2x20 Go Fish

Här pratar vi mest om Säsong 2

Så, hur många ruttna fiskar?

1
5
10%
2
2
4%
3
8
16%
4
4
8%
5
5
10%
6
14
27%
7
9
18%
8
2
4%
9
0
Inga röster
10
2
4%
 
Antal röster : 51

Inläggav Yog-Sothoth » lör jan 22, 2005 2:25

LOL, jag hade jävligt kul åt titeln för omröstningen. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav CheeseGuy » tis feb 08, 2005 12:01

Återigen ett avsnitt som jag verkar uppskatta mer än de flesta andra. Det är faktiskt helt okej, med några riktigt roliga scener. Och Jonathan.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Binchy » tor feb 17, 2005 0:04

Vem har gett det här avsnittet 10 poäng? :eek: :eek: :eek:

Detta är alltså det allra bästa som den personen någonsin har sett? Det är väldigt bra spridning på omdömena i alla fall, lite ont om 8or och 9or.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav caffeineaddict » tor feb 17, 2005 17:03

Binchy: Vem säger att en 10:a = det bästa man någonsin har sett? Får man alltså bara ge en 10:a? Angelus (BF-medlemmen, inte vampyren) kommer bli ledsen över det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » tor feb 17, 2005 17:23

10 är ju maxpoäng på just den här omröstningen, alltså bästa möjliga.

Jag ville inte göra Angelus ledsen, förlåt Angelus. (Tror inte att vampyren Angelus KAN bli ledsen. Arg, förbannad, ond, sur, ja, men inte ledsen.)

Edit. Felsyftning.
Senast redigerad av Binchy tis jun 21, 2005 21:40, redigerad totalt 1 gång.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav latarmig » tor feb 17, 2005 19:49

Alla avsnitten på min tio-bästa-lista har fått full poäng. Därutöver har nog åtminstone en handfull avsnitt till fått max.

Det är ändå underligt att någon värderar detta så högt. Kanske är det någon som råkat vända på skalan. (Eller så är det Angelus, han älskar allting lika mycket) ;-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » tis jun 21, 2005 16:53

Tycker det här avsnittet har fått oförtjänt uselt rykte. Visst, det är inte BRA. Och att stoppa in det mellan "I Only Have Eyes For You" och "Becoming" kan bara förklaras med allmänt hjärnsläpp på ME, möjligen kombinerat med droger. MYCKET droger.

Men samtidigt är det ändå inte riktigt "Reptile Boy"-klass på det heller. Cordelia fortsätter sin utveckling mot en riktigt sympatisk människa (och visar sig än en gång vara mycket smartare än klichén om skolans snyggaste tjej säger när hon skjuter ner that nutty 'all men are created equal' thing) och Xander får in några riktigt bra repliker.
XANDER: In other words, this was no boating accident.

CORDELIA: You, you, you. What about me? It's one thing to be dating the lame unpopular guy, but it's another to be dating the creature from the Blue Lagoon.
XANDER: BLACK Lagoon. The creature from the Blue Lagoon was Brooke Shields.

BUFFY: I wouldn't break out the tartar sauce just yet. I mean, it's not like you were exposed more than once. Twice?
XANDER: Three times a fish guy.

(Där är den jävla Lionel Richie igen. Nåja.)

Willow som förhörsledare är ju en höjdare också. Och så får vi ju mycket Jonathan.

Angel s2
Ska man lägga in något i det att Xander och Cordy är de enda regulars i bägge serierna vi får se i minimala badkläder? Och får man bli sur över att det inte gjordes oftare med fler... äh, i ett sammanhang som motiverades av handlingen, förstås? :oops:


...I'm back.

Sen visst blir det väl uppenbart med inte mindre än två våldtäktsförsök och allt det där med dopingen. I likhet med det mesta under s1 så är grundhandlingen... grund. Utöver Xander/Cordys förhållande så är det inget här som går djupare än bassängen. (Och Angelus inhopp är verkligen helt meningslöst.) På så vis är det det minst engagerande s2-avsnittet, om än inte det sämsta. Men det är åtminstone underhållande.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav JRT » tis jun 21, 2005 17:37

A bear skrev:(Och Angelus inhopp är verkligen helt meningslöst.)


Måhända, men det är roligt. :D Det enda som motiverat mig att se avsnittet så många gånger som jag faktiskt har sett det.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Lipton » mån jun 27, 2005 20:27

JRT skrev:
A bear skrev:(Och Angelus inhopp är verkligen helt meningslöst.)


Måhända, men det är roligt. :D Det enda som motiverat mig att se avsnittet så många gånger som jag faktiskt har sett det.


Ja och han ger oss ju hinten till att de är dopade.

Spoiler framåt
När man ser Cordy här i tidiga avsnitt så framstår det här i Angel att hon blir "gudinna" och far till himlen bara fånigt. Hade varit bättre om de bara dödat henne.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Lipton » tis jul 26, 2005 9:14

Det här är ett riktigt bottennapp. Att de sände detta alldelens före en så bra avslutning är väl underligt, det kunde ju lika gärna passa in i början av säsongen, men då kanske de var rädda att skrämma bort folk. Helst skulle det inte visats alls, det stinker.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Rombat » tis jul 26, 2005 9:55

Lipton skrev:bottennapp

:D höhöhö :D
Tänkte skriva "tihi", men min testosteronhalt sade stopp.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav OhMySpike » sön jan 01, 2006 18:09

Jag älskar det här avsnittet.
Xander i speedos 8)
Avsnittet får en 8 av mig eftersom att handlingen är annorlunda, den har många minnesvärda quotes och avsnittet är riktigt spännande.

Den där tölpen som håller på med Buffy fick verkligen vad han förtjänade, och sedan Snyder som la skulden på Buffy. Och den dumma tränaren sedan :angry:

En annna kul grej är att man tror att det är ett monster som äter upp allt utom skinnet, och sedan blir det en riktigt tvist när det visar sig vara dom som blir monster.
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav fripp21 » ons feb 01, 2006 23:37

Hey!

Tagen på bar gärning av AKS, började titta på avsnittet och var bara tvungen att pausa och ropa ut till er. (Nej, jag brukar INTE pausa och göra annat när jag ser på BUFFY).

Har sett några minuter och jag ser den yngre brodern i Prison Break på stranden. Han har en polotröja. Och lika sorgsna ögon som vanligt.

Visste ni det? (Jag lär ju inte läsa de andras inlägg förrän jag a) röstat, b) skrivit mitt eget lilla inlägg)
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » ons feb 01, 2006 23:38

fripp21 skrev:Visste ni det?

Ja.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » ons feb 01, 2006 23:40

Hehe, bara du tar paus efter det här avsnittet. Den avslutande dubbeln förtjänar ett djupt andetag och ett utvilat sinne. Det är snart dags för dig att kalibrera om betygsskalan igen...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » ons feb 01, 2006 23:42

fripp21 skrev: (Jag lär ju inte läsa de andras inlägg förrän jag a) röstat, b) skrivit mitt eget lilla inlägg)


Helt rätt taktik, fripp. Annars tvingas man ju skriva "som redan någon sagt" efter var och varannan mening, och man känner sig sååå originell... not!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav fripp21 » tor feb 02, 2006 0:51

"I wouldn't break out the tartar sauce just yet."

Hela avsnittet är fullt av lustiga miner och kommentarer. Mycket lättsamt och roligt. Lugnet före stormen?

Willow är för härlig.
Willow: Okay! Good pie charts, everyone.

Willow: Like an Oreo Cookie. Well, except
for, you know, without the chocolatey cookie goodness.

Hennes min när hon får i uppdrag att förhöra "the pee-guy" är suverän. Man måste titta noggrannt, den är där bara en kort stund:
Willow: Really? Me? I'll crack him like an egg.


Vad hade vi mer? Cordelia är i högform igen. Hon har verkligen varit aktiv de senaste episoderna. Mycket trevligt. Episodens absoluta höjdpunkt är när hon ser Xander i speedo-byxorna. Otroligt bra scen. Den satt de perfekt. Nästan Firefly-klass på den. Cordelias tal till Xander i fiskvariant var lite rörande på ett sätt. Hon är genuin i all sin absurditet. Hon är vass oxå:
Cordelia: Go ahead. Say it. You ran like a woman.


En anna sak. Jag trodde mig sett detta förut. Scenen när Buffy hade försvarat sig mot Cam, och de förhörs av Pr. Snyder och Coach. Cam var ju den aggresive men han hade ett blodigt sår i ansiktet och de andra trodde helt plötsligt att det var han som var offret. Var har man sett det förut?

Svårt att betygsätta, men Cordelia leyfter det hela igen, denna gång med hjälp av Willow och en hel del kul av Xander...

Betyg: 6
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav merl » mån jun 05, 2006 12:58

Go fish - bottennapp eller?
Själva storyn får jag nog säga är ett rejält bottennapp. Att dessutom placera avsnittet precis innan Becoming känns inte så lite rubbat. Efter I only have eyes för you skulle i alla fall jag vilja ha ett helt annat avsnitt som upptakt till säsongsfinalen. Undrar vad Joss och Co tänkte egentligen?

Men trots allt har avsnittet en hel del ljusa stunder. Gott om bra repliker som lockar till skratt.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav ftwtysken » ons aug 30, 2006 17:29

tyckte nu vid omtitt att detta var lite sådär... fast ändå inte dåligt (kan Buffy vara dåligt? NEJ!) hur som helst... är väl storyn som sviktar lite, men tycker definitivt inte att den är helt genomsållad av hål, utan några saker är rätt schyssta.

Blev överraskad över att jag missat Wentworth Miller innan, dock är ju mitt ansiktsminne kortare än en guldfisks så det kanske inte säger så mycket.

Älskar Xanders reaktion när han stoltserar in i badbyxor och ser Scooby-gänget... plus att Cordy växer mer och mer ju mer man ser av henne, faktiskt ännu mer nu, än första genomtitten...
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav A bear » ons okt 11, 2006 23:53

Bästa replik:
GILES: If you're saying these killings aren't random, it would suggest someone's out for revenge.
BUFFY: And raise the possibility that someone brought forth this sea monster from whence it came to exact that revenge. 'From whence it came'? I'm spending way too much time around you.


Bästa popkulturreferens: Väldigt många bra sådana i ett mediokert avsnitt. Vi kör väl på:
XANDER: In other words, this was no boating accident.


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Kommer inte på nåt. Alla metaforer och tocket är rätt övertydliga, det är inte direkt ett avsnitt som vinner på omtitt.

Hej Joss Whedon: Som sagt, metaforen med att droger förstör ens karriär och liv är inte direkt subtil. Och after school-specialen med kopplingen steroider-våldtäktsförsök är så överdriven att till och med scoobygänget ju blir uttråkade när Buffy gör sin lilla rant.

Awww: Cordelia fortsätter sparka rumpa. Hon pikar Xander för allt genom hela avsnittet ("Say it. You ran like a woman.") men när hon faktiskt tror att Xander råkat ut för Frionorbehandlingen visar hon vad hon faktiskt känner. Och det är mer än bara ytliga Queen C där.

Höh? Sitter mänskligheten i skinnet? Alla simmare verkar fullt normala, om också lite aggressivare, fram tills den sekund de sliter skinnet av sig - då blir de monster omedelbart. Jo, det är logiskt.

Wow, detta är en bra serie: Tja, vi har Snyder, vi har Willow som förhör Jonathan, vi har Buffy som visar sig vara usel på att skugga folk... och så får Xander bli hjälten. Buffy gör ju egentligen knappt ett dugg nytta i det här avsnittet, hon är bara blondinen som manlige Xander måste rädda i slutet. Vilket kanske är ett av skälen till att det inte är någon höjdare direkt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gaspode » tor okt 12, 2006 0:20

argh! jag ligger verkligen efter i den här omtitten nu.. 11 avsnitt efter :D men jag SKA komma ikapp..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gollum » mån okt 23, 2006 11:05

Man får kämpa för att komma ikapp... Titta är ju en sak men att komma till att skriva oxå.. :?

Nåväl, det här var en stökig röra som jag inte upplevde som bra alls. Det finns en del brister som stör mer, som att till exempel tränaren utan någon som helst övertalning berättar hur det ligger till? Kanske för att han planerar att mata fiskarna, men i alla fall?

Det känns magert efter avslutningen på förra avsnittet, då man önskade sig en mer direkt fortsättning, men det kommer väl.

Förresten, borde de inte varit fyra fiskar som gav sig av ut i havet?
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav Capt. Peroxide » mån jan 29, 2007 18:48

Kasst avsnitt, som räddas av de små sakerna. Willows dolda sida, InterrogationWillow, är fin. Liksom hur Buffy hanterar en dryg machoidiot – hårt och skoningslöst. Cordys fortsatta pläderingar för en fasciststat är roliga.

(spoiler S6) Vi ser ju mer och mer här hur Jonathan drivs mot sin framtida roll som crimelord och evil mastermind. Alla är ju på honom – till och med Willow!

Antisteroidbudskapet däremot tröttsamt, och fiskmonstren töntiga. Hela grejen med att det är meningen att de ska våldta Buffy känns för övrigt bara fel. (spoiler Snusk) Hm. Hur skulle fiskmonster egentligen bära sig åt om de våldtog någon? Undervattensbukkake?

Hm. Xander sysslar normalt inte med annan sport än vampyr-bekämpning, gillar läsk och munkar, men han har en kropp som tydligen får både scoobies och tjejer på Buffyforumet att dra efter andan. Hur skaffade han sig den egentligen?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Binchy » mån jan 29, 2007 19:09

Bra gener? :D
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » mån jan 29, 2007 21:13

Ikea. Det är min teori och den håller jag fast vid.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » fre apr 27, 2007 16:31

Ja och han har så snygga skjortor också, Xander.

Sen blir det bara bylls och stort och tjockt på alla vis.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav AKS » tis maj 29, 2007 19:47

Nej, nej, nej. Detta kanske inte är det allra sämsta BtVS-avsnittet, men det finns en anledning till att Go Fish i mina och min kompis Buffysamtal är synonymt med "det sämsta i BtVS" ändå. Skittrist med vissa bra scener, men bra scener har alla Buffyavsnitt. I detta fall räddas inte avsnittet av Cordy-scener eller Xander i speedos även om det hjälper en hel del. På Buffyskalan blir det nog ändå bara en etta. Ett av de tre-fyra sämsta BtVS-avsnitten någonsin.

Kul att se Wentworth Miller dock. Detta är första gången jag ser Go Fish sedan nån gång innan Prison Break startade så det var första gången jag visste vem Wenty är. Kul att han spelar en stor sissy boy här. Och att han dessutom är en av de karaktärer som har tur nog att få närkontakt med en så suverän karaktär som Angelus.

Men nej, som sagt. Totalt tråkigt och ibland utspejsande. Förhållandevis i alla fall. Jag menar, det är ju fortfarande Buffy det är frågan om.

Nu vidare till Becoming!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » fre nov 06, 2009 1:49

Jag blir alltid lite sur när jag kommer att tänka på att det här är avsnittet före Becoming, det förstör stämningen. ;)

Det är absolut inte ett bra avsnitt, men inte så dåligt som jag mindes det heller. Första kvarten eller så är inte så farlig och så är Snyder rolig, som alltid.

Favoritcitat:
Giles: If you're saying these killings aren't random, it would suggest someone's out for revenge.
Buffy: And raise the possibility that someone brought forth this sea monster from whence it came to exact that revenge. 'From whence it came'? I'm spending way too much time around you.

Betyg: 3
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron