2x21-22 Becoming

Här pratar vi mest om Säsong 2

Becoming pt1 och pt2, vad får det?

1
0
Inga röster
2
1
1%
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
1%
6
0
Inga röster
7
0
Inga röster
8
5
6%
9
14
16%
10
69
77%
 
Antal röster : 90

Inläggav Lipton » ons jul 27, 2005 18:18

BUFFY: I can deal. I got nothing left to lose.
Whistler: Wrong, kid. You got one more thing.

Det här kanske är svaret.

Angelus: Now that's everything, huh? No weapons... No friends... No hope. Take all that away... and what's left?
BUFFY: Me.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » tor jul 28, 2005 0:14

"I nattens stora fajt slår Buffy ihop sig med Spike och Willow känner smaken av de mörka krafterna."
"Buffy", uttalat som det stavas. :rolleyes:
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Shetani » tor jul 28, 2005 0:45

JRT skrev:"I nattens stora fajt slår Buffy ihop sig med Spike och Willow känner smaken av de mörka krafterna."
"Buffy", uttalat som det stavas. :rolleyes:


Puttenuttigt. :lovebunny:
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav JRT » tor jul 28, 2005 0:48

Shetani skrev:
JRT skrev:"I nattens stora fajt slår Buffy ihop sig med Spike och Willow känner smaken av de mörka krafterna."
"Buffy", uttalat som det stavas. :rolleyes:


Puttenuttigt. :uschbunny:


Allt Buffyrelaterat är väl puttenuttigt enligt kanal 5.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Lipton » tor jul 28, 2005 15:12

De uttalar nästan alltid Buffy med u. Man får låta bli att lyssna. :)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav A bear » tor jul 28, 2005 15:25

Alternativen [baffi] eller [båffi] är väl inte mycket bättre.

Hur bra är Becoming? Becoming är så bra att rentav de cyniska ultraironikerna på dagensskivas forum börjar tala i tungor.
http://dagensskiva.com/discuss.asp?diskID=816050
buffy är vampyrdråpare. hon är apkool och skitsnygg i vartenda avsnitt. iförd höga klackar och korta kjolar klubbar hon ihjäl vampyrer som ingen annan, för hon är the chosen one.

angel är vampyr. han är elak och 216 år gammal. för typ 90 år sen fick angel en förbannelse av nåra zigenare, för att han skulle lida för det han gjort. han fick en själ. han blev god. buffy blev kär i honom. men så hade dom sex och angel blev ond. dom upptäckte att om han fick uppleva ett enda sant ögonblick av lycka så bröts förbannelsen.

så. face it. hon måste döda sin älskade.
MEN. då kommer den rödhåriga datornörden willow, buffys polare, på att man kanske kan återskapa förbannelsen. men så välter en vampyr en bokhylla över willow som hamnar på sjukhus.

under tiden har angel fått storhetsvansinne och försöker väcka acathla, en demon, till liv som kommer sluka hela världen, utom dom onda. buffy drar dit och stoppar honom, men det är lite för sent. han har redan väckt demonen till liv, men det tar nån minut innan han vaknar. PRECIS DÅ lyckas willow återskapa förbannelsen och angel blir god och buffy, som precis var påväg att döda honom, kramar och pussar honom och det är så FINT i tio sekunder tills man kan se i kanten av bilden att acathla vaknar och buffy blir tårögd och angel bara "what is it" och buffy säjer sorgset "nothing" och råhånglar med honom lite och säjer sen "close your eyes" och så SVOSCH sticker hon svärdet i honom. för hon måste. för annars hade demonen ätit upp hela världen. och det är så jävla SORGLIGT.

Småkul.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav eynosh » tor jul 28, 2005 15:34

A bear skrev:Alternativen [baffi] eller [båffi] är väl inte mycket bättre.

Hur bra är Becoming? Becoming är så bra att rentav de cyniska ultraironikerna på dagensskivas forum börjar tala i tungor.
http://dagensskiva.com/discuss.asp?diskID=816050
buffy är vampyrdråpare. hon är apkool och skitsnygg i vartenda avsnitt. iförd höga klackar och korta kjolar klubbar hon ihjäl vampyrer som ingen annan, för hon är the chosen one.

angel är vampyr. han är elak och 216 år gammal. för typ 90 år sen fick angel en förbannelse av nåra zigenare, för att han skulle lida för det han gjort. han fick en själ. han blev god. buffy blev kär i honom. men så hade dom sex och angel blev ond. dom upptäckte att om han fick uppleva ett enda sant ögonblick av lycka så bröts förbannelsen.

så. face it. hon måste döda sin älskade.
MEN. då kommer den rödhåriga datornörden willow, buffys polare, på att man kanske kan återskapa förbannelsen. men så välter en vampyr en bokhylla över willow som hamnar på sjukhus.

under tiden har angel fått storhetsvansinne och försöker väcka acathla, en demon, till liv som kommer sluka hela världen, utom dom onda. buffy drar dit och stoppar honom, men det är lite för sent. han har redan väckt demonen till liv, men det tar nån minut innan han vaknar. PRECIS DÅ lyckas willow återskapa förbannelsen och angel blir god och buffy, som precis var påväg att döda honom, kramar och pussar honom och det är så FINT i tio sekunder tills man kan se i kanten av bilden att acathla vaknar och buffy blir tårögd och angel bara "what is it" och buffy säjer sorgset "nothing" och råhånglar med honom lite och säjer sen "close your eyes" och så SVOSCH sticker hon svärdet i honom. för hon måste. för annars hade demonen ätit upp hela världen. och det är så jävla SORGLIGT.

Småkul.


Klockrent skulle jag vilja säga =)
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Binchy » tor jul 28, 2005 15:50

Det där lät lite som bokrecensionerna man gjorde i mellanstadiet...

...och är inte Angel ca 242 år gammal?

Rödhårig datornörd? GrrrArg!!! Willow är ju så mycket mer, så fantasisk, så underbar. Stupid kids!

Råhångel? Om det där är råhångel nuförtiden, så gjorde vi det bättre "när jag var ung". Hon tar väl knappt i honom, ens.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Lipton » tor jul 28, 2005 17:16

Skulle jag råhångla med någon så skulle det då inte se ut så där, det där är ju mer en puss i all välmening. En generationssak kanske. :rolleyes:
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » tor jul 28, 2005 17:40

Binchy skrev:...och är inte Angel ca 242 år gammal?


En sån där grej som de inte lyckas få rätt förrän långt in i Angels egen serie. Här bör han vara ca 245 år räknat från the birth of Angelus. Inte ens Spike är ju 216 här. Dessutom förstår jag inte det svåra i att hålla reda på hur länge sedan the curse utfördes första gången nu när de gett alla stora händelser årtal i tillbakablickar. 1898-1998 är precis 100 år, åtminstone enligt min tideräkning.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav dansdansdans » tor jul 28, 2005 18:44

vem var slayer innan då?

spoiler s. 5, fool for love
för Woods mamma dog ju 1977. och buffy blev väl inte "kallad" som vi ser i avsnittet förrän 1996?

möjlig spoiler spikes historia:

spike som dödat sig två slayers och pratar om blodet som elexir (hur det nu stavas) undrar jag varför hon typ inte äter upp kendra (usch vad äckligt det lät). men skitsamma! bara tänkte lite

usch vad xander är självisk.

sen tänkte jag på en sak hehehe
fast nu har jag inte kollat mitt inspelade becoming part 2. klart jag sett innan men det är inte färskt i minnet utan tänkte mer kanske på part 1 då.:

spoiler angel säsong ett :

är inte whistler liiiiite lik Doyle? hehe

kul att se om allt nu när jag sett allting som går att se. allting blir i en annan vinkel.
hade tex. för mig att jag tyckte Kendra var jättejobbig. men denna gången gillade jag henne. och Dru är ju asmäktig!! så sett hehe
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav latarmig » tor jul 28, 2005 18:49

Är det inte också skillnad på om man räknar från när vampyren blev till eller från när människan föddes (ibland talas det ju om vampifieringen som att de föds)? Människans ålder minus vampyråldern ger den ålder de är bevarade vid (hur de ser ut). Är då Angelus 245 år som vampyr eller är Liam inräknad i den summan?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » tor jul 28, 2005 19:16

dansdansdans skrev:spoiler angel säsong ett :

är inte whistler liiiiite lik Doyle? hehe


Tanken var ju att det skulle ha varit Whistler, men Perlich kunde väl inte som jag minns det. Så att Doyle är en liknande karaktär - lite samma klädstil till och med, och se hatten i City of, är inte så konstigt.

Är det inte också skillnad på om man räknar från när vampyren blev till eller från när människan föddes (ibland talas det ju om vampifieringen som att de föds)? Människans ålder minus vampyråldern ger den ålder de är bevarade vid (hur de ser ut). Är då Angelus 245 år som vampyr eller är Liam inräknad i den summan


Man brukar ju bara räkna demonens ålder, vilket är helt rätt - demonen Angelus "föddes" ju 1753, inte 1727. Däremot kan man kanske fundera om det blir helt rätt att endast räkna demonens ålder när det gäller en besjälad vampyr.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav latarmig » tor jul 28, 2005 19:37

Vet inte riktigt vad jag tycker om det här. Kanske har du rätt, jag får fundera lite till, men det är inte alldeles självklart för mig. Okej att man brukar räkna enbart på demonens ålder, det köper jag, men jag har svårt att gå med på att det skulle vara ett bra sätt att räkna vampyrers ålder på det viset.

Att en besjälad vampyrs ålder räknas som summan av tiden med och utan själ, verkar vettigt. Det verkar så bra att jag tycker att man ska utsträcka det räknesättet till att gälla även för vanliga vampyrer. Det blir skumt om man räknar bort den mänskliga tiden. En vampyr har ju inte bara minnen utan också vissa vanor, preferenser, karaktärsdrag och annat, från tiden som människa. Att då bara räkna demonåldern verkar konstigt.

Säsong 4
Att räkna Harmony som ettåring känns däremot helt rätt, fast det beror väl mer på hurdan hon var innan hon blev biten. :-)
Senast redigerad av latarmig tor jul 28, 2005 22:00, redigerad totalt 1 gång.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Lipton » tor jul 28, 2005 19:43

Nog tycker jag att man borde räkna åldern fr.o.m människan föddes.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav AKS » tor jul 28, 2005 20:44

Ja, det tycker jag med.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav dansdansdans » sön jul 31, 2005 15:52

vad gör spike med drusilla där egentligen? hon blir ju helt medvetslös utan andetag
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav latarmig » sön jul 31, 2005 16:19

Eftersom han inte kan strypa henne (vampyrer behöver ju inte andas) så antar jag att han trycker på någon nervpunkt som gör henne medvetlös.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Lipton » tis aug 02, 2005 8:30

Egentligen borde ju alla livsfunktioner vara döda i kroppen på en vampyr, så att de kan bli påverkade av gift, strypning, tryck på nerver, andfådhet verkar ju ganska konstigt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Off » tis aug 02, 2005 14:57

Lipton skrev:Egentligen borde ju alla livsfunktioner vara döda i kroppen på en vampyr, så att de kan bli påverkade av gift, strypning, tryck på nerver, andfådhet verkar ju ganska konstigt.


Egentligen borde ju alla livsfunktioner vara döda i kroppen på en vampyr...och därmed borde dom ligga i marken istället för att vara uppe sent och suga blod. :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Binchy » tis aug 02, 2005 15:20

Eftersom minnen, tankar och känslor fungerar på vampyrer så måste ju hjärnan fungera till viss del. Men den behöver ju fett och protein för att fungera... Too much logic!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Lipton » tis aug 02, 2005 15:38

Binchy skrev:Eftersom minnen, tankar och känslor fungerar på vampyrer så måste ju hjärnan fungera till viss del. Men den behöver ju fett och protein för att fungera... Too much logic!


Men eftersom att det är en demon som bara använder kroppen som ett skal så behöver ju ingeting fungera, och att den håller sig fräsch, det är väl bara ett mysterium. :)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav dansdansdans » tis aug 02, 2005 21:49

hehe!

ja dessa småbitar som faller över en. sånt som andra inte ser.
så säger man att huh hon kan ju inte bli medvetslös sådär när hon inte kan andas.
och de svarar: men öhh skit i det!

men är man buffyfan till tusen och sett det kanske ja tio gånger innan kanske så ser man sådana där saker. men det gäller att bara ignorera det ibland ;)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Buffy_4ever » ons sep 14, 2005 9:35

Tyckte det här avsnittet var lite bra.
Jag ger det här avsnittet 2 poäng.
Jga gillar inte soriliga händelser i Buffy. Jag blir bara ledsen och undrar vad som ska hända. Men ibland är det värt att slösa en tår för Buffy.
Buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 02 sep 2005
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » ons sep 14, 2005 10:51

Buffy_4ever skrev:Tyckte det här avsnittet var lite bra.
Jag ger det här avsnittet 2 poäng.
Jga gillar inte soriliga händelser i Buffy. Jag blir bara ledsen och undrar vad som ska hända. Men ibland är det värt att slösa en tår för Buffy.

2 poäng, jag hoppas för din skull att du skämtar. Om inte Becoming är en självklar tia så vet jag inte vad som är. Plus att om du inte gillar sorgliga händelser (!?!?) hur kan du då ens gilla Buffy?

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav latarmig » ons sep 14, 2005 10:55

Buffy_4ever skrev:Jga gillar inte soriliga händelser i Buffy.

Oj, oj, är du säker på att BtVS är en serie för dig? Sorg, smärta, liv i kras, att gå från illa till värre, och att välja mellan pest och kolera, är ju BtVS kännetecken. Om det inte är det du uppskattar så undrar jag varför du ser den. Vad är det som gör att du inte kan slita dig?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav mattek72 » ons sep 14, 2005 11:57

Buffy_4ever skrev:Tyckte det här avsnittet var lite bra.
Jag ger det här avsnittet 2 poäng.
Jga gillar inte soriliga händelser i Buffy. Jag blir bara ledsen och undrar vad som ska hända. Men ibland är det värt att slösa en tår för Buffy.



Två poäng? Till och med jag som inte är helt såld på dessa avsnitt ger det en tia.
(JRT, ta djupa andetag ;) )
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Tinwiel » ons sep 14, 2005 16:39

Hmm, jag säger som Buffster: Om man inte gillar sorgliga händelser, då kanske det inte är en serie som passar en? Men fortsätt gärna titta ändå, du kanske ändrar åsikt efter ett tag.

Becoming förtjänar en tia i betyg. Punkt slut.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Buffster » ons sep 14, 2005 17:30

Nu kanske jag är helt ute och cyklar men jag har för mig att Buffy_4ever har sagt i en annan tråd att hon har sett hela serien. Vilket gör det hela ännu mer konstigt. Jag antar att säsong 6 måste ha varit tortyr, inte många glada händelser där (min favoritsäsong f ö).

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav JRT » ons sep 14, 2005 18:39

mattek72 skrev:(JRT, ta djupa andetag ;) )


Ingen fara. Inlägget var så befängt och dessutom slarvigt skrivet att min hjärna inte lyckades ta det på allvar och registrera vad som stod. Lyckligtvis, förmodligen.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare