3x19 The Price

Säsong 3-debatter

Fred hade inte betalt tv-licensen och fick en snigel på ögat

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
5%
6
1
5%
7
8
40%
8
7
35%
9
1
5%
10
2
10%
 
Antal röster : 20

3x19 The Price

Inläggav latarmig » lör jul 31, 2004 3:43

Angels försök med svart magi har (som så ofta förr) fört med sig oönskade bieffekter. There is always a price. Små genomskinliga kvicka sniglar tar över människors kroppar och suger all vätska ur dem. Fred får en i sig och varelsen i henne varnar för att The Destroyer är på väg. Gunn söker Wesleys hjälp för att få bukt med dem. Hi Dad!
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » mån aug 16, 2004 11:15

Såg det igår. Underbara snygga scener, speciellt när de stänger av ljuset. Faktiskt ganska creepy avsnitt och jag älskar att Wesley kan prata nu.
Fred är riktigt bra och scenen i början med A & C visar riktigt bra deras känslor för att Connor är borta.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » mån aug 16, 2004 13:45

Hehe, du tog mig verkligen på orden när jag efterlyste fler s3-diskussioner. Sex trådar på raken! Snyggt jobbat sus@n. :-D
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » mån aug 16, 2004 13:55

latarmig skrev:Hehe, du tog mig verkligen på orden när jag efterlyste fler s3-diskussioner. Sex trådar på raken! Snyggt jobbat sus@n. :-D


Ja det gjorde jag.. kände att jag behövde skriva för att diskussioner skulle komma igång.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Koala » lör okt 16, 2004 0:18

Detta va ett bra avsnitt. Känns som att Angel på sista tiden har nästan varit den mest briljanta perioden i hela buffyverse.

9a!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav noike » lör okt 16, 2004 0:30

För mig är huvuddelen av handlingen det svaga i avsnittet. Sniglarna känns lite... off. (Inte Off, jag har aldrig känt på honom) Vilket mer än väl vägs upp av mötet mellan Gunn och Wes.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Noggster » lör okt 16, 2004 2:15

Tycker sniglarna är way-off. tycker avsnittet iaf kan förtjäna sig av en 7a.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Pazuzu » lör nov 13, 2004 23:27

Jag anade att Connor på något sätt skulle komma tillbaka, dock tycker jag att de kunde väntat lite med hans återkomst så att man verkligen känner att han varit borta. Manusförfattaren måste ha varit inspirerad av Terminator-filmerna... ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Nightcrawler » fre nov 19, 2004 12:40

Ett medelmåttigt avsnitt, dock fullgod underhållning...De där "snigel-demonerna" var snygga, och den uttorkade killen i början var cool (speciellt när han ramlade i golvet och belv till damm :)) Tycker synd om Wes, som behandlas som skit...

Snart är den här säsongen slut, och jag förväntar mig en grym säsongsavslutning!
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Zaxx » sön mar 20, 2005 22:46

Gillar detta avsnittet.. satt med grannen o bara väntade på hur han skulle reagera när slutet kom.

"Hello DAD" sa han bara o skrattade. (eller sa han Father??)

Vet inte om det var bra eller dåligt.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tompa » lör apr 09, 2005 13:22

Svårt att se på Angel nu när jag sitter och håller på Wesley och tycker resten av gänget beter sig som rövhål.
Men det åsidosatt så är det ett underhållande avsnitt. Kul att se resten av hotellet "We have a pool?!"
Det skulle vara underhållande om Lorne öppnade en nattklubb i hotellet :D
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Binchy » mån apr 11, 2005 11:08

Thaumogenisis, where have I heard that before??? Det kan inte ha varit i Buffy 6:3 After Life, eller?

Gullig kille, den där potentiella kunden. "We're thirsty" och gullig liten sandhög blir han också.

Söta små "sniglar", fast Fred blir definitivt inte sötare när en kryper in i henne. Men med lite sprit löser sig det mesta. Hon måste ha blivit redigt berusad, efter att ha hällt i sig en halv flaska sprit. Speciellt som hon var uttorkad före, så måste spriten ha gått direkt till blodet och hjärnan.

Synd att jag var spoilad om att Conner skulle vara en ung kille. Annars hade jag nog blivit riktigt förvånad när pojken som faller ur portalen säger Hi Dad till Angel. Verkar som om Holtz har förgiftat hans sinne ordentligt vad gäller Angel, eller snarare Angelus.

Kan verkligen en så stor spindel leva i en liten liten träbox innuti en metallåda? Hur många saftiga små insekter kan det finnas där i?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » ons apr 20, 2005 0:40

Hyfsat avsnitt. Det är ju skönt att man får bekräftat att Eddie Meduza hade rätt hela tiden.
Det är ett jävla tjatande om alkohol
Dom säger att det är nåt som vi inte tål
Men se brännvin, det är nyttigt som själve fan!


Även om jag tycker att spektrumsniglarna är rätt fåniga så är faktiskt scenerna efter att Fred blir... vad säger man, besatt... jävligt kusliga. "We're thirsty." Det jag stör mig lite grann på är antydningen i avsnittet att det är komiskt så länge det drabbar han som letade efter sin hund, men väldigt tragiskt när det drabbar en av kärngänget... rödskjortor har alltid strukit med på löpande band i Buffyverse, men det är sällan vi förväntas skratta åt att oskyldiga dör. (Eller så är det inte menat som komedi, och det är bara jag som har ett sjukt sinne för humor. Bortse från detta i så fall.)

Scenen mellan Gunn och Wesley är stenhård. DarkWes rules OK.
Synd att han inte fick behålla den där rösten... men det hade väl varit för jobbigt för Alexis att käka tre kritor före varje tagning i längden.

DemonCordy... första gången jag såg den tyckte jag det var häftigt. Nu har jag sett s4 och... tja.

Och så slutscenen då... gaaahuuuuuga. PubertetsConnor. Vad ska man säga som låter positivt... jo, det är imponerande hur konsekventa de är: han är irriterande redan i sin allra första scen.

Fråga: varelsen i Fred säger "He's coming for you... ANGEL." Om den hört det från Connor - varför kallar hon honom inte Angelus?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » lör apr 23, 2005 8:54

Connor är tillbaka men varför? För att rädda Angel eller för att döda honom?

Som helhet ett helt okej avsnitt, inget toppbetyg men det fyllde väl sitt syfte antar jag. Svart magi måste ha konsekvenser och slemmiga snigelsaker och ett stort monster var väl en ganska ruskig konsekvens.

Jag förstår inte riktigt Wesleys ilska. Har han ens försökt prata med sina vänner. Angels mordförsök kanske var lite avskräckande men det vore väl konstigare om Angel inte var arg alls.

Nu börjar det dra i hop sig till säsngsfinal :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » ons maj 11, 2005 11:24

A bear skrev:

Fråga: varelsen i Fred säger "He's coming for you... ANGEL." Om den hört det från Connor - varför kallar hon honom inte Angelus?



och HUR vet Connor vem som är Angel? råkade de ha med sig ett kort på honom till helvetesdimenssionen? eller har han bara ruskigt bra minne?
:P
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav noike » ons maj 11, 2005 11:50

Gordo skrev:Jag förstår inte riktigt Wesleys ilska. Har han ens försökt prata med sina vänner. Angels mordförsök kanske var lite avskräckande men det vore väl konstigare om Angel inte var arg alls.


Nej, eftersom de inte gett honom en chans. De vill inte se honom alls, utan tycker att han ska hålla sig borta.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » mån jul 25, 2005 2:04

Wesley/Gunn scenen höjer upp avsnittet en bra bit. Utan den scenen hade det inte vart så mycket. Ändå så lyckas man skapa en rätt bra stämning i avsnittet. Man har ingen kontroll riktigt på vad det är, och dem är många, och farliga. Gänget har verkligen i kontroll, Wesley är nödvändig, det blir så talande nu.

Hi dad! Minns att jag tyckte det var väldigt spännande att se Connor komma tillbaka första gången jag såg serien. Faktum är att jag tycker det nu också, hoppas man kan få ett annat perspektiv på Connor karaktären nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav xAMNESIAx » mån aug 08, 2005 17:37

Wes...äger. Kul att höra honom prata igen, och med värsta whiskey rösten. Hoppas att han får mer tid i kommande avsnitt.

Connor är tillbaka...men som en irriterande tonåring? Ok, han hade bara en replik, men jag har en känning att han kommer att vara irriterande, på ett äckligt Macaulay Culkin sätt. Men vi får se, hoppas jag har fel.

Jag gillar verkligen inte hur dom löste snigel situationen. Cordy använder sina mystiska demon krafter för att, vad då? Torka ut dom? Jag fattar ingenting. Dåligt slut på en annars bra story.

6/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Lipton » mån aug 08, 2005 18:34

xAMNESIAx skrev:ett äckligt Macaulay Culkin sätt.


Och de kommer minsann aldrig att lämna honom ensam hemma.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Tea » mån maj 29, 2006 13:32

Scenerna med Wes är de som räddar serien nu. de här två avsnittetn (detta och förra) är inte så där jättebra, emn det finns småscener med Wes som är så underbara att de höjer Angel-ribban ett steg till i min bok.

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » mån jun 05, 2006 22:30

Men.. hur blev Connor så stor? O.o Det får man väll se sen.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » mån jul 30, 2007 23:36

Så välkomnar jag en av de bästa skådespelarna som satt sin fot i Buffyverse. (Hej, Vincent!)

Cliffhangern i detta avsnitt är bara så bra. Connor ser lite badass ut måste jag få säga.

I övrigt har avsnittet nästan inget att erbjuda förutom Wes som får äga ännu en scen.

5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » ons jan 06, 2010 23:02

Wesleys scen i det här avsnittet är så grym! Jag älskar verkligen den karaktären. Annars är det inget speciellt med avsnittet, men det är rätt så bra ändå. Angel är lite smårolig när han försöker hålla humöret uppe och blir glad över att de har ett nytt fall.

Favoritcitat:
What, we're gonna have a drink now? Did you hear what I said? She's dying!
Wesley: I was dying. I knew it laying in that dirty field, life pouring out of my throat. Do you know why I fought to stay alive?
Gunn: Wes, I don't have time--!
Wesley: I needed to live to see my friends again. To explain to the people I trusted and loved my side of what happened.
Gunn: We know what--
Wesley: You don't know anything.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » sön jul 25, 2010 2:06

Wesley e riktigt bra!!
Sniglarna e lite små obehagliga måste jag säga, bra gjort.
Betyg: 7
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm


Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare