4x07 Apocalypse Nowish (Rain of Fire)

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Vad ger du det här?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
3%
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
10
32%
8
12
39%
9
3
10%
10
5
16%
 
Antal röster : 31

Inläggav JRT » lör dec 04, 2004 10:32

noike skrev:Dessutom, till Connors försvar måste sägas att genom att han växt upp under Holtz översyn i en helvetesdimension har han inte växt upp till the sharpest spoon in the shed.


Det är det jag också säger. Hela Connors liv och uppväxt är byggt på lögner. Han vet inte om mycket annat än ondska och behovet av att reagera och slå först (annars skulle han inte ha överlevt Quar-toth). Lägg till Holtz och hans användande av Connor som verktyg för att komma åt Angel, det är inte konstigt att han agerar underligt.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tob » ons jan 05, 2005 2:43

Fortfarande ett suveränt avsnitt.

Angel S4
Kan på ett annat sätt acceptera Cordelias (eller vad det nu är, jag kallar det Cordelia, även om det inte är det) betende nu, när man vet hur dem framtida händelserna ser ut. Och det hjälper ju en verkligen att kunna se avsnittet mer avslappnat.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » tor jan 13, 2005 21:30

Tob skrev:Fortfarande ett suveränt avsnitt.

Angel S4
Kan på ett annat sätt acceptera Cordelias (eller vad det nu är, jag kallar det Cordelia, även om det inte är det) betende nu, när man vet hur dem framtida händelserna ser ut. Och det hjälper ju en verkligen att kunna se avsnittet mer avslappnat.


Håller med Spoiler S4Nu när man vet att det är Corevila så mår jag bättre
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » tor jan 13, 2005 22:00

sus@n: Fyndigt namnval. :-))
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Johannah » tor jan 13, 2005 22:31

Spoiler S4
Jag har inte kommit till acceptansstadiet ännu, och blir upprörd varje gång jag ens tittar på avsnittets namn...
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav sus@n » fre jan 14, 2005 14:50

latarmig skrev:sus@n: Fyndigt namnval. :-))


Tyvärr är inte jag förstahands källan :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav virve » lör jan 15, 2005 11:40

PUCKO CORDELIA! :evil:

Annars var demonen rätt cool. :)
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Inläggav bumbi » fre jan 28, 2005 22:00

bra avsnitt :p
dock slutet lackade man på som fan!!
hatar connor mer än allt han är alltid där och förstör... Han är bara bra i slutet på s.5 ;) kul å se att dom kommer överens för en gångs skull
bumbi
Demon Fodder
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 jan 2005

Inläggav Gordo » mån apr 25, 2005 16:53

Vad glad jag är att jag inte behöver vara negativ i en avsnittstråd till. Det här avsnittet var riktigt bra och det ska bli riktigt spännande att se var det slutar.

Jag känner mig helt nöjd med Cordys förklaring om varför hon inte kan vara med Angel. Jag var lite skeptisk till slutscenen i förra avsnittet men nu känns det helt rätt. Att Connor och Cordy får ihop det på slutet kan jag till viss del också förstå trots att jag tycker att det känns lite konstigt.

Kul att Wes inte är lika hård heller längre. Visst, han behöver inte gå tillbaka till att vara så osäker han var förr men lite av det hårda skalet får gärna försvinna för min del.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tis maj 03, 2005 11:33

Oooh, it's the Apocalypse! När eldregnet började så kändes det nästan andligt... We're living the bible.

Jag fattade inte riktigt varför de snällt står och väntar i kö, medan EN av dem slåss mot djävulen (eller vem det nu är). Varför ger de sig inte på honom alla på en gång; några fäktas framifrån, några skjuter honom i ryggen, några andra kör in saker i sidan på honom.

Ruskigt att se blodet forsa ur Angels mun. Gör det så på levande människor så vet man ju att slutet är nära; kraftiga inre blödningar och blodfyllda lungor. Men Angels inälvor är väl rätt inaktiva, så hur påverkar det honom? Måste rusa och se nästa avsnitt GENAST. Åh, varför måste jag ge mig iväg om en timme och åka och se en fånig "inspirerande" film, med det "kul" namnet Jag AB. (Ja, åker jag inte iväg så får jag ingen A-kassa för idag och riskerar att bli avstängd, så I'd better do it anyway.)

Man kan ju förstå varför Cordy kryper till sängs med Connor, men känslan av incest försvinner inte för det. Oidipus, någon?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav malavel » tis maj 03, 2005 11:47

Binchy skrev:Man kan ju förstå varför Cordy kryper till sängs med Connor, men känslan av incest försvinner inte för det. Oidipus, någon?

Connor och Cordelia är väl inte släkt?
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Gordo » tis maj 03, 2005 15:00

malavel skrev:
Binchy skrev:Man kan ju förstå varför Cordy kryper till sängs med Connor, men känslan av incest försvinner inte för det. Oidipus, någon?

Connor och Cordelia är väl inte släkt?

Nej släkt är de inte men Cordy tog ju hand om Connor när han var bebis och var väl det näsrmaste en mamma han hade den första tiden. Ingen utav dem kommer i och för sig ihåg det men jag håller men Binchy, det känns konstigt!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav malavel » tis maj 03, 2005 15:43

Gordo: Ok, då förstår jag. Håller med om att det känns konstigt.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tis maj 03, 2005 15:51

Gordo skrev:
malavel skrev:
Binchy skrev:Man kan ju förstå varför Cordy kryper till sängs med Connor, men känslan av incest försvinner inte för det. Oidipus, någon?

Connor och Cordelia är väl inte släkt?

Nej släkt är de inte men Cordy tog ju hand om Connor när han var bebis och var väl det näsrmaste en mamma han hade den första tiden. Ingen utav dem kommer i och för sig ihåg det men jag håller men Binchy, det känns konstigt!


Som Gordo säger så är ju Cordy det närmaste en mamma Connor haft, sedan han "föddes". Hon har nattat honom, bytt blöja på honom, tvättat honom i rumpan. Att gå från det till sexpartner på 8 månader är rätt sjukt.

Jag tycker inte att det biologiska släktbandet är viktigast här, utan relationen mellan den vuxne och barnet. Och när jag skrev "känslan av incest", så var det inte lagtexten jag kände av. :)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tompa » fre maj 06, 2005 23:05

"Jaha, nu flörtar Cordy och Connor med varandra igen. Förra gången så hade hon iaf amnesi. Men, va fan gör dom? Slut 'rå!! My eyes! NOOOOOOOOOOOO!!!!!!!"
Det om det. Angels ansiktsuttryck säger allt.


Har varit emot vapen i Buffyverse men när Wes i slowmotion (What the fuck is the Matrix?!" halar fram två pistoler (och utan att blinka I might ad) drar av några väriktade salvor så stod jag och hoppade i sängen.

Eldregnet i slutet var något av det vackraste jag har sett i en TV-serie och kanske tom på film.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav HeY » sön maj 15, 2005 1:31

Off skrev:Jag har aldrig varit så arg som när jag såg Cordy gå till sängs med Connor. Jag stod upp å skrek "va gör du din "#¤"#%" tror grannarna undrade vad tusan jag höll på med :D


Exakt vad jag gjorde också. Skönt att veta att:

Spoiler för framtida avsnitt i säsongen!
det egentligen inte var riktiga Cordy utan Jasmine.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » mån maj 16, 2005 19:50

Jag blev så besviken för på min DVD så fanns detta avsnitt bara som kommentatorspår, och de som kommenterade till detta avsnitt pratade på så att jag trodde inte att de andades mellan orden engång så jag fick titta på avsnittet utan ljud, för man har ju inte lust att vänta och se avsnittet tills man bytt skivan. Får se om det igen sen när jag fått nya skivan.

Eller så kanske man ska förneka att detta avsnitt finns pga C+C :evil:
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav HeY » tis maj 17, 2005 22:24

Lipton skrev:Jag blev så besviken för på min DVD så fanns detta avsnitt bara som kommentatorspår, och de som kommenterade till detta avsnitt pratade på så att jag trodde inte att de andades mellan orden engång så jag fick titta på avsnittet utan ljud, för man har ju inte lust att vänta och se avsnittet tills man bytt skivan. Får se om det igen sen när jag fått nya skivan.


Fanns det bara på komentator spår? Konstigt, på min DVD fanns det båda, jag förstår att det inte är så kul att titta när man här dem babbla på, det drar ju ner på spänningen! Jobbigt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » mån maj 23, 2005 15:26

jag förstår inte alls det att cordy säger att hon vill ge connor någonting som är real. för vad fan var det som var real med deras ligg liksom??


häftig big bad o fint regn o bra bra bra i övrigt!!
men samtidigt undrar man att varför är det inte mer samarbete mellan buffy & angel. de skulle kunnat behöva varandras expertis endel!!
men jag antar att det är för ett annat tv-bolag tog över angel. eller hur det nu var.

lite trist bara. hade vart roligare om det varit mer sammanhängande.
sen tänkte jag att då det är lite konstiga aktiviteter i sunnydale pga helvetesgapet om det påverkade los angeles med. men det verkar ju inte så. och kvärtom!för båda ligger ju i californien? väl
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav HeY » lör jun 11, 2005 0:10

dansdansdans skrev:jag förstår inte alls det att cordy säger att hon vill ge connor någonting som är real. för vad fan var det som var real med deras ligg liksom??


häftig big bad o fint regn o bra bra bra i övrigt!!
men samtidigt undrar man att varför är det inte mer samarbete mellan buffy & angel. de skulle kunnat behöva varandras expertis endel!!
men jag antar att det är för ett annat tv-bolag tog över angel. eller hur det nu var.

lite trist bara. hade vart roligare om det varit mer sammanhängande.
sen tänkte jag att då det är lite konstiga aktiviteter i sunnydale pga helvetesgapet om det påverkade los angeles med. men det verkar ju inte så. och kvärtom!för båda ligger ju i californien? väl


Men alltså känna ngt äkta. Få en äkta känska. Hon menar väl att han skan få en skön känsla i sin ............ ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sjostrand » tor jun 16, 2005 13:06

Ett mycket bra avsnitt. Koolt regn! Wesley är kool!

Gällande C+C=sant så änker jag vänta med att ha åsikter tills jag sett resten av säsongen om jag har förstått alla åsikter...
Skumt var det i alla fall, fast kanske lite förståligt om hon verkligen trodde att jorden skulle gå under just då...

Sa jag att Wesley var kool också?
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav HeY » sön jun 19, 2005 0:12

sjostrand skrev:Ett mycket bra avsnitt. Koolt regn! Wesley är kool!

Gällande C+C=sant så änker jag vänta med att ha åsikter tills jag sett resten av säsongen om jag har förstått alla åsikter...
Skumt var det i alla fall, fast kanske lite förståligt om hon verkligen trodde att jorden skulle gå under just då...

Sa jag att Wesley var kool också?


Japp de sa du ;) (med fel stavning också, cool)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » mån jun 20, 2005 11:20

wesley är ju inte cool.
inte för att jag inte vill att han ska vara med, men cool är han inte.
inte någonstans.. hehe :D
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav HeY » tis jun 21, 2005 13:36

dansdansdans skrev:wesley är ju inte cool.
inte för att jag inte vill att han ska vara med, men cool är han inte.
inte någonstans.. hehe :D


Tycker du inte?? Men han är ju inte alls som i säsong 1 av ATS eller som han var i Buffy längre. Jämför man med han då (saknar den Wes, var så kul) så är han verkligen cool nu!

Speciellt när han tar fram pistolerna och slänger sig och skjuter mot The Beast, de var häftigt tycker jag. Speciellt häftigt med slowmotion effekten 8)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » tis jun 21, 2005 14:09

HeY skrev:
dansdansdans skrev:wesley är ju inte cool.
inte för att jag inte vill att han ska vara med, men cool är han inte.
inte någonstans.. hehe :D


Tycker du inte?? Men han är ju inte alls som i säsong 1 av ATS eller som han var i Buffy längre. Jämför man med han då (saknar den Wes, var så kul) så är han verkligen cool nu!

Speciellt när han tar fram pistolerna och slänger sig och skjuter mot The Beast, de var häftigt tycker jag. Speciellt häftigt med slowmotion effekten 8)


hmm jojo på det sättet är han ju "cool" är klart.
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav HeY » tis jun 21, 2005 14:14

dansdansdans skrev:
HeY skrev:
dansdansdans skrev:wesley är ju inte cool.
inte för att jag inte vill att han ska vara med, men cool är han inte.
inte någonstans.. hehe :D


Tycker du inte?? Men han är ju inte alls som i säsong 1 av ATS eller som han var i Buffy längre. Jämför man med han då (saknar den Wes, var så kul) så är han verkligen cool nu!

Speciellt när han tar fram pistolerna och slänger sig och skjuter mot The Beast, de var häftigt tycker jag. Speciellt häftigt med slowmotion effekten 8)


hmm jojo på det sättet är han ju "cool" är klart.


Ja, men jag tycker att alla är "coola" på sitt eget sätt i serien (hatar det ordet, cool alltså).

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » tis jun 21, 2005 14:16

dansdansdans skrev:
HeY skrev:
dansdansdans skrev:wesley är ju inte cool.
inte för att jag inte vill att han ska vara med, men cool är han inte.
inte någonstans.. hehe :D


Tycker du inte?? Men han är ju inte alls som i säsong 1 av ATS eller som han var i Buffy längre. Jämför man med han då (saknar den Wes, var så kul) så är han verkligen cool nu!

Speciellt när han tar fram pistolerna och slänger sig och skjuter mot The Beast, de var häftigt tycker jag. Speciellt häftigt med slowmotion effekten 8)


hmm jojo på det sättet är han ju "cool" är klart.


Dansdansdans är en dold användare! Du kan väl gå in i profil och ändra så att man kan se att du är online? Jag lovar att ingen kommer varken bita eller hota dig (finns som vanligt undantag ;) ).
Senast redigerad av eynosh tis jun 21, 2005 15:26, redigerad totalt 1 gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav dansdansdans » tis jun 21, 2005 15:07

oj jag visste inte att jag var dold. men nu har jag ändrat :)

jag gillar inte heller ordet "cool"
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Illyria » mån jul 04, 2005 18:11

Det här avsnittet är riktigt, riktigt långtråkigt. Hela nu-händer-det-massa-saker-i-hela-stan är tråkigt gjort, Fred och Gunn har alltid varit tråkiga ihop so who cares om de har problem, Angel är tråkig, tom Lilah är tråkig. The giant goat och eldregnet räddar en del men kan långt ifrån väga upp tråkigheten och för att inte tala om hemskheten Cordelia*. 4/10

* Spoiler resten av säsongen: So what om det inte är den "riktiga" Cordy, detta är bara ytterligare ett hemskt lager av en hemsk karaktär. Cordelia är det som förstör Angel för mig, I can't stand her, kvittar vem som bor i hennes kropp, och samtidigt lyckas de dessutom förstöra Connor!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » lör jul 30, 2005 1:10

Gillar verkligen scenen mellan Wesely och Lilah i början av avsnittet. Vad har Wesley och Lilah för förhållande egentligen? och vad betyder det för de båda? En bitter tröst för att han har förlorat Fred? En inre hämnd?

WESLEY: You think you know me?
LILAH: Better than she ever will.
(they start to make out; Lilah takes off her glasses but Wes intervenes)
WESLEY: Leave them on.

Träffande och bra.

Under omtitten nu har jag nästan blivit ett Angel/Cordelia fan. Jag lider fasiken ohyggligt med Angel när han upptäcker Cordy och Connor.

The Beast känns nästan som en motsats till Holtz. Nu snackar vi stor, ondskefull och massförstörelse och givetvis är han alldeles underbart. Gillar överhuvudtaget stämningen i avsnittet. Djur som beter sig underligt och ingen vet verkligen hur eller varför?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron