5x21 - Power Play

Här pratas det om Angel Säsong 5

?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
5%
7
2
9%
8
8
36%
9
7
32%
10
4
18%
 
Antal röster : 22

Inläggav dansdansdans » tis jun 28, 2005 14:36

man får ju tänka på det de säger i special features (på dvdn) att Wb kom in under inspelningen av avsnitt 17 och sa att det var slut för serien..

då förstår man varför det är så ihophafsat som det är.
tänk bara vad bra det hade blivit om det hade fått vara så som de tänkt.
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Tompa » lör nov 05, 2005 14:20

Är det bara jag som tycke ratt hela slutet är en metafor för hur WB behandlade "Angel"? Nåväl.

Mellan TGIQ och Power Play så har jag tagit en lång lång paus i Angel tittandet. Jag ville helt enkelt inte att det skulle ta slut och var orolig för att dom inte skulle kunna knyta ihop trådarna. Sedan tycker jag att lite väl många klagar på att det känns framstressat för det VAR framstressat av (o)förklarliga skäl.

Men Angel håller stilen och med tanke på alla omskrivningar så skiter jag i logiska luckor och bara njuter av de sista 84 minutrarna av Angel.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Ai » lör nov 05, 2005 17:55

Tompa skrev:Är det bara jag som tycke ratt hela slutet är en metafor för hur WB behandlade "Angel"?


Nix. Inte bara du.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Forever Chosen » fre mar 03, 2006 1:17

Angel lurade sitt team, the black thorn och senior partners och mig :? Precis som Lorne sa "and the oscar goes to..." Drogyn och illyrias tv-spelande var som sagt härligt :)

Nånstans funderade jag på var Cordys visioner tog vägen, och givetvis var det Angel som fick dem genom deras kyss i hmm vilket avsnitt i ordningen det var, tolfte tror jag. Han har ju varit ganska skum i några avsnitt här på slutet och detta var väl förklaringen.

Toppbetyg från mig!

Tar 10 min paus innan jag ser "Not fade away"
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav merl » tor mar 23, 2006 11:57

Jag blev också lurad där ett tag. Har Angel bytt sida trots allt? Blev lättad av att det bara var en bluff.

Konstigt nog har jag inte haft en tanke på Cordys visioner, men det var ju logiskt att de fördes över till Angel när hon dog.

Jag tycker att det här var riktigt bra, men hade gärna sett att slutet utspelade sig över längre än två avsnitt. Jag upplevde det som att the black thorn dök upp lite väl plötsligt från ingenstans. Fast de kanske har nämnts någon gång tidigare under säsongen?
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Forever Chosen » tor mar 23, 2006 22:02

merl skrev:Jag upplevde det som att the black thorn dök upp lite väl plötsligt från ingenstans. Fast de kanske har nämnts någon gång tidigare under säsongen?


Det kan jag inte minnas i så fall? Och jag har ju säsong 5 i färskt minne
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Garim » sön apr 30, 2006 12:21

Ganska långsamt avsnitt, och tydligt att de bara sätter upp för finalen...

Det var otäckt dock när Hamilton spöade Illyria, jag hoppas hon klarar sig. Och hur fasen ska gänget kunna hantera Hamilton? Han verkar ju helt oslagbar. Adam Baldwin spelar honom bra - riktigt läskig är han.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tea » sön jun 04, 2006 18:29

spännande, jovars, men inte såsom end of days- chosen...

Hoppas på ett värdigt slut för Buffy-Angel-verse

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Capt. Peroxide » sön mar 25, 2007 15:08

Fan, det hade nästan varit roligare om Angel blivit ond på riktigt. Alltså inte förlorat sin själ och blivit Angelus, utan just sådär som han sade – "Good, bad, Angel, Angelus— None of it makes a difference. I wish it did, but, you know, an ant with the best intentions or the most diabolical schemes is just exactly an ant. There is one thing in this business, in this apocalypse that we call a world that matters: Power."

Men, ja, jäktat är väl intrycket. Det borde vara minst fem avsnitt kvar istället för ett.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » mån aug 13, 2007 9:30

Jaha, här får man sitta och Worda då forumet inte behagar starta upp för min del…  Jag såg alltså dessa avsnitt (Power Play och Not Fade Away) igår. Eller idag iom att det var efter midnatt, but let’s not make a thing out of it.

Power Play är definitivt ett bra avsnitt, men jag måste få säga att innan den sista scenen så var jag inte så förtjust som jag vill minnas att jag brukar vara. Som alltid finns det roliga och smålysande scener spridda över avsnittet (”That’s not a stake” och Drogyn och Illyria spelandes Crash Bandicoot är ett par av dessa småscener/repliker).

Ni vet att jag klagar på Nina i Unleashed och särskilt i Smile Time. Men precis som jag försökt få fram där så handlar det inte om att Cordy+Angel=sant utan om timeing. I alla fall då det gäller Smile Time. Det är som en örfil att de skämtar om ett eventuellt förhållande en eller två veckor efter att Cordy dött (det har bara gått två månader mellan You’re Welcome och Power Play). Men här har jag inget emot att Angel vaknar med Nina. Hon är fortfarande ingen rolig karaktär enligt mig, men inte riktigt lika heltråkig och irriterande som tidigare. Hade det blivit en S6 hade jag inte haft ett problem med henne som Angels Virginia, s.a.s. Dvs han har en flickvän under ett flertal avsnitt, men vi ser bara henne ett par gånger. Sorry, hon är för tråkig för att förtjäna mer tid.

Åter till Power Play: Slutscenen gillar jag av nån anledning rejält mycket. En väldig massa pratande, men bra sådant.

Svårt med betyg dock. Antingen en stark sexa eller svag sjua… Hm. Okej.

7 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » tis feb 16, 2010 1:28

Säsongen är otroligt jämn såhär i slutet. Det här är ett väldigt bra avsnitt som ändå inte har några direkt fantastiska scener. Men jag gillar verkligen då Angel berättar hur det egentligen ligger till. Jag har för mig att jag började bli lite orolig för hur serien egentligen skulle sluta första gången jag såg den innan den scenen.

Jag ogillar verkligen Nina och Angel tillsammans. Irriterande med deras scener här som tar upp onödig tid, men skönt att han skickar i väg henne i alla fall.

Favoritcitat:
Angel: I need you to be sure. Power endures. We can't bring down the senior partners, but for one bright, shining moment, we can show them that they don't own us. You need to decide for yourselves if that's worth dying for. I can't order you to do this. I can't do it without you. So we'll vote. As a team. Think about what I'm asking you to do, think about what I'm asking you to give.
Spike. Kill 'em all... burn the house down while we're still in it.
Angel: Something like that.

Betyg: 7

Not Fade Away får vänta tills i morgon. Jag vill inte att det ska vara slut än.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » lör okt 16, 2010 15:21

Jag tycker om det här avsnittet väldigt mycket, även fast det nästan var så att man kunde gissa på att han inte hade bytt sida på riktigt, för övrigt så älskar jag när manusförfattarna skriver såhär och lurar tittarna..!

Angel/Nina känns helt fel, man har knappt sett något av henne och känner knappt karaktären.

Hoppas verkligen inte att Illyria är död nu, har precis börjat gilla henne, tror dock att hon är det.

Sista scenen var väldigt vacker måste jag säga, det känns verkligen att det börjar närma sig slutet nu. :'(

Betyg: stark 8a
Senast redigerad av HeavyAlex lör okt 16, 2010 15:22, redigerad totalt 1 gång.
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare