3x14 Couplet

Säsong 3-debatter

How many com-shuck's?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
6%
6
4
22%
7
10
56%
8
2
11%
9
1
6%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 18

3x14 Couplet

Inläggav latarmig » tor jul 29, 2004 3:12

Groo och Cordelia börjar sitt liv tillsammans, men kan de verkligen ha sex utan att Cordelias visioner övergår till Groo? Det är inget som Cordelia vill riskera, men det är heller ingenting som inte en liten trollbryggd, från vår kära gamla demonbordell, kan fixa. Angel kämpar med sin svartsjuka och samma sak gäller Wesley. Fred och Gunn upplever nyförälskelsens fulla sötma, även medan de blir nerdragna under jord och tillfångatagna av en träddemon. Till sist tyder Wesley profetian om Connor och blir inte glad över vad han finner.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tor jul 29, 2004 12:11

Nu ska vi se om minnet håller men har för mig att Angel är väldigt rolig i det här avsnittet, på sitt alldeles egna avundsjuka sätt. Annars är det väl just Wes tydande av profetian som betyder något i det stora hela.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav latarmig » tor jul 29, 2004 13:48

Det är främst två saker med Angel som är roliga. Han pratar vid ett par tillfällen om Groo medan han tittar på Connor och alla missförstår. "Didn't he used to be taller?" Det andra är hur han jämför sig med Groo när de står bredvid varandra för att se vem av dem som är längst. (det är mycket roligare än det låter) Överhuvudtaget så är DB bra på de små humoristiska gesterna och uttrycken.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » tor jul 29, 2004 15:53

precis, han jämför sig med Groo hela tiden och blir avundsjuk - det är jätte skoj!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » tor aug 26, 2004 22:48

Redan under Pylea arcen så tyckte jag inte om Groo. Tycker inte det finns någon trovärdighet överhuvudtaget mellan Cordy och Groo. Ingen kemi för fem öre. Med andra ord fick jag en chock när han dök upp i slutet av föregående avsnitt, och när det avsnittet mest handlar om Groo så ligger man redan i det läget ganska pyrt till. Som redan nämnt så innehåller avsnittet en del komiska scener och Angels komplex egentemot Groo är ganska underhållande. Avsnittets kärna ligger i hur Angel reagerar när han inser att han kanske inte är nödvändig, att han inte fyller någon funktion i denna värld. Detta tycker jag skildras ganska bra, och även slutscenerna när han inser att han faktiskt behövs. Roligt att dem slutar med en liten cliffhanger, och Connors öde vill jag se mer av, snarast.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Koala » lör okt 09, 2004 0:52

Angels avundsjuka var höjdpunkten, 6a.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav JRT » lör okt 09, 2004 1:34

"Angel, your coat is singing." :D Tänk, någon som förstår sig ännu mindre på mobiltelefoner än Angel själv... Det här är ett roligt avsnitt. Den komiska delen, där Angel är avundsjuk på Groo blandas väl med den allvarligare där han helt ifrågasätter om han är nödvändig i gruppen, givetvis har vi även Wesley som håller på med mycket allvarligt profetiaöversättande.

Jag tycker inget särskilt om Groo, varken bra eller dåligt, men det är allt riktigt bra att Angel skickar iväg honom och Cordelia på slutet. Flera avsnitt av nuttande och gullande och mer tjat om com-shukande hade nog varit lite väl gag inducing...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Noggster » lör okt 09, 2004 13:19

Tycker det där med "Your coat is singin" är lite konstigt egentligen.. för dom hade ju ingen sång i phylea?
Och i ett annat avsnitt så säger Lorne att hans hjärta sitter i hans röv, men i phylea så hade ju sådana som han hjärtat i halsen.
Kankse beror på skillnaderna mellan dimensionerna men ändå.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » lör okt 09, 2004 14:19

Förvisso, men Groo är ju inte helt främmande inför musik - han har umgåtts en hel del med Cordelia och även Lorne. Så han vet nog vad begreppet sång innebär i alla fall. Sen har de väl alltid sagt att Pyleafolket har hjärtat i baken, kaptenen som skulle döda Angel sa "I will personally bury my spear in his rump".
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Nightcrawler » fre okt 15, 2004 11:34

Gillar inte Groo...emn jag tyckte ändå det var ett skapligt avsnitt...Demon.bordellen var ju cool ;)
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Koala » fre okt 15, 2004 13:02

Nightcrawler, men ändå extremt äcklig på något upphetsande sätt ;D
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Nightcrawler » tor okt 21, 2004 11:57

Jo, det stämmer ;) Lite skumt det där kärleksrummet, undrar hur det funkar egentligen :P
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Johannah » tis nov 09, 2004 22:31

Jag tyckte så synd om Wes, vad ensam han är. Stackarn :(

Slutet med cliffhangern var otroligt bra! Ska bli spännande att se vad som händer med Connor. Även om jag tror att jag har blivit lite spoilad.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Tinwiel » tis nov 09, 2004 22:49

Tob skrev:Redan under Pylea arcen så tyckte jag inte om Groo. Tycker inte det finns någon trovärdighet överhuvudtaget mellan Cordy och Groo. Ingen kemi för fem öre.


Jag håller med dig, tycker Groo är hemskt irriterande och träig (dåligt spelad också, ok, jag kan tänka mig att han är spelad så med avsikt, men ändåååå) Det enda positiva är som sagt Angels svartsjuka, hehe, helt underbart roligt, man glömmer ju bort det ibland, hur himla rolig DB kan vara...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Pazuzu » ons nov 10, 2004 23:06

Gillade det här avsnittet bättre än föregående och det var mycket skrattframkallande på sina ställen:
How are we gonna explain this? 'Sorry, Wes. We lost the dude because we were macking on the job.'" :D

Jag gillar cliffhangers, och i synnerhet denna. Hoppas bara att de gör något vettigt av det och som inte klaras av på ett avsnitt.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Binchy » sön apr 10, 2005 12:25

Jag varken älskar eller hatar Groo. Han är rätt träig, fast det är väl meningen. Väldigt stelt leende har han, det syns extra tydligt när han har Angels kläder, och samma frisyr som Angel.

Stackars Angel som tvingas stanna i skuggan när Groo dödar demonen i parken. Man märker att han har sina prioriteringar klara när det han är mest upprörd över, när Groo blir "penetrerad" av trädemonen, är "det där är min skjorta!". Han får ju banka och slå lite på Groo, det är ju bara för att skada demonen, och demonen luras att penetrera Angels hjärta som är stendött.

Groo: I shall present this beast's head to my princess as a token.
Angel: (sarcastically) Right, because she'd love that.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tompa » sön apr 10, 2005 19:12

Det enda positiva med Groo är att Cordy är lite gladare och att Angel är så svartsjuk.

latarmig

Håller med om mätscenen. Snyggt gjort lite diskret i bildkanten. Och hysteriskt roligt. :D
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav A bear » tor apr 14, 2005 20:41

Ännu ett sånt där nej-vi-kan-väl-inte-köra-igång-arcen-redan-avsnitt. Groo är irriterande, kemin mellan honom och Cordelia obefintlig, DSL-trädet är enkelt på topp 10 av fåniga monster i Buffyverse. Fred och Gunn är lite småsöta iofs.

Symboliken i att att Angels hjärta är dött och inte kan skadas är lite väl övertydlig. Vi fattar, han är olyckligt kär och kan inte säga nåt.

Vad är vitsen med Groo? Egentligen? Visst, Cordelia behöver en pojkvän som är [inte Angel], men finns det något speciellt skäl till att han måste vara en fånig seriefigur från en annan dimension? Kunde hon inte fått ihop det med någon trevlig W&H-advokat i stället?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » fre apr 22, 2005 21:13

För mig räddas det här avsnittet av slutet. Angels osjälviska handlande gentemot Cordy och hans insikt att han inte är ensam så länge han har Connor gjorde avsnittet okej. Jag tycker att det var fruktansvärt irriterande att se Angels fåniga svartsjuka avsnittet igenom. Visst kan jag förstå avundsjukan över att inte kunna fungera som en människa tex när det gäller att vistas i solljus men det får väl vara någon måtta. Om han nu insett att han vill ha Cordy så får han väl säga något och borde han inte vara mer oroad över sin son, Connor borde ju faktiskt inte existera.

Wesleys upptäkt på slutet känns minst sagt oroande. Betyder det att Connor kommer att bli ond eller att Angel blir det eller läser Wesley profetian fel?
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » mån maj 09, 2005 12:28

jag tror inte att Angel är kär i Cordelia på riktigt.
det är nog bara lite inbillning.
jag säger Nej till angel & cordy!!

hur kommer det sig att cordy kan ta potion och ha sex men inte angel?
fast han kan ju faktiskt ha sex utan potion med . jäj
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Ai » mån maj 09, 2005 15:06

dansdansdans skrev:hur kommer det sig att cordy kan ta potion och ha sex men inte angel?
fast han kan ju faktiskt ha sex utan potion med . jäj


Jag tänkte också på det när jag såg avsnittet första gången. Men å andra sidan, Angel har lite mer att förlora än bara visioner. Dumt att chansa. Och kan man verkligen ta en potion emot perfekt lycka?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Lipton » tor jun 16, 2005 21:23

(Angel & Groo wander through the demon brothel)
ANITA: Oh, I love your outfits.
ANGEL: Well, I really wouldn't call them 'outfits.'
ANITA: But you are together.
GROO: (puts a hand on Angel's shoulder) Yes! Two champions here together.
ANGEL: (pushing Groo's hand off) Not 'together' together. Just 'get the potion' together.
GROO: So I may com-shuck my princess.
ANGEL: Just to reiterate, (Angel points at himself) *not* the princess...

Det är många roliga repliker i detta avsnitt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav sus@n » tor jun 16, 2005 21:30

''Oh, wait. It's not like your strength is in your hair, or anything like that, right?'' :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav HeY » sön jun 19, 2005 0:29

Lipton skrev:(Angel & Groo wander through the demon brothel)
ANITA: Oh, I love your outfits.
ANGEL: Well, I really wouldn't call them 'outfits.'
ANITA: But you are together.
GROO: (puts a hand on Angel's shoulder) Yes! Two champions here together.
ANGEL: (pushing Groo's hand off) Not 'together' together. Just 'get the potion' together.
GROO: So I may com-shuck my princess.
ANGEL: Just to reiterate, (Angel points at himself) *not* the princess...

Det är många roliga repliker i detta avsnitt.


Hahaa, det var kul. Groo förstår ju inte ironin i det hela och Angel bara står där och skäms, så kul :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav xAMNESIAx » tis jul 26, 2005 12:16

Det finns en del komiska scener i Couplet, men ingenting som lyfter avsnittet över medel. Jag vill se mer Holtz och hans crew, och mindre Cordelia och Groo. Fast det brukar vara såhär i Angel, det händer en jävla massa saker under ett par avsnitt, sedan blir det 2-3 fillers i rad.
Men en riktigr bra cliffhanger måste jag säga, Angel dödar Conner? Det låter mycket troligt.

5/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tea » sön maj 28, 2006 21:25

en del komiska inslag som tex den sjungande rocken (lol)
Annars medelmåttigt

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » lör jun 03, 2006 23:54

Lite halvroligt avsnitt :rolleyes: Vilken fantasi de hade när dom klippte Groos hår ^_^ och sen, vad betyder det där i slutet? Ska Angel döda Connor? O.o
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » lör jul 28, 2007 15:55

Jag har alltid gillat det här avsnittet. Det fungerar utmärkt som komiskt avsnitt även om smärtan definitivt finns där både för Angel och Wes. Slutet är... spännande.

Sorry, var ett tag sen jag såg avsnittet så detta är allt jag har att bidra med just nu.

7 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » mån jan 04, 2010 12:11

Bra avsnitt! Jag älskar hur Angel blir när han är svartsjuk, så kul. Det bästa är när han säger "He's so - bulky. He could really slow me down!" och minen och gesten han gör till det. :D Sen är det riktigt roligt när Wesley säger "But your recent transformation could have changed all that. It might be possible to..." till Cordy om henne och Groo och Angel sparkar till skrivbordet och säger "Still, you know, better safe than sorry." :D

Wesley som svartsjuk är mest smärtsamt att titta på. :(

Groo gillar jag verkligen inte. Han och Cordy passar inte ihop över huvud taget. De är helt klart det par jag gillar minst i hela Buffyverse.

Favoritcitat:
Anita: Oh, I love your outfits.
Angel: Well, I really wouldn't call them "outfits."
Anita: But you are together.
Groo: Yes! Two champions here together.
Angel: Not "together" together. Just "get the potion" together.
Groo: So I may com-shuck my princess.
Angel: Just to reiterate, (Angel points at himself) *not* the princess...

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » sön jul 25, 2010 1:54

Det var ett tag sen jag såg detta avsnitt men det som jag kommer ihåg var iaf bra.. :)
Angels avundsjuka är riktigt roligt, speciellt missförstånden med Connor/Groo. :p
Betyg: 7a
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm


Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron