spoilermarkera BtVS, men det är väl bäst.


Jag kände inte att Angel är så insatt under mötet hur och varför Dana är en Slayer. Spike är det naturligtvis, men Angels replik All the potentials become slayers, sägs definitivt med en för stor dos 'aha!' för att jag skulle köpa att han inte är förvånad.

Det är det jag störde mig på. Observera ordval här: störde! För nu har jag ju anammat noikes teori som benhård/såg sanning! 8)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » mån aug 08, 2005 13:01

Bensåg i händerna på en galen slayer... Hm, not a good idea.

Andrew - Top Guy, when did this happen? Och hemsk frisyr, han ser flera år äldre ut och mera geekig än någonsin.

Intressant att se slayerminnena blandas med Danas barndomsminne. Även om de inte sagt att hon kidnappats som barn hade man ju rätt snart gissat det av de små minnesfragmenten. Och faschinerande när de falska minnena av Spike som plågoande byts ut mot de äkta, med en redan död man.

Lite kul att få höra vad Scoobiesarna gör nuförtiden, men man hade uppskattat MER information. Fast Andrew är väl inte den bästa kommunikatör som finns.

Lite väl lätt för Dana att övermanna Spike. Även om hon har övermänsklig styrka så är hon psykotisk och han har faktiskt dödat två slayers, och överlevt flera års bekantskap med Buffy, innan han fick chip och själ. Ruskigt att se honom utan händer. Undrar om det är Pockla-demonen, som fixade Lindseys hand, som ska fixa även Spikes händer?

Tur att Andrew hade en massa slayers bakom sig, annars hade han nog inte vågat sätta sig upp mot Angel. Fram tills nu verkar han inte ha haft något emot att samarbeta med gänget.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » mån aug 08, 2005 13:27

Binchy skrev:Tur att Andrew hade en massa slayers bakom sig, annars hade han nog inte vågat sätta sig upp mot Angel. Fram tills nu verkar han inte ha haft något emot att samarbeta med gänget.


Snarar är det väl ett mått på hur mycket han har växt. Andrew grundlurar hela Angel Investigations från sekunden han sätter foten på W&H, ljuger så tänderna svartnar, och vet vad han gör hela tiden. Storyteller indeed.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » mån aug 08, 2005 13:43

A bear skrev:
Binchy skrev:Tur att Andrew hade en massa slayers bakom sig, annars hade han nog inte vågat sätta sig upp mot Angel. Fram tills nu verkar han inte ha haft något emot att samarbeta med gänget.


Snarar är det väl ett mått på hur mycket han har växt. Andrew grundlurar hela Angel Investigations från sekunden han sätter foten på W&H, ljuger så tänderna svartnar, och vet vad han gör hela tiden. Storyteller indeed.


Måste nog se avsnittet igen, men om han kan lura dem alla så grundligt, så ÄR han verkligen en av Giles' Top Guys. Han kunde väl inte lura någon tidigare, var ju rörande lätt att läsa.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » mån aug 08, 2005 13:58

Binchy skrev:
A bear skrev:
Binchy skrev:Tur att Andrew hade en massa slayers bakom sig, annars hade han nog inte vågat sätta sig upp mot Angel. Fram tills nu verkar han inte ha haft något emot att samarbeta med gänget.


Snarar är det väl ett mått på hur mycket han har växt. Andrew grundlurar hela Angel Investigations från sekunden han sätter foten på W&H, ljuger så tänderna svartnar, och vet vad han gör hela tiden. Storyteller indeed.


Måste nog se avsnittet igen, men om han kan lura dem alla så grundligt, så ÄR han verkligen en av Giles' Top Guys. Han kunde väl inte lura någon tidigare, var ju rörande lätt att läsa.


Åjo, några lurar han allt. (Buffy s7)
Jonathan i "Conversations With Dead People" blir väl ganska blåst. Och så förstås:
ANDREW: She was incredible. She died saving my life.
XANDER: That’s my girl… always doing the stupid thing.


Sen så är väl inte ALLT lögn. Att han fortfarande ser upp till/är förälskad i Spike är det väl knappast något snack om. Men jag vidhåller: när det gäller Dana, och hela målet med hans vistelse, blåser han the fang gang så det stänker om det. Får dem direkt att underskatta honom, och smyger sig sedan igenom alltihop tills han kommer ut som segrare i slutet. Andrew rockar.
Senast redigerad av A bear mån aug 08, 2005 14:27, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » mån aug 08, 2005 14:17

Kejrå, han lurar några. Fast i båda de fallen så tror jag att han lurade sig själv först, och berättade den versionen han numera trodde på. Så sig själv är han rätt bra på att lura.

Efter att ha läst igenom hela långa tråden, så MÅSTE jag se detta igen. Jag upplevde det som ett bra avsnitt, inget utöver det vanliga (eftersom de flesta Buffyverse-avsnitt är bra). Är det så fantastiskt som (nästan) alla säger, så måste jag ha missat lite nyanser. Baad Binchy!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Lipton » mån aug 08, 2005 15:38

Underligt att Dana har en massa minnen från tidigare slayers, det har väl aldrig Buffy haft.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav A bear » mån aug 08, 2005 15:50

Lipton skrev:Underligt att Dana har en massa minnen från tidigare slayers, det har väl aldrig Buffy haft.


Hon har det i filmen. Men det kanske inte räknas.

Eller så var det någon specialdeal med Willows trolleri, att hon liksom skickade med en resumé - Slayage 101 - för alla de som undrade varför de plötsligt hade superkrafter... :D
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » mån aug 08, 2005 16:26

Dessutom är Dana lite smått sinnessjuk -- vilket kan göra att spärrarna Buffy hade för sanndrömmar och allt det där inte fungerar utan det bara väller in i hennes medvetande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » mån aug 08, 2005 18:43

noike skrev:Dessutom är Dana lite smått sinnessjuk -- vilket kan göra att spärrarna Buffy hade för sanndrömmar och allt det där inte fungerar utan det bara väller in i hennes medvetande.


Detdär förklarar allt :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » tis aug 09, 2005 13:59

Gordo skrev:sus@n: Du måste se det igen, bara måste för det är verkligen ett helt otroligt avsnitt. Var tvungen att se det igen igår :)


Tror faktiskt att jag ska se Damage idag mest för att ge det en andra chans, dessutom är jag sjuk så att titta på TV passar bra :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav noike » tis aug 09, 2005 14:11

Zaxx skrev:
noike skrev:Dessutom är Dana lite smått sinnessjuk -- vilket kan göra att spärrarna Buffy hade för sanndrömmar och allt det där inte fungerar utan det bara väller in i hennes medvetande.


Detdär förklarar allt :D


Det vet i fan om det gör, men vi säger så i varje fall. Go Team Me!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Buffster » tis aug 16, 2005 22:53

Andrew! Spike! Andrew och Spike!!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Nyx » tis aug 16, 2005 23:49

Väl sammanfattat, Buffster. ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Yog-Sothoth » ons aug 17, 2005 7:10

Lipton skrev:Underligt att Dana har en massa minnen från tidigare slayers, det har väl aldrig Buffy haft.

Men Buffys drömmar som det alltid pratas om, räknas inte de in i den kategorin?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav latarmig » ons aug 17, 2005 11:51

Det borde de göra. Fast å andra sidan talas det någonstans om att Buffy är speciell som slayer på grund av de där drömmarna, alltså de är ingenting som alla slayers har. Kommer tyvärr inte ihåg i vilket avsnitt det sägs.

Å tredje sidan:
BtVS "Welcome to the Hellmouth" (1x01)
så vet Giles redan när han träffar Buffy i första avsnittet att hon borde ha haft mardrömmar om mästaren, det vill säga att varje slayer var förutspådd att ha de mardrömmarna.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav CheeseGuy » ons aug 17, 2005 12:41

I Fray så verkar det som att alla slayers ska ha drömmar. (Fray)Det görs ju t.om. en stor grej av det, eftersom Fray själv inte har några drömmar.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Lipton » mån aug 29, 2005 12:12

Buffy har ju någon typ av varsel i sina drömmar, men hon har ju inga minnen av tidigare slayers, hon får ju ge sig ut i öknen med Giles för att söka svar från de tidigare och fråga Spike.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav wyndham » tis jan 31, 2006 0:48

Ah... Det är något speciellt med avsnitt som slutar med att Angel besöker folk på sjukstugan. Good times.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron